Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławi się i szarpie przy dodawaniu gazu
Autor Wiadomość
gustaw 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-21, 07:13   Dławi się i szarpie przy dodawaniu gazu

Witam.
Wprawdzie umówiłem się już na poniedziałek do mechanika ale dręczy i meczy mnie to strasznie.

2,5 TDI 1998 ( Citroen Jumper )
Przy dodawaniu gazu na wysokich obrotach a niższym biegu szrpie, przerywa, dławi się
Ale dopiero po przejechani około 30 km ( jak się rozgrzeje )
Tak jakby dostawał za mało lub za dużo paliwa
Na zimnym silniku wszystko jest ok turbina chdzi przspiesz ok
Dziękuję i będzę wdzięczny za sugestię
_________________
Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-21, 09:16   

Po pierwsze wymieniłbym filtr paliwa, a potem szukałbym dalej.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-05-21, 12:57   

Do czyszczenia smok paliwa w baku i do wymiany filtr paliwa. Jak auto ma EGR to również do sprawdzenia czy nie jest uchylony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Viper 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Master 2,8 TD
Nazwa załogi: Viper
Dołączył: 18 Maj 2011
Piwa: 2/10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 16:56   

Może jest rozszczelniona pompę wysokiego ciśnienia, po rozgrzaniu silnika może być tak jak piszesz.
_________________
Pozdrawiamy
Iwonka & Tadeusz

Noclegi w Polsce
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-21, 19:57   

Viper napisał/a:
Może jest rozszczelniona pompę wysokiego ciśnienia, po rozgrzaniu silnika może być tak jak piszesz.

Byłoby to zauważalne, gdyż by była mokra.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2017-05-21, 20:59   

Viper napisał/a:
Może jest rozszczelniona pompę wysokiego ciśnienia, po rozgrzaniu silnika może być tak jak piszesz.


2.5 nie ma pompy wysokiego ciśnienia, a jedynie zwykłą pompę wtryskową. Jeszcze może tam być problem z odpowietrzeniem zbiornika. Odkręcić korek i pojeździć dla testów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-21, 21:19   

filtr paliwa to niekoniecznie - zimny silnik bierze więcej paliwa, problemy byłyby wiec już raczej na zimnym, nie na ciepłym; objawy sugerują problem z zasilaniem w paliwo po rozgrzaniu silnika, więc zastanowiłbym się nad wtryskami..

poza wtryskami nie przychodzi mi do głowy żaden element układu paliwowego gdzie są duże różnice temperatur między zimnym a ciepłym silnikiem - jest jakiś inny niż wtryski?

edit: no chyba że filtr, ale powietrza; jeżeli byłby kompletnie zapchany to w efekcie dostawałby nadmiar paliwa, a to też wyszło by po rozgrzaniu..
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-05-21, 23:51   

też obstawiam podciśnienie w baku , bez korka spróbować jak się zaczyna dławić:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-22, 15:09   

..daj znać co mechanik zeznał, ciekawość mnie męczy..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gustaw 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-22, 16:49   

Dziękuję za wszelkie sugestie , każda może być trafna, zobaczymy :)
Auto odstawiłem do mechanika z prośbą o wymianę filtra paliwa w pierwszej kolejności
Filtr powietrza jest ok
Pompa była uszczelniana jest sucha (auto nie kopci nie dymi)
Jak na złość dzisiaj nawet przy rozgrzanym silniku szedł jak rakieta ;)
Ciężko zdiagnozowć
Pod koniec tygodnia będę wiedział.
_________________
Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2017-05-22, 16:59   

Ja miałem nieszczelny podgrzewacz paliwa i były cyrki z zapalaniem i obrotami.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-05-22, 19:49   

U mnie taki objaw był spowodowany zaciętą dźwignią zaworu upustowego turbiny. Po rozruszaniu i nasmarowaniu smarem wysokotemperaturowym chodzi jak pszczółka.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gustaw 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-25, 18:28   

Odebrałem auto od mechanika
Wymienili filtr paliwa ( ponoć był w bardzo złym stanie )
Nic innego nie zrobili , wszystko ok tak twierdzi fachowiec
Jeździć i obserwować
Będzie pan zadowolony.
_________________
Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-25, 19:30   

Było mnie od razu posłuchać, a nie wydawać kasy na mechanika? Częściej wymieniać to oszczędzisz pompę wtryskową.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gustaw 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Fiat Ducato Dethleffs 1,9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-25, 20:38   

Zobaczymy może faktycznie tylko wymiana filtra paliwa rozwiąże problem
Skojarzyłem sobie że w weekend przed uruchomieniem silnika zapalała mi się ta lampka
Niewątpliwie filtr paliwa był do wymiany ale nurtuje mnie pytanie czy ta kontrolka miała coś wspólnego z szarpaniem i dławieniem się

1.png
Plik ściągnięto 23 raz(y) 1,17 MB

_________________
Wszyscy jedziemy na tym samym wózku.....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***