Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ford Transit 2,0 170 KM
Autor Wiadomość
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2020-04-10, 13:14   

Klaus napisał/a:
Napisałem oficjalną reklamację do Ford Motor Polska


Lepszy skutek odniesiesz pisząc do Św. Antoniego albo lepiej Św. Krzysztofa.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jsaluga 
zaawansowany


Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016
Piwa: 20/69
Skąd: Slask
Wysłany: 2020-04-10, 17:43   

kaimar napisał/a:
Klaus napisał/a:
Napisałem oficjalną reklamację do Ford Motor Polska


Lepszy skutek odniesiesz pisząc do Św. Antoniego albo lepiej Św. Krzysztofa.


Chyba żartujesz. Żaden święty jeszcze nikomu w niczym sensownym nie pomógł. :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2020-04-10, 17:47   

kaimar napisał/a:
pisząc do Św. Anto
Lepiej od razu na Berdyczów :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 258/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-04-10, 18:13   

Wiele razy pisałem tu na forum o ułomności Forda i nie raz zostałem wyśmiany.
Sam mam jednego co stoi bez użytku i miejsce na placu zajmuje.
Ford g...o wort. :spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-04-10, 18:34   

Andrzej 73 napisał/a:
...Ford g...o wort. :spoko


więc:
nie pij wódki tylko mleko,
a oszczędzisz na IVECO

tak na serio: pracowałem w firmie w której miałem między innymi pod swoją pieczą 15 Ford Transitów, używane były w budownictwie drogowym, więc służyły do dojazdów, dowożenia paliwa na plac budowy i jako szatnia, budynek socjalny operatorom maszyn.

eksploatowane były w bardzo trudnych warunkach:
jazda po szosie - noga w podłodze,
jazda po budowie - często wyciągnie z błota, piachu.

nie było większych zastrzeżeń co do awaryjności, zużycie paliwa już sprawdzam:
rok 2011 - od 8 do 14l/100km
rok 2012 - od 8l do 11,6l/100km
dane z 12 miesięcy.
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2020-04-10, 18:53   

Cytat:

Chyba żartujesz. Żaden święty jeszcze nikomu w niczym sensownym nie pomógł.


 

Niektórzy twierdzą że jakiś święty im pomógł. A nie ma takich którym Ford Polska pomógł.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 442/327
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-04-10, 20:05   

A M E N :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemmko 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Miśki
Dołączył: 26 Mar 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Jaroszówka/Piaseczno
Wysłany: 2020-04-11, 14:32   

Do kogo powinieneś odstawić auto na naprawę, co na to książka gwarancyjna?

Klaus, czy w jakiś sposób dealer zabudowy Ci w tej walce pomaga, ma zdecydowanie większe możliwości niż Ty, (np poprzez producenta zabudowy)?

Wg mnie czy Ford PL, czy Italiano naprawi lub choć partycypuje w kosztach (znaczy sprzeda bez marży :) ), jest bez znaczenia.
Czy byłeś na akcji serwisowej (rozcieńczania oleju), czy w ogóle zostałeś o niej poinformowany? Dopytuje się bo chciałbym wiedzieć czy przez ostatnie ponad dwa lata ktoś się Twoim autem opiekował czy sprzedał i zapomniał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 442/327
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2020-04-11, 16:43   

przemmko napisał/a:
Do kogo powinieneś odstawić auto na naprawę, co na to książka gwarancyjna?

Klaus, czy w jakiś sposób dealer zabudowy Ci w tej walce pomaga, ma zdecydowanie większe możliwości niż Ty, (np poprzez producenta zabudowy)?


No ale tak realnie :
Co może zrobić producent kartonu i styropianu jeśli w aucie-bazie padną wtryskiwacze?

Lub odwrotnie :
Co może zrobić FORD ( lub FIAT itp.) jeśli w auto-zabudowie padnie Truma lub lodówka itp. ???

:roll:

Przecież nie powie: słuchacie, już od Was wiecej nie kupię...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemmko 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Miśki
Dołączył: 26 Mar 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Jaroszówka/Piaseczno
Wysłany: 2020-04-11, 19:37   

LukF napisał/a:

No ale tak realnie :
Co może zrobić producent kartonu i styropianu jeśli w aucie-bazie padną wtryskiwacze?


Nic nie może, sprzedał to może zapomnieć!!!

LukF napisał/a:

Co może zrobić FORD ( lub FIAT itp.) jeśli w auto-zabudowie padnie Truma lub lodówka itp. ???

Parafrazując:
Co może zrobić Ford, przecież to nie on produkuje wtryski!

A na poważnie.
Producent ma znacznie większą siłę dotarcia do właściwych osób, i właściwe załatwienie sprawy rzutuje na jego renomę. Jest po gwarancji, więc tylko jego dobra wola i troska o opinie.

Ja wiem, że u nas się utarło, że jak lodówka pada to jedź to producenta lodówki,itp, ale to wygoda sprzedających.
Gwarancja pojazdu, jednoznacznie określa co trzeba zrobić i kto realizuje naprawę w przypadku usterki, a czyimi rękami (np Forda) to już inna sprawa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Klaus 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2020-04-11, 21:13   

Tak jak wspomniałem wcześniej, ford motor polska, traktuje ten samochód i pewnie jemu podobne, jako samochody z rynku włoskiego (zupełnie inne podejście ma Fiat), więc nie czuje się w obowiązku i konieczności wspierać klienta. Firma, która sprzedaje kampery, niestety też ma ograniczone pole manewru, jest dokładnie w takiej samej sytuacji jak klient końcowy. Jeżeli chodzi o kampanię serwisową (programowanie sterownika) zostałem poinformowany przy przeglądzie okresowym i zostało to zrobione. Kolejna ciekawa rzecz to w książce gwarancyjnej znajduje się informacja, że samochód ma 3 lata gwarancji, uwaga odpowiedź z forda- nie dotyczy Polski. Tak się zastanawiam czy nie napisać do Ford Italia, w końcu jeżeli zasady Ford ma podobne w całej UE, to ktoś powinien tą odpowiedzialność przyjąć. Tak czy inaczej, zrobię to dla sportu, pogodziłem się już z tym wydatkiem, pocieszam się tym, że ASO Ford udziela 24 miesięcznej gwarancji na wykonaną usługę. O ile oczywiście dostosuje się do wszystkich wymogów 😉😉
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemmko 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Miśki
Dołączył: 26 Mar 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Jaroszówka/Piaseczno
Wysłany: 2020-04-11, 22:55   

Klaus, dzięki za wyjaśnienia, dopytywałem ponieważ sam jestem ciekaw, kto powinien informować np o akcjach serwisowych. W przypadku osobówek/dostawczaków robi to dealer/sprzedawca, a dla kamperów wydawałoby się, że tak samo. A jak jest naprawdę? Niektóre przecież dotyczą bezpieczeństwa.

Karta/certyfikat gwarancyjny to zobowiązanie gwaranta, ale co ważniejsze to jest taki sam produkt który kupiłeś jak radio czy lodówka. Dla Ciebie ważne są dokumenty, oświadczenia, ale również oferta i jak masz wpisane 3 lata i brak ograniczeń/wyłączeń w innych dokumentach(np czas trwania, zakres terytorialny), to ciągnij temat - nawet tylko z ciekawości.

Ja, weryfikowałem długość gwarancji (5 lat) w Ford Polska dla swoich RT po zakupie. Pierwszy, był na zgłoszeniu gwarancyjnym, przyjęty bez problemu z tytułu dużej konsumpcji Adblue, nic nie zrobili - mieści się w normie, ale problemów z przyjęciem nie było, tak samo z przeglądem gwarancyjnym i teraz również otrzymuję informacją od dealera(Forda) o akcjach serwisowych.
W przypadku drugiego, Ford Polska, pomógł wyjaśnić kwestię długości gwarancji, początkowo kamper miał wpisane w systemie 2 lata i to od daty produkcji, a dealer RT sprzedał jako 5 lat i umywał ręce (w sense nic nie może, Twój problem), po konkretnej rozmowie i ryzyku zwrotu, po 4 miesiącach wyprowadził na 5 lat.

Opisuję i dopytuję tylko dlatego, aby nie marginalizować odpowiedzialności sprzedawcy/gwaranta i otrzymać to za co się zapłaciło, szczególnie w przypadku spraw poważnych/kosztownych.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2020-04-12, 16:45   

Klaus napisał/a:
nie napisać do Ford Italia

To może być zły adres. Kiedyś w fabryce słyszałem że, podwozia Ford dla całej grupy Trigano (RT, CI ,Benimar, Chausson) sprzedaje Ford Germany.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-04-12, 19:29   

kaimar napisał/a:
Klaus napisał/a:
nie napisać do Ford Italia

To może być zły adres. Kiedyś w fabryce słyszałem że, podwozia Ford dla całej grupy Trigano (RT, CI ,Benimar, Chausson) sprzedaje Ford Germany.


Ja mam wystawione świadectwo homologacji przez Ford Spain (zabudowa Benimar). W karcie grawarancyjnej na podwozie także jest wbita pieczątka dealera forda z Hiszpanii.
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
przemmko 
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Miśki
Dołączył: 26 Mar 2012
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Jaroszówka/Piaseczno
Wysłany: 2020-04-12, 20:07   

Ja mam dla RT podbitą kartę gwarancyjną i przegląd zerowy (chyba tak to się nazywało) przez dealera Forda, chyba z Poggibonsi, nie mam jak sprawdzić ale pamiętam, że był z okolic fabryki RT.

Swoją drogą karta gwarancyjna i ten przegląd zerowy jest bardzo ważny, wg Pani z Ford Polska, na jego podstawie można uzyskać usługę gwarancyjną (i assistance) jeśli pojazd nie jest w systemie elektronicznym Forda (powinien być, ale różnie bywa) lub są nieprawidłowości.

Co ciekawe, kartę gwarancyjną i instrukcję Ford dostałem po polsku, niestety dt zabudowy już nie. Niby nic, duperela, ale byłoby miło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***