Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Osiołek
Autor Wiadomość
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Teresa, Robert, Tequila
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-09-19, 16:41   Mój Osiołek

Kochani
"Nadejszła ta wiekopomna chwiła" gdy spadły różowe okulary po zakupie i po nałożeniu zwykłych bryli światło dzienne objawiło mankamenty, a moja świadomość głębokiej niewiedzy każe szukać mi pomocy i ratunku wśród Braci starszych. Jeszcze mam nadzieję że nie jest tak źle, a czytając raport Capomana ( szacunek) czy innych dreszcze przechodzą mi po plecach. Na wstępie dwie fotki zewnętrza i wnętrza, coby znalazł się ktoś kto być może już mocował się z podobnym modelem. Ale do brzegu...
Zacznę od drobiazgów ( mam nadzieję). Zauważyłem że okno kochenne "wysuwa" się z listwy mocującej. Może słowo wysuwa jest zbyt energiczne. Ono nie wysuwa się tylko jest wysunięte jak widać na fotkach. Jak poradzić sobie z tym?
Rzecz druga dotyczy zasobów wody i połączeń węży, które funkcjonują dobrze, ale moja niewiedza mnie "boli". I tak mam dwa zbiorniki, wewnętrzny i zewnetrzny. Wewnętrzny klasycznie pod fotelem pasażera z taką długą końcówką po podłodze. Za fotelem kierowcy jest również zbiornik. I sądziłem że to taka skomplikowana konstrukcja która jest jedną całością. Dziś podejrzewam że nie. Proszę aby mnie ktoś oświecił i w zamian za niewygórowaną stawkę :pifko nauczył jak to wszystko funkcjonuje.
Zrobiłem fotki tego co za fotelem kierowcy. Tam również jest przełącznik pompy wody (pompy zanurzeniowe, sądzę że są w każdym zbiorniku). Z wodą już dwa razy przeżyłem cyrk. Tankuję wodę ok. 45 minut!!! Leję i leję do tego zewnętrznego i końca nie widać (nigdzie nie wycieka). Na przełączniku pompy ustawiam "ausen" przekonany że przez 5 dni korzystamy z zewnętrznego zbiornika i gdy kobieta myje włosy słyszę krzyk "wody zabrakło". Zatem przełączam na "inen" przeświadczony że jeszcze jest jakieś 70 litrów... a tu nadal nie ma. Odkręcam pokrywkę i rzeczywiście zbiornik pusty. O co tu chodzi....?
Pod siedzeniem boiler, chyba standardowy jak czytałem w niektórych postach. A z boku przy podstawie siedzenia kierowcy dwa tajemnicze zaworki, domniemam że do spuszczania wody.
Czy ktoś ma coś podobnego i zostałby moim mentorem? :bigok
Proszę

Osiołek.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 152,93 KB

wnetrze.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 78,78 KB

okno_kuchnia0.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 144,74 KB

okno_kuchniaI.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 68,78 KB

zbiornik_wewII.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 76,13 KB

zawory.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 78,32 KB

_________________
Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
darmowego kamperowania


Twój sprzęt: "Złomek" - zabudowa marki Toscaner
Nazwa załogi: Nayerbani
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 200/225
Skąd: Espana /dolny śląsk
Wysłany: 2017-09-19, 19:18   

Dla mnie normalnie magia.

Może ta woda idzie w jakiś inny wymiar :shock:
_________________
Niektórzy ludzie są tak biedni, że jedyne co mają to pieniądze. Bob Marley

podróże toscanera: http://toscaner.com/kampe...tegory/podroze/
budowa kampera w pigułce: http://toscaner.com/kampe...aty-techniczne/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-19, 19:38   

Witam.
Zbiornik na wode czystą jest jeden. Ma on specyficzny kształt i jest częściowo pod fotelem pasazera ,między siedzeniami na podłodze pod duwanikiem i kończy się za fotelem kierowcy. Wlew jest przy drzwiach pasazera wewnątrz pojazdu. Za fotelem kierowcy jest korek rewizyjny i dostęp do pompki.
W podstawie siedzenia kierowcy są dwa zaworki spustowe. Jeden do ciepłej wody, drugi do zimnej. Umożliwiają spuszczenie wody z układu na zimę.
Na desce rozdzielczej powinieneś mieć wskażnik poziomu wody.
Sprawdż czy zaworki spustowe są zamknięte i szczelne.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-19, 19:44   

Co do okna. To wyglżeda na to,że nie jest prawidłowo osadzone w szynie.
Być może ktoś je demontował i nie właściwie wczepił w szynę zawiasu.
Odkręć odranicznik (podpórkę) unieś okno wysoko ok 70-90 stopni i postaraj się prawidłowo wczepiś w szynę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-19, 19:51   

Co do pompki ,to widzę ,że jest to pompka zanurzeniowa.
Pompka taka włącza się po odkreceniu kranu.
W kranie jest stycznik zamykający obwód. Włacznik który masz za siedzeniem to włącznik dłówny pompki. Włącz włącznik odkręć kran i sprawdż czy pompka pracuje (powinno być ją słychać).
W razie pytań podaję tel. 663 380 563
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 22/11
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2017-09-19, 20:12   

Na fotce "zbiornik" widać dwa manometry na podstawie fotela - to od poduszek powietrznych tylnego zawieszenia, są dwie każda przy tylnym kole (służą do usztywniania zawieszenia i poziomowania kamperka na postoju. Zawory do pompowania masz przy dźwigni ręcznego.
Jak jedziesz to nabijasz to na ok 2-3atm, na postoju możesz dobić do 5-6 atm (widzisz ile jest na manometrach) na postoju regulujesz ciśnienie tak aby zlikwidować pochylenie samochodu dla każdej strony - bardzo praktyczna i fajna rzecz. Musisz mieć kompresor na 12V, jak nie masz to kup taki lepszy za ok 100zł.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Teresa, Robert, Tequila
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-09-19, 20:33   

Kamil Cz napisał/a:
...
W podstawie siedzenia kierowcy są dwa zaworki spustowe. Jeden do ciepłej wody, drugi do zimnej. Umożliwiają spuszczenie wody z układu na zimę.
Na desce rozdzielczej powinieneś mieć wskażnik poziomu wody.
Sprawdż czy zaworki spustowe są zamknięte i szczelne.


Czyli te dwa zaworki to jest na zimną i ciepłą?
Czyli nie muszę się martwić jak z boilerka spuścić na zimę? Na razie są szczelne, aczkolwiek nie czołgałem się jeszcze pod nim. Sprawdzę jutro.
Rozumiem że nie są to zaworki ( jak czytałem) które samoistnie zrzucają wodę?
Krany wszystkie działają, ciepła zimna jest ok. Pompki chyba są dwie bo dwa zbiorniki. Ten przełącznik ( u mnie to przełącznik jest na zbiorniki) po przełączeniu w jedną stronę słyszę pompkę z wewnętrznego zbiornika a w drugim położeniu z drugiego zbiornika.
_________________
Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Teresa, Robert, Tequila
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-09-19, 20:34   

dziwaczek napisał/a:
Na fotce "zbiornik" widać dwa manometry na podstawie fotela - to od poduszek powietrznych tylnego zawieszenia, są dwie każda przy tylnym kole (służą do usztywniania zawieszenia i poziomowania kamperka na postoju. Zawory do pompowania masz przy dźwigni ręcznego.
Jak jedziesz to nabijasz to na ok 2-3atm, na postoju możesz dobić do 5-6 atm (widzisz ile jest na manometrach) na postoju regulujesz ciśnienie tak aby zlikwidować pochylenie samochodu dla każdej strony - bardzo praktyczna i fajna rzecz. Musisz mieć kompresor na 12V, jak nie masz to kup taki lepszy za ok 100zł.


Tak z tego już korzystam, teraz kompresor w reklamacji bo choć pow. 100 zl to tylko do 3 atm pompował, tak osłabł.
_________________
Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Teresa, Robert, Tequila
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-09-19, 21:03   

Kamil Cz napisał/a:

Na desce rozdzielczej powinieneś mieć wskażnik poziomu wody.


Wskaźniki oczywiście są ale....wskazują zawsze ten sam poziom wody.

Co do okna to mogę sobie z tym poradzić sam? Bo tak jak piszesz to niestety nie idzie. Chyba muszę zdjąć okno.
_________________
Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 18/19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-19, 22:09   

Odkręć siłowniki wewnątrz, i szybę podnieś do góry by wskoczył profil szyby w profil ramy.
_________________
http://www.tekigraf.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant
Wygląd i Nick potrafią zmylić


Twój sprzęt: Na razie wiata, która czeka na RAPIDO 883f
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 311/605
Skąd: Kołobrzeg.
Wysłany: 2017-09-19, 22:40   

Wymieniałem sam i racja w powyższym poście. Trzeba znaleźć kąt by szyba wskoczyła w zaczep.

Ale ta szyba jakaś za wąska w stosunku do listwy lub odwrotnie. I może to powód, że coś niepasuje?
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Ducato 2,8TD Hymer Camp 594
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 37/21
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-09-20, 08:33   

qdlaty_78 napisał/a:
Odkręć siłowniki wewnątrz, i szybę podnieś do góry by wskoczył profil szyby w profil ramy.
Kamil Cz napisał/a:
Co do okna. To wyglżeda na to,że nie jest prawidłowo osadzone w szynie.
Być może ktoś je demontował i nie właściwie wczepił w szynę zawiasu

Proponuję uważniej przyjrzeć się zdjęciu. Wynika z niego że to nie listwa wysunęła się z listwy (tej zawiasowej) tylko okno wysuwa się z listwy. Proponuję tak jak pisali przedmówcy zdemontować całe okno wyjąć do końca z tej szyny, oczyścić i osadzić na klej.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qdlaty_78 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Beisl 94'
Nazwa załogi: Ekipa z BAZYLA
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Lip 2013
Piwa: 18/19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-20, 09:51   

Przegladałem w telefonie. Faktycznie szyba wyskoczyła z alu zawiasu. Trzeba odkręcić listwę od budy. Na pierwszy rzut oka myślałem że to okna z ramą.
_________________
http://www.tekigraf.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 12/9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-20, 13:38   

Gratuluje zakupu :)
Ze zbiornikami też mam maly problem w moim Osiołku ;)
Okno tak jak radzą...wysyń z listwa dolną, ściągnij ją z okna, wyczyść i osadź na kleju
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Teresa, Robert, Tequila
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-09-20, 14:05   

Witam wszystkich.
Okno wysunąłem delikatnie z szyny i mam na zewnatrz. Przy okazji siłownik okna po zdemontowaniu jakoś nie chce sie zamykać. Czyli nie pracuje prawidłowo. Juz wczesniej zacinał się ale sadzilem ze to za sprawą wykrzywiania okna. A teraz nie chce prawidlowo ta zapadka zaskakiwać. Macie z tym jakieś doswiadczenia? Nawet nie wiem jak to rozebrać i co zrobić. :bigok
_________________
Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group