Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpalanie na 2 razy
Autor Wiadomość
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-06-03, 09:22   Odpalanie na 2 razy

Dzień dobry, chciałbym spytać czy ktoś z was miał może "przyjemność" borykać się z tym co ja i podzieli się rozwiązaniem.

Po dłuższym postoju, min kilka dni, kamper odpala za 2 razem, silnik to 3 literowe Ducato 160 KM, zmieniłem wszystkie filtry ale nie pomogło, w sterowniku silnika błędów brak, jeździ wzorowo odpala jak należy tylko po kilku dniach odpala za drugim razem.

Paliwo nie schodzi bo to hdi i ma pompę w baku .mogę podać paliwo dwa razy i to samo.

Może jakieś pomysły :?: :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-06-03, 12:04   

Najczęściej przyczyną jest zapowietrzanie się na wtryskach. Musi wtedy trochę dłużej podpompować już za pompą wysokiego ciśnienia (dlatego to czy pompujesz dwa razy pompą paliwa w zbiorniku jest bez znaczenia).
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-06-03, 14:23   

kurde kiedyś gdzieś było na forum.... ze 4 lata temu... poszukaj dobrze
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-06-03, 21:51   

Ale czy wtedy nie było by śladów ropy na wtryskach :?: Bo nie ma, nie robię nic chaotycznie, sprawdzam detale sukcesywnie eliminując ryzyko pomyłki, brak na razie pomysłu co skrobnąć .

Szukajka forumowa to słaby punkt więc już dawno temu przestałem jej używać , lepiej działa Google z dopiskiem Camper team :bukiet:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-06-03, 22:26   

Nie, nie musi być śladów ropy, ale skoro suchutko to jeszcze do weryfikacji zawór zwrotny na pompie wysokiego ciśnienia (choć głowy nie dam jak to jest rozwiązane w tym silniku - może Gewehr się wypowie). Nie trzyma ciśnienia na listwie i dopóki znów nie napompujesz to nie odpali. Na listwie na pewno jest czujnik ciśnienia. Dopóki na niej nie będzie ciśnienia roboczego to wtryski nie zaczną pracować.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-06-04, 05:36   

Mam uniwersalny skaner OBD i może być tak że nie pokazuje wszystkiego co jest w programie silnika do pokazania.
Dzisiaj mam trochę czasu to popatrze w parametry techniczne bo to że nie ma błędów nie znaczy że któryś z parametrów nie jest poza zakresem
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-06-04, 21:46   

Uniwersalne interfejsy rzadko się sprawdzają. Przetestowałem ze 2 "podróbki" typu "Polski VAG" itp. i niestety to nie było to. Albo gubił połączenia, albo nie wchodził w moduł. Dopiero porządny interfejs + VCDS sprawił, że "mogłem wszystko" ... niestety tylko w grupie VAG. Teraz jak na złość Fiat i 2xVolvo.

A wracając do wątku, to właśnie kiedyś miałem podobny przypadek w aucie znajomego. U niego "na szczęście" padł czujnik ciśnienia na listwie i można to było właśnie zauważyć na podglądzie "on line". Po wymianie jak ręką odjął. Miał ciśnienie, ale komp nie puszczał wtrysków sądząc, że jest za mało.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-06-04, 22:43   

Rav napisał/a:
Uniwersalne interfejsy rzadko się sprawdzają

Do fiata toTO i KKL albo elm327 ,
na stronie opisane co z czym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2018-06-05, 19:43   

U mienia w 3,0 jumper trzeba było długo kręcić lub kilka razy jak postał, okazała się listwa wysokiego ciśnienia a konkretnie wżery na zaworze na listwie,

Zobacz czy z Plaka pali od razu i czy później chodzi, jak zapalasz chwile po zgaszeniu to zapewne odpala bez problemu.

Zacznij od listwy bo to najprostsze i mam nadzieje ze wtryski ci się nie kończą

powodzenia
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-06-05, 20:16   

Swiece zarowe?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2018-06-05, 21:19   

Witam, ja miałem podobny problem u mnie był zatkany syfem filtr paliwa w baku był tak zawalony że któregoś dnia staniłem na drodze. Szukanie itd jak by nie było paliwa widocznie wlałem gdzieś jakieś ścieki :shock:
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-06-05, 21:59   

A więc tak, filtry nowe , smok w baku w sumie nie wiem ale jeździ na długich trasach idealnie więc nie ma raczej problemu z tym ale.......

Co to za zawór na listwie który może mieć wżery??????
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Altanka47 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Kamper Knaus
Nazwa załogi: altanka
Dołączył: 27 Sie 2014
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-06-05, 23:36   

Sprawdź szczelność wtryskiwaczy jest takim przyzad do tej czynności montuje się w miejsce przelewów jest to częstą przyczyną
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dr No 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Buduje się na Renault Master
Dołączył: 01 Cze 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2018-06-06, 01:23   

Nie szukaj błędów na sterowniku silnika tylko czytaj parametry. Podjedź do kogoś kto dysponuje jakimśkolwiek sensownym urządzeniem diagnostycznym (KTS, Texa itp.) i wie w jaki sposób z niego korzystać poza czytaniem i kasowaniem błędów. Sprawdź czy podczas pracy rozrusznika pompa prawidłowo buduje ciśnienie na listwie, jego wartość, czas narastania, czas spadku po zaprzestaniu pracy rozrusznika. Sprawdź inne parametry decydujące o zezwoleniu na otwarcie wtryskiwaczy, np. synchronizacja czujników obrotów wału korbowego i wałka, prędkość obrotowa wału. Na podstawie zebranych informacji możesz dopiero wnioskować gdzie leży problem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2018-06-06, 12:56   

Chyba ja taki temat zakładałem ze 2 lata temu...
U mnie zawsze odpala za drugim, trzecim razem. Za pierwszym, choćbym kręcił minutę - nie odpali. (No, czasem odpala, nie więcej niż kilkanaście minut od zatrzymania silnika).
Za drugim - 90% przypadków. Bywa, że dopiero za trzecim (to te 8...9%).
Co ciekawe, wystarczy pierwszy raz obrócić sekundę rozrusznikiem, potem zatrzymać i za drugim odpala od strzału. Nie ma znaczenia, czy zima, czy lato. Minus 15, za drugim od strzału...
Wątek zamknął się w taki sposób, że uznano - skoro zawsze odpala, to jeździć i się przyzwyczaić ;)
Dziś akurat Ducat jest na wymianie przegubu i przy okazji mają go przetrzepać na komputerze w poszukiwaniu przyczyny tego dziwnego rozruchu. Jak coś wyjdzie, dam znać.
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***