Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana felg stalowych 15'' na alufelgi 16''
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-01, 07:36   Wymiana felg stalowych 15'' na alufelgi 16''

Jak w temacie . Mam kampera z 2014 roku na stalowych felgach 15cali . A pomysł jst aby je wymienić na 16 '' . Kolega ma takie . Podjechałem zabrałem . W warsztacie zdjęli koło i nie pasują . Inny rozstaw śrub. Podobno w trojaczkach jak są 15 to rozstaw śrub to 5x118. Czyli należało by szukać 15'' na 5x118 .
Ale pewności brak Może ktoś z Was już to przerabiał?
Choć zdania są podzielone . 15'' to dużo tańsze opony. Co o tym sądzicie?
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-04-01, 08:26   

Ja i szkoda zachodu.

Po pierwsze, na wadze nie zyskujemy (wbrew pozorom, alusy czasem nawet więcej ważą)

Po drugie, szesnastek z rozstawem śrub, jak piętnastki nie znalazłem

Po trzecie mam obawy czy wejdzie taki tył w nadkola mojego kampera.

Zamiana osi na pasujące lub inne patenty, bez idei.

A wszystko to po to by lekko poprawić wygląd, gdyż trakcję na upartego można zmienić dając wyższy profil opony.
Do tego np. u mnie pewnie bym musiał dać profil opony o wysokości mniejszej od 7cm. A jak to wpłynie na komfort?

Odpuściłem, sztuka dla sztuki.

Oczywiście Ci co zmienili, to jak to zwyczqjem tutejszym jest.... Pod Niebiosa. :roll:

Ale ja w nie nie wierzę i :dupa szkoda czasu wg mnie.

Natomiast zawieszenie, to już inna bajka i wtedy kompleksowo być może

Ale to kamper, nie wyścigówka lub terenówka.
To buda majestatycznie poruszająca się po drogach raczej utwardzonych 8-)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2017-04-01, 09:28   Re: Wymiana felg stalowych 15'' na alufelgi 16''

MAWI napisał/a:
Jak w temacie . Mam kampera z 2014 roku na stalowych felgach 15cali . A pomysł jst aby je wymienić na 16 '' . Kolega ma takie . Podjechałem zabrałem . W warsztacie zdjęli koło i nie pasują . Inny rozstaw śrub. Podobno w trojaczkach jak są 15 to rozstaw śrub to 5x118. Czyli należało by szukać 15'' na 5x118 .
Ale pewności brak Może ktoś z Was już to przerabiał?
Choć zdania są podzielone . 15'' to dużo tańsze opony. Co o tym sądzicie?

Interesowałem się kiedyś tym tematem i sprawdzałem są na allegro do kupienia
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-04-01, 09:43   

Ja kupiłem komplet alu 5x118 z oponami 16" i niedługo będę montował zamiast oryginalnych 15".
Zobaczymy jak to będzie chodzić ;)
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-04-01, 10:09   

Jak masz 15" to powinieneś mieć ET 68, środek 71,1 szpilki 5x118
Szukasz 16" z tymi samymi wymiarami
Nowsze mają rozstaw 5x130
Dla przypomnienia, alusy są o wiele cięższe od stalowych + cięższe opony, czy warto dla kilkunastu mm ? Również chciałem robić taką podmiankę, ale w końcu kupiłem oponki 225 i wyglądają jak 16 :-P
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2017-04-01, 11:09   

Podwozie 35 - 350kg rozstaw 118

Podwozie 40 -4250kg rozbaw 130
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-01, 17:06   

Argo napisał/a:
Podwozie 35 - 350kg rozstaw 118

Podwozie 40 -4250kg rozbaw 130

Pewnie chodziło co o 3,5t. Rozumiem.
Odpuszczam sprawę ,puki co mam nowe Micheliny 15''. Jak je zajadę ,to zmienię na 16''.Chyba że coś wpadnie w dobrej cenie. :spoko :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2017-04-01, 19:27   

Witam,słuszna decyzja nasz kolega z forum opisywał kiedyś taką wymiane z 15 na 16 i był zadowolony lepsza amortyzacja i szybszy kamper i trochę wyżej ale to tylko szczegół.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-01, 20:23   

będę czekał na okazję.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nomady 
trochę już popisał

Nazwa załogi: Nomady
Dołączył: 15 Wrz 2016
Piwa: 5/15
Skąd: Dolnośląskie Wrocław
Wysłany: 2017-04-01, 20:48   

Na 16 wyżej i szybciej lepsza amortyzacja ,ale na pewno słabszy w terenie górzystym fizyki nie oszukamy . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adamcuk 
trochę już popisał
FIAT DUKATO ll HYMER C 544


Twój sprzęt: FIAT DUKATO ll HYMER C 544
Nazwa załogi: ADAM & RENIA
Dołączył: 02 Cze 2013
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2017-04-01, 22:02   

To nie jest tak ;jeśli masz 15 a przechodzisz na 16 to musisz zmniejszyć profil aby zachować parametry licznika i kilometry.
więc tak;
jak masz 215/70/15 to aby zachować to co fabryka dała ,to musisz dopasować profil 16 cal
czyli zmniejszyć profil na 215 60/16.
pamiętać aby obwód opony 15 był taki sam jak 16 ,więc zmiany robimy w profilu :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-04-01, 22:08   

NOMADY napisał/a:
ale na pewno słabszy w terenie górzystym fizyki nie oszukamy

Biorę to pod uwagę , ale mam 150 KM. Więc powinno być ok.
Adamcuk napisał/a:
To nie jest tak ;jeśli masz 15 a przechodzisz na 16 to musisz zmniejszyć profil aby zachować parametry licznika i kilometry.
więc tak;
jak masz 215/70/15 to aby zachować to co fabryka dała ,to musisz dopasować profil 16 cal
czyli zmniejszyć profil na 215 60/16.
pamiętać aby obwód opony 15 był taki sam jak 16 ,więc zmiany robimy w profilu

Kolega ma kamperka z tego samego rocznika co ja Czyli 2014 i ma tylko 130 km z tymi samymi skrzyniami biegów a ma 16'' i koła większe.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
Kombatant


Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 17/18
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2017-04-01, 22:31   

MAWI napisał/a:
NOMADY napisał/a:
ale na pewno słabszy w terenie górzystym fizyki nie oszukamy

Biorę to pod uwagę , ale mam 150 KM. Więc powinno być ok.
Adamcuk napisał/a:
To nie jest tak ;jeśli masz 15 a przechodzisz na 16 to musisz zmniejszyć profil aby zachować parametry licznika i kilometry.
więc tak;
jak masz 215/70/15 to aby zachować to co fabryka dała ,to musisz dopasować profil 16 cal
czyli zmniejszyć profil na 215 60/16.
pamiętać aby obwód opony 15 był taki sam jak 16 ,więc zmiany robimy w profilu

Kolega ma kamperka z tego samego rocznika co ja Czyli 2014 i ma tylko 130 km z tymi samymi skrzyniami biegów a ma 16'' i koła większe.


Trzeba podłączyć nawigację i patrzyć na prędkość na nawigacji dla mnie to wygodniejsze niż licznik. :spoko :spoko :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2017-04-02, 07:24   

Zmniejszanie profilu o jeden cal, to w przypadku dobrych opon, może nawet i nie pogorszy komfortu jazdy /amortyzacji.
Ale wizulanie sensu też nie ma.

Utarło się, że duża felga jest cool, no i OK, może w bulwarówkach.
Miałem 2,5 cala opony, nie na nasze drogi. Byłem młody i gupi. (młodość tylko mi minęła :( ....)

Wg mnie cały pic z oponami np w Ducato, to spawa wyglądu jak "kóła od taczki" szczególnie z przodu.

Pewnie teoretycznie a potem w subiektywnej ocenie posiadacza szesnastek, popartej wydaną na to kasą i poświęconym czasem, jest o niebo lepiej.

Jako ateista, to w niebiosa dostąpione za ten jeden cal felgi , nie wierzę.
Tym bardziej że z lekka utwardzamy koło obniżając profil opony.

A nie obniżając do 6, to pidwyższamy środek ciężkości (też tylko to jest teoretyzowanie, lecz obrzydzające 16" :( ).

Trakcja i trzymanie na boki, w tym jednym uzykanym mniej calu, też niewiele poprawi się na plus. Bo kamper nie wchodzi w wiraże, jak dryftująca osobówka.

Cel jest moim zdaniem jeden, ale tłumaczony na wiele mądrych itp. sposobów , to cel upiększający/ubogacający kampera, jakkolwiek go rozumieć :bukiet:

Jak oklejanie, malowanie czy zmiana koloru tapicerki :mrgreen:


PS. Są badania, że brudny, równomiernie samochód jak skóra rekina, zmniejsza opory....

Dlatego nie myję swojego kampera, by oszczędzić na paliwie i zyskać na prędkości.

Oczywiście myjąc co innego a idąc tropem tego myślenia zmniejszymy tarcie i co za tym idzie być może i przyjemność, ale czy warto dla tego siać zarazę? A taki żel?

To temat na rozmowę o innych wyrobach gumowych. :bigok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-17, 09:19   

wlodo napisał/a:
...
Dla przypomnienia, alusy są o wiele cięższe od stalowych + cięższe opony, czy warto dla kilkunastu mm ?
...


A czy ktoś może powiedzieć mi jakiego rzędu są to różnice w wadze. Nie kwestionuję tego, że alu są cięższe, ale właśnie o ile?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***