Ford Transit 2,0 170 KM |
Autor |
Wiadomość |
rjas
stary wyga
Twój sprzęt: Chausson 720 Titanium
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Piwa: 21/12 Skąd: Przybysławice/Kraków
|
Wysłany: 2024-02-01, 15:26
|
|
|
PLopaPL napisał/a: | Ford wygrał pod kątem wyciszenia, pozycji za kierownicą (poza obudową dźwigni zmiany biegów - mogłaby być mniejsza). |
Dla mnie jest OK, ale spotkałem się już z opiniami że dużym chłopom w Fordzie jest ciasno, m.in. przez tą obudowę, no i sama kabin mniejsza niż w trojaczkach |
_________________ Nasz pierwszy którym cieszy się ktoś inny
|
|
|
|
|
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 15/60 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2024-02-01, 17:40
|
|
|
blue60 napisał/a: | Przyjeżdżają do mojej firmy kurierzy busami fordami 170 PS i pytałem ich o problemy z wtryskami.Oni robią minimum przebiegi 65tys. km rocznie.
Żaden nie miał problemów z wtryskami.
Wniosek jest jeden, że sposób użytkowania ma zasadnicze znaczenie. |
A moim zdaniem to bzdura. Jak ma wadę materiałową wtryskiwacz to i tak wylezie i nic nie da. Szczególnie będzie fajnie (ale dla producenta ) jak wylezie chwile po gwarancji ...
I co można powiedzieć w odniesieniu do tych co mają po 100kkm i nie mają żadnych problemów a użytkują jak każde inne podwozie ?
Te wszystkie przepalania, dolewanie preparatów do czyszczenia wtrysków itd. to takie zamydlanie oczu i próba zwalenia winy na użytkownika choć problem był ogólnie znany. Mi w serwisie powiedzieli, że występował do 2018r / w przypadku kampera to i z 2020 może być buda ale koń z 2018. Na to bardziej trzeba zwrócić uwagę
I chłopaki sami wiedzieli i mówili, że problemem był materiał wykonania wtryskiwacza / czyli de facto on sam / a nie żaden sposób użytkowania... co widać po wypowiedziach na forum użytkowników ... część miała pecha i problem a reszta jeździ i nic się nie dzieje. Poza tym to dosyć popularny motor wyprodukowany w dużych ilościach..
Jeśli chodzi o kabinę to ja mam około 190 wzrostu a mogę siedzieć w połowie szyby
tak da się opuścić nisko fotel.
Jak w Renówce i Ducato osłony od Remisów zazwyczaj jak się wyprostowałem zasłaniały mi drogę tak tu kabina jest ogromna i b. ergonomiczna.
Dziś taka jest motoryzacja spalinowa u wszystkich i ryzyko, że źle trafimy zbliżone..
Ducato rwie paski a co dalej jeszcze zobaczymy jak trochę pojeżdżą : https://www.dostawczakiem...ssional-milczy/
A w ogłoszeniach kamperków Fiat/trojaczki i Ford to 90 %, Renówka, Merc i Iveco prawie nie ma ;(
Gdzieś w całej Europie te wszystkie kampery na trojaczkach i Fordach jeżdżą (a takich widać najwięcej) więc, da się nad tymi większymi i mniejszymi usterkami widać zapanować. |
|
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2024-02-01, 19:25
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Robert , przestań się cackać i dawaj Hymerka nowego prosto z fabryki.
Będzie pachniał nowością , aż Wam się w głowie zakręci.
Najważniejszy spokój ducha , tak jak mówiłem , tego obecnego - sprzedać , pozbyć się i zapomnieć.
Ford g...o wort. Coś o tym wiem. |
............a fiat dziad jego brat. |
|
|
|
|
PLopaPL
trochę już popisał
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-02-01, 20:24
|
|
|
rjas napisał/a: | PLopaPL napisał/a: | Ford wygrał pod kątem wyciszenia, pozycji za kierownicą (poza obudową dźwigni zmiany biegów - mogłaby być mniejsza). |
Dla mnie jest OK, ale spotkałem się już z opiniami że dużym chłopom w Fordzie jest ciasno, m.in. przez tą obudowę, no i sama kabin mniejsza niż w trojaczkach |
Nie odczułem, że kabina jest mniejsza. Bardziej przeszkadza mi ta wajcha, może po gwarancji rozważę przeróbkę aby ten element zabudowy zlikwidować lub przesunąć.
Czy ktoś wgrywał mocniejszy program do forda transita 170? |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 186/411 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-02-01, 20:43
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: |
W ogóle się zastanawiam czy jest jakikolwiek sens zmieniać teraz kampera . Przy obecnych cenach nowych sprzedać trzyletniego i dołożyć drugie tyle ?
Jak pisali koledzy powyżej, dwa razy lepiej nie będzie. |
Chwilowe nerwy były ale po głębszym zastanowieniu dochodzę do podobnych wniosków
Stal też chwilowo była po 100000zł za tonę szkoda że nie po 20tys. Kampery z rozsądnych 230, 280tyś urosły w dwa lata do 500tyś niech kosztują milion będą producenci sami nimi jeździć.
Nie wiem k... oni myślą że ludzie sraj... pieniędzmi.
|
_________________ komplet |
|
|
|
|
blue60
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2011 Piwa: 6/9 Skąd: pl
|
Wysłany: 2024-02-01, 21:20
|
|
|
Przez 2,5 roku wersja jaką ja kupiłem podrożała o 40%.
Teraz dealerzy maja problem ze sprzedażą.Trzy lata temu zamówienia przyjmowane były na 6-12 miesięcy do przodu. |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-02-01, 21:21
|
|
|
Komplecik napisał/a: | Kampery z rozsądnych 230, 280tyś urosły w dwa lata do 500tyś niech kosztują milion będą producenci sami nimi jeździć. |
nie no to nie do końca tak. kampery na naszym rynku nie poszły o 100% ceny nowych w ciągu ostatnich trzech lat urosły o jakieś 30 % i raczej nie spadną.
Jak spadną to może na jakiś przecenach u dilerów na to co będzie im zalegać na placach ( już zalegają )
z tym dokładaniem " drugie tyle " to raczej miałem na myśli sprzedaż obecnego na Fordzie i kupno nowego na Mercedesie, czy VW/MAN , te zawsze były droższe od Fordów/Fiatów |
|
|
|
|
Komplecik
Kombatant
Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Cze 2011 Piwa: 186/411 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2024-02-01, 21:41
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | Komplecik napisał/a: | Kampery z rozsądnych 230, 280tyś urosły w dwa lata do 500tyś niech kosztują milion będą producenci sami nimi jeździć. |
nie no to nie do końca tak. kampery na naszym rynku nie poszły o 100% ceny nowych w ciągu ostatnich trzech lat urosły o jakieś 30 % i raczej nie spadną.
|
Trochę mnie poniosło
Za teg Eliota klient w 2020 marcu zapłacił 230 + jakieś tam wyposażenie to pewnie 250tyś, kolega w tym czasie Dethleffs a kupował dał 270tyś + coś dołożył
Teraz dethleffs ponad 4 stówy, Eliocik 350,
Eh szkoda gadać |
_________________ komplet |
|
|
|
|
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 197/157 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2024-02-01, 22:23
|
|
|
Dlaczego " szkoda gadać"? Piszę przez przekorę ale każde auto traci najwięcej na początku eksploatacji. Porównując auto kilkuletni do nowiutkiego popełniacie błąd już na wejściu.
Nie bardzo miałbym odwagę kupić kampera używanego w Polsce ale nasz forumowy kolega Oskar kupił niedawno piękną, używaną integrę w Holandii. Z pewnych, wyjątkowych wzglęów szukał długo ale, gdy mi przysłał stronę z ogłoszeniem było tam kilkanaście aut, które kupiłbym od razu.
Używane ale od osób prywatnych. Zakładam, że serwisowane, zadbane itd. O kampera dba się wyjątkowo.
Osobiście nie miałbym oporów kupić używanego i wolałbym nawet bo tańszy i nie musiałbym może opłacać autocasco.
Wręcz mam wrażenie, że auta te w granicach od zera do np. 5-8 a może więcej lat mają te same walory użytkowe.
Współczuję wam tych Fordów i nie chcę was dręczyć moimi przemyśleniami ale żadne argumenty nie przemawiają za zakupem lub nie pozbyciem się już zakupionego ( to moje prywatne zdanie wynikające ze strachu przed niepewnym i nagłymi kłopotami). |
|
|
|
|
|
BikerB
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021 Piwa: 6/1 Skąd: UK
|
Wysłany: 2024-02-01, 22:34
|
|
|
rakro1 napisał/a: | /.../
Używane ale od osób prywatnych. Zakładam, że serwisowane, zadbane itd. O kampera dba się wyjątkowo.
/.../ |
nie przekladaj polskiego podejscia na inne narody |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-02-02, 08:41
|
|
|
Komplecik napisał/a: | Za teg Eliota klient w 2020 marcu zapłacił 230 + jakieś tam wyposażenie to pewnie 250tyś, kolega w tym czasie Dethleffs a kupował dał 270tyś + coś dołożył
Teraz dethleffs ponad 4 stówy, Eliocik 350, |
i to są realne wyliczenia .
W przypadku Dethleffsa cena poszła faktycznie więcej niż 30 % ale tu się nałożyła inna sprawa.
Do 2020 r były podwozia Citroena były produkowane z silnikami 2,0 co się wiązało z niską akcyzą , potem citroen wycofał silniki 2,0 i zastąpił je silnikami 2,2 co oznaczało wzrost podatku akcyzowego o 15% + ogólny wzrost cen kamperów i faktycznie ceny nowych Dethleffsów na rynku w PL poszły o niemal 50% do góry.
ogólnie pocovidowy bum na kampery minął, ludzie znów mogą latać do hoteli więc część tych co kupiła bo nie miała innej alternatywy już nie kupi, ceny kamperów poszły mocno do góry a sprzedaż na rynku w PL mocno w dół. Poniżej fajny artykuł :
https://www.motorhome.pl/rynek-kamperow-w-polsce/ |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
PLopaPL
trochę już popisał
Dołączył: 03 Gru 2017 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2024-02-02, 08:49
|
|
|
Brat kupował w 2020 roku Benimara na fiacie z silnikiem powyżej 2 litry, z doposażeniem cena oscylowała w okolicach 370 brutto. Mój Chausson w 2022 na fordzie kosztował w okolicach 440... Kampery i przyczepy zalegają na placach.
Przejeżdżając obok ich siedzib widać co się dzieje na placach. Kilka lat do tyłu były totalne pustki |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2024-02-02, 08:58
|
|
|
suzu4x4 napisał/a: | Zabudowa jest OK. sprawdzona w temperaturach - 25 |
Jaka to jest zabudowa? (w profilu masz napisane tylko "kamper") |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
suzu4x4
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2019 Piwa: 13/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-02-02, 09:26
|
|
|
ZEUS napisał/a: | suzu4x4 napisał/a: | Zabudowa jest OK. sprawdzona w temperaturach - 25 |
Jaka to jest zabudowa? (w profilu masz napisane tylko "kamper") |
Benimar Tesorro 442 NC . czyli Ford 170 ps z automatem.
od nowości żadnych problemów czy napraw gwarancyjnych w ASO Ford , w zabudowie jedyna rzecz naprawiana na gwarancji to bojler gazowy Truma .
-20 na zewnątrz miałem już w latach ubiegłych , w tym roku rekord - 25 w nocy dwa czy trzy dni z rzędu . Jedyny problem jaki wystąpił to drugiej nocy gdzieś przymarzł wężyk od ciepłej wody i przez kilka godzin nie było ciepłej wody , zimna woda była cały czas . Podejrzewam że wężyk od bojlera idzie w stronę kuchni tunelem pomiędzy zabudową a kabiną i na styku zabudowy i kabiny mogło przemarznąć. Jak w dzień temperatura wzrosła do -15 to puściło i do końca wyjazdu już było OK . Webasto dało radę , ropa w przewodach nie zamarzła ( o to najbardziej się bałem) |
|
|
|
|
rakro1
weteran
Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Piwa: 197/157 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2024-02-02, 10:27
|
|
|
suzu4x4 - bardzo ciekawy artykuł przedstawiłeś, dzięki |
|
|
|
|
|