Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawy serwisowe
Autor Wiadomość
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-17, 18:35   Naprawy serwisowe

Chciałbym tu założyć temat napraw w naszych kamperach. Jak to jest u Was. Ostatnio wykonuję przegląd i drobne naprawy w kamperze i cały czas mam wrażenie ,że jestem naciągany na każdym kroku.Wydawało mi się ,że znam się trochę na samochodach ale może moja wiedza była nie z tej epoki?
Daje taki drobny przykład: zlecam wymianę oleju w silniku i skrzyni biegów.Wg instrukcji do silnika ducato 2,8idTD 99r wchodzi 6l oleju.Pan mechanik mówi że wlał 7 l i za tyle liczy. W końcu olej nie taki drogi ,nie będę tracił zdrowia.A w skrzyni pan wymienił? zapomniał ,ale już dzisiaj nie da rady przyjedż pan w poniedziałek. A olej odpowiedni pan ma? mam,ale można przywieżć swój. Okazało się że do skrzyni byle czego nie powinno się lać tylko orginał Selena, ale taki można w Lublinie dostać tylno na stacji w serwisie . 56zł za litr. Skoro mam kupować olej w serwisie to już go tu wymienie przynajmniej fachowo i w eleganckich warunkach.Pan inżynier w garniturze i pod krawatem założył folię na siedzenie oraz na kierownicę i sam wprowadził auto do hali.Tłumaczę jaki chcę olej ale widzę ,że mechanik niesie inny.Mimo ostrzeżenia ,że na halę nie wolno,ja wchodzę i tłumaczę żeby przyniósł odpowiedni.Pan mechanik wszedł do kanału i pierwsze przekleństwo, trzeba odkręcić osłonę silnika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-17, 18:51   

Wychodzę do poczekalni zagłebiam się fotelu za chwilę olej zmieniony.Rachunek jakiś słony.Zdjęcie i założenie osłony silnika. Ja tego nie zlecałem ,to może wygodniej byłoby skrzynię wymontować. OK wymiana oleju 4 litry x 56zł. Ja mówię ,że w instrukcji jest napisane 2,75l. Przy wymianie zawsze wchodzi mniej ,bo wszystko nie wycieknie.To oni każą mi mierzyć olej z brytwanki, wiedzą ,że nie będę się taplał.A w serwisowym komputerze nie ma danych z mojego auta bo to staruszk z 99r.A myślałem że komuna już minęła,chyba że ja nie mam racji. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-03-17, 18:53   

Wpadasz w tzw 'Trójkąt dramatyczny"
Nie tu powinieneś sie zalić, a po prostu opierniczyc mechanika. I być asertywnym.

Ps "trójkąt dramatyczny" to taka " procedura życiowa", że z
altruisty ( dobrego człowieka) stajesz sie -
ofiarą ( naciągają cie , a ty nie protestujesz)
, potem Cie to wnerwia i stajesz sie
Agresorem i do dego agresje wyladowyujesz nie tam gdzie trzeba , czasem na rodzinie czasem na sob ie np tracisz spokój ducha.

Wie opierdzielaj , rezygnuj i nie daj sie skoro jestes pewny swego.

Ps
zbyszekwoj napisał/a:
A myślałem że komuna już minęła,chyba że ja nie mam racji.

Ściana wschodnia - :gwm myślałem ,że to mit
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 197/160
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2014-03-17, 19:31   

W serwisie Forda też sobie liczą za zdjęcie osłony dolnej silnika :gwm I jest to w oficjalnych czynnościach serwisowych . Zbyszekwoj........uważam ,że powinieneś zmienić warsztat .Na taki który Twoim kosztem nie będzie kupował sobie oleju :bigok

Żałuj ,że masz tak daleko do Bielska-Białej do makdrajwera :-/ ostatnio jak u niego byłem i stwierdził uszkodzoną śrubę do kół w moim byłym kamperku to.......wymontował ze swojej lawety :bigok

:spoko
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adamcuk 
trochę już popisał
FIAT DUKATO ll HYMER C 544


Twój sprzęt: FIAT DUKATO ll HYMER C 544
Nazwa załogi: ADAM & RENIA
Dołączył: 02 Cze 2013
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-03-17, 19:37   

Witam; i tak roboczo-godzina w serwisie to troszkę kosztuje ,olej czy ty kupisz indywidualnie czy w serwisie to są te same pieniądze (a nawet możesz taniej dostać ). Zmiana oleju jest jedną z łatwiejszych czynności jakie można wykonać samodzielnie ,a tę roboczo-godzinę zamień na :pifko2 :pifko2 :pifko :pifko :piwo: :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-03-17, 19:47   

Niektorych rzeczy Serwis autoryzowany nie moze wykonać. Nie maja takich procedur.

Tak był w moim mercu . zepsuty wyswietlacz bieów i tem zew na panelu licznika . Koszt wymiany ok 2600 zł.
U " złotej raczki "naprawa scieżek 250 zł

Wiedzieli jak , ale nie mogli i dali adres do złotej raczki"

Itd komputer - wymiana koszt aż zapomnialem z wrażenia. !!! u mechanika rozebranie cześci nierozbieralnej i przylutowanie dwóch pinów 75 zł.......
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-17, 20:50   

Myślałem , że jak serwis autoryzowany to tam nie kantują ,a u nas w Lublinie jest tylko jeden. A że ściana wschodnia to prawda.U prywaciarza jak chcesz kwit na robotę, to jakbyś chciał mu matkę zabić ,dzisiaj komputer się zawiesił przyjdż pan za 2 dni ale oczywiście będzie trzeba dopłacić 23%.No qrwica człowieka bierze. :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-03-17, 21:33   

Zbysiu kreujesz się na ofiarę losu :haha:
Tyle razy do mnie dzwonisz i niczego się nie nauczyłeś :lamiesz
A z tą "ścianą wschodnią" to lekka przesada jeżeli większość "eksportowych biłgorajaków" jednak naprawia auta w Biłgoraju :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-17, 21:53   

Może i Sławciu masz rację ,ale chyba się zestarzałem. 20 lat byłem kierownikiem transportu i dawałem radę w tym specyficznym środowisku. W sumie są to groszowe sprawy i z finansowego punktu widzenia to mnie wogóle nie rusza,ale wkurza mnie ta pazerność tych ludzi,może to tylko jak zobaczą kampera. Dlatego ciekawi mnie opinia innych kamperowców. W sumie od 2 tygodni coś tam próbuje robić przy tym aucie a zaliczyłem już cztery wpadki o których już mi się nie chce pisać.Walne sobie jeszcze jednego drinka i idę spać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2014-03-17, 21:58   

zbyszekwoj napisał/a:
W sumie od 2 tygodni coś tam próbuje robić przy tym aucie a zaliczyłem już cztery wpadki o których już mi się nie chce pisać.

Głowa do góry, pomału wszystko się wyklaruje :bigok
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-17, 22:01   

A jeszcze dodam ,że muszę Włodkowi zwrócić uwagę ,bo to on był tam dyrektorem,to musiał mieć wpływ na wychowanie dzisiejszej załogi.[oczywiście żart] :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OldPiernik 
stary wyga


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Gru 2008
Piwa: 50/19
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-19, 19:16   

Dlatego ja wszystko robię albo we własnym zakresie (elektryka, elektronika) albo jeżdżę do bardzo dobrego i jeszcze lepiej znanego warsztatu, gdzie wiem jak robią i nie ma ściemy. Przywożę własny olej, wlewają tyle ile trzeba i resztę oddają. Jak trzeba zrobić rozrząd - robią. I nie płacę za zdejmowanie osłony, odkręcanie koła, odkręcenie każdej śrubki z osobna.
_________________
Życie jest za krótkie na siedzenie w domu i zazdroszczenie innym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bigos 
stary wyga


Twój sprzęt: Ducato Fendt
Nazwa załogi: GRZEŚKI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sty 2013
Piwa: 37/20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 21:23   

och zmieniłem Ci ja dużo warsztatów. w jednym poprosiłem na koniec drogiej naprawy , o przesmarowanie drzwi towotem .
A potem w rachunku miałem 4 x 10 zł smarowanie towotem

A kiedyś w serwisie spytałem o koszt naprawy bo kart nie tolerowali. powiedzieli 220 zł

przychodze następnego dnia , 220 zł w kieszeni , a tu rachunek 450 zł
- Nie zapłącę - mówię - miało być 220 zł
Co ! Nie zapłaci pan - krzyczy wystawiacz faktury , wstając jednoczęsnie zza stołu
Nie ! Nie zapłace - odpowiadam również podniesionym głosem , nerwowo rozglądając się na boki
Wtedy wystawiacz drze fakturę i drukuje nową na 220 zł
_________________
Zapalony kajakarz
www.splywy.jimdo.com
Szef załogi Grześki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-03-19, 21:57   

Czyli kantują nie tylko na ścianie wschodniej,chociaż uważam że w Wielkopolsce mniej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 478/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2014-03-19, 22:08   

:lol: Na zachodniej :gwm jest inaczej!!!
Umówiłem sie wczoraj na sprawdzenie i ustawienie zawieszenia w mercu na super hiper nowoczesnej ponoć maszynie.

Zajechałem dzisiaj . Miało to kosztować 170 zł.-kosztowało 120zł ....
Więc zaoszczędziłem !!! 50 zl i to sie liczy !!!
Świetny interes .
Ale jak mam lekko krzywo ustawioną kierownice tak mam - a to był powód całej procedury .

A ...i ładny wydruk dostałem taki kolorowy. :mrgreen:

Ps .

Ducato -Pilot mi zdechł ni z tego ni z owego . Bateria Ok. Stał w zimie nie zaalarmowany , bo przez GPS -śledzenie co jakiś czas się włączał . Pojeździłem, ale pilot orginalny nie działa. Rozkodował sie ???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***