|
|
Ford Transit 2,0 170 KM |
Autor |
Wiadomość |
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2020-04-13, 18:13
|
|
|
Jak już chyba pisałem u mnie jest wpis i gwarancja Forda z Francji / 5 lat/ Ponieważ dwa razy miałem wymieniane wtryskiwacze i szukałem pomocy / laweta - za drugim razem / warto tak na wszelki wypadek sprawdzić czy samochod jest w systemie Ford Polska chodzi o assistance. Jak jest w ich bazie nie ma problemu. Ja walczyłem z nimi dwa dni . Bo samochód teoretycznie był ale a praktyce ....,,Potem uruchamiając wszystkie znajomości w Fordzie i u dealera w Polsce. Nie wiem kto pomógł czy Ford Europe / naciskał dealer/ czy Ford Polska w każdym razie laweta znalazła się potem w pół godziny i przez dwa dni wszyscy dzwonili i przepraszali. Niby samochod kupiony w Polsce , niby Ford , niby jest taki numer vin - ale jak coś padnie to ...lepiej żeby nie padło. |
|
|
|
|
Klaus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2020-04-14, 19:45
|
|
|
Kaimar, oczywiście miał rację, że pomocy w Ford Polska nie uswiadczysz.
Prawdopobnie dla Forda, zabudowy kamperowe to rynek bez potencjału i wykorzystując niską akcyzę nie należy się starać.
Taka jest oczywiście moja subiektywna ocena.
Poniżej przesyłam oficjalną odpowiedź.
Z przykrością informujemy, że po weryfikacji zgłoszenia, nie możemy przychylić się do Pana prośby, gdyż pojazd o numerze VIN: xxxxxxxxxxxxx został zakupiony we Włoszech. Sprzedaż zostła zarejestrowana na firmę Trigano. Firma Trigano jest firmą wykonującą zabudowy kamperowe na bazie pojazdów Ford Transit i posiada własną sieć sprzedaży, jednak nie są to Autoryzowane Salony Ford Polska. Firma Ford nie produkuje pojazdów z zabudową kamperową.
Ostatnie zdanie skłania do refleksji, ale to jak pisałem wcześniej to jest kwestia subiektywnej interpretacji. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/329 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-04-14, 22:23
|
|
|
Ale z tej odpowiedzi nie wynika kompletnie nic. To jest masło maślane. Powtórzenie oczywistych oczywistości które wiedzą wszyscy. Jakiś prawnik bez problemu dałby sobie z tym Fordem Polska radę |
|
|
|
|
inwifi
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Elliot 84 XT by Ford Transit
Nazwa załogi: O tym muszę pomyśleć :)
Dołączył: 18 Sie 2017 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2020-04-15, 10:43
|
|
|
Witam wklejam treści pism wysłanych do Ford Polska jak by kogoś nurtowały pytania takie jak mnie.
Czas na odpowiedz jest nie określona ja czekałem ponad półtora miesiąca.
Dotyczy: Ford Transit nr VIN WFOJXXTTGJHM06777 z zabudową Trigano
W związku z faktem uzyskania informacji, iż pięcioletnia gwarancja producenta
na nasz pojazd marki Ford Transit nr VIN WF................... z zabudową firmy
Trigano nie będzie uznawana przez sieć serwisową Ford Polska, wnoszę o wydanie
pisemnego oświadczenia potwierdzającego fakt objęcia w/w pojazdu pięcioletnią
gwarancją producenta.
Uzasadnienie
Dokonując zakupu w/w pojazdu zostałem zapewniony przez producenta
zabudowy, firmę Trigano, iż pojazd wraz z zabudową jest objęty pięcioletnią
gwarancją, wynikającą z faktu zwarcia przez firmę Trigano porozumienia z Ford
Europe o objęciu pojazdów Ford, sprzedawanych przez firmę Trigano wraz z
zabudową, pięcioletnią gwarancją producenta. Fakt udzielenie pięcioletniej
gwarancji znajduje potwierdzenie w elektronicznym systemie serwisowym Ford
(OASIS), nie ma jednak potwierdzenia w papierowej książce serwisowej. Zgodnie z
informacją uzyskaną w autoryzowanym serwisie Ford w Bydgoszczy zapis w
systemie elektronicznym Ford nie jest wiążący dla sieci autoryzowanych serwisów
Ford Polska, a fakt objęcia w/w pojazdu pięcioletnią gwarancją producenta musi
zostać potwierdzona stosownym zapisem, w papierowej książce serwisowej pojazdu
lub odrębnym dokumentem w wersji papierowej. W związku z powyższym mój
wniosek o wydanie stosownego dokumentu jest konieczny i w pełni uzasadniony.
Z poważaniem
Odpowiedz Ford Polska
Odpowiadając na Pana pismo z dnia 28/05/2019 dotyczące samochodu Ford Transit o numerze nadwozia WF........................... z zabudową firmy Trigano, uprzejmie wyjaśniamy, że zgodnie z rejestrami jakimi dysponujemy, w/w pojazd został sprzedany jako nowy we Włoszech, przez Dilera
włoskiego również został zarejestrowany program przedłużonej gwarancji FordProtect. W związku z powyższym, wyjaśniamy, że Ford Polska sp. z o.o., ani żaden z Autoryzowanych Dilerów Forda w Polsce, nie ma możliwości przekazania Państwu dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy FordProtect, gdyż umowę taką może przekazać wyłącznie jej wystawca.
Ponadto wyjaśniamy, że zgodnie z warunkami gwarancji, aby użytkownik mógł skorzystać z nieodpłatnej naprawy w ramach gwarancji podstawowej, musi okazać w Serwisie Forda, książkę serwisową z wypełnionym Certyfikatem Gwarancyjnym oraz potwierdzonymi przeglądami pojazdu wykonanymi zgodnie z Planem Obsługi Pojazdu. Aby użytkownik mógł skorzystać z nieodpłatnej naprawy w ramach FordProtect, będzie musiał dodatkowo okazać umowę FordProtect. W przeciwnym razie, w/w naprawy będą mogły zostać wykonane wyłącznie na podstawie zleceń odpłatnych, a oryginał faktury (i wszelkie wymienione części, o ile to będzie możliwe i uzasadnione) wówczas powinny zostać przekazane do Sprzedawcy pojazdu, celem uzyskania refundacji poniesionego kosztu naprawy gwarancyjnej bądź naprawy wykonanej w ramach FordProtect. |
|
|
|
|
rjas
stary wyga
Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 21/12 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2020-04-15, 19:28
|
|
|
INWIFI - ale co dalej ? Z tego co widzę to było to prawie rok temu. Czy w jakiś sposób drążyłeś u polskiego dealera kampera ? Bo nie sądzę żebyś szukał u którego dealera we Wloszech podwozie zostało zakupione pod zabudowę.
Czekam na swojego, ale z Francji i temat jako taki jest dla mnie bardzo interesujący. Nie wiem czy jak już auto będzie to cisnąć dealera, że bez tego papierka nie odbieram czy jakaś inna koncepcja...
Z drugiej strony na dzień dzisiejszy mam informację, że Chausson wycofał się z przedłużenia gwarancji, ale nie do końca wiem co to znaczy i czy to tylko francuzi czy cała grupa Trigano się wycofała z jakiegoś powodu |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2020-04-15, 20:05
|
|
|
Jako że prowadzimy wypożyczalnie kamperów od 12 lat, jakieś tam doświadczenie "gwarancyjne" mam:
zasadniczo to tylko z Fiatem nie było problemów,
jedyny zgrzyt to wycofanie sie z oferowanej przedłużonej gwarancji (troche mojego błędu ze jak kupowałem to oferowano przedłużenie do 4 lat- trzeba było wtedy klepac i już a jak gw sie kończyła po 2 latach to oferty juz nie było
FORD- kilkukrotnie odmawiał powołując sie na braki pieczątki, czy przekroczenie daty corocznego przegladu o 3 dni czy brak tolerancji km przy przekroczeniu okreslonego przebiegu o KILKA km. Nie musze wspominać jak sie skończyło dwukrotne rozbieganie silnika. Z tego względu nie bedzie juz u nas Forda.
P.S. niektore sprawy załatwiłem bez żadnych ceregieli za granica PL, ale to były auta z lat 2008-2012
CITROEN- tu tez były przysłowiowe kłody pod nogi, poważniejszych awarii nie było ale kłótnie o uznanie gwarancji trwały 2 lata i nic nie zwojowałem. (citroen liczył ją od daty zakupu podwozia) po grożby utraty gwarancji "bo moj orginalny olej (5×tańszy niz identyczny u nich) jest nieorginalny to jeden z przykładów
Powyższe dotyczyło spraw podwoziowych
Renault i Mercedesa nie mieliśmy ale z dużym prawdopodobieństwem byłoby podobnie. |
|
|
|
|
inwifi
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Elliot 84 XT by Ford Transit
Nazwa załogi: O tym muszę pomyśleć :)
Dołączył: 18 Sie 2017 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2020-04-16, 09:28
|
|
|
rjas napisał/a: | INWIFI - ale co dalej ? Z tego co widzę to było to prawie rok temu. Czy w jakiś sposób drążyłeś u polskiego dealera kampera ? Bo nie sądzę żebyś szukał u którego dealera we Wloszech podwozie zostało zakupione pod zabudowę.
Czekam na swojego, ale z Francji i temat jako taki jest dla mnie bardzo interesujący. Nie wiem czy jak już auto będzie to cisnąć dealera, że bez tego papierka nie odbieram czy jakaś inna koncepcja...
Z drugiej strony na dzień dzisiejszy mam informację, że Chausson wycofał się z przedłużenia gwarancji, ale nie do końca wiem co to znaczy i czy to tylko francuzi czy cała grupa Trigano się wycofała z jakiegoś powodu |
Na dzień dzisiejszy sytuacja wyglada tak iż jestem po dwóch wymianach wtrysków przeglądy robie co roku w serwisie mam potwierdzone przez dwa serwisy z Gdyni i Bydgoszczy iż posiadam program fort protec która zadziała jak będzie potrzeba w PL bo obydwa serwisy kontaktowały nie z centralą i tak udzieliła takiej informacji. Co i istotne trzeba przy tej przedłużonej gwarancji przestrzegać kontroli serwisowej czyli przeglądy nie tak jak w książce co 2 lata labo ileś tam km tylko co roku bo tak mówi regulamin rozszerzonej gwarancji. |
|
|
|
|
Klaus
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Elnagh I-Loft 530
Dołączył: 11 Lip 2015 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 2020-04-16, 17:23
|
|
|
Panowie, u mnie sytuacja następująca. Firma w której samochód został kupiony samochód z pismem do Trigano o zajęcie stanowiska ewentualnie o podjęcie działań. Czekamy na odpowiedź, biorąc jednak obecną sytuację w Europie, pewnie będzie trzeba poczekać.
Muszę tutaj pochwalić ekipę z firmy S-Camp z Bierunia, inicjatywa pomocy wyszła z ich strony, mimo, że samochód kupiony już dwa lata temu i wcale nie musieli się w to angażować.
Takiej postawy, życzyłbym sobie u każdego sprzedawcy.
Mam jeszcze pytanie do Inwifi, czy dwa razy wymieniłeś komplet wtrysków,czt dwa wtryski w rożnym odstępie czasu? |
|
|
|
|
inwifi
trochę już popisał
Twój sprzęt: CI Elliot 84 XT by Ford Transit
Nazwa załogi: O tym muszę pomyśleć :)
Dołączył: 18 Sie 2017 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2020-04-17, 09:43
|
|
|
Klaus napisał/a: | Panowie, u mnie sytuacja następująca. Firma w której samochód został kupiony samochód z pismem do Trigano o zajęcie stanowiska ewentualnie o podjęcie działań. Czekamy na odpowiedź, biorąc jednak obecną sytuację w Europie, pewnie będzie trzeba poczekać.
Muszę tutaj pochwalić ekipę z firmy S-Camp z Bierunia, inicjatywa pomocy wyszła z ich strony, mimo, że samochód kupiony już dwa lata temu i wcale nie musieli się w to angażować.
Takiej postawy, życzyłbym sobie u każdego sprzedawcy.
Mam jeszcze pytanie do Inwifi, czy dwa razy wymieniłeś komplet wtrysków,czt dwa wtryski w rożnym odstępie czasu? |
Za każdym razem cały komplet wraz z przewodami itp zgodnie z procedurą serwisową.
Obecnie mam zamontowane wtryski AC niby z serii poprawionej ale to się okaże jak zacznę jeździć dalej niż w około metropolii |
|
|
|
|
kubaja74
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Roller Team Ford Transit 2,0 AT
Dołączył: 15 Paź 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-04-22, 16:01 Fotel kierowcy
|
|
|
Panowie, postanowiłem przełamać niekończące się wtryskowe rozmowy pytaniem o fotel kierowcy. Mianowicie, nie jest straszny, ale korci mnie podmianka na bardziej komfortowy - czy coś już próbowaliście wykombinować ? Czy w MK8 w ogóle jest dostępny elektryczny lub pneumatyczny ? |
|
|
|
|
rjas
stary wyga
Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 21/12 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2020-04-22, 19:00 Re: Fotel kierowcy
|
|
|
kubaja74 napisał/a: | Panowie, postanowiłem przełamać niekończące się wtryskowe rozmowy |
ale rozmowy o wtryskach są bardzo istotne z punktu widzenia posiadacza Forda
Wygoda naszych czterech liter też oczywiście, ale jednak wtrysk istotniejszy
A poważnie mówiąc to w konfiguratorze nowego Transita jest możliwość dodania fotela elektrycznego kierowcy - czyli jest dostępny |
|
|
|
|
kubaja74
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Roller Team Ford Transit 2,0 AT
Dołączył: 15 Paź 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-04-23, 09:34
|
|
|
Wtryskami na razie się nie miałem powodu martwić, puki co jest OK a gwarancję mam 5 lat lub 80000km a fotela jeszcze z używanego auta nie znalazłem, za to nowe Reacaro to koszt od 8 do 12 k czyli zdecydowanie sporo |
|
|
|
|
armar
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Challenger 380
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 1/1 Skąd: oława
|
Wysłany: 2020-09-20, 14:04
|
|
|
Witam kolegów . Jestem zainteresowany kupnem kampera Roller Team na fordzie 2.0 170 km
i automatyczna skrzynia biegów ze względów akcyzowych .Czy koledzy mają jakieś nowe
informacje na temat awaryjności silnika? czy ford poprawił wtryskiwacze? pozdrawiam Marcin . |
|
|
|
|
rjas
stary wyga
Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 21/12 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2020-09-20, 21:01
|
|
|
Podobno poprawili, tak twierdzi dealer, ale czy to prawda ??? Kto to wie.
W każdym razie swoim zrobiłem już 5 tys. właśnie w takiej konfiguracji i jak na razie odpukać śmiga aż miło. |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny
|
|
|
|
|
marcincin
zaawansowany
Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Sty 2013 Piwa: 45/34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-20, 21:10
|
|
|
Ja w takiej samej konfiguracji przejechałem 23 tyś km - bez problemów (rocznik 2019). Jeździ się bardzo fajnie. |
_________________ Marcincin
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|