Mercedes O100 City |
Autor |
Wiadomość |
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-04, 11:24 Mercedes O100 City
|
|
|
Witam wszystkich
Mam autko Mercedes o100 City, które kupiłem z myślą przerobienia na kamperka. Mam problem z tylnym zawieszeniem - po zapaleniu silnika uruchamia się sprężarka powietrza, nabija ładnie do 8 atm, drzwi się otwierają (ale tylko jedno skrzydło), natomiast tylne zawieszenie się nie pompuje i blokują się koła tak jak na ręcznym.
Nie mogę znaleźć żadnych schematów, instrukcji - ma ktoś pomysł jak ugryźć temat?
Z góry dziękuję Mikołaj |
|
|
|
|
tolo61
Kombatant DUDI
Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2017-11-04, 12:17
|
|
|
Hej
Jeżeli otwiera się tylko jedno skrzydło i nie działa zawieszenie a tym bardziej blokują koła jak na ręcznym to znaczy że powietrze zeszło z układu lub jest przez coś zablokowane i nie dochodzi do w/w
Któryś z zaworów nie puszcza powietrza ze zbiornika powietrza lub zbiorników powietrza .
Zawory za zbiornikami lub zbiornikiem.
Sprawdz gdzie idą rurki powietrza od koła lub miechów .
Do jakiego zaworu lub zaworów .
Nie wiem jak tam jest zrobione, ale mam nadzieję że na paru zaworach a nie na jednej centrali przekaźnikowo sterującej np Haldex bo wtedy koszty mogą być dosyć wysokie . Może też być wina czujnika poziomowania zawieszenia który nie daje sygnału do centralnego komputera i jest jakoś sprzężony z resztą .
Jeżeli potrafisz to sprawdzaj po kolei od kompresora przez zbiorniki dokąd dochodzi a skąd nie wychodzi powietrze . Lub odwrotnie tak jak napisałem wyżej np od koła ...
Tam nic takiego nie ma oprócz tego co napisałem wyżej / Pneumatyka nie jest skomplikowana ale bywa upierdliwa , zwłaszcza zimą SEPARATOR FILTR SKRAPLACZ ODSTOJNIK WODY CZYŚCIĆ I WYMIENIAĆ !!!!!!!/
Może spróbuj podpinać poszczególne elementy na krótko , tylko do tego będzie potrzebny kanał . Wtedy metodą prób i błędów , trochę upierdliwe ale do zrobienia .
Można też obejść elektronikę i zastosować proste ręczne rozwiązania .
|
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
|
|
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2017-11-04, 20:52
|
|
|
Podeślij vin
sprawdzę co mam . |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-05, 19:17
|
|
|
VIN: WDB63139913800035
Z góry wielkie dzięki |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-06, 09:47
|
|
|
Tolo także podziękowania za zainteresowanie, oczywiście będziemy sprawdzać.
Jest problem z wejściem pod samochód, bo gdy powietrza brak nie ma miejsca. Jak wymieniałem skrzynię (z automatu na manual) ładnie całe auto podniosłem i był super dostęp i wtedy trzeba było wszystko sprawdzić.
Z tego co do tej pory zaobserwowałem, mam dwa zbiorniki powietrza przy tylnej osi, tam powietrze dochodzi, bo upuszczałem zaworkami bezpieczeństwa (?).
Przy fotelu kierowcy jest dźwignia najprawdopodobniej od hamulca ręcznego - pracuje w trzech pozycjach, przód, środek i w tył. Po przełączeniu do przodu czy tyłu jest tylko lekkie parsknięcie, takie "cyk"/"psyk" i koniec nic więcej się nie dzieje. Do niej dochodzą przewody powietrza cienkie (9mm) i grube (15mm).
Czy zawieszenia pneumatyczne mają zawsze automatykę/elektronikę?
Tolo pisze o czujniku poziomowania i centralce przekaźnikowo sterującej, gdzie tego szukać, jak mniej więcej może wyglądać? |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-11-06, 12:16
|
|
|
Poduszki mają zawór odpowiadający za wysokość zawieszenia. Zawór w okolicy tylnego zawieszenia połączony z wahaczem. Choć ten model ma chyba przyklęk? Jeśli tak to jeszcze bedą dodatkowe przewody odpowiedzialne za ob izenie auta po otwarciu drzwi.
Ale jeśli ręczny jest ciągle zablokowany to w zasadzie gdzieś jest pewnie załamany przewód i nie dochodzi powiertze bo innego wytłumaczenia to nie widze. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-06, 14:21
|
|
|
Co do ręcznego, jak powietrze uleci - tak około 15-20 min po zgaszeniu silnika (czy to nie za szybko?), koła odpuszczają, czyli jest w układzie powietrze koła zblokowane, powietrza brak tylne koła się kręcą. Nie powinno być odwrotnie? |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-06, 19:30
|
|
|
Czytam sobie o zwieszeniach pneumatycznych w ciężarówkach i wychodzi, że ciśnienie w układzie powinno być stale. U mnie po kilkunastu może kilku minutach schodzi do zera, czyli układ nieszczelny. Dobrze kombinuję? |
|
|
|
|
westa76
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato w budowie
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2011 Piwa: 5/14 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-11-06, 20:02
|
|
|
Obstawiałbym, sprawdzić osuszacz i zawór czteroobwodowy - który rozdziela powietrze na poszczególne obwody, może tu się coś krzaczy. Czy nabija Ci powietrze do "kichnięcia - sapnięcia" zależy jak kto nazywa?
Pozdrawiam
Mariusz. |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-11-06, 20:42
|
|
|
Z racji wieku tych samochodów powietrze zawsze schodzi ale u Ciebie za szybko. U mnie poduszki potrafią trzymać ciśnienie nawet 5 dni |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-07, 18:37
|
|
|
Udało się dzisiaj podnieść auto i spojrzeć na podwozie.
Od razu było widać, że wyrwany jest płaskownik łączący część układu chyba hamulcowego z podwoziem. Stawiam, że jest to korektor siły hamowania, bo podobny mam w kaczorku.
Byś może jest to już przywoływany czujnik poziomowania zawieszenia czy zawór odpowiadający za wysokość zawieszenia. Nie wiem.
Po skręceniu na szybko śrubą chcieliśmy dokonać kontroli, jednak auto niestety zaniemogło. Zaginął prąd. Rozrusznik na krótko kręci jednak najprawdopodobniej świeca/ce żarowe nie grzeją. Coś się rozłączyło, zepsuło, także nie wiem co, w piątek samochód zapalał bez problemu. Szukam mądrego obiecał pomóc w czwartek.
Chcąc nie chcąc z próby ciśnieniowej nici (mi tylko skoczyło ciśnienie, zgubiłem portfel i telefon ale na szczęście wszystko się znalazło).
Chcąc porównać nr VIN z tabliczką znamionową (wyżej wskazany jest poprawny) ujrzałem pod nią tabliczkę układu zawieszenia pneumatyczneg - przynajmniej tak mi się wydaje.
Jest na niej napisane: WABCO Kontrolegegevens type ALR 4684060000 i wskazane są różne wartości ONBELADEN i BELADEN. Fotkę wstawię później, jak żonka przyjdzie i powie gdzie jest kabelek.
Z wielkim problemem ustaliłem, że język tabliczki to niderlandzki. Na szczęście tłumacz google posługuje się tym językiem i wyjaśnił mi, że to dane kontrolne dla samochodu załadowanego i rozładowanego.
Mając powyższe na uwadze, prośba do znawców tego układu o rady co to za zwierzę i jak się z nim obchodzić bym mógł się w końcu przejechać. |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-08, 15:03
|
|
|
Dzisiaj mały sukces, auto ruszyło z miejsca, ba nawet na trójce jechałem. Szału nie ma ale też nie jest źle.
Co się okazało z blokowaniem tylnych kół. Okazuje się, że jest coś takiego jak hamulec przystankowy tzn. jak drzwi otwarte hamulec zaciągnięty. Ot ciekawostka.
Z nietrzymaniem ciśnienia układu też się chyba wyjaśniło. Znalazłem niedokręcony przewód, zobaczymy jutro, jak będzie trzymać, to będzie to.
Dalej nie wiem co z miechami, czy się pompują czy nie.
Może ktoś wie jak to działa, czy wszystko odbywa się automatycznie tzn. czym większy ciężar poduchy się same dmuchają, czy to się jakoś ręcznie reguluje? |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-11-08, 18:07
|
|
|
http://www.iauto.lt/merce...63139913800035+
chyba wszystko jeśli chodzi o schematy do tego auta.
na załączonym obrazku, element 268 - jest to zawór odpowiedzialny za wysokość zawieszenia.
wysokość zawieszenia jest regulowana poprzez ciśnienie w poduszkach. za mała wysokość to zawór się otwiera i dobija poduszki. jeśli nie ma dodatkowego obwodu ręcznej regulacji to wszystko powinno być automatyczne tym bardziej, że poduszki tylko z tyłu. jeśli będzie uszkodzone cięgno łączące zawór z zawieszeniem to poduszki albo będą bez powietrza albo będą ciągle pompowane.
551c16d80fc8918b27f510c35e24cb7d-480x319.gif
|
|
Plik ściągnięto 8603 raz(y) 36,31 KB |
|
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-11-08, 19:05
|
|
|
Matheus jesteś wielki wręcz boski
Piwo to za mało daję 2. Na tej stronce mam wszystko, szybko drukuję żeby nie zgninęło
Kurcze wiele godzin spędziłem (zresztą nie tylko ja) szukając schematów i nic a tu proszę podane na tacy, bardzo dziękuję, bardzo.
Wskazany element 268 to właśnie część, którą podejrzewałem, że jest korektorem siły hamowania.
Teraz wszystko jest proste. |
|
|
|
|
|