Problem z ładowaniem akumulatora w cześci mieszkalnej |
Autor |
Wiadomość |
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-09-12, 10:46 Problem z ładowaniem akumulatora w cześci mieszkalnej
|
|
|
Ostatnio pojawił się problem z ładowniem akumulatora w zabudowie przez alternator .
Podczas uruchomionego silnika ładuje się tylko akumulator pojazdu , Na panelu wskaznik ładowania aku pojazdu dochodzi do około 14v a wskaznik aku zabudowy nie zmienia swojej pozycji bez względu czy silnik pracuje czy nie . Pokazuje tylko tyle na ile naładuje go panel solarny
Mam na dachu panel solarny który ładuje oba akumulatory . na kontrolerze tego panelu są 3 diody .
Zielona - ładuje akumulatory
Czerwona - brak ładowania np w nocy
Żółta - zapala się kiedy uruchomiony jest silnik
Teraz kiedy działa silnik nie zapala się żółta dioda , tylko świeci zielona w dzień lub czerwona w nocy . Ładuje się tylko akumulator pojazdu .
Kiedy świeci się zielona a silnik jest wyłączony panel ładuje oba akumulatory .
To nie przestało działać tak od razu , wcześniej parę razy tak się działo że nie paliła się ta doda żółta i nie ładował jednego akumulatora w trakcie jazdy ale zazwyczaj tylko na chwile max jakies 2 godziny ale potem nagle wszystko wracało do normy i ładował oba . Od pewnego czasu jakoś nie wraca do normy i ładuje tylko jeden .
Mam nowy alternator od jakiś 2 lat ( po wymianie na nowy ładował bez problemu oba )
Dodatkowo od niedawna czasami w trakcie jazdy zapala mi się na kilka minut kontrolka akumulatora,ale na panelu ładowania pokazuje ze akumulator pojazdu się ładuje przez alternator .
Co to może być ??? miał ktoś coś podobnego ?
|
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-12, 11:12
|
|
|
Poczytaj ten watek http://www.camperteam.pl/...owania&start=15 (opisuje tam moja walkę z podobnym problemem (nie miałem wtedy solara) ja stawiam na tę pi.... złączkę na przewodzie - poszukaj jej u siebie, powinna być przy akumulatorze silnikowym).
Sprawdź przewód D+ od alternatora cienki czarny - to sterowanie ładowaniem - no nim jest ta złączka przypięta a i sprawdź naciąg paska klinowego.
Powodzenia |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-09-12, 16:10
|
|
|
Ogólnie mówiąc ja miałem spore kłopoty z głównym energoblokiem...(mam też Dethleffsa z 92)
I może to jest jakiś Twój problem...
Jak masz realizowane ładowanie 2 akumulatorów solarem? |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2017-09-12, 19:57
|
|
|
Sprawdż połączenia przewodów na klemach akumulatora silnikowego.
Z klemy dodatniej jest poprowadzone ładowanie akumulatora zabudowy.
Często połączenia są zaśniedziałe. Rozkręć i dobrze oczyść.
Sprawdż przejście miernikiem lub kontrolką miedzy klemami a energoblokiem.
W Twoim modelu o ile dobrze pamiętam znajduje sie nad nogami pasażera. |
_________________ Kamil |
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-09-17, 19:46
|
|
|
Posprawdzałem , poszukałem tej złączki na przewodzie ale jej nie znalazłem
U mnie to wygląda tak :
Od klemy plus idzie czarny kabel po czym kieruje gdzieś do kabiny przez otwór obok zbiornika na płyn chłodniczy:
Od tego otworu odchodzi cieńszy czarny kabel ( zaznaczyłem czerwoną strzałką )
I ten czarny kabelek kończy się nigdzie nie podłączony po prawej stronie koła zapasowego ....
zaznaczyłem na czerwono :
Alternator wygląda tak :
Co do energobloku to chyba jest to ?
Znalazłem schemat kostek i podłączeń do wszystkiego w tym energobloku ale po niemiecku bo mam jeszcze oryginalne książeczki Dethleffs
Nie mam pojęcia jak mam podłączony solar . z tego co wiem to tylko mam ten panel :
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-17, 19:50
|
|
|
sterownik solara pokazuje ze ładuje,
Podejrzewam ze ten kabel szukany to ten odcięty i powinien iść do D+ alternatora poszukaj czy nie ma tam podobnego? |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-09-23, 15:53
|
|
|
witam po małej przerwie w grzebaniu przy kablach do mojego alternatora są podłączone 2 kable i masa . Jeden idzie do wiązki tam gdzie idą tez kable z wentylatora a drugi idzie chyba do stacyjki . Gdzie ma być podłączony ten tajemniczy D+ ??? Co do tego energobloku to chyba na wtyczce są osobne plusy na akumulator |
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-09-25, 07:16
|
|
|
D+ to kabel idący do stacyjki (sterowanie i kontrolka ładowania) aż od lampki ładowania, Myślę że na Twojej fotce to ten cieńszy czerwony - szukaj na nim złączki a od niej kabla idącego na zabudowę. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|
Czarna i Krzysiek
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2017-09-25, 09:57
|
|
|
Miałem identyczny problem. Sprawdź przy okazji, czy dochodzi Ci napięcie 12V do lodówki po uruchomieniu silnika, bo zakładam się, że nie.
Ten cienki kabelek to kabelek podający sygnał ładowania do przekaźnika/sterownika, który załącza ładowanie pokładowego aku i podaje napięcie do lodówki. U mnie połączony byłł taką kostką, która zaśniedziała i najpierw też raz było raz nie było aż w końcu skończyło się na dobre. Usunąłem kostkę, dałem nową, zwykłą do połączeń elektrycznych, tam nie ma dużego prądu, i od tamtej pory wszystko śmiga jak należy. |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
|
Czarna i Krzysiek
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2017-09-28, 07:59
|
|
|
No i jak kolego, poradziłeś sobie z problemem ? Ja mam już kampera pod domem, więc jakby co, mogę Ci pstryknąć fotki jak to u mnie wygląda i o który przewodzik mi chodzi. |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-09-30, 21:57
|
|
|
U mnie w energobloku nie jest sterowanie + postacyjkowym a wyższym napięciem niż 12,5V więc w sumie niemalże cały czas przekaźnik jest "sklejony" (myślę że będzie lepiej to przestroić na np 13,2-13,5V (tylko boję się o sterowanie lodówki, ale to też kwestia czasu).
Zanim to rozgryzłem wstawiłem sobie separator akumulatorów Cyrix...i myślę że będę chciał to jednak jakoś połączyć... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-10-02, 17:20
|
|
|
Czarna i Krzysiek napisał/a: | No i jak kolego, poradziłeś sobie z problemem ? Ja mam już kampera pod domem, więc jakby co, mogę Ci pstryknąć fotki jak to u mnie wygląda i o który przewodzik mi chodzi. |
Kamper jest u elektryka w warsztacie , mam nadzieje ze sobie poradzą z moim kamperem i jego plątanina kabli
Czyli ten D+ jest połączony z tym co idzie od alternatora do stacyjki ?
Czarna i Krzyśku pstryknij mi proszę foteczke jak to u Was działa
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2017-10-09, 10:47
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: |
Zanim to rozgryzłem wstawiłem sobie separator akumulatorów Cyrix...i myślę że będę chciał to jednak jakoś połączyć... |
No i kamper wrócił z warsztatu , niby ładuje oba akumulatory , D+ podłączony do alternatora ale podobno jakaś elektronika w alternatorze zawiodła ( podobnobył to tani chinski odpowiednik ) wymienili na lepszą ale jednak nie jest tak kolorowo bo okazuje się że teraz ten akumulator z zabudowy rozladowywuje ten z pojazdu . Wystarczy ze włącze na dłuzej oświetlenie w zabudowie , wentylator z ogrzewania oraz wentylator dachowy i .... nie mogłem rano odpalić silnika bo sie rozładował dziwnym jest kiedy grzeje swiece żarowe żeby odpalić to na wskazniku od naładowania akumulatorów pokazuje mi ze pobiera na to moc z dwóch akumulatorów na raz .
dziś wracam do warsztatu .
Co powiedzieć elektrykowi ?
Co robić ? czy ten separator może pomóc ? |
|
|
|
|
|
|