Ford Transit 2,0 170 KM |
Autor |
Wiadomość |
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 97/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-01-01, 21:05
|
|
|
Socale napisał/a: | A może zwyczajnie z mocą silnika rodzi się potrzeba zmiany skrzyni półosi oto bo np do 150KM montuje się standardowe a powyżej odpowiednio mocniejsze? |
Może i tak . Ale nie sądzę. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2019-01-01, 21:28
|
|
|
Może skrzynia nie ale sprzęgło to raczej TAK , wiem co piszę |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2019-01-02, 09:28
|
|
|
przy 150KM jest turbina ze zmienna geometria 130 stal 180 bi turbo.
Trwałość zależy głównie od stylu jazdy i ogólnej eksploatacji im mniejszy silnik z większą mocą tym bardziej wyśrubowany, producent daje 2 lata zazwyczaj gwarancji (przynajmniej na papierze).
Ja się tylko zastanawiam ile ten silnik wytrzyma do naprawy czy wymiany czy będzie to 150tys km czy 300, ale tak jak pisałem dużo zależy od eksploatacji, oczywiście ktoś kogo stać na nowego kampera nie będzie raczej nim się turlał do 200tys przebiegu.
Poza tym biorąc nowe auto i tak nie ma za wielkiego wyboru. Albo fiat lub reno i 2,3 lub cala reszta 2,0.
Czas pokaże, a chłopcy z międzynarodówek już je przetestują w ekstremalnych warunkach. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-01-02, 12:24
|
|
|
slawwoj napisał/a: |
Moim zdaniem fabryczny silnik to kompromis. Przecież każdy producent wołałby napisać 200 KM zamiast 170. A jeśli rzemieślnik robi to w dwie godziny to producent tez by mógł.
Chyba że ten projektant silników to głupek co myśli " a pojadą do Polski pod Warszawę tam mistrzunio załatwi to w dwie godziny". |
Poczytaj trochę np o diesel gate grupy VW. Wyjdzie ci, że jednak producenci i projektanci bywają głupkami
A np w Niemczech tuning jest bardzo popularny tylko, że tam trzeba to wpisać w dowód rejestracyjny żeby było wiadomo, że auto jest mocniejsze niż z fabryki i jeden z największych tamtejszych tunerów kupuje programy od mistrzunia z Warszawy |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/117 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2019-01-02, 12:30
|
|
|
Bajaga napisał/a: | jeden z największych tamtejszych tunerów kupuje programy od mistrzunia z Warszawy |
Który to ten jeden z największych? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2019-01-02, 12:46
|
|
|
a ten mistrzunio to kto taki , jestem zainteresowany . |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-01-02, 13:47
|
|
|
mischka napisał/a: | Bajaga napisał/a: | jeden z największych tamtejszych tunerów kupuje programy od mistrzunia z Warszawy |
Który to ten jeden z największych? |
Mogę na priv tylko mówić bo to rzecz niezbyt jawna. Nazwa jest krótka i na literę A |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/117 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2019-01-02, 13:56
|
|
|
Bajaga napisał/a: | Mogę na priv |
pisz, obiecuję że zachowam to dla siebie |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-01-02, 17:31
|
|
|
MirekKliny napisał/a: |
Trwałość zależy głównie od stylu jazdy i ogólnej eksploatacji ...
|
Tak się zastanawiam jaki jest wpływ jeżdżenia automatem (ford 170KM) na ogólnie pojętą trwałość silnika (zakładając spokojny styl jazdy jaki do tej pory uprawiałem). Podczas jazdy próbnej fiatem 150KM z automatem zauważyłem, że automat bardzo wcześnie (poniżej 2000 obr) wykonywał zmianę biegów na wyższy - w mojej ocenie robił to trochę za wcześnie, choć być może jest to jest optymalne dla silnika.
Ciekawy jestem jak jest zestrojony ford w tym kontekście i czy ja jako kierowca mam jakikolwiek wpływ na trwałość przy jeździe w trybie automatycznym (zakładając, że nie przesadzam z prędkością - powiedzmy 110 km/h, nie katuję zimnego silnika, ...) |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2019-01-03, 16:07
|
|
|
marcincin napisał/a: | MirekKliny napisał/a: |
Trwałość zależy głównie od stylu jazdy i ogólnej eksploatacji ...
|
Tak się zastanawiam jaki jest wpływ jeżdżenia automatem (ford 170KM) na ogólnie pojętą trwałość silnika (zakładając spokojny styl jazdy jaki do tej pory uprawiałem). Podczas jazdy próbnej fiatem 150KM z automatem zauważyłem, że automat bardzo wcześnie (poniżej 2000 obr) wykonywał zmianę biegów na wyższy - w mojej ocenie robił to trochę za wcześnie, choć być może jest to jest optymalne dla silnika.
Ciekawy jestem jak jest zestrojony ford w tym kontekście i czy ja jako kierowca mam jakikolwiek wpływ na trwałość przy jeździe w trybie automatycznym (zakładając, że nie przesadzam z prędkością - powiedzmy 110 km/h, nie katuję zimnego silnika, ...) |
Generalnie silnik połączony z typowym automatem (hydrauliczna - lub odpowiednik DSG - wg.mnie bajka) a nie ze skrzynią manualną ze sterowaniem elektronicznym (zautomatyzowaną) dostają mniej w du...e niż na manualu.
Co do forda to nie wiem jaki tam jest rodzaj skrzyni "automatycznej" i trudno mi się wypowiadać, natomiast w fiatach zazwyczaj jest manualna sterowana elektronicznie (rzadko pełen automat jak ma np.Bazyli- u niego starszy model ducato-chodzi o przykład).
Zazwyczaj fiat miał tendencje do przeciągania trochę za długo na 3 biegu i skrzynia dostrajała się do stylu jazdy kierowcy po kilku powtórzeniach czyli jeśli trzymałeś na oporze (pisze z przesada) skrzynia przezucala przy wyższych obrotach jesli ktos przed toba jezdzil delikatnie to skrzynia ( jej sterownik) zapamietal ten styl jazdy, w takich sytuacjach dobrze przejsc na sekwencji i przezucac biegi +- i wtedy przejsc na autaomat, ale to przejechac by trzeba kilkadziesiat km conajmniej. tak bylo przynajmniej do 2017 moze w 2018 wprowadzili zmiane oprogramowania skrzyni. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-01-03, 16:39
|
|
|
Z tego co czytałem, wahając się czy brać zautomatyzowaną skrzynię Fiata, to takie właśnie skrzynie mogą obsługiwać słabsze silniki. Nie wymagają większej pojemności i mocy tak jak "normalne" automaty. .
Okupione to jest kulturą pracy, ale zawsze jednak większy komfort.
W takich samochodach jak karawan, taksówka, kabriolet z laską u boku i kamper, to tylko pasują automaty. Obojętnie jakie, byleby "ruki swabodnyje" byli |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-01-03, 21:59
|
|
|
Bronek napisał/a: |
W takich samochodach jak karawan, taksówka, kabriolet z laską u boku i kamper, to tylko pasują automaty. Obojętnie jakie, byleby "ruki swabodnyje" byli |
Niekoniecznie, obsługując manual masz dodatkowy powód do zmiany biegu i sięgnięcia ręką w prawą stronę w pobliże fotela pasażera. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-01-03, 22:12
|
|
|
Osobiście , nie wiem czy kiedykolwiek jeszcze się zdecyduję na automat.
Z pośród trzech pojazdów które mam z automatem , dwa już były w naprawach skrzyń biegów.
Teraz czekam na trzeciego kiedy się spie..y.
Dzięki opatrzności i swojemu rozumowi kampera nie zamówiłem w automacie.
Co do mocy silnika , to zawsze może być większa i to jest dla mnie zrozumiałe. Niestety wzrost mocy silnika nie idzie w parze z wytrzymałością.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-01-04, 09:00
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Niestety wzrost mocy silnika nie idzie w parze z wytrzymałością. |
Naszych " tunerów" jakoś to nie przekonuje. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-01-04, 21:09
|
|
|
MirekKliny napisał/a: |
Generalnie silnik połączony z typowym automatem (hydrauliczna - lub odpowiednik DSG - wg.mnie bajka) a nie ze skrzynią manualną |
No widzisz. Je też "troszkę" skrzyń przerobiłem i uważam, że dsg jest gówniana. Fajna była z 10 lat temu ale niestety zmienili oprogramowanie na eco i teraz jest do chrzanu. Uważam, że ważny jest tempomat w kamperach, na autostradzie miło. A automat? Jak kupię wreszcie 5,7 v8 to tak. Mam nadzieję że niebawem. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
|