Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skąd miłość do podwozia Fiata?
Autor Wiadomość
Adas76 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poszukiwany
Dołączył: 04 Gru 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Z Gór Tarnowskich
Wysłany: 2017-04-04, 06:46   Skąd miłość do podwozia Fiata?

Chciałem dowiedzieć sie od Was bardziej doświadczonych kamperowców skąd się bierze miłość do podwozi Fiata i budowania na nich naszych aut.

Miałem okazje użytkować Kampera alkowe na podwoziu Fiata 2,0 115 KM oraz Renault Master 2,3 125 KM.

Silnik zdecydowanie na korzyść Reno, choć oczywiście rzecz względna w Fiacie tez można zastosować jednostkę większa i będzie ok.

Kabina w Reno przestronniejsza z większa ilością schowków w moim odczuciu praktyczniejsza i wygodniejsza. Przejscie między fotelami szersze i co najważniejsze przejście pomiędzy kabina a kamperem płaskie, gdzie w Fiacie jest w tym miejscu mało wygodna nierówność.

Wysokość kampera. Reno niższe o ok. 10 cm korzyść na wysokości auta ale rownież na tym ze do kampera prowadzą 2 schodki a nie 3.

Zatem gdzie jest ta przewaga Fiata powiedzcie mi bo ja jej nie dostrzegłem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-04-04, 07:09   

jak popatrzysz na cennik to już będziesz wiedział :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adas76 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poszukiwany
Dołączył: 04 Gru 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Z Gór Tarnowskich
Wysłany: 2017-04-04, 07:24   

Moja logika by musiała wskazywać ze Fiat tańszy?
Jeśli tak to rozumiem takie podjęcie przy budżetowych autach ale przy samochodzie za często powyżej 300 tys. w przypadku dobrej zabudowy to mi sie nie spina.

Może chodzi o sztywność konstrukcji, a może odporność na użytkowanie, a może wytrzymałość konstrukcji dla uzytkowanie przy ciagle dużym obciążeniu?

Sam juz nie wiem. Nie wydaje mi sie aby była to tylko kwestia ceny. Coś musi jeszcze w tym być i tego coś szukam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-04-04, 07:53   

Fiat ma duży wybór w ramach i osiach poszerzonych w kamperach powyżęj 300tys. masz ramę alko z osią sztywną co obniża wysokość zabudowy oraz ułatwia montaż podwójnej podłogi
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
barwol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Exsis-i 644
Dołączył: 29 Maj 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-04, 07:59   

Po pierwsze silnik 2.0 w Ducato to pomyłka - nie mogę pojąć sensu tej oferty poza ominięciem akcyzy. W ramach samochodów firmowych posiadam Ducato, Boxery (silnik Forda 2.2 - MASAKRA) i Mastery. Doświadczenie jest jedno. Ducato z silnikiem 2.3 (130 KM) jest najmniej awaryjne, najtańsze w utrzymaniu a kabina jest najbardziej "cywilna". Dodatkowo tam gdzie podróżują campery np. Włochy jest najlepszy dostęp do stacji serwisowych. Sam mam Hymera (integra) na bazie Ducato 2.3 (150 KM). Samochód jest szybki i cichy. Przy prędkości przelotowej około 120 km/h spalanie jest na poziomie 9/10 litrów na setkę. Camperka wykorzystuję regularnie w zimie - nigdy nie było problemów z odpaleniem/awarią (filtr paliwa jest oryginalnie podgrzewany) Jedyna wada tego pojazdu to oryginalna "rama", która akurat w moim przypadku została przez Hymera zastąpiona ramą ALKO (dużo wyższa sztywność i obniżenie punktu ciężkości). Moim zdaniem w pojazdach do 3.5 tony nie ma lepszej bazy do zabudowy. Jak nie mamy ograniczeń tonażowych to oczywiście mamy do dyspozycji IVECO lub MANN-a - również z napędem 4x4. Ale to już inna liga... Pytaj jak coś cię jeszcze nurtuje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adas76 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poszukiwany
Dołączył: 04 Gru 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Z Gór Tarnowskich
Wysłany: 2017-04-04, 09:34   

Z waszych wypowiedzi wyszło mi takie stopniowanie
1. zabudowa Fiat plus silnik 2,0 , ramą standardowa - kupowane bo najtańsze
2. Zabudowy Reno Ford, ramą standardowa - rzadko kupowane bo droższe od Fiata,
3 zabudowa Fiat ramą ALKO - najlepsza opcja, ale i najdroższa.

Tutaj pojawia sie pytanie czy rama ALKO stosowana jest rownież w półintegrach i alkowach?
Jak rozpoznać ten rodzaj ramy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
barwol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: HYMER Exsis-i 644
Dołączył: 29 Maj 2013
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-04, 11:12   

Odpiszę co do ALKO. Poznasz bez problemu. Jest to masywna (nie ciężar ale wielkość profili) rama w wersji 100% ocynk. Oczywiście kończy się ona przed szoferką. Dodatkowo jest na niej i na samochodzie tabliczka z zaznaczeniem, że jest to rama ALKO. Kupuj samochód TYLKO z taką ramą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-04-04, 11:20   

http://www.alko.com.au/wp.../03/AMC-Cab.jpg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adas76 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Poszukiwany
Dołączył: 04 Gru 2016
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Z Gór Tarnowskich
Wysłany: 2017-04-04, 13:04   

Patrząc na zdjęcie należy sie spodziewać ze między kabina kierowcy a częścią mieszkalna wystąpi całkiem spory próg, żeby nie powiedzieć schodek. Dobrze to rozumiem? Czy różnica wysokości zostanie wyrównana prze grubość podłogi?

Odchodząc od ramy ALKO wyglada na to ze u nas głównie liczy sie cena. Widzę ze polski rynek obecnie zdobywa Ford z silnikiem 2.0. Wyglada na to ze akcyza rządzi rynkiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-04-04, 13:53   

Po pierwsze nie resorów tylko oś skrętna , a co tej wysokości w większości jest podwójna podłoga co wyżej pisałem i przeważnie nie żadnych stopni w środku
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2017-04-04, 14:03   

Adas76 napisał/a:

Odchodząc od ramy ALKO wyglada na to ze u nas głównie liczy sie cena. Widzę ze polski rynek obecnie zdobywa Ford z silnikiem 2.0. Wyglada na to ze akcyza rządzi rynkiem.


Nie u nas a w Europie. Nasz rynek to niewielki pryszcz zaledwie i żaden producent nawet nie będzie się zastanawiał nad jego specyfiką. Ludzie umieją liczyć i każde 100€ lepiej mieć niż nie mieć :lol:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marek s 
trochę już popisał

Twój sprzęt: RAPIDO 7086F
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lip 2008
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-04-05, 22:33   

Obecnie mam do porównania kamperka reno z silnikiem 150 km i ducato 120 km ducaciat jest o wiele bardziej dynamiczny ale kazdy kupuje co lubi
_________________
Mój sprzęt rapido 7086f PEUGEOT 2.2 hdi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***