Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
przygotowania do zmiany..
Autor Wiadomość
Looshyo 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Ducato II 97r.
Dołączył: 07 Cze 2016
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-20, 13:38   przygotowania do zmiany..

Witam, chodzi za mną zmiana silnika na ciut mocniejszy. Obecnie mam ducato 97' z silnikiem 1.9 TD (82KM, alkowa, bez wspomagania i klimy). chciałbym osiągnąć tą zmianą lepsze podjazdy pod wzniesienia oraz poprawić efektywność wyprzedzania. Nie zależy mi na prędkości, bo 80-90 mi pasuje. Dodatkowo chciałbym jeszcze dołożyć wspomaganie.

Mam kilka pytań zanim zacznę poszukiwania:
- Jaka jednostka waszym zdaniem najlepiej się sprawdzi oraz spowoduje najmniejsze zmiany przy przeszczepie aby nie trzeba było przerabiać tysiąca innych elementów.
- czy skrzynia będzie pasować od mojego czy szukać też.
- czy w waszych notesikach są może namiary na silniki od sprawdzonych ludzi lub może sami macie na zbyciu - co znacznie by mi ułatwiło :D
- i najlepiej żeby nie palił za dużo :)

Dzięki.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-09-20, 17:23   

Jeśli zmiana to na 2,8 z całym układem napędowym.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-20, 18:44   

Moim zdaniem nie ma to sensu.
Ja w moim mam 2,5 tdi (116km). Gdy go kupiłem był słaby. A ,że jestem mechanikiem zaczołem regulację . Zaczołem od luzów zaworowych, potem kąt wtrysku (jest bardzo ważny,a mało kto go ustawia,a powinno to się robić co 30tyś kilometrów ,przy wymianie paska rozrządu koniecznie) ,wymieniłem pompę wtryskową (od 2,8 z przedwtryskiem) i zwiększyłem dowkę paliwa.
Teraz jedzie jak trzeba.
Spalanie (alkowa 6,8m) 3t. wagi przy 90km/h ok 10-11l.
Kolega ma 2,8 i spokojnie mu odchodzę.
Jezdziłem też 1,9 td i był całkiem dynamiczny.
Jeśli myślisz o wymianie , to łącznie ze skrzynią , półosiami , instalacja też jest inna.
Krótko mówiąc nie jest to prosta sprawa , a rakietą i tak nie będzie.
Lepiej wyreguluj porzadnie swój silnik , albo zmień kampera na 2,5 tdi.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bercik 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-09-20, 20:28   

Ja wymieniałem silnik sam jak masz pytania to zadzwoń :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2017-09-21, 07:46   

Looshyo napisał/a:

Mam kilka pytań zanim zacznę poszukiwania:

Troszkę wysiłku z Twojej strony i sam znajdziesz odpowiedzi na pytania na stronach CT. :bylo
Kamil Cz napisał/a:
Jezdziłem też 1,9 td i był całkiem dynamiczny.

No tak 82 KM z 1.9TD to idzie pod górkę "prawie" tak jak 122 KM z 2.8 idTD :haha:
Możesz zadzwonić, też wymieniałem.
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 09:07   

Także byłem posiadaczem 1,9TD w wersji 82 KM.
W tym roku wymieniłem na 2,8 IDTD i nie żałuję..:) Mniej pali , moc jest nieporównywalna ,spokojnie jadę 100/110km/h -autostradą co przy 1,9TD było juz wyciskaniem ostatnich potów.
..i nie zwalniam z powodu górek lub przeciwnego wiatru..:)))

Pozdrawiam
Rafał
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-02, 11:14   

Jak taka wymiana 1.9td na 2.8idtd wyglada od strony technicznej?? Czy silnik z osprzetem pasuje czy konieczne sa jakies zmiany? Rozumie ze caly osprzet razem z polosiami musi byc od tego 2.8?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 12:16   

Ja zostosowałem sie do rad doświadczonych w tej materii kolegów i zakupiłem ducato z odpowiednim silnikiem.
Przekładkę zrobił mi warsztat . Silnik +cały układ napędowy z skrzynia, półosiami.
Wazny też jest rozmiar kół ...bo jeżeli sa rózne to trzeba także modyfikowac tylną oś.
Silnik 1,9Td sprzedałem a karoseria dawcy poszła na złom.

Konsultacje na forum sa przy tej okazji cenne.(Jeszcze raz dziękuję za zyczliwość i pomoc kol Sławkowi... :lol:

Rafał
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorz_wol 
weteran

Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2015
Piwa: 80/65
Skąd: Piła
Wysłany: 2018-01-02, 16:56   

Kamil Cz napisał/a:
Moim zdaniem nie ma to sensu.
Ja w moim mam 2,5 tdi (116km). Gdy go kupiłem był słaby. A ,że jestem mechanikiem zaczołem regulację . Zaczołem od luzów zaworowych, potem kąt wtrysku (jest bardzo ważny,a mało kto go ustawia,a powinno to się robić co 30tyś kilometrów ,przy wymianie paska rozrządu koniecznie) ,wymieniłem pompę wtryskową (od 2,8 z przedwtryskiem) i zwiększyłem dowkę paliwa.
Teraz jedzie jak trzeba.
Spalanie (alkowa 6,8m) 3t. wagi przy 90km/h ok 10-11l.
Kolega ma 2,8 i spokojnie mu odchodzę.
Jezdziłem też 1,9 td i był całkiem dynamiczny.
Jeśli myślisz o wymianie , to łącznie ze skrzynią , półosiami , instalacja też jest inna.
Krótko mówiąc nie jest to prosta sprawa , a rakietą i tak nie będzie.
Lepiej wyreguluj porzadnie swój silnik , albo zmień kampera na 2,5 tdi.


Mam taki sam silnik tylko moc nieco mniejszą z uwagi na katalizator. Kamil jak byś znalazł chwilkę to bym może podjechał i może dało by się reanimować parę kucy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/606
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2018-01-02, 18:08   

okonek napisał/a:
Konsultacje na forum sa przy tej okazji cenne.

:papa

"Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96"
Zuaktualizuj awatar :spoko
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 20:52   

Witaj Sławku..;))
Nie omieszkam zaktualizowac..:)
Póki co mam to co w dokumentach..dopiero wiosną po zimowym śnie wybieram się do stacji diagnostycznej.

R
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***