Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Iveco Allroad - jako baza na kampera 4x4
Autor Wiadomość
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-12, 20:41   Iveco Allroad - jako baza na kampera 4x4

Ponieważ często widać na Forum spory, o jakiś kompromis w wyborze bazy na kamper łączący wygodę zwykłego kampera na cywilnym podwoziu z dzielnością samochodów turystycznych 4x4 , wpadłem na myśl, że jednak jest coś innego niż twarda droga ciężkiego samochodu turystycznego , jaką wybrałem i opisuję w tym temacie :http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=24433

Tą droga kompromisu może dla Użytkowników CT stanie się Iveco Allroad.
Wiec proponuję i zapraszam na dyskusję na temat opisanej w tym artykule bazy:
http://40ton.net/iveco-da...z-dostawczaka/.
Problemem jest... znalezienie konkretów na temat tego kompromisowego Iveco...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-12, 21:38   

dyskusja będzie krótka

cena netto wersji 3,5 DMC od 210 tys i jakoś trudno wyszukać ile na takiego można wsadzić kilogramów tej kamperowej budy :)

ile to ma na końcu kosztować ? 400 tyś ? i ilu na tym forum jest na tyle samotnikiem by takim sprzętem jeździć ?

chyba nie ta liga :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-15, 17:56   

Biorco Szanowny, szanując Twój status na CT wiedzącego co pisze Kombatanta, proszę przytocz proszę źródło z którego korzystałeś cytując cenę Iveco ALLROAD ,za jaką wersję, w jakiej komplementacji.
Do Twojego komentarza ogólnego odniosę się po ustaleniu tego szczegółu..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-15, 19:07   

proszę bardzo

http://adfauto.pl/HeroGra...02_Podwozie.pdf
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-15, 21:54   

Dziękuję bardzo. Zastanawiam się, jak ująć swoją odpowiedź, żeby nie urazić, bo nie jest to moim celem. Powiem tak - zwykle człowiek pisze co wie. Ale trzeba pamiętać zabierając głos w publicznej dyskusji, że specjalista lub tym bardziej...nie żałujący czasu, własnych pieniędzy i zaangażowania pasjonat, niekoniecznie Kombatant ;) , wie co pisze.
Jest tak jak myślałem, szanowny Biorco - nie przeczytałeś z dostateczną uwagą artykułu prasowego od Iveco, zawartego w linku jaki podałem zakładając ten temat.
Tam jest opis DWÓCH wersji samochodu. Jednym jest Iveco Daily 4x4, jaki posiadam i w efekcie doświadczeń z użytkowania tego kosztownego kaprysu, dzielę się nimi na forum. / nota bene, za chwilę być może wesprze nas swoimi doświadczeniami, jeżeli zechce, kolejny użytkownik forum, który właśnie w tym tygodniu stał się szczęśliwym posiadaczem najnowszej wersji- to taka drobna a miła dla dygresja. Miła bo dobrze dzielić grzech rozrzutności z podobnymi, jak raczyłeś zauważyć :spoko samotnikami /
Do tej właśnie wersji 4x4 oficjalny cennik raczyłeś Biorco zacytować.

Końcowa część artykułu dotyczyła innej konstrukcji: Iveco ALLROAD. Zaakceptowanej przez Iveco modyfikacji fabrycznej dokonywanej na seryjnych, standardowych Iveco Daily przez Achleitnera.
Tej samej firmy, która modyfikuje dla Mercedesa Sprintera , do wersji 4x4, który stał się coraz popularniejszą, choć drogą bazą na kampery raczej udające... terenowe.

Temat powyższy został założony więc jako podstawa do dyskusji nad zaletami i ew. wadami Iveco ALLROAD jako alternatywnej i tańszej bazy na kampera, z założenia bardziej użytecznej poza asfaltem niż zwykłe Ducato czy Citroeny, ale nie koniecznie konkurujący z rzeczywiście bardo kosztownym i nieporównywalnie dzielniejszym terenowo Iveco Daily 4x4.

Cena Iveco Allroad przy pewnym umiarkowaniu w opcjach, będzie znacznie niższa niż Iveco 4x4 i na to zwróciłem uwagę proponując dyskusję nad tą alternatywą.
Co ważniejsze, modyfikacja może być zastosowana na większości wersji zwykłych Iveco Daily, czyli od furgonów blaszaków wszelkiej długości / 6-7 metrów/ , przez podwójną ,lub co ważniejsze do zabudów kamperowych o większym komforcie, pojedynczą kabiną z ramą.

I właśnie ta rama jest u Iveco unikalna, bo znacznie solidniejsza niż rozwiązania u konkurencji, których szczególnie po kilku latach korozji, lepiej w terenie nie ...nadwyrężać ;) .

Cena modyfikacji Achleitnera wynosi circa 15 tys. Euro , plus oczywiście wersja bazowa i ew. dodatkowe opcje . A tutaj mamy biorąc bazę od standardowego dealera Iveco, pełne spektrum cen i możliwości wyboru i sztuki negocjacji, tak dla zamożniejszych użytkowników, których sens istnienia na Forum i naszym rynku chyba, co przykre :-/ negujesz, jak i dla bardziej oszczędnych Użytkowników , ale wymagających elastycznych rozwiązań kształtowanych pod własne gusta.

4 (1) (Large).jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 495,21 KB

1 (3) (Large).JPG
Plik ściągnięto 22 raz(y) 457,36 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-15, 22:18   

nie mam ochoty dyskutować o hobby samotników , nie mam faktycznie na ten temat wiedzy ani zajawki by się tym jarać . Obracam się w kręgach do 3500 DMC , dalej nie wiem , Ty się znasz , ILE TO MA NA KOŃCU WAŻYĆ I KOSZTOWAĆ bo od tego trzeba by zacząć :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-11-16, 09:24   

Zacząłeś od błędnej informacji i niezbyt trafionego komentarza co do ceny i przydatności, myląc wersje i przedmiot tematu. Teraz wnioskujesz o moją analizę kosztową i techniczną, umywając ręce ? :oops:
Dobrze, więc jeżeli ktoś poza nami śledzi temat, to informacje dla Niego:
Ostatnio dostałem od Iveco PL standardową wiadomość marketingową, o promocji na pojedynczą kabinę z ramą o rozstawie osi coś koło 350 cm za 81 tyś. Oraz "blaszak" 6 metrowy za 92 tyś. Jak na nową bazę, z gwarancją fabryczną nieźle.
"obracanie się w kręgach do 3500 DMC" i "nie jaranie się" czymś wykraczającym poza standard, oznacza, że albo nie powinno się dyskutować o z natury cięższych konstrukcjach umożliwiających zjechanie z asfaltu i co ważniejsze, udany na niego Powrót, albo trzeba jednak, przecierając w sobie szlaki nonkoformizmu, godzić się na minimalizm zabudowy, umożliwiający spełnienie wymogów klasy, co jest często przecież spotykane w kamperach. Nawet jeżeli w papierach daje to kuriozalną ładowność typu "150 kg". Ale pokonywanie debilizmu systemowych przepisów i unikanie zważenia np. w Austrii daje przecież wielu z nas satysfakcję 8-) .
Ale nie o tym miało być.

Załóżmy więc hipotetyczny kamper , który został by np. zbudowany przeze mnie na nowym Iveco z modyfikacją Achleitnera, gdybym nie poszedł kwestionowaną przez Biorcę drogą samotnika rozrzutnika , na Iveco 4x4.

Najpierw opcja wyboru, czy rama czy blaszak.
Ze względu na moje preferencje co do integralności konstrukcji i naprężeń w terenie, oraz kosztów zabudowy wybrał bym "blaszak". 6 metrowy, zamiast wygodniejszego w wersjach luksusowych kontenera. Bo z założenia nie zjeżdżamy z drogi ponad 7 metrowymi wagonami z 6 osobową rodzina na pokładzie, ale takie przygodowe wyzwania poza asfaltem , na gruntowych czy leśnych drogach są bardziej dla dojrzałych , np. dwuosobowych załóg ;) . Czasem oznacza to 1 Pancernego i psa, co wydaje się bezpiecznym modelem na spokojną, bezkonfliktową ,miesięczną czy nawet dłuższą wyprawę. Ale niech będzie jednak brany przy naszych dalszych rozważaniach bardziej tradycyjny model, czyli Para.
Więc kupujemy promocyjnego blaszaka za circa 92 tyś plus modyfikacja 4x4 za circa 70 tyś (!). 162 tyś. do tego doliczamy lub jak kto woli lub może ,nie doliczamy VAT.

Koszty zabudowy kamperowej "blaszaka" zależą od indywidualnych potrzeb i mogą się mieści między kilkunastoma a grubo kilkudziesięcioma tysiącami . przyjmijmy dla symulacji circa 50 tyś.

Daje to circa 250 tyś brutto / lub mniej o VAT/ za kamper taki jaki chcemy co do wyposażenia, na porządnej ramie, z blokadą tylnego mostu i centralną oraz reduktorem. / blokada przedniego mostu w opcji /.

Porównując tą cenę z tym co chcą firmy za coraz powszechniej pojawiające się np. na targach w Dusseldorfie Sprintery 4x4 za średnią cenę 88 tyś Euro plus akcyza czyli prawie 400 tyś zł. to cena okazyjna. Oczywiście dla indywidualistów, choć nie koniecznie samotników :spoko

Oczywiście można ćwiczyć na tej bazie inne, droższe i bardziej komfortowe, czy bardziej off-road'owe warianty. Ale cieszy to, że jest alternatywa dla kosztownego Iveco 4x4 czy średniego w terenie Sprintera 4x4.

A przecież nie bierzemy w rozważaniach pod uwagę T-Rexa w klasie średnich kamperów terenowych, czyli Unimoga z zabudową, bo tu milion za nowego z adaptacjami nikogo nie dziwi.

Jedynym pytaniem które ZAWSZE się nasuwa podczas wszystkich rozważań tego typu , to jest : czy iść w DMC 5500 legalne, wygodne komfortem, acz kłopotliwe w praktyce przepisów , czy "obracać się w kręgach" 3500 DMC . Ale taką decyzję każdy podejmuje sam. Tylko nie powinno się narzucać swoich poglądów innym, a raczej służyć indywidualnym doświadczeniem, czyż nie ? :bukiet:

Daily All-Road - Preisliste 02-16 - de-en.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 447 raz(y) 1,7 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-11-16, 10:31   

To już wygląda na brazylijski serial w reżyserii Rubikona


poz
Tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-16, 10:33   

4x4camper napisał/a:
To już wygląda na brazylijski serial w reżyserii Rubikona


poz
Tolo


a to (powyższe) wygląda na zabieranie głosu mimo, że nie ma się nic do powiedzenia
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-16, 12:19   

4x4camper napisał/a:
To już wygląda na brazylijski serial w reżyserii Rubikona


poz
Tolo


cały czas staram sie mu dać do zrozumienia ,że pomylił fora ,,, nie rozumie . trudno :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 79/64
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-11-16, 18:36   

I temat i autor dokładnie nadaje się na to forum.

Problem jest tylko taki, że jak Adam napisał jeszcze nie ma wystarczającej grupy dyskusyjnej.

Ja o 4x4 wiem "0,nic " ale zawsze chętnie czytam wszystko w tym temacie.

Szkoda że Rubicon nie ma z kim dyskutować. Za parę lat te używane podwozia będą tańsze może wtedy temat ruszy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-16, 19:22   

BIORCA napisał/a:
4x4camper napisał/a:
To już wygląda na brazylijski serial w reżyserii Rubikona


poz
Tolo


cały czas staram sie mu dać do zrozumienia ,że pomylił fora ,,, nie rozumie . trudno :spoko


tak z ciekawości, zawsze jak czegoś nie ogarniasz "swoją rzeczywistością i kręgami" to wydaje ci się, że Ty decydujesz tzn masz podstawy do dawania do zrozumienia :mrgreen: o tym, czy, gdzie i kto może?

Od jakiegoś czasu unikam czytania Twoich wywodów, bo ostatnio w zasadzie mało co wnoszą, a z miesiąca na miesiąc są coraz bardziej nieprzyjemne.

Ten temat jest doskonałym przykładem.

Weź czasem na wstrzymanie. nie musisz się udzielać w każdym temacie, tym bardziej jak nie masz o nim pojęcia.
Będzie bez niepotrzebnych zgrzytów.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
4x4camper 
stary wyga


Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Puławy
Wysłany: 2017-11-16, 20:09   

Jest taka piosenka.
Kardynała Richelieu. sekret Wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z IVECO sobie poradzę

poz
tolo
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2017-11-16, 20:48   

4x4camper napisał/a:
Jest taka piosenka.
Kardynała Richelieu. sekret Wam dziś zdradzę
Od przyjaciół Boże strzeż z IVECO sobie poradzę

poz
tolo


jutro... jutro...
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-16, 21:19   

grzegorz_wol napisał/a:
Za parę lat te używane podwozia będą tańsze może wtedy temat ruszy.


mamy teraz 2017 a iveco od zawsze produkuje 4x4 we wszystkich dotychczasowych daily , mimo tego na CT tylko czasami pojawi sie temat adaptacji takiego sprzętu , temat się pojawia i umiera tak jak i ten umrze z najnowszym modelem iveco . To nie to forum , tu się ludzie integrują ze sobą , bawią , spotykają na zlotach ponieważ , ponieważ maja sprzęty uniemożliwiające ganianie niedźwiedzi i wiewiórek :)

bert - nie męcz się juz więcej , włącz ignorowanie moich postów i bedzie ok , odzyskasz spokój ducha , nie jest moim celem dogadzanie Tobie , nie było i na bank juz nie będzie :)

:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***