Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Transit 2,0 170 KM
Autor Wiadomość
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-01-01, 21:05   

Socale napisał/a:
A może zwyczajnie z mocą silnika rodzi się potrzeba zmiany skrzyni półosi oto bo np do 150KM montuje się standardowe a powyżej odpowiednio mocniejsze?

Może i tak . Ale nie sądzę.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2019-01-01, 21:28   

Może skrzynia nie ale sprzęgło to raczej TAK , wiem co piszę :gwm :haha:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-01-02, 09:28   

przy 150KM jest turbina ze zmienna geometria 130 stal 180 bi turbo.

Trwałość zależy głównie od stylu jazdy i ogólnej eksploatacji im mniejszy silnik z większą mocą tym bardziej wyśrubowany, producent daje 2 lata zazwyczaj gwarancji (przynajmniej na papierze).

Ja się tylko zastanawiam ile ten silnik wytrzyma do naprawy czy wymiany czy będzie to 150tys km czy 300, ale tak jak pisałem dużo zależy od eksploatacji, oczywiście ktoś kogo stać na nowego kampera nie będzie raczej nim się turlał do 200tys przebiegu.

Poza tym biorąc nowe auto i tak nie ma za wielkiego wyboru. Albo fiat lub reno i 2,3 lub cala reszta 2,0.

Czas pokaże, a chłopcy z międzynarodówek już je przetestują w ekstremalnych warunkach.
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2019-01-02, 12:24   

slawwoj napisał/a:

Moim zdaniem fabryczny silnik to kompromis. Przecież każdy producent wołałby napisać 200 KM zamiast 170. A jeśli rzemieślnik robi to w dwie godziny to producent tez by mógł.

Chyba że ten projektant silników to głupek co myśli " a pojadą do Polski pod Warszawę tam mistrzunio załatwi to w dwie godziny".


Poczytaj trochę np o diesel gate grupy VW. Wyjdzie ci, że jednak producenci i projektanci bywają głupkami :mrgreen:
A np w Niemczech tuning jest bardzo popularny tylko, że tam trzeba to wpisać w dowód rejestracyjny żeby było wiadomo, że auto jest mocniejsze niż z fabryki i jeden z największych tamtejszych tunerów kupuje programy od mistrzunia z Warszawy :lol:
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/117
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2019-01-02, 12:30   

Bajaga napisał/a:
jeden z największych tamtejszych tunerów kupuje programy od mistrzunia z Warszawy :lol:

Który to ten jeden z największych?
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2019-01-02, 12:46   

a ten mistrzunio to kto taki , jestem zainteresowany .
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2019-01-02, 13:47   

mischka napisał/a:
Bajaga napisał/a:
jeden z największych tamtejszych tunerów kupuje programy od mistrzunia z Warszawy :lol:

Który to ten jeden z największych?


Mogę na priv tylko mówić bo to rzecz niezbyt jawna. Nazwa jest krótka i na literę A :spoko
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/117
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2019-01-02, 13:56   

Bajaga napisał/a:
Mogę na priv

pisz, obiecuję że zachowam to dla siebie :)
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-02, 17:31   

MirekKliny napisał/a:

Trwałość zależy głównie od stylu jazdy i ogólnej eksploatacji ...


Tak się zastanawiam jaki jest wpływ jeżdżenia automatem (ford 170KM) na ogólnie pojętą trwałość silnika (zakładając spokojny styl jazdy jaki do tej pory uprawiałem). Podczas jazdy próbnej fiatem 150KM z automatem zauważyłem, że automat bardzo wcześnie (poniżej 2000 obr) wykonywał zmianę biegów na wyższy - w mojej ocenie robił to trochę za wcześnie, choć być może jest to jest optymalne dla silnika.
Ciekawy jestem jak jest zestrojony ford w tym kontekście i czy ja jako kierowca mam jakikolwiek wpływ na trwałość przy jeździe w trybie automatycznym (zakładając, że nie przesadzam z prędkością - powiedzmy 110 km/h, nie katuję zimnego silnika, ...)
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-01-03, 16:07   

marcincin napisał/a:
MirekKliny napisał/a:

Trwałość zależy głównie od stylu jazdy i ogólnej eksploatacji ...


Tak się zastanawiam jaki jest wpływ jeżdżenia automatem (ford 170KM) na ogólnie pojętą trwałość silnika (zakładając spokojny styl jazdy jaki do tej pory uprawiałem). Podczas jazdy próbnej fiatem 150KM z automatem zauważyłem, że automat bardzo wcześnie (poniżej 2000 obr) wykonywał zmianę biegów na wyższy - w mojej ocenie robił to trochę za wcześnie, choć być może jest to jest optymalne dla silnika.
Ciekawy jestem jak jest zestrojony ford w tym kontekście i czy ja jako kierowca mam jakikolwiek wpływ na trwałość przy jeździe w trybie automatycznym (zakładając, że nie przesadzam z prędkością - powiedzmy 110 km/h, nie katuję zimnego silnika, ...)



Generalnie silnik połączony z typowym automatem (hydrauliczna - lub odpowiednik DSG - wg.mnie bajka) a nie ze skrzynią manualną ze sterowaniem elektronicznym (zautomatyzowaną) dostają mniej w du...e niż na manualu.

Co do forda to nie wiem jaki tam jest rodzaj skrzyni "automatycznej" i trudno mi się wypowiadać, natomiast w fiatach zazwyczaj jest manualna sterowana elektronicznie (rzadko pełen automat jak ma np.Bazyli- u niego starszy model ducato-chodzi o przykład).
Zazwyczaj fiat miał tendencje do przeciągania trochę za długo na 3 biegu i skrzynia dostrajała się do stylu jazdy kierowcy po kilku powtórzeniach czyli jeśli trzymałeś na oporze (pisze z przesada) skrzynia przezucala przy wyższych obrotach jesli ktos przed toba jezdzil delikatnie to skrzynia ( jej sterownik) zapamietal ten styl jazdy, w takich sytuacjach dobrze przejsc na sekwencji i przezucac biegi +- i wtedy przejsc na autaomat, ale to przejechac by trzeba kilkadziesiat km conajmniej. tak bylo przynajmniej do 2017 moze w 2018 wprowadzili zmiane oprogramowania skrzyni.
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-01-03, 16:39   

Z tego co czytałem, wahając się czy brać zautomatyzowaną skrzynię Fiata, to takie właśnie skrzynie mogą obsługiwać słabsze silniki. Nie wymagają większej pojemności i mocy tak jak "normalne" automaty. .
Okupione to jest kulturą pracy, ale zawsze jednak większy komfort.

W takich samochodach jak karawan, taksówka, kabriolet z laską u boku i kamper, to tylko pasują automaty. Obojętnie jakie, byleby "ruki swabodnyje" byli :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-03, 21:59   

Bronek napisał/a:

W takich samochodach jak karawan, taksówka, kabriolet z laską u boku i kamper, to tylko pasują automaty. Obojętnie jakie, byleby "ruki swabodnyje" byli :mrgreen:


Niekoniecznie, obsługując manual masz dodatkowy powód do zmiany biegu i sięgnięcia ręką w prawą stronę w pobliże fotela pasażera.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-01-03, 22:12   

Osobiście , nie wiem czy kiedykolwiek jeszcze się zdecyduję na automat.
Z pośród trzech pojazdów które mam z automatem , dwa już były w naprawach skrzyń biegów.
Teraz czekam na trzeciego kiedy się spie..y.
Dzięki opatrzności i swojemu rozumowi kampera nie zamówiłem w automacie.

Co do mocy silnika , to zawsze może być większa i to jest dla mnie zrozumiałe. Niestety wzrost mocy silnika nie idzie w parze z wytrzymałością.
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 212/477
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-01-04, 09:00   

Andrzej 73 napisał/a:
Niestety wzrost mocy silnika nie idzie w parze z wytrzymałością.

Naszych " tunerów" jakoś to nie przekonuje. :haha:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2019-01-04, 21:09   

MirekKliny napisał/a:


Generalnie silnik połączony z typowym automatem (hydrauliczna - lub odpowiednik DSG - wg.mnie bajka) a nie ze skrzynią manualną


No widzisz. Je też "troszkę" skrzyń przerobiłem i uważam, że dsg jest gówniana. Fajna była z 10 lat temu ale niestety zmienili oprogramowanie na eco i teraz jest do chrzanu. Uważam, że ważny jest tempomat w kamperach, na autostradzie miło. A automat? Jak kupię wreszcie 5,7 v8 to tak. Mam nadzieję że niebawem.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***