Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak koła zapasowego a spokoj ducha.
Autor Wiadomość
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-23, 23:38   

fslawek1 napisał/a:
Opona prawie nowa więc przypuszczam, że będzie cięcie

Odrdzewiacz + cierpliwość = uda się.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-01-04, 21:43   

Postanowiłem doinwestować kamperka w koło zapasowe.Od nowości nie było,taka biedniejsza wersja wzięta pierwsza z brzegu.:)
Ale pytanie mam odnośnie klucza do kół, ciekawa i lekka konstrukcja jak na przekładniowy.Ktoś ma wiedzę jak sprawdza się w użyciu?

Obraz 04.01.2019, godz. 21.29 (1).jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 102,36 KB

399d7d9d4cc4b9ae8640a48f154d.jpeg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 28,18 KB

52b821ab49c6b59a75b35880181b.jpeg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 76,89 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-01-04, 22:03   

Ja mam z przedłużką rurkową ,
Cienko to tu widzę ////????
Pewnie tam zębatka ? Pytanie z czego ?
Bo pomimo blokady tym drugim prętem/rurką jednak czasem trzeba depnąć

Teoretyzuję .. :oops:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/19
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-01-04, 22:53   

Do dokręcania koła wystarczy 185 Nm :mrgreen:
Bez problemu da się odkręcić i odkręcić każdym kluczem do kół. Bez specjalnych wynalazków.
Jeśli chcesz być dokładnym kup na wyposażenie kampera klucz dynamometryczny + odpowiednią nasadkę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-01-04, 23:25   

Teoretycznie to cudnie wygląda... ale jakoś tak mając dużo aut nowych u których fabryki koła montowały, gdy złapałem kichę to bez buta i moich kilkgramów często nie szło.

Tym samym problemem kolego nie jest dokręcenie, ale czynność odwrotna. Dlatego lepiej mieć solidny klucz. Stożek śruby czasem lubi się przytrzeć do felgi i moment momentem, a zapieczenie zapieczeniem. I komu się chce co jakiś czas sprawdzać 20 śrub?

Solidny klucz w kieszeni drzwi kierowcy, ponadto to niezły argument w sporach drogowych :bajer
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 81/131
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-01-04, 23:40   

007 napisał/a:
Do dokręcania koła wystarczy 185 Nm :mrgreen:
Bez problemu da się odkręcić i odkręcić każdym kluczem do kół. Bez specjalnych wynalazków.
Jeśli chcesz być dokładnym kup na wyposażenie kampera klucz dynamometryczny + odpowiednią nasadkę.


Co masz na myśli odkręcić " każdym kluczem"bo jeżeli fabrycznym w zestawie/bez dodatkowej odpowiedniej długości rurki, to tu bym mocno polemizował.
Dokręcić - tak.tu już szybciej.

ps
Zainteresował mnie ten klucz z racji samego wyglądu ,tylko czy spełni oczekiwania.Jeżeli będzie dużo lżej ,to czemu nie.
Dynamometryczny do kampera na stan?raczej nie,ale od powiedzenia"bez młota to nie robota"też
powoli czas odejść
Pozostaje jeszcze na bogato, tel SOS itp,ot takie przemyślenia stosowne do tematu"spokój ducha"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007jędruś 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 8/19
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-01-05, 00:20   

Masz nowego kampera i gwinty w piascie i na śrubie są nie poprzeciagane dokrecaniem na siłę.
Wiec śruba dokrecona odpowiednim momentem nie będzie wymagała metrowej rury do odkrecenia.
I oczywiście nie smarujemy szpilek lub śrub przy dokrecaniu bo potem możemy się zdziwić ze się zapieklo.
Zawsze tak robię i poza fabrycznym kluczem nie wożę innego, kilka razy musiałem zmienić kolo i nie potrzebowałem młota ani rury.
Oczywiście jeśli wcześniej ktoś poprzeciaga gwinty dokrecaniem nogą lub pneumatem na maxa może być różnie. :chytry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-05, 01:30   

Śmiem się nie zgodzić z przedmówcą. Smarujemy smarem miedziowym do zacisków hamulcowych i wtedy nie ma problemów z odkręceniem i oczywiście nic się nie zapieka.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-05, 09:16   

Rav napisał/a:
Smarujemy smarem miedziowym do zacisków

Ceramiczny lepszy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-05, 14:32   

Ceramiczny też się nada. Grunt, żeby na sucho nie zostawiać, bo wtedy trochę pyłu, trochę rdzy i ... płacz przy odkręcaniu, bo bez lagi ręcznie dasz rady, a śruby aż skrzypią ...
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
M@rio
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-06, 13:03   

Cześć Panowie, mam EuraMobila z 1999r zabudowa jedzie na ramie Alko i tam tylne koła schowane są tak, że nie wiem jak je odkręcę w razie kapcia. Jak wymieniałem opony w serwisie wulkanizacyjnym tylną oś musieli podnieść bardzo wysoko. Czy macie jakiś sposób na ten problem?
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-01-06, 13:56   

No jak koło jest dosyć głęboko we wnęce to nie dźwiga się osi tylko ramę i to raczej innym lewarkiem.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
M@rio
[Usunięty]

Wysłany: 2019-01-06, 14:04   

Problem w tym że oś jest przykręcona na sztywno do ramy i tylko wachacze są elementami resorującymi. Nie ma różnicy czy za ramę czy za oś.
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-06, 15:03   

Dlatego potrzebujesz zestawu:
1. Podnośnik hydrauliczny (taki, żeby dał radę się wysunąć na tyle, aby koło swobodnie zawisło na wahaczach)
2. końcówka do śrub od klucza pneumatycznego
3. W końcówkę wkładasz przedłużkę
4. Przedłużka trafia na klucz (najlepiej mocna grzechotka, teleskopowa 1/2 lub 3/4")

Takim zestawem sobie poradzisz (o ile kupisz coś w miarę mocnego). Przykład konfiguracji:
https://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-teleskopowy-w-4700-d-3-5-t-i7644174878.html
https://allegro.pl/yato-yt-0299-grzechotka-teleskopowa-1-2-305-415mm-i7612790100.html
https://allegro.pl/przedluzka-1-2-x-127mm-yato-i7713593896.html
https://allegro.pl/nasadki-udarowe-1-cal-crv-10el-17-41-nasadka-i7417864594.html
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 179/131
Skąd: Gliwice w przelocie
Wysłany: 2019-01-06, 16:24   

M@rio napisał/a:
.......... Nie ma różnicy czy za ramę czy za oś.


Jest . Jeśli będziesz podnosił za ramę wtedy odkręcane koło bardziej opada i masz mniejszy problem z jego demontażem . Ja muszę podnieść kampka na wys. min. 30-40 cm , żeby wyciągnąc zdemontowane koło :gwm :gwm :gwm

Kiedyś tutaj pisałem ;że projektantów Burstnera zapędziłbym do wymiany kół w moim kamperze .
I to najlepiej na kolanach na tempa :gwm

Długo szukałem odpowiedniego podnośnika ; o wystarczającym udźwigu i wys.podnoszenia .
I tak skończyło się na podnośniku i grubym drewnianym klocku .

Kolejna sprawa to odkręcanie / przykręcanie . Zwykły klucz do kół nie wystarcza ; jest za niski .
Trzonkiem ociera sie o obudowę :chory

20160611_102034.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 241,48 KB

20160611_102102.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 227,51 KB

20160611_100702.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 238,05 KB

_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***