|
|
Ford Transit 2,0 170 KM |
Autor |
Wiadomość |
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2019-05-17, 10:51
|
|
|
Nie ma co rozwijać tematu, bo... zwija się w boleściach.
Ford otworzył akcję serwisową, bo we wtryskach (to są Continental, dawny Siemens) padały cewki. Z tego co wiem (nie jestem tym zainteresowany osobiście) padały wtryski serii AB.
Teraz montują wtryski serii AC, ale też okazują się wadliwe feralne cewki, tyle że wytrzymują większe przebiegi.
Pierwotna, główna przyczyna jest znana, pisano o tym nieraz (nierealne ekonormy narzucane odgórnie przez technicznych laików), wtryskiwacze, a w sumie cała armatura wtryskowa w tych silnikach pracują na parametrach przedtem niespotykanych. Wadliwość nieopanowanej do końca technologii musi być więc duża. VW przejechał się na tym pierwszy, próbował wybrnąć oszukując... |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-05-17, 11:45
|
|
|
Problem z wtryskami FORD ma odkąd weszły silniki TDCi. Co jo godom, co jo godom: Problem z wtryskami mają użytkownicy odkąd weszły silniki TDCi. Oczywiście jak wszędzie są znafcy którzy w jakiś cudowny niewytłumaczalny sposób potrafią "dbać" o silnik i oni problemu nie mają (do czasu, aż to na nich padnie). |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2019-05-17, 11:54
|
|
|
bardziej chodziło mi o rozwinięcie tematu dot. szczegółów akcji serwisowej Forda - gdzie tego szukać? na stronie UOKiK nic nie ma a dealerzy Forda twierdzą, że nie znają tematu... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-17, 11:58
|
|
|
to nie jest akcja mająca związek z bezpieczeństwem w związku z tym jest to tylko wewnętrzna fordowska bo nie ma się czym chwalić . Nie znajdziesz oficjalnej informacji raczej, tylko fora i właściciele z podobnym problemem |
_________________ P&E |
|
|
|
|
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/138 Skąd: FMI
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2019-05-17, 13:01
|
|
|
Suliki napisał/a: | to nie jest akcja mająca związek z bezpieczeństwem w związku z tym jest to tylko wewnętrzna fordowska bo nie ma się czym chwalić |
otóż to ... dlatego nie można określać tego jako akcja serwisowa... |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2019-05-17, 13:50
|
|
|
jsaluga napisał/a: | Problem z wtryskami FORD ma odkąd weszły silniki TDCi. Co jo godom, co jo godom: Problem z wtryskami mają użytkownicy odkąd weszły silniki TDCi. Oczywiście jak wszędzie są znafcy którzy w jakiś cudowny niewytłumaczalny sposób potrafią "dbać" o silnik i oni problemu nie mają (do czasu, aż to na nich padnie). |
Takie problemy mają wszyscy producenci silników diesla CR. Tylko VW wystartował z problemami kilka lat później, bo wszedł w technikę pompowtryskiwaczy, myśląc, że CR nie rozwinie się. Ale stało się odwrotnie, musieli przejść na CR i zaliczyli dużą wpadkę.
Generalnie problem polega na tym że nie wszystkie wtryskiwacze w danym modelu padają, tylko ich stosunkowo duży (za duży) procent. A na forach raczej pojawiają sie z opiniami nie ci, którzy nie mają problemów, ale ci którzy je mają. Siłą rzeczy przeważa w publicznym obiegu opinia negatywna.
Przecież tych Transitów nie robią rocznie kilkadziesiąt sztuk, ale dosłownie dziesiątki tysięcy sztuk - i jakoś jeżdżą... Te silniki są też montowane do wersji osobowych Fordów - w sumie 200.000 silników 2,0 EcoBlue tdci rocznie. |
_________________ Zgredzik |
Ostatnio zmieniony przez wojtekjanus 2019-05-17, 14:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
slawwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sie 2012 Piwa: 141/299 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2019-05-17, 13:55
|
|
|
.... i nawet na benzynie
(źródło : autopsja) |
|
|
|
|
salek
zaawansowany
Twój sprzęt: Globe Traveller Voyager X
Nazwa załogi: Salki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Cze 2013 Piwa: 20/22 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: 2019-05-17, 14:42
|
|
|
Jeździ u nas na wsi kurier transitem i trochę już kilometrów nalatał. Nie miał problemów do tej pory żadnych z tym samochodem... Trafił na dobre wtryski? |
_________________ https://www.camperteam.pl...p=778461#778461 - Nasz Globe Traveller Voyager X |
|
|
|
|
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2019-05-17, 15:01
|
|
|
Tankuje dobre paliwo. Wtryski zabija kawitacja, ale kto wie co to jest i jak temu zjawisku zapobiegać. |
|
|
|
|
|
jsaluga
zaawansowany
Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016 Piwa: 20/69 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2019-05-17, 18:35
|
|
|
[quote="wojtekjanus"] jsaluga napisał/a: |
Takie problemy mają wszyscy producenci silników diesla CR. Tylko VW wystartował z problemami kilka lat później, bo wszedł w technikę pompowtryskiwaczy, myśląc, że CR nie rozwinie się. Ale stało się odwrotnie, musieli przejść na CR i zaliczyli dużą wpadkę. |
Wszyscy?, a FIAT który to wymyślił, AUDI, itd. Problem w tym, że FORD zupełnie olewa klientów. Z napraw zrobił sobie źródło dochodów. Jak wymieniałem w Focusie wtryski, to w autoryzowanym serwisie właśnie Transitów mieli wystawkę słoików z ropą rzekomo klientów. Miało to wytłumaczyć czemu te wtryski,,,, A gdzie był filtr paliwa?. Prawda była taka, że łuszczyły się pompy ciśnieniowe i zapychały wtryski. Wtedy piezoelektryczne dzieliły dawkę na dwie injekcje. Jak wyczytałem, że te nowe maja tak precyzyjne otworki, że dzielą, aż na siedem części: słownie: siedem. To wlos mi się zjeżył na mej łysej pale. I niech ktoś powie, że obecne problemy, to taki przypadek i wszyscy tak maja, a ci co maja problem to sami sobie winni, Bo wiadomo nie dbali o silnik, ergo lali gówniane paliwo, ergo,,, Zaraz też odzywa sie cała masa kretynów, co podobno wie jak należy dbać o wtryski, turbiny, dwumasy, panewki korbowodowe itp. Nie. FORD poprzednio olewał klientów i teraz robi dokładnie to samo. |
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-06-25, 23:49
|
|
|
W trakcie ostatniego długiego weekendu po raz pierwszy zapaliła mi się kontrolka rezerwy AdBlue - system informował, że mogę jeszcze pokonać 2400km. Jak poziom AdBlue spada poniżej 5,6l to silnik nie wystartuje - zbiornik ma pojemność 22l. Zakładając, że odebrałem samochód z pełnym zbiornikiem (tak poinformował mnie dealer) to przepaliłem 10,14 litra na dystansie 4885km - co daje średnią 0,21 l/100km - wynika z tego, że rezerwa zaczyna pipczeć gdzieś w okolicy połowy pojemności zbiornika. Te 10 litrów kosztowało całe 22,21PLN - koszt w zasadzie pomijalny w stosunku do kosztu ON - na dystansie 4944km przepaliłem 557l ON minus kilka litrów przepalonych na ogrzewanie. |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2019-06-26, 07:01
|
|
|
u mnie zużycie AdBlue lokuje się pomiędzy 0,14 a 0,22 l/100,
natomiast zużycie ON - najniższe 7,14 l/100 a najwyższe 11,1 l/100, najczęściej "wychodzi" minimalnie ponad 9 l/100 (ogrzewanie gazowe) aktualny stan licznika > 27 tys. km |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2019-08-09, 15:47
|
|
|
kaimar napisał/a: | Od nowego sezonu Ford wycofuje się z 5-co letniej gwarancji na podwozia do kamperów. |
Nie są więc zbyt pewni swoich silników... |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|