ducato 1987, 2.5d, skrzynia, zablokowany wsteczny |
Autor |
Wiadomość |
lepciak
weteran
Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Piwa: 61/39 Skąd: Gdańsk-Oliwa
|
Wysłany: 2017-04-11, 18:42
|
|
|
serwan napisał/a: | odebrałem. dojechałem nawet..! ale teraz, mimo że (przynajmniej na razie ) działa i piątka i wsteczny, ze zmiana 4->5i muszę pół sekundy poczekać; przy szybkiej zmianie mi delikatnie zgrzytnie; przejmować się czy już uznać ze ten typ tak ma?
pozdrawiam
serwan |
Czeka Ciebie wymiana synchronizatora 5-go biegu. W moim aucie mechanik "przy okazji" wymienił podejrzane synchronizatory 4-go i 5-go biegu i teraz mam spokój. Cena jednego około 100 zł. Możesz piątkę włączać z między-gazem. Dawniej tak się jeździło kiedy biegi w skrzyniach nie były jeszcze zsynchronizowane. |
_________________ lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
|
|
|
|
|
HENRYCZEK
weteran
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lis 2011 Piwa: 81/131 Skąd: Południe
|
Wysłany: 2017-04-11, 20:10
|
|
|
Między gaz to raczej przy redukcji w dół,w górę powinno wystarczyć podwójne wysprzęglanie,(problem serwan ma przy zmianie z 4 na 5 )chyba że się mylę,,bo to daaawwwnoo bylo |
|
|
|
|
serwan
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-11, 21:35
|
|
|
lepciak napisał/a: | serwan napisał/a: | odebrałem. dojechałem nawet..! ale teraz, mimo że (przynajmniej na razie ) działa i piątka i wsteczny, ze zmiana 4->5i muszę pół sekundy poczekać; przy szybkiej zmianie mi delikatnie zgrzytnie; przejmować się czy już uznać ze ten typ tak ma?
pozdrawiam
serwan |
Czeka Ciebie wymiana synchronizatora 5-go biegu. W moim aucie mechanik "przy okazji" wymienił podejrzane synchronizatory 4-go i 5-go biegu i teraz mam spokój. Cena jednego około 100 zł. Możesz piątkę włączać z między-gazem. Dawniej tak się jeździło kiedy biegi w skrzyniach nie były jeszcze zsynchronizowane. |
no ponoć niekoniecznie; jak pisałem, skrzynia jest ~200km po remoncie, stad nie chciałbym żeby się okazało że synchronizatory trzeba jeszcze raz wymieniać lub że w ogóle nie były wymieniane; mechanik wspomniał że na zacinający się wsteczny coś zdystansował grubszą podkładką, i zalecił jakiś czas pojeździć mimo tego że 5-tka potrafi zgrzytnąć; jak już będzie wiadomo czy piatka niedomaga na stałe i czy też może jeszcze coś się pojawi - mam się zjawić.. zobaczymy
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
|
s0ny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I Concorde
Dołączył: 08 Wrz 2016 Piwa: 1/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2017-08-20, 16:02
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Wyskoczyły kulki V biegu. Częsty przypadek tych skrzyń. Brak jest możliwości sprawdzenia wychyłu wodzików. Wystarczyło że wodzik klepnął kilka razy mocniej o ogranicznik w deklu i skończył się bezpieczny zapas. Trzeba wtedy wiercić dekiel, aby zregenerować zderzak wodzika V biegu. Po prostu zbieg okoliczności i tyle. |
Witam
Czy te kulki kupuje się nowe i czy do naprawy trzeba wyciągać skrzynię? Jaki jest koszt takiej naprawy ? |
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2017-08-20, 17:15
|
|
|
A tak przy tym temacie jeden kolega pisał że będzie składał takową skrzynię pare fotek i mały opis by się przydał w razie potrzeby ,zobaczymy co i jak może się przydać,temat będzie wracał póki dziadki się nie wykruszą-pozdrawiam. |
|
|
|
|
kecz
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat dukato 1,9 weinsberg 91
Nazwa załogi: grześki
Dołączył: 14 Gru 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: poznan
|
Wysłany: 2017-08-21, 16:21
|
|
|
witam gdy wymieniamy kulki, serwis oferuje najczesciej 10szt, warto wymienić sprężynki czesto po wypadnięciu kulki deformują sie koszt to około 35zł |
|
|
|
|
kecz
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat dukato 1,9 weinsberg 91
Nazwa załogi: grześki
Dołączył: 14 Gru 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: poznan
|
Wysłany: 2017-08-21, 16:30
|
|
|
nie potrzeba wyjmować całej skrzyni, rozłączyć biegi i łapę z prawej strony, gdy opuści się jest miejsce na wyciągnięcie kapy 5biegu |
|
|
|
|
s0ny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I Concorde
Dołączył: 08 Wrz 2016 Piwa: 1/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2017-08-21, 21:38
|
|
|
kecz napisał/a: | witam gdy wymieniamy kulki, serwis oferuje najczesciej 10szt, warto wymienić sprężynki czesto po wypadnięciu kulki deformują sie koszt to około 35zł |
A gdzie mogę kupić te kulki i sprężynki ? |
|
|
|
|
kecz
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: fiat dukato 1,9 weinsberg 91
Nazwa załogi: grześki
Dołączył: 14 Gru 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: poznan
|
Wysłany: 2017-08-22, 14:42
|
|
|
to nie reklama ja kupiłem w serwisie fiata wieruszowska trzeba podać vin typ silnika. ps.zagubiłem nr. telefonu do kol. |
|
|
|
|
s0ny
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I Concorde
Dołączył: 08 Wrz 2016 Piwa: 1/3 Skąd: Szamotuły
|
Wysłany: 2017-08-24, 21:34
|
|
|
Czy kulki do przesuwki do ducato I są takie same jak w Ducato II bo tylko takie znalazłem ? A może zna ktoś numer części dla tych kulek i sprężynek |
|
|
|
|
|
mcfly
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Dethleffs Ducato 2002
Nazwa załogi: papa mobile
Dołączył: 17 Lis 2016 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-29, 14:09
|
|
|
Czy możecie dać namiary na jakiegoś skrzyniarza który podejmie się naprawy w ducato z 92r. Najchętniej z Warszawy lub okolic. Przy okazji jaki numer modelu ma taka skrzynia? Spisałem z niej parę numerów ale nie wiem który określa model. Ducato 2.5 D |
|
|
|
|
|
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2017-08-29, 14:22
|
|
|
katalog części,jak by ktoś potrzebował http://eper.fiatklubpolsk...P&MAKE=F&SBMK=T ,wybieramy fiat profesjonalny- gorny prawy róg,a potem klikamy na -wybierz katalog- spare parts |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
|
Ostatnio zmieniony przez erikson 2017-08-29, 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kuba L.
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi A4 Allroad
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/42 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2017-08-29, 20:52
|
|
|
Już kilka razy podawałem namiar na ten warsztat w Warszawie, gościu ma pojęcie o tych skrzyniach, nigdy nie było żadnego problemu u niego z częściami, naprawa trwała 1 dzień,
Perfect Service Mechanika Pojazdowa Warszawa
Ulica: Króla Kazimierza 16A
04-854, Warszawa, Polska
województwo mazowieckie
tel/ 22 615 75 70 |
|
|
|
|
Misie Rysie
trochę już popisał
Twój sprzęt: Adria Compact SPX
Nazwa załogi: Misie-Rysie
Dołączył: 10 Paź 2011 Piwa: 3/1 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2018-10-03, 11:02
|
|
|
Witam przeczytałam z zainteresowaniem informację o naprawach skrzyni biegów-zdecydowanie nie polecam tego warsztatu na Króla Kazimierza w Warszawie .Naszą skrzynię od kampera woziliśmy 2 razy/nie wspomnę już o niepotrzebnym wkładaniu i wyjmowaniu skrzyni/FACET SPARTOLIŁ ROBOTĘ i sam się przyznał,że nie wie co robi żle zważywszy na to ,że zajmuje się tym od 25 lat to takie wyznanie jest dla mnie dziwne.Za 3 razem zmieniliśmy warsztat i pojechaliśmy do fachowca polecanego przez naszego mechanika/dlaczego nie zapytałam go wcześniej?/i to był strzał w dziesiątkę.Zostały wstawione nowe oryginalne części,sprowadzane z zagranicy i skrzynia działa jak trzeba.Koszt usługi był 2 razy niższy .Warsztat znajduje sie w Pruszkowie na ul.Zimnej i to nie jest reklama!!!!!! żeby być sprawiedliwym -właściciel z Krola Kazimierz oddał nam pieniądze za zle wykonaną usługę.Pozdrawiam |
|
|
|
|
|