Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Bybobil Ducato L3H2 2.3
Autor Wiadomość
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
  Wysłany: 2017-06-28, 01:14   Bybobil Ducato L3H2 2.3

Witam, zakupiłem bazę celem zabudowanie kampera jesienną porą...
Już jakiś czas temu zdecydowałem się na podmiot przeobrażenia ze względu na ograniczoną długość - co się przekłada na żywe pieniądze na promach i moście w Kopenhadze, choć nie ukrywam że H3 byłby zdecydowanie lepszy. Jednakże ze względu na małą podaż w kraju wikingów obiektów marzeń, padło na taki cud miód malina

przebieg 150000, podejrzewam ze prawdziwy (lub zbliżony), ze względu na fakt że przebiegi są zapisywane podczas przeglądów i podawane do publicznej wiadomości - każdy może sprawdzić jaki przebieg ma Tesla sąsiada - każdy może się nawet dowiedzieć kto jest właścicielem samochodu jadącego przed nami... nawet każdy się może dowiedzieć ile zarabiasz, ale o tym akurat zostaniesz poinformowany. Dygresja :D

przez rok stał, bo w marcu 2016 nie przeszedł przeglądu i ze względu na wiek firma (wożąca rowery elektryczne) go sprzedała... Kupił nie kto inny jak Polak... (dwa kupił - pewnie hurtem taniej) ten mu stał przez rok na placu aż zaczął być potrzebny, wiec naprawił, zrobił przegląd, pojechął do polski, coś tam jeszcze powymieniał, przywiózł materiał na podniesienie dachu aż przyszło do robót budowlanych więc samochód sprzedał... za cene podneisienia 150m2 dachu w polsce moża by wybudować dom... kto bystry zauważy że chłop materiały już ma... za samą robociznę bracia rodacy wyliczyli mu 260tys koron... Lokalny przedsiebiorca starej daty wyliczyl robote na 170 tys... tak to już z rodakami za granicą ..na zdjęciach jedynie.

Więc jest i tak od zada wygląda...

...kazdy widzi...
w środku standard, plus tempomat i blue&me... Wspomnę jeszcze że kosztował 85tys koron i był to jedyny starszy niż 10 lat na lokalnym aledrogo... A musi byc taki, ze względu ze to dostawczak, sprowadzony z mniejszym cłem i jak go przerabiać na osobowy (z białymi tablicami - tak mają z tymi kategoriami) to urząd naliczy opłatę, która wynosi zero % dopiero dla 10 letniego auta... 100% wynosi 100tys koron... wiec auć... czytałem artykuł o pani (zapewne blond), która w swoim dostawczym BMW z kratką ( te same numery co u nas) miała tę kratkę źle zainstalowaną, co zaowocowało skróceniem przedziału dostawczego o 1,5cm, a w momencie kontroli drogowej domniemaną zmianą kategorii, w tym podatkowej - i rzeczonej pani dowalili 85 tys koron podatku... pewnie na biedną nie trafiło, ale mimo wszystko...

Plany - czytam wasze zacne forum już drugi miesiąc - choć tak na sucho to jak zakąska bez wódki - teraz będę mógł jakieś przymiarki zrobić, bo dotychczas to jedynie

wirtualnie się bawiłem :D

W planach mam trzy osobowego bybobil'a :) śmiesznie brzmi, ale tak mówią lokalesi na "miejski samochód mieszkalny", z wariantem standardowego układu - z tyłu pojedyncze łóżko dla młodego, a z przodu podwójne rozkładane z kanapy.
Mam dwóch astmatyków na pokładzie, więc żadne płyty wiórowe i wełny mineralne -ze względu na zawartość formaldehydu nie wchodzą w grę, pianki PUR odpadają również w przedbiegach, bo nie ufam temu, choć wiem że świetne kamperki w z tego wychodzą - środki spieniające w postaci izocyjanów samą nazwą wywołują u mnie reakcje uciekaj-walcz, a wiem że ten syf wychodzi z nich przez następne pięć lat, zabierając przy okazji (tu nie chce konfabulować ale chyba ze 30 % izolacyjnośći) - pewnie nikt o tym na forum nie pisał... Jedynie może o drastycznym spadki izolacyjności wełny mineralnej postępującym już od 2% wilgotności względnej... taaa... każdy materiał ma za uszami....

Na razie nie napisze co w zamian, choć na gołą blachę chyba zastosuje 6mm Armaflex Alu żeby ograniczyć wykraplanie pary z powietrza i stworzyć zarazem paroizolację.
szczegóły planu podam jak ubiorę w słowa, ale może być nieco kontrowersyjnie. ;)

późna pora... cdn..
pozdrowienia
Ostatnio zmieniony przez decumanus 2021-03-14, 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 141/299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2017-06-28, 06:36   

Na zachętę :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2017-06-28, 07:42   

Czekam na relacje i kibicuje bo sam nie dlugo zaczne cos dzialac...
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2017-07-12, 23:45   tysiąc pytań

Witam ponownie, czas urlopu nastał, troche wiecej czasu na pisanie, choć mniej na podejmowanie decyzji, 29 lipca ruszam z powrotem na północ i musze wieźć "towary i dobra"
przybliżę więc wizję towarzyszącą zamierzeniu.
1. kamper dla 3 osób w tym dziecka lat 6
2. w miarę możliwości separacja łóżka dla dziecka na tyłach kampera
3. Zdrowa amosfera i brak trujących wyziewów z zastosowanych materiałów
4. przygotowanie kamera pod możliwość wynajmu "znajomym i nie tylko" w norwegii

Plan zajęć zakłada pracę na jesień, ale teraz przyjechałem do Polski i zdecydowanie musze zakupić materiały, żeby zabrać je na północ. wielkim problemem w norwegii jest brak wyboru... 3 rodzaje masła, 4 producentów mleka, płyt meblowych do zabudowy kampera to juz calkiem malo, cena powala, a ja przecież chce z płyty stolarskiej w obłodze dębowej budować a nie sklejce.... tego dobra to już absolutnie nie sposób...
ktoś juz tak budował (też chłop z Bielska) więc nie powinno być problemów. waga jest całkiem ok 11,5 kg/m2 dla 19mm i 7,8 kg/m2 dla 13mm.

Materiałowo myślę o następującyhc rozwiązaniach
Jako izolacja ścian na pierwszą warstwę Armaflex 6mm z folią aluminiową, a potem Wełna Isolena... czyli wełna owcza :D 100% natura.. doobra 95% bo impregnowana ale przyjmuje do 30% wilgoci, więc będzie buforem dla wilgoci zapobiegającej wykrapalniu pary przy spadkach temperatur, na to jakaś sklejka woodoodporna (głównie ze względu na zastosowany klej) wykonczenie w jakiejść podróbie alcantary...

Ogrzewanie
podłogowe - jakby Toscaner tego nie rozpracował, musiałbym od niemal zera wymyślać :) (piwko za pamieci poślę) Webasto mam suche więc chyba coś będę musiał przerabiać, przyznam że tematu ogrzewania jeszcze nie ogarniam, może poza pomysłem na mały handmade rekuperator ograniczający straty głównie podczas upałów... bo chyba łatwiej podgrzać niż schłodzić...
Warto by było policzyć czy nie udało by się wygenerować wystarczającej mocy z dodatkowcyh solarów żeby wystarczyło do schładzania powietrza w upalne dni za pomocą lodówki kompresorowej, gdzieś czytałem że ktoś już podobne obliczenia po cichu robi.. cichociemny jakowyś...
Jeszcze kwestia przepisów norweskich i charakterystyka rynku... zasadniczo milej zimą ogrzewać kampera gazem, ale butle z pobieraniem fazy płynnej może być trudno przepchnac przez urzad zatwierdzajacy.

Okna
Chciałbym uniknąć okien kamperowych, wiem że są podwójne, ale jakos ten problem rozwiąże, stałe wyposażę we wklejki z pleksi lub poliwęglanu, a ajk bedzie niedrogo to nawet szklane :D Przesuwne też jakoś pożenię. przesuwne chce zrobic po lewej za kierowcą, i ewentualnie w drzwiach przesuwnych. rozważam okno nad kuchnią ale mysle ze te dwa plus szyberdach - planuje olac kamperowe okna i wykorzystać miejsce na szyberdach w ducato III. Zważywszy ze rekuperacja wiąże się z wentylacją mechaniczną to może nie będę potrzebować przeokropnego wyjca na dachu... ale jestem otwarty na krytykę i sugestie.

Klima
nie ogarnieta, poza tematem rekuperacji i pomysłem chłodzenia słońcem.

Węzeł sanitarny
Pytanie czy można kupić taką kabine środkową? wiem że to woda na podlodze w calym kamperze, ale jaka osczednosc miejsca :D reszta po bożemu... - kaseta

Elektrycznosc, paneli ile bozia da, do tego baterii do DMC, lodowke rozwazam kompresorowa, wiec swoje wymagania ma, chyba ze z miekkim startem, ale to tylko wymagania wobec przetwornicy, a moze taka na 12v? Tez jeszcze nie ogarnięte. :mrgreen:

PYTANIA MOJE
1. co myslicie o rezygnacji z kamperowych okien? wiem ze temat poruszany, ale info porozrzucane i nie pamietam jednoznacznych wnioskow,
2. co z lazienka ala Poessl? da sie kupic?
w zasadzie to główne kwestie na razie, bo wymagające przytargania tego z polski do norwegii za dwa tygodnie...
pozdrawiam
R
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
duende 
zaawansowany

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Gru 2016
Piwa: 48/62
Skąd: ..
Wysłany: 2017-07-13, 09:50   Re: tysiąc pytań

decumanus napisał/a:
ja przecież chce z płyty stolarskiej w obłodze dębowej budować a nie sklejce.... ktoś już tak budował (też chłop z Bielska) więc nie powinno być problemów. waga jest całkiem ok 11,5 kg/m2 dla 19mm i 7,8 kg/m2 dla 13mm.

Płyta stolarska pochłania więcej czasu niż sklejka - wymaga obróbki, czyli w rezultacie nie jest tańsza niż sklejka. I teraz są 2 sposoby: pomalować płytę, później docinać, lub poskładać mebelek i na końcu malować, ale żeby pomalować wszędzie trzeba co nieco rozkręcić. A jak się chce 2 odcienie, to jeszcze więcej roboty. Lakierować trzeba obustronnie, żeby płyta się nie wyginała i "oddychała" w miarę równomiernie, np długie drzwi. Pooglądaj płyty w obłodze jesionowej, też ładna - słoje bardziej regularne i mniej pstrokate jak dębowa, dąb za to jest odporniejszy na wilgoć. Szukaj lakierów nieżółknących, z filtrem UV, żeby uniknąć zjawiska - ciemna plama po obrazku. Są lakiery 2 składnikowe, wodne (jak chcesz eko), z UV. Ja nie brałem 19mm bo jest ciężka. U mnie weszło 7 płyt, a auto krótsze, do tego sklejka dębowa 4mm. Może kombinacja 19 i 13? Do 13mm jest problem dobrać zamki zatrzaskowe - dawałem podkładki, wkręty są krótkie, nie wiem czy nie za krótkie, w rdzeniu sosnowym lubią się obrobić, w sklejce trzymają pewniej. Zawiasy puszkowe - nie znalazłem do 13mm, dałem nawierzchniowe. W długich odcinkach warto zrobić dylatację, Norwegia to jednak wilgoć, potrafią "puchnąć" ok 1mm na odcinku 2m. Zauważyłem to zimie pomiędzy modułami, które są ciasno spasowane. Obłoga cięta w poprzek na długim odcinku potrafi pęknąć, (a raczej rdzeń, a fornir wraz z nim). Sklejce to nie grozi. W progu brodzika miałem listewkę surową z jednej strony, nie wentylowaną, lekko zaczerniała po roku od wilgoci z powietrza, pomalowane wyglądają zdrowo, wniosek - trzeba impregnować wszystko.
Krawędzie myślisz oklejać, czy zostawisz polakierowane? Wzdłuż nieoklejone krawędzie wyglądają OK, w poprzek widać wewnętrzne listwy sosnowe.
To tyle z mojego doświadczenia, z reszty jestem zielony. Będę kibicował, chłop z Bielska :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2017-07-13, 10:42   

Loguję się do tematu, z przyjemnością popatrzę na nowa budowę.
Piszesz o płycie... duży ciężar, rameczka z listewek i sklejka 4 mm i masz lekką ściankę, mocna konstrukcja a pokrycie jak najlżejsze. Mi doszło w sumie 500 kg do DMC, a myślałem, że robię w miarę lekko.
Powietrznym webasto podłogówki nie nagrzejesz, kup wodne i podłącz podobnie jak u mnie, grzeje podłogę, zbiornik z ciepłą wodą i silnik, lub odwrotnie wszystko silnik. Okno jedno w dachu wystarczy, to przecież mała puszka, a dzięki temu mam trzy solary na dachu :lol:
Zaklejać okien pleksą nie radzę, zmatowieje, zaparuje, będzie nieciekawie. Podjedź do szklarza, może Ci doklei drugą szybę z dystansem aluminiowym, będziesz miał jak w domowych oknach. Tylko nie wiem czy zrobi to w aucie na pionowo.
Lodówkę weź zw.domową, masz zamrażalnik o odpowiedniej pojemności, zrób jej miękki start, niech sama włącza przetwornicę również z miękkim i lata bezproblemowo.
Masz u mnie w temacie niektóre rozwiązania, jak coś niejasne to pisz...
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2017-07-13, 11:18   

duende napisał/a:
Płyta stolarska pochłania więcej czasu niż sklejka - wymaga obróbki, czyli w rezultacie nie jest tańsza niż sklejka

Myślałem o olejowaniu, mam w kuchni taki olejowany dąb i sprawdza się doskonale, a w kamperze jak się obedrze to zawsze bez problemowo mogę przeszlifować. Lakierów nie lubię... Jesion jest miększy, jaśniejszy i faktycznie mniej pstrokaty, ale wytrzymałość przemawia za dębem.
Cytat:
Krawędzie myślisz oklejać, czy zostawisz polakierowane?

Krawędzie będę oklejał obłogą dębową 4mm bo mam...
Cytat:
Zawiasy puszkowe - nie znalazłem do 13mm, dałem nawierzchniowe.

O tym jeszcze nie myślałem - to jeden z problemów wychodzących w praniu - ale może temat będzie mnie dotyczył w ograniczonym zakresie, bo planuje zrobić handmade rolety drewniane z posiadanego obłogu dębowego, lub również posiadanego obłogu jesionowego :) teraz nie będę szukał, ale któryś ze współforumowiczów popełnił nawet filmik na youtube prezentujący takie rozwiązanie... stosowane przez niemalże stulecia, nie rozumiem dlaczego z taką łatwością zostało zastąpione przez aluminiowe, wcale nie ładniejsze, a dużo droższe...
Uwagi o dylatacji bezcenne THX :ok
wlodo napisał/a:
rameczka z listewek i sklejka 4 mm i masz lekką ściankę,

Myślę że w miarę możliwośći mółbym stosowac szkieletowąc technikę, ale ta sklejka mnie mało przekonuje, poczytam..
wlodo napisał/a:
Lodówkę weź zw.domową, masz zamrażalnik o odpowiedniej pojemności, zrób jej miękki start, niech sama włącza przetwornicę również z miękkim i lata bezproblemowo.

będziejak mówisz :D
cdn
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2017-12-09, 10:20   

Poloneza czas zacząć...

Plan przewidywał jesień, a zima już przyszła...
w międzyczasie wstawiłem okna boczne standardowe (chciałem to oz otwieranym okienkiem, ale biały kruk), przywiozłem płyty i sklejki z polski -stało to kilka miesięcy w samochodzie i jedyne co się wygięło to sklejka... :D

wracając z polski (a właściwie przed) miałem problem z pompą paliwa, strasznie głośno zaczęła szumieć... na szybko musiałem kupić inną i mam teraz webasto nieczynne.
Co gorsza pod koniec drogi do Oslo nowa tez zaczęła szumieć i teraz też czasem głośno pracuje... nie wiem co może być tego przyczyną, filtr wymieniłem...

Złożyłem podanie o przebudowę z towarowego z kratką na osobowy (ze zwykłymi białymi tablicami) ale zasadniczo mam problem ze zwiększeniem liczby miejsc.
Prawo norweskie przewiduje że przy przebudowie towarowego na osobowy trzeba włożyć oryginalne fotele i pasy. Przykładają wagę do tego zdania, bo wiele samochodów z zielonymi tablicami to takie same auta z kratką jak w polsce i fotele zostały z nich wyjęte przy montowaniu kratki (no... może nie takie same bo kratka musi być za pierwszym rzędem foteli)
Zwróciłem się do wydziału komunikacji i dostałem odpowiedź że albo oryginalne w oryginalne miejsca, albo papiery z firmy przebudowującej samochody.
Ale ci zaś odpisali że to chyba niemożliwe... a przecież przebudowują busy, autobusy itd... www.lafinto.no www.bussexperten.no wiec myślę że nie zwiększają ilości miejsc wobec tego co jest w dowodzie...
Więc chyba będę musiał przecierać szlaki... północną drogę... jak Amundsen... to boldy go where no men has gone before...

Wobec tego mam ważne pytanie o oryginalny sposób montażu foteli (ławek) w ducato z roku 2006 model 250, bo nie potrafię znaleźć na necie zdjęcia zamocowania; na polskim forum diagnostów znalazłem informację że nie istnieje fabryczna podłoga do montażu foteli i zawsze to było realizowane za pomocą dodatkowych szyn. na stronie https://fiat-pro.7zap.com/en/d06/ nie widzę w zadnym modelu innej podłogi (ale szyn tez nie widzę)

W związku z czym zapuszczam wici i prośbą o informacje i zdjęcia żebym miał jakąś linię walki z urzędem.

w zalączeniu ciekawostka z drukarki 3d - klucz do filtrów paliwa własnego projektu.


:ok

pozdrowionka
R
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-12-09, 11:04   

wydrukowałeś sobie klucz do filtrów , identyczny jak w koszach w lidlu za kilka PLN ??? :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2017-12-09, 11:48   

Jest taki w Lidlu!!?? do zmocowania w imadle obudowy filtra diesla w ducato III i innych fiatowiskich diesli 1.9?!!
o ja gupii...
wrzuce tylko jakis welniany pulowerek na grzbiet i ruszam w trasę..


pozwól tylko że się upewnię ze nie wysyłasz mnie po pazurkowy z biltemy za 130 koron....
wygląda jak drukowany?

poprzedni właściciel przykręcił na maksa... powoli traciłem nadzieję na odkręcenie... w międzyczasie zamówiłem klucz na allegro do odkręcenia pierścienia -już go sobie przywiozłem... ale unieruchomienie obudowy i tak wymaga elementu który wydrukowałem, (ten czarny, w imadle - pisze bo może ktoś na nokii 3210 internet eksploruje :dewil )
koszty wydrukowania jakieś 15-20 zl.

merytorycznie? ktoś? coś?
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 238/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2017-12-09, 15:23   

Zaglądam na CT, patrzę na tytuł i myślę, o następna budowa. Patrzę na daty, hmmm, przegapiłem? No tak daty z lipca. Okres gdy byłem poza zasięgiem cywilizacji. Ale temat wrócił, więc mogę się zalogować. :)
I oczywiście trzymać kciuki za udaną transformację blaszanki w kampera :ok
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-09, 16:40   

Też trzymam kciuki i obserwuję temat :)
Sam mam nadzieję że za 2-3lata ruszę z taką budową :spoko
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2018-01-24, 16:11   

Mam pytanko natury technicznej, czy do zasadnym jest kupować nierdzewne nitonakrętki do zabudowy? Czy też może stalowe ocynkowane wystarczą?
Pytam o zastosowanie wewnętrzne (ewentualne mocowania paneli do dachu wykonam z nierdzewnych)
pozdr.
R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-27, 00:02   

a kto bogatemu zabroni ? :)
tylno przemyśl jakie i gdzie chcesz stosować - jeśli mają wychodzić gdzieś na zewnątrz (np podłoga, nadkola) to na pewno zamknięte, NIerdzewka będzie dodatkowym plusem choć i tak blachę dookoła trzeba będzie zabezpieczyć - więc może to nie mieć specjalnego znaczenia.
Jak masz nadmiar nierdzewnych to stosuj - natomiast ocynk wewnątrz wystarczy w zupełności.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
decumanus 
weteran


Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Kwi 2017
Piwa: 43/23
Skąd: Bielsko Biała :D
Wysłany: 2018-04-22, 01:11   

Hejka, wiosna zawitała.. prawie... Nocami 0-5...
Zamontowałem dziś (tymczasowo) fotel z Sharana, ale nie wiem co zrobić z napinaczami z oryginalnej lawki. Jak odlacze wtyczke to wyskakuje błąd poduszki. Więc wymontowalem napinacze z ławki i podłączone wrzuciłem na razie pod fotel, ale dalej nam błąd. O co chodzi? Fotel był wyposażony jedynie w napinacze. Żadnych sensorów czy poduszek...

R
_________________
tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0

opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***