Ducato 1.9 bez turbiny transfogarska |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 79/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-03-29, 12:06
|
|
|
"Hej
Mój kamperek ma 65KM 1,9D bez wspomagania
Trasę transfogarską przejeżdżaliśmy od południa i od północy bez wiekszych problemów
Troche gorzej było na grossglockner hochalpenstrasse...
Tam większość pokonaliśmy na pierwszym biegu i z włączonym dodatkowym wentylatorem / początek sierpnia / /który mam zamontowany na tego typu okazje / ale też bez problemu ...
Jednak dobra rada zwłaszcza do tej drugiej trasy .... dobre sprzęgło to podstawa
Jak staniesz pod górę nawet na jakimś miejscu widokowym a nie będzie ono płaskie to problemy z ruszeniem murowane... / na półsprzęgle / w Rumunii tego nie było
"
Wygooglałem odpowiedź - żródło: Camperteam , organizacja wyjazdów, góry na drodze
|
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/87 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2017-03-29, 12:29
|
|
|
Kręte podjazdy i tak pokonuje się na małych prędkościach bo ciasno i niewiele na nich widać. Często nawet turbina nie zdąży się wkręcić a jechać trzeba. Gorzej na długich podjazdach te niestety z musu są powolne. Ale dziadziusie dają radę.
Żwawe dziadziusie..jpg
|
|
Plik ściągnięto 15 raz(y) 59,21 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
valdes
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 12:55
|
|
|
To mnie ostatnimi wypowiedziami pocieszyliscie :-) a już po mału wątpiłem ... Zrobię ten dodatkowy włącznik wentylatora i pojadę , a co! |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
|
|
|
|
|
gardamm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: FIAT Talento 1991 GRANDUCA 49
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2011 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-03-29, 13:00 Re: Ducato 1.9 bez turbiny transfogarska
|
|
|
valdes napisał/a: | Witam,
Czy ktoś z Was jechał może podobnym sprzętem trasą transfogaraską lub transalpiną? albo chociaż wąwozem Bicaz? Jest zamysł, żeby w tym roku zamiast objazdówki Czech zrobić Rumunię ale chciałbym przejechać jedną z tych tras i nie wiem czy nie jest to przypadkiem porywanie się z motyką na słońce
Termin wyjazdu druga połowa lipca. Auto jak w tytule Ducato z zabudową euramobil z silnikiem 1.9 bez turbiny czyli 70KM - da radę? , bo z tego co opisujecie są strome podjazdy i wąsko miejscami
pozdrówka |
Spokojnie temperatura w górach nie jest bardzo wysoka nawet gdy upały na dole. Dasz radę, z przerwami na robienie zdjęć i na podziwianie widoków ( jak wskazówka pójdzie na ok 100 stopni ) a potem to juz z góry
Jednego roku w sierpniu nie puścili mnie na trasę bo ZAPADA ( myślałem że droga się zapadła .... a to śnieg po rumuńsku |
_________________
|
|
|
|
|
|
cebek
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: vw t4 multivan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Wrz 2008 Piwa: 5/5 Skąd: kowary
|
Wysłany: 2017-03-29, 13:17
|
|
|
valdes napisał/a: | To mnie ostatnimi wypowiedziami pocieszyliscie :-) a już po mału wątpiłem ... Zrobię ten dodatkowy włącznik wentylatora i pojadę , a co! |
Tak zrób. Powoli ale z uporem do celu. A celem jest droga |
|
|
|
|
valdes
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 13:19
|
|
|
BIORCA napisał/a: | bond napisał/a: | w Rumuni na normalnych drogach można napotkać więcej zakrętów i gorszych podjazdów niż na transfogarskiej |
..Zjazd na północ jest bardziej widowiskowy bo trasę masz przed sobą a nie za plecami , krócej , stromiej.
. |
Ja planowałem wstępnie wjazd od strony Campulung później Domnesti, Curtea de Arges, Corbeni, Cartisoara i do Sybin - to łagodniejszy przejazd ale mniej widowiskowy, tak?
A co do tego dodatkowego wentylatora, to uścislając ma być dodatkowy włącznik czy dodatkowy, drugi wentylator? |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
|
|
|
|
|
|
valdes
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 13:45
|
|
|
Skwarek napisał/a: | Kręte podjazdy i tak pokonuje się na małych prędkościach bo ciasno i niewiele na nich widać. Często nawet turbina nie zdąży się wkręcić a jechać trzeba. Gorzej na długich podjazdach te niestety z musu są powolne. Ale dziadziusie dają radę. |
A czy mi się wydaje czy na półce przed pasażerem masz dodatkową półkę/adapter do m.in. napoi? Szukałem czegoś takiego wszędzie i znalazłem tylko do ducato 2 a tam chyba inny układ jest deski... Na razie mam z allegro takie uchwyty do napoi, ale wkurzają mnie |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
|
|
|
|
|
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2017-03-29, 13:49
|
|
|
Nie martw się o ciasne zakręty, ja jechałem kamperem o dł. 7,13 m -bez problemu. Tak jak pisał ktoś wcześniej, sprawdź hamulce i sprzęgło to przy odpowiedniej technice jazdy będziesz się śmiał ze strachów jakie Ci niektórzy próbują zrobić. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
|
valdes
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 14:03
|
|
|
bryzby napisał/a: | Nie martw się o ciasne zakręty, ja jechałem kamperem o dł. 7,13 m -bez problemu. Tak jak pisał ktoś wcześniej, sprawdź hamulce i sprzęgło to przy odpowiedniej technice jazdy będziesz się śmiał ze strachów jakie Ci niektórzy próbują zrobić. |
Nowicjuszem nie jestem, jechałem do Chorwacji bocznymi drogami przez Boboszów i małe wioski w Czechach, wąskimi drogami i też ze wzniesieniami konkretnymi, nie mówiąc o samej Chorwacji gdzie też hęhami się przemieszczałem więc luz |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
|
|
|
|
|
bryzby
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato Granduca 2,8 JTD
Nazwa załogi: bryzby
Dołączył: 30 Gru 2012 Piwa: 5/6 Skąd: Tuchola
|
Wysłany: 2017-03-29, 14:38
|
|
|
valdes napisał/a: | więc luz |
I o to chodzi. |
_________________ Brygida i Zbyszek |
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2017-03-29, 14:53
|
|
|
JaWa napisał/a: | valdes napisał/a: | Ducato z zabudową euramobil z silnikiem 1.9 bez turbiny czyli 70KM - da radę? |
Na wstecznym kto wie ? |
Zdarzyło mi się w Rumunii, właśnie na wstecznym, podjeżdżać pod jakąś jaskinię. Najpierw jakieś 10 km po kamieniach, a na końcu ten podjazd - nie mogłem odpuścić. Z tym, że jechałem Astrą jedynką zapakowaną pod sufit, a na tym podjeździe mijała mnie kolumna Niemców w terenówkach na sterydach - Ci to dopiero miny mieli, jak nas tam ujrzeli.
Transfogaraską i Bicaz przejeżdżałem kilkukrotnie, co prawda osobówką, ale kamperki też tam widziałem, a nawet cycepy. A przy tunelu na szczycie spotkałem nawet duży autobus - tylko raz widziałem tam pojazd takich gabarytów. Oczywiście był na polskich numerach. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
valdes
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 15:05
|
|
|
yahoda napisał/a: | JaWa napisał/a: | valdes napisał/a: | Ducato z zabudową euramobil z silnikiem 1.9 bez turbiny czyli 70KM - da radę? |
Na wstecznym kto wie ? |
. A przy tunelu na szczycie spotkałem nawet duży autobus - tylko raz widziałem tam pojazd takich gabarytów. Oczywiście był na polskich numerach. |
Tunel mieści auta o wysokości 3.1 metra? :-) |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
|
|
|
|
|
chemik
weteran
Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2017-03-29, 15:42
|
|
|
jak czytam niektóre posty, to dowiaduje się, że bez 140 KM to nie można jechać w góry!
Ni bój się, dojedzcież spokojnie, najwyżej gdzieś odpoczniesz, zrobisz fotkę, a to warto. Ja mam 2,5 D bez turbiny i przejechał Kretę, Pireneje, Alpy, Albanię, Atlas Wysoki ( Afryka), wjechałem na Etnę i inne - bez problmu. Z góry jazda tylko na niskim biegu, bez hamulców, bo spalisz.
Tunel na górze - 3,6 m,
Głowa do góry i do przodu! |
_________________ Chemik |
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/87 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2017-03-29, 16:08
|
|
|
valdes napisał/a: | Skwarek napisał/a: | Kręte podjazdy i tak pokonuje się na małych prędkościach bo ciasno i niewiele na nich widać. Często nawet turbina nie zdąży się wkręcić a jechać trzeba. Gorzej na długich podjazdach te niestety z musu są powolne. Ale dziadziusie dają radę. |
A czy mi się wydaje czy na półce przed pasażerem masz dodatkową półkę/adapter do m.in. napoi? Szukałem czegoś takiego wszędzie i znalazłem tylko do ducato 2 a tam chyba inny układ jest deski... Na razie mam z allegro takie uchwyty do napoi, ale wkurzają mnie |
Tak jest coś takiego 2x do napoi i ma przegródki, no i też na kasety ale ale teraz służą do czegoś innego. Było już w aucie - poniemieckie. Pasuje tylko do ducato 1. Teraz trudno kupić.
Nie w temacie, ale odpowiem do końca, znalazłem w katalogu z 2011r. Duni i Nachtman, popytaj.
Mój to ten oznaczony strzałkami.
Albo tu https://www.real.de/cockpits-und-armaturen/
Duni Nachtmann.jpg
|
|
Plik ściągnięto 24 raz(y) 69,89 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
valdes
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato/Hymer-Eriba 2.8iDtd
Dołączył: 30 Mar 2016 Piwa: 15/11 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-29, 16:52
|
|
|
No jak nie w temacie jak tak, przynajmniej w podtemacie, dzięki bardzo, przejrzę sobie z domu na kompie, bo tera na smartfonie jestem |
_________________ https://onnnn.flog.pl/
|
|
|
|
|
|