Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
T4 - 2.4D ciężko wchodzi 1bieg
Autor Wiadomość
stef 
zaawansowany


Twój sprzęt: Kamper Hymer BR 598
Dołączył: 25 Lis 2012
Piwa: 45/18
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-09-28, 11:24   T4 - 2.4D ciężko wchodzi 1bieg

Witam.
Koledzy i koleżanki - jak w temacie... czyli - po nagrzaniu ciężko wchodzi 1 bieg i czasami drugi. Poza tym wszystko działa ładnie i cicho łącznie ze wstecznym.
Przyglądałem się - na wybieraku wydaje się że wszystko ok i bez luzów. Sprzęgło dobre.
Obawiam się synchronizatorów - mieliście kiedyś takie przypadki?
Zastanawiam się czy to nie będzie to wina oleju - nikt nie ma pojęcia kiedy był wymieniany.
_________________
Załoga: Agnieszka, Stefan oraz Piotuś i Gabrysia.
Sprzęt: było: Xsara picasso 1.8 LPG + KIP 42TTZ; i cudowny T4 EuroSky 550
Jest Hymer BR 544
Zdjęcia z wypraw i nie tylko: http://mojuaz.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-09-28, 12:32   

stef napisał/a:
Obawiam się synchronizatorów
Gdy synchronizator się kończy to zgrzyta ,
zacznij od wymiany oleju.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jarko_66 
weteran

Twój sprzęt: Ducato 3
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 42/27
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-09-28, 17:57   

U mnie w Ducato też ciężko wchodziły do tego stopnia że bałem się jeździć po mieście, wiadomo ruszanie z pod świateł itd. Okazało się że wystarczyło posmarować w miejscu końcówek linek blisko skrzyni. Nie wiem jak to się nazywa ,ale pomogło i jest super.Proponuję przesmarować całą mechanikę , związaną ze zmianą biegów , to prawie nic nie kosztuje tylko trochę roboty. Może nawet pomóc WD 40,. Oczywiście jak pomoże WD to należy przesmarować to przyzwoicie , bo WD za miesiąc odparuje i wróci stan poprzedni. Jeżeli nie pomoże to dopiero szukać dalej :spoko Mam nadzieję że pomoże :spoko Powodzenia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-09-28, 19:02   

Kończący się synchronizator niekoniecznie musi zgrzytać - wystarczy, że cichaczem uniemożliwi włączenie biegu. :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-28, 19:17   

Tak mam z 2 i 3 w T4 :(
Olej wymieniony, cięgna też...ale rozbierać skrzyni nie będę...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
stef 
zaawansowany


Twój sprzęt: Kamper Hymer BR 598
Dołączył: 25 Lis 2012
Piwa: 45/18
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-09-29, 07:43   

jarko_66 napisał/a:
U mnie w Ducato też ciężko wchodziły do tego stopnia że bałem się jeździć po mieście, wiadomo ruszanie z pod świateł itd. Okazało się że wystarczyło posmarować w miejscu końcówek linek blisko skrzyni. Nie wiem jak to się nazywa ,ale pomogło i jest super.Proponuję przesmarować całą mechanikę , związaną ze zmianą biegów , to prawie nic nie kosztuje tylko trochę roboty. Może nawet pomóc WD 40,. Oczywiście jak pomoże WD to należy przesmarować to przyzwoicie , bo WD za miesiąc odparuje i wróci stan poprzedni. Jeżeli nie pomoże to dopiero szukać dalej :spoko Mam nadzieję że pomoże :spoko Powodzenia


W T4 nie ma linek, a wszystko jest na "sztywno" na przegubach kulowych. Cały mechanizm wydaje się sztywny i bez luzów.
No nic szukamy przyczyny wg. waszych wskazań. Dzięki i poinformuję o efektach.
_________________
Załoga: Agnieszka, Stefan oraz Piotuś i Gabrysia.
Sprzęt: było: Xsara picasso 1.8 LPG + KIP 42TTZ; i cudowny T4 EuroSky 550
Jest Hymer BR 544
Zdjęcia z wypraw i nie tylko: http://mojuaz.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-29, 15:55   

Moim zdaniem to na 90% synchronizatory.
Sprawdż jeszcze wybierak. Bardzo łatwo go zdemontować. Jest przykrecony z góry skrzyni na dwie śruby M8. Ale to się raczej nie psuje.
Można też sprawdzić jak biegi wchodzą na zgaszonym silniku. Jeśli lepiej to wina sprzęgła.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***