Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie mocy Sprinter 312
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-29, 10:09   Zwiększenie mocy Sprinter 312

kombinuje żeby trochę mocy dodać do 122KM nominalnych. Ktoś walczył z czymś takim http://allegro.pl/kompute...7068175438.html
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-11-29, 13:37   

Osobiście nie zdecydowałbym się na podnoszenie mocy bez podpiętego komputera z odpowiednim softem do konfiguracji. No i wypadałoby to wszystko na koniec "zhamować" bo skąd będziesz wiedział, ile mocy Ci przybyło? :) O ile w ogóle przybyło ;)

Podnosiłem moc w osobówce swojej w zakładzie specjalizującej się we wszelkich modyfikacjach Saaba, i nie jest to takie hop siup. Jeśli ktoś po prostu montuje boxa i bierze za to kasę, to raczej go omijaj szerokim łukiem. Każdy silnik powinien być zoptymalizowany indywidualnie. Nie ma uniwersalnych zestawów.
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-29, 15:19   

skrzychu napisał/a:
Osobiście nie zdecydowałbym się na podnoszenie mocy bez podpiętego komputera z odpowiednim softem do konfiguracji. No i wypadałoby to wszystko na koniec "zhamować" bo skąd będziesz wiedział, ile mocy Ci przybyło? :) O ile w ogóle przybyło ;)

Podnosiłem moc w osobówce swojej w zakładzie specjalizującej się we wszelkich modyfikacjach Saaba, i nie jest to takie hop siup. Jeśli ktoś po prostu montuje boxa i bierze za to kasę, to raczej go omijaj szerokim łukiem. Każdy silnik powinien być zoptymalizowany indywidualnie. Nie ma uniwersalnych zestawów.
. Procedurę znam, tylko gdzie się nie pytam w firmach które robią remaping, nie chcą zajmować się starą technologią TD. Do motocykli np. Harley sam dokupowałem boxy typu 20% more Power i nawet to dawało radę. Zresztą kolega z forum podpowuedział mi tą metodę jeśli chodzi o stary silnik 2,9 TD ponoć daje radę :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-11-30, 14:48   

Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane...
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-30, 23:25   

skrzychu napisał/a:
Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane...


Nie brał bym się za to jak by motor podupadający był. W moim 2,9TD ciśnienia nominalne, turbina nówka, pompa i wtryski mają rok od montażu, intercooler i wszystkie rurki też nowe. Zamówiłem, jutro nowy sterownik dojdzie. Podjadę sobie na jakąś hamownie z ciekawości. Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-11-30, 23:38   

TO cos masz nie tak ja swoim z silnikiem ja swoim 1.9td 90KM 110km/h spokojnie daje rade pod gorke
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-11-30, 23:49   

wirefree napisał/a:
TO cos masz nie tak ja swoim z silnikiem ja swoim 1.9td 90KM 110km/h spokojnie daje rade pod gorke


musimy na górki się pomieniać i sprawdzimy :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-12-01, 08:35   

Darek Szczecin napisał/a:
skrzychu napisał/a:
Nie twierdzę że nie, ale dobrze by było później zoptymalizować mapy wtrysku. Tak silnik jak i osprzęt nowy nie jest, więc jakieś zbalansowanie całości wskazane...


Nie brał bym się za to jak by motor podupadający był. W moim 2,9TD ciśnienia nominalne, turbina nówka, pompa i wtryski mają rok od montażu, intercooler i wszystkie rurki też nowe. Zamówiłem, jutro nowy sterownik dojdzie. Podjadę sobie na jakąś hamownie z ciekawości. Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:


Jeśli wszystko nowe i sprawne, to faktycznie można spróbować. Daj znać jak poszło - może i ja swojego 2,8 dTi dłubnę :) Życzę powodzenia w działaniach. :spoko
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-12-01, 08:45   

Wiecie skąd opinia ,że 2,9 to pancerne silniki ? Bo odporne na tuning :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-12-01, 09:12   

BIORCA napisał/a:
Wiecie skąd opinia ,że 2,9 to pancerne silniki ? Bo odporne na tuning :)


Fakt odporne nikt nie chce robić, bo pewnie się nie da za dużo zrobić, w tych nowoczesnych gdzie te konie takie bardziej elektroniczne są to bez problemu,w Nuggecie 2,2L po 4h pracy pana i hamowni mam na wykresie 360Nm i 167PS można więcej, ale tyle i tak już jest dobrze.
A ten 2,9 TD kloc wielki obibok taki jak zrobi 140 PS to tylko mu na zdrowie wyjdzie :wyszczerzony: porusza się trochę.
Z tą mocą to mam świadomość że jednostka bardziej obciążona i wiem jak to działa, bo przez rok na studiach hamowałem silniki ciężarówek, ale chodzi mi nie o super zapierdzielanie z pedałem wciśniętym do oporu i nawet dywanik wyjęty od rana do wieczora, tylko o większe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu, niby planuje się z zapasem ale czasem ułamka sekundy może zabraknąć, bo sytuacja na drodze zmieniła się nagle. Lepiej mieć parę kucy mechanicznych w zanadrzu, a nuż się przyda i :dupa uratuję. :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-12-01, 21:03   

Też jestem zdania, że mocy nigdy nie jest za dużo :diabelski_usmiech
Daj znać jak poszło, bo ciekaw bardzo jestem.
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-12-02, 07:28   

Lpg i masz 2 plusy- moc ile chcesz i spalanie lepsze a przy okazji zasięg na tankowaniu :wyszczerzony:

Tylko cena
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-12-02, 11:01   

silny napisał/a:
Lpg i masz 2 plusy- moc ile chcesz i spalanie lepsze a przy okazji zasięg na tankowaniu :wyszczerzony:

Tylko cena
. Cena jak cena, ważne żeby ktoś to mądrze zrobił, a nikogo takiego w okolicy nie znam. Pewnie gdy by nie odszedł nagle z tego świata w młodym wieku mój kumpel ze studiów, który był mistrzem w gazowaniu aut, to już bym taką instalację posiadał. A ktoś się orientuje jakie ta przyrosty momentu i mocy zapewnia zasilanie dodatkowo LPG ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vwyogi 
zaawansowany


Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015
Piwa: 17/13
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-12-03, 11:03   

Cytat:

Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:


Darek jak Ci mało prędkości maksymalnej to sprawdź jaki masz tylny most. Przerabiałem temat w moim LT 2.5TDI, poprawa zadowalająca, ale oczywiści od samej zmiany mostu koni ani momentu nie przybyło.
Mój 2.9TD z wysokim dachem jak Twój Nugget spoko idzie 130km/h i chce szybciej, ale trochę strach,n natomiast do wyprzedzania nie zaszkodziłoby parę koni więcej. Będę obserwował temat
_________________
Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-12-03, 11:16   

vwyogi napisał/a:
Cytat:

Mam taką górkę na dwupasmówce w okolicy i tam zawsze jak pedał w podłogę to max było 110km/h jak pójdzie więcej to oznaka że się poprawiło :mrgreen:


Darek jak Ci mało prędkości maksymalnej to sprawdź jaki masz tylny most. Przerabiałem temat w moim LT 2.5TDI, poprawa zadowalająca, ale oczywiści od samej zmiany mostu koni ani momentu nie przybyło.
Mój 2.9TD z wysokim dachem jak Twój Nugget spoko idzie 130km/h i chce szybciej, ale trochę strach,n natomiast do wyprzedzania nie zaszkodziłoby parę koni więcej. Będę obserwował temat
. Mam teraz 35-8 i trochę wolny on 5 bieg spokojnie zapinam przy 50km/h taki optymalny to chyba 37-9 Agat taki ma i zadowolony jest
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***