Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ile pojedzie ford??
Autor Wiadomość
Istvan 
zaawansowany
Istvan

Twój sprzęt: Łódzki Sześciopak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-05-04, 16:38   

jawi13 napisał/a:
Viero napisał/a:
Jak czytam czym podróżuje większość kolegow z tego forum to mnie przeraza , nie mowie tu o kosztach bo większość tych szrotow ma wartość zerową , ale szkoda zdrowia i narażania się na życie , to co zobaczyłem ostatnio na drogach Chorwacji to trzeba by w książce opisac , czym tam Polacy podróżowali i jakie zagrozenia stwarzali , cieszyłem się ze jezdze zawsze na niemieckich numerach .
Może kolego zaloguj się na niemieckim forum kamperowym i w ogóle nie przyznawaj się do niczego co ma związek z Polską.


On może i dałby radę się tam zalogować. Ale potem trzeba czytać i pisać po niemiecku.

Nie chce mi się dalej pisać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
stary wyga


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 13/12
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-05-04, 16:47   

Nasze analogowe cuda przejadą bez alternatora 200km ( ostatni zlot w Bałtowie), a niemieckie cyfrowe zaraz by beczało za lawetą ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-04, 17:08   

A mnie Niemcy wytykali palcami na kempingu w Italii i gapili się na naszego kampera. :placze
Poprzedniego kampa pomimo że miał trochę lat mylili ze swoimi , podobno po porządku :diabelski_usmiech
Kiedyś sąsiadowałem z Niemcem na kempingu który dwa dni się rozstawiał , zmęczył i się nie rozstawił.

A co prędkości Harbuz czy Twój kamper posiada bliźniaki czy pojedyncze koła.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/117
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2017-05-04, 18:51   

jacik napisał/a:
a niemieckie cyfrowe zaraz by beczało za lawetą ;)
to dlatego kupujecie na bazie fiata? :haha:
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Harbuz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Transit Riviera
Dołączył: 06 Paź 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2017-05-04, 21:11   

Darek Szczecin napisał/a:
A ja znam wielu Niemców którzy zazdroszczą mi, nawet nie tego czym śmigam, nawet nie tego jak prowadzę. Zazdoszczą mi poprostu jak ładnie wyglądam za kierownicą :szeroki_usmiech . Więc nie ważne, czym jedziemy i jak, my poprosi jesteśmy ładniejsi :spoko


Bardzo mądre. Zazdroszczę dobrego poczucia humoru i własnej oceny. Chciałbym być taką ostoją spokoju.
Co do "niemiaszków" to jak jadę na zlot motocyklowy to nawet z lawet nie ściągną swoich maszyn. Piją i lawetami pozoranci wracają do domu, ale to już odbiega od tematu.

Co do niesmacznego zdania z mojej strony to przeprosiłem tych normalnych. Po prostu nie mogłem się oprzeć. Impulsywny jestem.
Ignoruję maluczkiego i tyle. Szkoda nerwów i zdrowia. Zwykły frajer.

Co do opon to zwykłe. Nie bliźniaki.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Viero
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-04, 22:08   

Harbuz !! Napisałem ze jezdząc szrotami szkoda zdrowia , ty jesteś tego dowodem sądząc po twoich wpisach wysiadła ci już'' psycha '', lec do lekarza i nie ubliżaj nikomu bo tobie nikt nie ubliżył .
 
 
Janwil 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,2D/350 Rimor 2007r.
Nazwa załogi: JANWIL
Dołączył: 13 Lut 2015
Piwa: 2/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 07:45   

Koledzy wracam do tematu tego forum...
Jak Wam za mało KM, jak, za wolno, proponuję chipa do Forda. Niewielki wydatek, banalnie prosty montaż a ca 30 KM więcej, to musi być szybciej! Także mniej pali ale ale za to nie biorę odpowiedzialności. Ogłoszenia są na Camperteam i OLX.
Powodzenia...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MOPAR 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Matrix
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 4/3
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-05, 07:48   

Temat jest o 2.5d tam chip to chyba w radiu jest tylko :haha:
_________________
OFF ROAD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rowerek 
weteran


Twój sprzęt: FIAT DUCATO KNAUS SUN-TRAVELLER 658 LG
Nazwa załogi: Marek i MałgoŻata
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Cze 2012
Piwa: 28/4
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-05, 07:53   

A gdzie wy się spieszycie 80 90 niejest źle przecież jedziecie na odpoczynek a nie do pracy
_________________
Marek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Harbuz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Transit Riviera
Dołączył: 06 Paź 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2017-05-05, 08:32   

MOPAR napisał/a:
Temat jest o 2.5d tam chip to chyba w radiu jest tylko :haha:


Dobre, dobre. :ok
Wiem, że taka prędkość jest sportem kamperowym, ale sami koledzy wiecie, że jak jest wyjazd to w jak najkrótszym czasie zrobić jak najwięcej. Nie drogi oczywiście tylko miejscówek.
No chyba, że ktoś lubi rekreacyjnie podłączyć się pod prąd i siedzieć w jednym miejscu? Wtedy czas pokonania trasy nie jest problemem.
No ale to nie dla mnie.
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2017-05-05, 09:27   

MOPAR napisał/a:
Temat jest o 2.5d tam chip to chyba w radiu jest tylko :haha:
No... jakby tak prawdę powiedzieć, to wersja Lucas Epic 2,5TD jest elektronicznie sterowana i w sterowniku są chipy... Na brytyjskim Forum Transita są opisy podkręcania mocy EPIC-a...
Mało kto wie, ale silniki z układem wtryskowym Lucas Epic osiągały nawet 115KM. Latało to i przyspieszało jak szatan, bo i moment obrotowy był spory. Nawet największe wersje nadwoziowe typu Jumbo osiągały z tym silnikiem 150 km/h.
Generalnie wyglądało to tak:

70PS 144Nm@2500rpm - na początku (Mk3 1986-1991)mechaniczny CAV Lucas, potem równolegle mechaniczny Bosch (od 1991 już tylko Bosch)
76PS 168Nm@2500rpm - mechaniczny Bosch
85PS 200Nm@2100rpm - Lucas Epic turbo
100PS 224Nm@2100rpm - Lucas Epic turbo
115PS 256Nm@2100rpm - Lucas Epic turbo

Była jeszcze wersja 80PS z Boschem (4DA), ale nie spełniała norm emisji i zaprzestano produkcji.

Dla stęsknionych większych wrażeń z jazdy Osiołkiem 2,5l bez żadnej elektroniki zamieszczam kilka zdjęć, co można w nim zrobić...
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Harbuz 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ford Transit Riviera
Dołączył: 06 Paź 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2017-05-05, 21:46   

Dziękuję, ale jak dla mnie to za wiele pracy:(
Z przykrością informuję, że łożysko oporowe i tracze sprzęgła dzisiaj wymieniłem sam, ale taka ingerencja to nie na moją wiedzę. Myślę, że z 76 km, zostanie może tylko 2 jak zakrecę szybko paskiem rozrządu? I tak chyba mnie poniosło?
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-05-05, 22:46   

A ja zaproponuje cos innego,jak pompa na linke to dolozyc gaz,doskoczy z 20 procent mocy.jakmznajde filmikmz golfem to podrzuce.

edit .link

https://youtu.be/ZBcmZoR2oIk
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-05-06, 09:45   

Ale moc, to nie wszystko. Liczy się jeszcze przełożenie całkowite. Dla Vmax oczywiście. :)
Bo tak, to będzie zrywniejszy, rzadziej będzie trzeba redukować pod górkę, ale prędkość podróżna niewiele wzrośnie, bo silnik będzie wył na zbyt wysokich obrotach.
Dlatego szukam multiplikatora do swojego groszka. Taką odwrotność reduktora. Dokładany nadbieg. Ktoś, coś? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wojtekjanus 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Cze 2014
Piwa: 12/1
Wysłany: 2017-05-06, 17:42   

zbiegusek napisał/a:
Ale moc, to nie wszystko. Liczy się jeszcze przełożenie całkowite. Dla Vmax oczywiście. :)
Bo tak, to będzie zrywniejszy, rzadziej będzie trzeba redukować pod górkę, ale prędkość podróżna niewiele wzrośnie, bo silnik będzie wył na zbyt wysokich obrotach.
Dlatego szukam multiplikatora do swojego groszka. Taką odwrotność reduktora. Dokładany nadbieg. Ktoś, coś? :)
Masz wiele innych, prostszych rozwiązań. Jeżeli nasz Osiołka na pięcioszpilkowych piastach, to znaczy, że masz masz most Timken. Bardzo łatwo wymienia się jego główkę, można nawet poszukać i założyć główkę z wersji benzynowych, bardzo szybką, o przełożeniu 3,9:1.
Inne rozwiązanie to zmiana średnicy koła, umiejętnie dobierając felgę i oponę, można zmienić całkowite przełożenie nawet o 10%. Wbrew pozorom to jest efektywne i jednocześnie tanie oraz proste rozwiązanie.

Co do twojego pytania: w Transitach Mk3 (1986-1991) występowała skrzynia czwórka typ G z overdrive-m typu J28 firmy Laycock, który pozwalał na trzecim i czwartym biegu skrzyni na szybką jazdę z wolniejszymi obrotami silnika. Maksymalne przełożenie miał 0,778. U nas w PL ciężko go znaleźć, może coś na www.capri.pl chłopcy coś wiedzą. Najprędzej jest do kupienia chyba w UK.

Co do twoich obaw, ze przy zwiększonej mocy będzie silnik wył na wysokich obrotach, a V max nie wzrośnie. Myślę, że w przypadku kampera tak nie będzie, bo jest to pojazd mocno obciążony oporem aerodynamicznym przy większych prędkościach. Mając spadochron za sobą, kamper nigdy nie dojdzie do prędkości maksymalnej osiąganej przez wersje klasyczne (przy takiej samej mocy i przełożeniu mostu). Więc dodanie mocy na pewno przyspieszy każdego kampera - bez żadnych zmian w przełożeniu całkowitym układu napędowego. Tak myślę...
_________________
Zgredzik
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***