Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Cytryna Kombinowana
Autor Wiadomość
Kombinator 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper 3.0 HDi 160KM H3L4
Dołączył: 28 Paź 2017
Piwa: 15/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-01, 18:51   

BIORCA napisał/a:
Kombinator napisał/a:

Poproszę raz jeszcze o pomysły czym zaimpregnować blachę przed ociepleniem. Za podpowiedzi będę wdzięczny.


a po co ? Popatrz gdzie inne gniją , jest kilka punktów wrażliwych i tam sprawdź i ewentualnie pryśnij jakis wosk czy inne g... . Reszty nie paćkaj bo nie ma sensu . I tak wszędzie nie dojdziesz bo blachy zgrzewane mają to do siebie ,że gniją ale możesz to opóźnić :)


Zastanowiłem się "po co" i jako że nie znalazłem sensownej odpowiedzi to nie będę niczym babrał. Poczytałem jeszcze raz wszystkie dyskusje na temat skraplania się wody na blachach i postanowiłem się tym nie przejmować. ....A jak się coś tam będzie skraplać to ja tego nie będę widział bo obłoże izolacją a jak wiadomo czego oczy nie widzą ..... :ok
_________________
moja budowa
https://www.camperteam.pl...818&view=newest
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcinPK 
zaawansowany
ARCA Integra, 2,0 LPG...


Twój sprzęt: Dethlefs Beduin 1999, Kamper Iveco DIY-2008,
Nazwa załogi: MarcinMariola+7niedorosłych+ czarna Kotka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2016
Piwa: 19/4
Skąd: Prudnik
Wysłany: 2017-11-02, 11:01   

a ja jestem za instalacją LPG do Diesla, wiem bo je montuję i użytkuję, koszt instalacji zwraca się po ok 15 tyś km, kultura pracy silnika i moc rewelacyjna, dużo mniejsze zużycie wtryskiwaczy, pomp bo mniejsze podawanie ropy ( przy 2500obr/min podawanie ropy jak na wolnych obrotach), brak smrodu i czarnego dymu za autem, po rozłączeniu EGR dodatkowo czyściutka odma i układ dolotowy... cóż nie wielu chce to zrozumieć, wielu to i tak nie przekona... każdy wie swoje. Dla kampera instalacja butli LPG pod autem ma dodatkowe zalety... zasilanie silnika... to zysk dla portfela i silnika, zasilanie kuchenki oraz piecyka dwu-funkcyjnego gazowego energooszczędnego dla którego pobór pradu = 0,2 A constans, a nie prądożerne webasta, czy marnujące energię trumy gazowe ( 60 % strat ciepła na wywiew spalin... webasto na ropę zresztą tak samo), jestem zdecydowanie na nie dla w/w wymienionych... podsumowując czego nie Dasz rady wykonać sam to ja moge wspomóc w zakresie... wykonania lekkiego pieca dwufunkcyjnego LPG z nierdzewki cwu/ogrzewanie podłogowe+nagrzewnice ( średnie zużycie gazu w zimie dla ogrzewania i ciepłej wody znacznie mniejsze niż w Trumach, dzięki dużej sprawności pieca) , lodówkę idealną szufladową kompresorową (praca średnio 5~10 min w ciągu 1h, dla 12V 60W), instalacje solarną do 500W z przetwornicą solar-sinus 1500/300W,instalację 12V/220V, klimatyzację postojową 12V inverterową, lpg do diesla, ogrzewania, gotowania pi pieczenia, oraz piekarnik gazowy... ocieplenia natryskiem piana PUR, mogę Tobie skroić na miarę ideału do Twojego autka... gdy czasami wiele forumowego wyrazu niewiele korzyści przynosi.... pozdr.
_________________
Marcin & Mariola & Weronika & Julia & Patrycja & Agatka & Milenka & Martynka & Laura i czarna Kotka...

Moja pomoc w budowie http://www.camperteam.pl/...c3d224d5f142fad
Ostatnio zmieniony przez marcinPK 2017-11-02, 11:35, w całości zmieniany 5 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2017-11-02, 11:27   

marcinPK, jaką ty masz instalację w twoim kamperze????
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-02, 11:45   

marcinPK napisał/a:
a ja jestem za instalacją LPG do Diesla, wiem bo je montuję i użytkuję, koszt instalacji zwraca się po ok 15 tyś km,.



no chciałbym potwierdzić te dane

zaoszczędzasz na paliwie jakieś 30 % czyli by było łatwiej 3 litry na 100 km

3l x 4,5 zł daje 13,5o zł na 100 km x 15 tyś km = 2.025 zł

oczywiście w tym czasie trzeba zatankować gaz ale nie patrzmy na takie szczegóły choć może warto by jednak było policzyć choć gazu na 100 km za 5 zł co daje 750 zł ... liczę bardzo delikatnie i symbolicznie .

od 2025 odejmijmy 750 i wychodzi Twoój koszt instalacji LPG do diesla , uściśnijmy zatem , instalacja do diesla kosztuje u Ciebie jakieś 1300 zł ?

Podaj prosze adres i zarezerwuj kolejkę na 2 lata jeśli o takiej kwocie rozmawiamy .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-11-02, 12:04   

BIORCA napisał/a:
gazu na 100 km za 5 zł co daje 750 zł
Gazu raczej za 6-7zł (3-3,5l)
A wtedy po 15k mamy taniej około 1000zł , instalacja około 5k + serwis trzeba zrobić około 100k km by się zwróciło.
marcinPK napisał/a:

koszt instalacji zwraca się po ok 15 tyś km,.
W benzyniaku paliwożernym to tak , nie w dieslu.
Ostatnio zmieniony przez amples 2017-11-02, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcinPK 
zaawansowany
ARCA Integra, 2,0 LPG...


Twój sprzęt: Dethlefs Beduin 1999, Kamper Iveco DIY-2008,
Nazwa załogi: MarcinMariola+7niedorosłych+ czarna Kotka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2016
Piwa: 19/4
Skąd: Prudnik
Wysłany: 2017-11-02, 12:05   

teraz jestem w trasie, przysiądę sie do odpowiedzie może wieczorem... zajrzałem do notesika... moje Iveco 2.3HPI srednio z ostatniego czasu dla 4300 km 2,31 L ropy + 7,65 litra LPG... powoli dopracowuje mapy dawkowania, dla coraz lepszego spalania... tak można sobie policzyć koszt przejazdu w zależności od cen jednostkowych suma składników w tym czasie to jakieś 24,36 zł za 100km..., gdy normalnie spala ok 11 litra ropy za 4,4zł co daje 48,40 zł/100km... 48,40-24,36=24.04 zł oszczędności na każdej 100km w moim aucie... reszta wieczorem.... cóż jak już pisałem, nie wielu chce to zrozumieć, a wielu to i tak nie przekona... silnik ma ok. 67 tyś km przebiegu na instalacji z LPG czyli wygenerowało to ok 15 tyś zł oszczędności..., dla informacji małe autko mojej żonki Meredes Vaneo automat 1,7 cdi 1,63L diesla+3,2L LPG... spalanie w trasie.

moje iveco na filmiku... jeśli ktoś wie co pokazują te wskaźniki to zrozumie jak pracował silnik podczas całego tego filmiku... przy wyprzedzaniu tira do 120km na h pobór ropy nie przekroczył 6litr, dla średniej prędkości 100km/h 2,2L ropy... cc to średnie chwilowe spalanie ropy.

https://youtu.be/oST69K4xWQI?t=3

iveco.JPG
Plik ściągnięto 87 raz(y) 43,44 KB

_________________
Marcin & Mariola & Weronika & Julia & Patrycja & Agatka & Milenka & Martynka & Laura i czarna Kotka...

Moja pomoc w budowie http://www.camperteam.pl/...c3d224d5f142fad
Ostatnio zmieniony przez marcinPK 2017-11-03, 00:36, w całości zmieniany 10 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-11-02, 12:18   

marcinPK napisał/a:
2,31 L ropy + 7,65 l
1 do 3 ,
25% On i 75% lpg i jak się na samo-poczucie silnika,
Nawet przy takich proporcjach zwróci się po 30-40k km.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcinPK 
zaawansowany
ARCA Integra, 2,0 LPG...


Twój sprzęt: Dethlefs Beduin 1999, Kamper Iveco DIY-2008,
Nazwa załogi: MarcinMariola+7niedorosłych+ czarna Kotka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2016
Piwa: 19/4
Skąd: Prudnik
Wysłany: 2017-11-02, 12:35   

amples napisał/a:
marcinPK napisał/a:
2,31 L ropy + 7,65 l
1 do 3 ,
25% On i 75% lpg i jak się na samo-poczucie silnika,
Nawet przy takich proporcjach zwróci się po 30-40k km.


Czy ja podałem cenę instalacji, że twierdzisz 30-40k...co?, no chyba że w Twoim aucie które pali 5 l ropy... to może być prawdą,,, a co do trwałości silnika odpowiem tak, są lepsze i gorsze, takie do których zdecydowanie można, i takie co na samym dieslu nie wytrzymują 100k, weżmy taki 3 litrowy montowany w Renault Velsatisa czy Espaca...feee, których lepiej nie dotykać, tylko codziennie polewać wodą święconą, co by się w trasie nie zepsuły, tuleje nie obsunęły... cuda wianki... proszę też wybaczyć, że na wszystkie pytania nie bedę się rozpisywał... podaje konkrety, w dyskusję staram sie nie wchodzić, kto zainteresowany to po prostu zadzwoni.
_________________
Marcin & Mariola & Weronika & Julia & Patrycja & Agatka & Milenka & Martynka & Laura i czarna Kotka...

Moja pomoc w budowie http://www.camperteam.pl/...c3d224d5f142fad
Ostatnio zmieniony przez marcinPK 2017-11-02, 13:13, w całości zmieniany 5 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-11-02, 12:55   

marcinPK napisał/a:
Czy ja podałem cenę instalacji, że twierdzisz
A co masz w ofercie o połowę tańszą niż dostępne na rynku?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kombinator 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen Jumper 3.0 HDi 160KM H3L4
Dołączył: 28 Paź 2017
Piwa: 15/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-02, 21:10   

No to mnie Bóg opuścił że o tym LPG na forum wspomniałem. I mam teraz dyskusje o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą :mikolaj . Są ludzie którzy lubią nowinki eksperymenty i rozwiązania nieoczywiste, niestandardowe, nie z Ikei np: mła :ok
I tak podchodzę do LPG. Że prawie nikt nie montuje? To mnie nie przekonuje a wręcz zachęca do spróbowania bo skoro to ktoś stworzył i ma to zalety np: większa kultura pracy silnika to czemu nie! Już sam fakt że ponad trzytonowym kolosem można sprawniej do ruchu się włączyć jest dla mnie wystarczającym argumentem. ( bo ma więcej mocy i lepszy przebieg momentu obrotowego niż na samy on )
Aspekt finansowy: ok ważny! Ale akurat na tym forum jest nieco schizofreniczny - przecież większość ludzkości jak przeliczy ile nocy hotelowych za takiego jednego lub drugiego kampera można mieć , to się za głowy łapie! I nie rozumie!
A wydaje mi się że ludzie z tego forum ładują pieniądze w swoje wozy dla przyjemności i pewnego stylu życia itp. itd. i inne banały.
Generalnie kampery są nie opłacalne a w szczególności takie z LPG do disesla i dlatego buduje taki nieopłacalny pojazd z LPG. Bo mi to frajdę sprawia i kręci na maksa :-P ....jak pewnie wielu z was...tylko że was bez LPG :diabelski_usmiech

Dodam jeszcze że w przyszły tygodniu kupuje okna i markizę a po 15 listopad wkładam siedzenia i montuje rzeczone okienka i pozbywam się grodzi. Taki plan na listopad.
_________________
moja budowa
https://www.camperteam.pl...818&view=newest
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-11-02, 21:37   

Kombinator napisał/a:
Bóg opuścił że o tym LPG na forum wspomniałem.

Dobrze ze wspomniałeś i wręcz powinieneś więcej napisać (oczywiście po założeniu)jak to się sprawuje itp. ,
Na zachętę dostajesz wirtualne piwo , moje pierwsze postawione (jestem bez-trunkowy)
(tylko proszę nie pisz że zwraca ci się po 15k jak marcinPK
bo w benzyniakach niekiedy więcej to zajmuje a bebechy o połowę tańsze i zużywamy tylko lpg ,
oszczędności średnio w benzyniaku rzędu 40% a w dieslu do 20% , ceny zakupu paliwa
).
Ostatnio zmieniony przez amples 2017-11-02, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-11-02, 21:42   

No dobra. Ale przecież to jest transakcja wiązana: nie trza się pitolić z butlami 11kg do zasilania pokładowej instalacji gazowej, a "przy okazji" można ciut silnik podrasować. :)
To już większą krytykę winno wywoływać instalowanie butli LPG pod samochodem _tylko_ do zasilania pokładowej instalacji gazowej. Czyż nie? :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-02, 21:49   

dalej nie wiem co tak na prawdę zwraca się po 15 tys km :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-11-02, 22:20   

BIORCA napisał/a:
co tak na prawdę zwraca się po 15 tys km

To tylko u marcinPK sie zwraca po 15tys km ,
przemyca reklamę swoich usług nawijając makaron na uszy ,
a nuż znajdzie się klient na montaż .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-02, 22:31   

amples napisał/a:
BIORCA napisał/a:
co tak na prawdę zwraca się po 15 tys km

To tylko u marcinPK sie zwraca po 15tys km ,
przemyca reklamę swoich usług nawijając makaron na uszy ,
a nuż znajdzie się klient na montaż .


jeśli tak to ...to brzydko :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***