 |
|
Jaki olej do silnika z filtrem cząstek stałych? |
Autor |
Wiadomość |
casper
trochę już popisał
Dołączył: 20 Paź 2015
|
Wysłany: 2017-05-17, 09:06 Jaki olej do silnika z filtrem cząstek stałych?
|
|
|
Witam mam problem nie wiem jaki olej nalać do silnika z filtrem cząstek stałych:633: słyszałem że musi być inny niż do zwykłego TDI i jakie są konsekwencje nalania złego oleju?
Pytanie dot. iveco daily dostosowanego do potrzeb kampera. |
|
|
|
 |
Rodzinka Cztery Plus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Kwi 2015 Piwa: 26/5 Skąd: Nowa Wieś
|
Wysłany: 2017-05-17, 09:15
|
|
|
Szukaj olejów niskopopiołowych. Low SAPS
Klasyfikacja jakościowa olejów do silników Diesla z DPF:
C1 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (m.in. Mazda, Ford, Mitsubishi);
C2 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8% (m.in. Peugeot, Toyota, Honda, Subaru);
C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8% (m.in. Daimler Chrysler, BMW, Nissan, Fiat, Suzuki, KIA);
C4 - oleje najwyższej jakości low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołu siarczanowego poniżej 0,5%, zawartość siarki na poziomie 0,2%, niska skłonność do odparowywania (m.in. Renault ze specyfikacją RN0720).
A tu masz z przykładowymi gatunkami oleju do każdej specyfikacji:
http://olejeismary.blogsp...w-euro-4-z.html |
_________________ Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka |
|
|
|
 |
ludzik
trochę już popisał
Dołączył: 11 Lut 2016
|
Wysłany: 2017-05-18, 11:31
|
|
|
Są osoby które po prostu wycinają filtr cząsteczek stałych i jeżdżą bez niego. Twierdzą, że tylko z nimi same problemy są.
Jak się patrzy na ilość zakazów i nakazów jakimi trzeba się kierować w autach z tego typu filtrem, to odechciewa się jeździć dieslem.
Oleje z przeznaczeniem do ochrony, wydłużenia żywotności filtrów oznaczone są Low SAPS czyli co oznacza, że ich skład jest niskopopiołowy, a co za tym idzie – ich pozostałości nie zatykają filtra w takim stopniu, jak standardowej oleje silnikowe. |
Ostatnio zmieniony przez Pawcio 2018-10-20, 08:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|