Odpalanie na 2 razy |
Autor |
Wiadomość |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-06-03, 09:22 Odpalanie na 2 razy
|
|
|
Dzień dobry, chciałbym spytać czy ktoś z was miał może "przyjemność" borykać się z tym co ja i podzieli się rozwiązaniem.
Po dłuższym postoju, min kilka dni, kamper odpala za 2 razem, silnik to 3 literowe Ducato 160 KM, zmieniłem wszystkie filtry ale nie pomogło, w sterowniku silnika błędów brak, jeździ wzorowo odpala jak należy tylko po kilku dniach odpala za drugim razem.
Paliwo nie schodzi bo to hdi i ma pompę w baku .mogę podać paliwo dwa razy i to samo.
Może jakieś pomysły |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-06-03, 12:04
|
|
|
Najczęściej przyczyną jest zapowietrzanie się na wtryskach. Musi wtedy trochę dłużej podpompować już za pompą wysokiego ciśnienia (dlatego to czy pompujesz dwa razy pompą paliwa w zbiorniku jest bez znaczenia). |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
martini44
Kombatant

Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Paź 2010 Piwa: 72/171 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2018-06-03, 14:23
|
|
|
kurde kiedyś gdzieś było na forum.... ze 4 lata temu... poszukaj dobrze |
_________________ możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-06-03, 21:51
|
|
|
Ale czy wtedy nie było by śladów ropy na wtryskach Bo nie ma, nie robię nic chaotycznie, sprawdzam detale sukcesywnie eliminując ryzyko pomyłki, brak na razie pomysłu co skrobnąć .
Szukajka forumowa to słaby punkt więc już dawno temu przestałem jej używać , lepiej działa Google z dopiskiem Camper team |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-06-03, 22:26
|
|
|
Nie, nie musi być śladów ropy, ale skoro suchutko to jeszcze do weryfikacji zawór zwrotny na pompie wysokiego ciśnienia (choć głowy nie dam jak to jest rozwiązane w tym silniku - może Gewehr się wypowie). Nie trzyma ciśnienia na listwie i dopóki znów nie napompujesz to nie odpali. Na listwie na pewno jest czujnik ciśnienia. Dopóki na niej nie będzie ciśnienia roboczego to wtryski nie zaczną pracować. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-06-04, 05:36
|
|
|
Mam uniwersalny skaner OBD i może być tak że nie pokazuje wszystkiego co jest w programie silnika do pokazania.
Dzisiaj mam trochę czasu to popatrze w parametry techniczne bo to że nie ma błędów nie znaczy że któryś z parametrów nie jest poza zakresem |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-06-04, 21:46
|
|
|
Uniwersalne interfejsy rzadko się sprawdzają. Przetestowałem ze 2 "podróbki" typu "Polski VAG" itp. i niestety to nie było to. Albo gubił połączenia, albo nie wchodził w moduł. Dopiero porządny interfejs + VCDS sprawił, że "mogłem wszystko" ... niestety tylko w grupie VAG. Teraz jak na złość Fiat i 2xVolvo.
A wracając do wątku, to właśnie kiedyś miałem podobny przypadek w aucie znajomego. U niego "na szczęście" padł czujnik ciśnienia na listwie i można to było właśnie zauważyć na podglądzie "on line". Po wymianie jak ręką odjął. Miał ciśnienie, ale komp nie puszczał wtrysków sądząc, że jest za mało. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-06-04, 22:43
|
|
|
Rav napisał/a: | Uniwersalne interfejsy rzadko się sprawdzają |
Do fiata toTO i KKL albo elm327 ,
na stronie opisane co z czym. |
|
|
|
 |
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers

Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2018-06-05, 19:43
|
|
|
U mienia w 3,0 jumper trzeba było długo kręcić lub kilka razy jak postał, okazała się listwa wysokiego ciśnienia a konkretnie wżery na zaworze na listwie,
Zobacz czy z Plaka pali od razu i czy później chodzi, jak zapalasz chwile po zgaszeniu to zapewne odpala bez problemu.
Zacznij od listwy bo to najprostsze i mam nadzieje ze wtryski ci się nie kończą
powodzenia |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-06-05, 20:16
|
|
|
Swiece zarowe? |
|
|
|
 |
leszekk
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Gru 2014 Piwa: 2/11 Skąd: Irlandia- Ballylynan
|
Wysłany: 2018-06-05, 21:19
|
|
|
Witam, ja miałem podobny problem u mnie był zatkany syfem filtr paliwa w baku był tak zawalony że któregoś dnia staniłem na drodze. Szukanie itd jak by nie było paliwa widocznie wlałem gdzieś jakieś ścieki |
_________________ LEGOL971
 |
|
|
|
 |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-06-05, 21:59
|
|
|
A więc tak, filtry nowe , smok w baku w sumie nie wiem ale jeździ na długich trasach idealnie więc nie ma raczej problemu z tym ale.......
Co to za zawór na listwie który może mieć wżery?????? |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Altanka47
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Kamper Knaus
Nazwa załogi: altanka
Dołączył: 27 Sie 2014 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-06-05, 23:36
|
|
|
Sprawdź szczelność wtryskiwaczy jest takim przyzad do tej czynności montuje się w miejsce przelewów jest to częstą przyczyną |
|
|
|
 |
Dr No
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-06-06, 01:23
|
|
|
Nie szukaj błędów na sterowniku silnika tylko czytaj parametry. Podjedź do kogoś kto dysponuje jakimśkolwiek sensownym urządzeniem diagnostycznym (KTS, Texa itp.) i wie w jaki sposób z niego korzystać poza czytaniem i kasowaniem błędów. Sprawdź czy podczas pracy rozrusznika pompa prawidłowo buduje ciśnienie na listwie, jego wartość, czas narastania, czas spadku po zaprzestaniu pracy rozrusznika. Sprawdź inne parametry decydujące o zezwoleniu na otwarcie wtryskiwaczy, np. synchronizacja czujników obrotów wału korbowego i wałka, prędkość obrotowa wału. Na podstawie zebranych informacji możesz dopiero wnioskować gdzie leży problem. |
|
|
|
 |
Rodzinka Cztery Plus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Kwi 2015 Piwa: 26/5 Skąd: Nowa Wieś
|
Wysłany: 2018-06-06, 12:56
|
|
|
Chyba ja taki temat zakładałem ze 2 lata temu...
U mnie zawsze odpala za drugim, trzecim razem. Za pierwszym, choćbym kręcił minutę - nie odpali. (No, czasem odpala, nie więcej niż kilkanaście minut od zatrzymania silnika).
Za drugim - 90% przypadków. Bywa, że dopiero za trzecim (to te 8...9%).
Co ciekawe, wystarczy pierwszy raz obrócić sekundę rozrusznikiem, potem zatrzymać i za drugim odpala od strzału. Nie ma znaczenia, czy zima, czy lato. Minus 15, za drugim od strzału...
Wątek zamknął się w taki sposób, że uznano - skoro zawsze odpala, to jeździć i się przyzwyczaić
Dziś akurat Ducat jest na wymianie przegubu i przy okazji mają go przetrzepać na komputerze w poszukiwaniu przyczyny tego dziwnego rozruchu. Jak coś wyjdzie, dam znać. |
_________________ Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka |
|
|
|
 |
|