Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Hymer B534 1989 1,9 TD
Autor Wiadomość
kisiello
początkujący forumowicz

Dołączył: 03 Sie 2016
Wysłany: 2017-03-23, 14:20   Hymer B534 1989 1,9 TD

Szukam pierwszego kampera.
Zainteresowała mnie oferta takiego hymera :





]

Opis sprzedającego:
Kamper zakupiony w Niemczech 4 lata temu od pierwszego właściciela. Wszystkie urządzenia w pełni sprawne: ogrzewanie gazowe Truma (bardzo wydajne), bojler wody, lodówka 220/12/gaz, toaleta kasetowa Trethford opróżniana na zewnątrz, instalacja wodna (nowa pompka wody), tapicerki i cała reszta bez żadnych przeróbek. Lekko uszkodzona markiza. Bez żadnych przecieków. Dwa radia (kaseta i CD), CB radio, w cenie dokładam , krzesła składane, najazdy poziomujące, zewnętrzną osłonę termiczną na szyby, przetwornice 12 V/220 V,

Cena: 28000

Pytanie czy cena jest faktycznie adekwatna co do tego pojazdu bo ciężko mi odszukać jakies podobne ogłoszenie ze sprzedażą takiego modelu.
Co możecie mi powiedzieć o tym konkretnym camperze swoim doświadczonym okiem?

Ogólnie szukam kampera do 25 tys, ten trochę droższy ale może warto dopłacić te kilka tysięcy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2017-03-23, 15:35   

Cześć.
Jeżdżę nieco starszym - te same gabaryty, taki sam układ wnętrza, silnik 2,4 d.
Prowadzenie - trochę brakuje mocy na dłuższych podjazdach, bardzo podatny na boczny wiatr, za to do zawracania potrzebuje mniej miejsca niż moja osobówka (przednie koła bardzo mocno się skręcają, bo napęd na tył, no i niewielki rozstaw osi). Napęd na tył szczególnie się przydaje przy ruszaniu pod górkę. Przy przednionapędowych kamperach, czasem jest problem z przyczepnością podczas ruszania pod górkę (tą wiedzę z forum posiadam), kierowca dosyć mocno oddalony od przedniej szyby, mimo to widoczność świetna, tylko przed samą maską nie widzimy nic. Podoba mi się, że mogę obserwować, co się dzieje za kamperkiem przez środkowe lusterko (tylne okno). Kamper dosyć wysoki.
Życie wewnątrz - dużo przestrzeni, duża łazienka, dwa duże łóżka (rozkładane ze stolika i opuszczane), dużo schowków - pod kanapą bardzo obszerne. Troszkę denerwuje mnie stolik, bo utrudnia mi dostanie się na kanapę). Można dodać, że stare Hymery słyną z jakości wykończenia.
Ogólnie bardzo sympatyczne autko budzące ogromny entuzjazm, gdziekolwiek się pojawi.

Stan trzeba ocenić na miejscu. Ze zdjęć dużo powiedzieć nie umiem. Najważniejsze, to żeby suchy był.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisiello
początkujący forumowicz

Dołączył: 03 Sie 2016
Wysłany: 2017-03-23, 15:48   

Dzięki za odpowiedź :)

A jak pozycja za kierownicą? Jestem dosyć duży (190cm, 130 kg)
Czy bez problemu większego się zmieszcze? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2017-03-23, 16:24   

kisiello napisał/a:
A jak pozycja za kierownicą? Jestem dosyć duży (190cm, 130 kg)
Czy bez problemu większego się zmieszcze? :)


Ja mam 185 cm, jednak jestem szczupły. W moim wypadku fotel mam odsunięty do tyłu tak, że oparcie dotyka ścianki łazienki. Oparcie jest lekko pochylone, na tyle, że między fotelem, a ścianką łazienki mieszczą się dwa składane krzesełka i stolik turystyczny. Jednak u mnie fotel kierowcy nie jest oryginalny. Poza tym siedzi się bardziej pionowo. W osobówce mam tak, że jak wcisnę sprzęgło, to noga niemal prosta, w tym kamperze nie. Tu jest raczej jak w autobusie, że sprzęgło bardziej od góry naciskam. Dla mnie jest wygodnie, choć setek kilometrów na raz nim nie robię. Najwięcej zrobiłem 300 jednym rzutem i było ok. Z racji na masę możesz mieć problem z samym wsiadaniem i wysiadaniem. Kierownica może trochę uda blokować. Przy takich gabarytach lepiej sprawdzić na żywo. Jeśli jesteś z moich stron, to mogę Ci zaprezentować jak to u mnie wygląda.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisiello
początkujący forumowicz

Dołączył: 03 Sie 2016
Wysłany: 2017-03-30, 14:33   

W sobotę jadę oglądać, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wg tego co mówi sprzedający auto ma ponad tonę ładowności. Jest to możliwe? Nie ukrywam ze chciałem pojechać czasem większą ekipa - 6 osobową i taka tona była ny super rozwiązaniem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
weteran


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 71/62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2017-03-30, 18:51   

Zależy jaką ma różnicę między masą własną, a dopuszczalną całkowitą. Jeśli w dowodzie ma DMC 3,5 t lub chociaż 3,4 tony to możliwe. Mój na pusto waży 2,4 t.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***