Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozbudowa paneli w kamperze, jak madrze podlaczyc 0.5kw/h
Autor Wiadomość
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 91/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-01-15, 23:56   

Micha napisał/a:
... łącznik silnika z wałkiem sprzęgłowym poddał się przy "uduchowionym" odjeździe spod świateł.

pięknie...
A to skrzynię biegów zostawiłeś?
A jaki sposób wybrałeś do regulacji prędkości?
pompkę podciśnieniową do wspomagania hamulców dałeś?
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Spax 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato i Hobby 495
Nazwa załogi: Spax
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2016
Piwa: 193/346
Skąd: Kolumna
Wysłany: 2018-01-16, 12:22   

VirMan napisał/a:
powerwall to może i dobra kwestia, nie wiem ile waży...


Powerwall 2 - 13,5 kWh / 1150 mm x 755 mm x 155 mm / 125 kg
_________________
Moje miescówki w Grecji »»» https://bonvoyage-travel.eu/maps/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Micha 
trochę już popisał

Twój sprzęt: w przyszłości...
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 5/5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-17, 21:17   

robba - skrzynia została bo:
- gdzieś musi siedzieć mechanizm różnicowy,
- trudno byłoby "trafić" w optymalne przełożenie główne mając silnik DC o dość niskich obrotach max. a tak zawsze można pomóc sobie biegami (od 0 do ~90 km/h można jeździć na 3. biegu i tak martwiąc się o przyczepność przy ruszaniu),
- skoro już mamy wsteczny bieg to nie potrzeba dwóch dodatkowych styczników 500A do zmiany kierunku obrotów.

Regulacja prędkości to sterownik PWM trochę własnego projektu a trochę opensource'owy. Pompka do serwa jest, jest też zasobnik podciśnienia aby nie właczała się za często..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Świstak 
Kombatant


Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Cze 2009
Piwa: 426/100
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2018-03-13, 10:26   

Ja również eksploatuję instalację 24V jako główny zapas energii oraz maleńką przetworniczkę 24/12 CC/CV do podładowywania małego akumulatorka 12V głównie na potrzeby webasta. Gdyby nie ono - nie wiem czy w ogóle woziłbym akumulator 12V, może tylko baterię superkondensatorów. Albo i z czasem zmienię na 2Ah LiFePo4 o wadze 0,3kg??? Co do wymiany rozrusznika - przypomina mi się mój pierwszy Trabant. W oryginale był z instalacją 6V, ale z czasem poprzedni właściciel przerobił go na 12V. Wymienił stycznik rozrusznika, ale sam rozrusznik pozostał oryginalny. Jak on pięknie zimą kręcił.... Pamiętam że któregoś razu w lutowy poranek było to jedyne auto które odpaliło na osiedlu. Ponad godzinę wspomagałem sąsiadów sznurkiem i prądem.

Teraz kilka słów o kilkowatach i kiloamperach - przy instalacji 24V mam zabezpieczenie akumulatora (do przetwornicy) 500A, a okablowanie 50mm2. I nie jest to żadna fanaberia ponieważ przetwornica ma moc szczytową 9kW przez bodaj 30s. I w życiu nie odważyłbym się na mniej, szczególnie jeśli kiedyś mam to auto komuś sprzedać, albo mam parkować między ludźmi. Mam pralkę, zmywarkę, lodówkę, zamrażarkę i prysznic w wykonaniu całkowicie cywilnym i widzę więcej zalet niż wad takiego rozwiązania - począwszy od ceny przez efektywność a na bezpieczeństwie eksploatacji skończywszy. Lodówki kompresorowe zaczynają być coraz popularniejsze nie tylko dlatego że są znacznie wydajniejsze od absorpcyjnych, ale również dlatego że dostępność mobilnej energii elektrycznej jest coraz większa. Dla mnie dodatkowym argumentem przemawiającym za kompresorową lodówką jest jeszcze fakt że panicznie boję się gazu i świadomość tego że gdzieś za meblami, za lodówką, pod podłogą wśród kurzu i pajęczyn pali się świeczka - odbierała mi spokojny sen. Podobnie z niedowymiarowanym okablowaniem niskonapięciowych instalacji robionymi przez amatorów i do tego kilkanaście razy przerabianymi przez kolejnych właścicieli - nie raz widziałem okablowanie 0,5mm2 długości 20m za zabezpieczeniem 30A - zwarcie do masy gdzieś na końcu w życiu nie spowoduje zadziałania zabezpieczenia, za to ma sporą szansę wywołać pożar. Przy instalacji o wyższym napięciu oraz prawidłowo dobranym (do okablowania i obciążenia) zabezpieczeniu - pożar nam nie grozi....

Auta budowane indywidualnie zazwyczaj muszą zadowalać indywidualne potrzeby i wymagania. Sądzę więc że takie "jeżdżące elektrownie" będą pojawiać się coraz częściej, a zwolennicy rozwiązań klasycznych pozostaną im wierni. Lub też nie... Sądzę też że w naszych kamperach coraz częściej będą się pojawiać kilowatowe obciążenia - czasem na stałe, a czasem tylko na chwilę lub też wręcz na czas startu, ale będą. I warto być na to przygotowanym.
_________________
"Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"


Milka - może ją spotkacie?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DigitalNomad 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato L4H2 - minimalizm
Dołączył: 13 Lut 2017
Skąd: Bielawa
Wysłany: 2018-08-19, 14:46   

Micha napisał/a:
Tu wtrącę swoje 3 gr jako użytkownik LiFePO4 w aucie alektrycznym - przy akumulatorach ołowiowych zauważalny jest silnie efekt Peukerta czyli pojemność użyteczna maleje wraz ze wzrostem prądu rozładowania, dlatego "wyciągniemy" więcej kWh z tych samych baterii połączonych szeregowo niż równolegle (zakładając obciążenie taką samą mocą). Wtedy stosowanie 24V ma większy sens bo sprawniej wykorzystujemy magazyn energii. Przy LiFePo4 ten efekt jest praktycznie do pominięcia więc z plusów rozwiązania 24V pozostają tańsze: kontroler MPPT i (nieznacznie) przetwornica oraz BMS.

Przecież prąd czerpany z pojedyńczego AKU jest niezależny od tego jak je zepniesz, szeregowo czy równolegle...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant

Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 141/299
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2018-08-19, 14:59   

50mm2 - to jaka to średnica?

W domowej instalacji mam 2,5 mm2.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-08-19, 15:22   

To załeży jaki kształt ma przekrój przewodu.

:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sosna91 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017
Skąd: UK
Wysłany: 2018-08-19, 16:38   

slawwoj napisał/a:
50mm2 - to jaka to średnica?

W domowej instal acji mam 2,5 mm2.



Jak Twoje 2 palce :) ale w domowej instalacji nie używasz prądu stałego o wysokim natężeniu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2018-08-21, 11:51   

slawwoj napisał/a:
50mm2 - to jaka to średnica?


Miedź będzie miała 8mm średnicy, a cały kabel jakieś 12mm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***