ducato I co z tym można zrobić |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-21, 19:13 ducato I co z tym można zrobić
|
|
|
Zostawić to?
Takie coś odkryłem w silniku a nowej tej rurki stalowej raczej nigdzie nie znajdę.
Dziwi też to że nie ma tam żadnego przyspieszacza kąta wtrysku i możliwości zwiększania obrotów a przecież to nawet golfy z lat 70 miały.
Aby zapalić trzeba trzymać lekko nogę na gazie bo inaczej zgaśnie zaraz po zapaleniu
2IMG_20171221_113007.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 33 raz(y) 1,01 MB |
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-12-21, 19:50
|
|
|
Silnik to 2.5D bez turbo 75km?
one tak mają, trzeba grzać świece dwa razy:
- pierwszy raz grzejesz nie do zgaszenia kontrolki ale do "puknięcia" przekaźnika,
- drugi raz grzejesz nie do zgaszenia kontrolki ale do "puknięcia" przekaźnika,
- czekasz chwile i w trakcie świecenia kontrolki świec odpalasz.
Jak jest wszystko oki to odpali bez problemu
Inny sposób:
- grzejesz świece nie do zgaszenia kontrolki ale do "puknięcia" przekaźnika,
- odpalasz trzymając wciśnięty lekko pedał gazu
Podymi ale zapali - te silnik tak się odpalało to stary silnik.
popróbuj |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-21, 20:23
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Silnik to 2.5D bez turbo 75km?
one tak mają, trzeba grzać świece dwa razy:
- pierwszy raz grzejesz nie do zgaszenia kontrolki ale do "puknięcia" przekaźnika,
- drugi raz grzejesz nie do zgaszenia kontrolki ale do "puknięcia" przekaźnika,
- czekasz chwile i w trakcie świecenia kontrolki świec odpalasz.
Jak jest wszystko oki to odpali bez problemu
Inny sposób:
- grzejesz świece nie do zgaszenia kontrolki ale do "puknięcia" przekaźnika,
- odpalasz trzymając wciśnięty lekko pedał gazu
Podymi ale zapali - te silnik tak się odpalało to stary silnik.
popróbuj |
tak 2.5D, 75km, Sofim 8144.67
Metody z podwójnym grzaniem mnie stosowałem ale mi się wydaje że jak puszczę szybko gaz to też zgaśnie,to że się go odpala z gazem to wiem bo czytałem forum w tym sporo twych przydatnych wpisów o Dziwaczku I.
Auto odpala bez problemu tylko się dziwię że nawet nie ma linki do podkręcenia gazu na zimno a takie coś to chyba już w latach 50 było, jest na pompie taki wihajster który się rusza jakby do wyprzedzania kąta wtrysku ale nie widać tam możliwości podłączenia linki ?
Pisałeś i ty i inni wielokrotnie że te silniki kopcą na czarno po zapaleniu i to norma a u mnie nic może trochę na siwo a później zero nawet jak postoi z 3tyg, mam się zacząć martwić? |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-12-21, 21:07
|
|
|
Wszystko jest dobrze, ten wihajster to ręczna pompka paliwa. W sumie to służy do zassania paliwa np. jak się skończyło w zbiorniku i go napełnimy ponownie.
Spróbój z podwójnym grzaniem, to działa i jest to najlepszy sposób na odpalanie tych silników i niezadymienie przy okazji sąsiadów na kempingu. Jeżdziłem Dziwaczkiem I 7 lat to bardzo dobry kamper a sinik mimo braku turbo fajny i dość dynamiczny, jeździłem nim po górach i w upale to dobra jednostka napędowa.
Jak sie rozgrzeje nie kopci - obserwój olej i chłodziwo. oleju może troszkę brać na przejmuj sie zwykły 15W40 wystarczy. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
SZEJK
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 217/318 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2017-12-21, 21:20
|
|
|
pasza - ten silnik ma linkę podtrzymania wyższych obrotów przy rozruchu silnika tylko działa nie na pompie wtryskowej a na dźwignię gazu .
w kierunku deski rozdzielczej jest mechanizm ręcznego dodawania gazu, przeglądnij to dokładnie. |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
 |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-21, 21:38
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Jeżdziłem Dziwaczkiem I 7 lat to bardzo dobry kamper... |
Cieszę się bo znam twego Dziwaczka I, ma taki układ jak u mnie kuchnia z tyłu dla 2 osób chyba bardzo wygodny, bagażnik tam gdzie wejście/markiza.
https://www.google.pl/sea...e=lnms&tbm=isch
Olej mu wleję taki do starszych ponad 100tys przebiegu aut jest tani i ma b.dobre opinie
https://www.valvolineeuro.../maxlife_10w-40 choć wolał bym ten do diesla ale nie mogę go znaleźć MaxLife Diesel 10W-40, teraz widzę że jest jeszcze minerał MaxLife 15w40 wszystkie będą dobre do tego silnika. |
|
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-21, 21:46
|
|
|
SZEJK napisał/a: | pasza - ten silnik ma linkę podtrzymania wyższych obrotów przy rozruchu silnika tylko działa nie na pompie wtryskowej a na dźwignię gazu .
w kierunku deski rozdzielczej jest mechanizm ręcznego dodawania gazu, przeglądnij to dokładnie. |
Dokładnie tego mi brakowało i o tym pisałem, jutro będę szukał dokładnie. |
|
|
|
 |
SZEJK
weteran

Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 217/318 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2017-12-21, 22:48
|
|
|
pasza - cięgło powinno być na desce rozdzielczej |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
 |
|
|
|
 |
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio

Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-12-22, 10:39
|
|
|
A to cięgno przy desce to nie jest to ssanie w silniku benzynowym czasem?
Czasem te roczniki miały niby-tempomat po lewej na dole na desce - służyło to blokowania obrotów "pedału gazu" - czasem nie o tym mówicie??
Diesle nie mają ssania, nie podnoszą obrotów przy rozruchu - jak trzeba ustawić obroty biegu jałowego to robi się to taką śrubką- kontra nakrętkę chyba"10" jest ona zaraz przy lince gazu przy silniku.
U mnie nic takiego nie było - obroty ustawiłem "na słuch" aby pracował równo nagrzany i nie świeciła się kontrolka ładowania. I cały czas było dobrze
Te fotki to nie wszystkie Dziwaczka I, fakt ja miałem wejście z tyłu tak lodówkę i kuchnię oraz kibelek z prysznicem - to bardzo wygodny układ wnętrza - dla dwóch osób wręcz idealny. Bagaznik był zarzaz za kabiną z tyłu były butle.
Olej to ja bym polecił ELF DIESEL 15W40 dobry i niedrogi olej https://www.petrostar.pl/...-5l,p1192393766 |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 197/162 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2017-12-22, 16:23
|
|
|
SZEJK napisał/a: | pasza - cięgło powinno być na desce rozdzielczej |
po lewej koło kolana |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-22, 17:45
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | SZEJK napisał/a: | pasza - cięgło powinno być na desce rozdzielczej |
po lewej koło kolana |
Niestety ale u mniej jest tylko zaślepka i ja ją już ją kiedyś wyciągałem kiedy usilnie tego szukałem.
U Szejka jest bo on ma chyba starszy silnik a u mnie brak została tylko zaślepka, znaczy że powinien to w tej wersji robić automat jakiś bi-metal ale tego nie robi, gdzieś tu na forum zdaje mi się czytałem że to nie działa prawie nikomu tak że Szejk ciesz się że masz takie coś bo to naprawdę bardzo pomocne.
Wystarczy że jest 20 stopni i silnik drży na wolnych z 10 minut a co dopiero przy -10, u mnie podejrzewam przez to poduszka skrzyni biegów prawie nie istnieje.
(obroty już mu zwiększyłem zaraz po kupnie ale i tak na zimnym za wolno)
Spójrzcie na poduszkę silnika/skrzyni jaka zużyta.
IMG_20171222_113146.jpg - Wcześniej montowali, teraz została zaślepka a w dodatku zatrzask pękł ale już się klei |
 |
Plik ściągnięto 27 raz(y) 1,37 MB |
IMG_20171222_124418.jpg Poduszka skrzyni/silnika nic z niej nie zostało |
 |
Plik ściągnięto 42 raz(y) 860,19 KB |
|
|
|
|
|
 |
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA

Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 25 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 197/162 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2017-12-22, 18:11
|
|
|
U mnie ssanie było tutaj :
P2040005.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 37 raz(y) 167,25 KB |
|
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
 |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-22, 18:19
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | A to cięgno przy desce to nie jest to ssanie w silniku benzynowym czasem?
Czasem te roczniki miały niby-tempomat po lewej na dole na desce - służyło to blokowania obrotów "pedału gazu" - czasem nie o tym mówicie??
Diesle nie mają ssania, nie podnoszą obrotów przy rozruchu - jak trzeba ustawić obroty biegu jałowego to robi się to taką śrubką- kontra nakrętkę chyba"10" jest ona zaraz przy lince gazu przy silniku.
U mnie nic takiego nie było - obroty ustawiłem "na słuch" aby pracował równo nagrzany i nie świeciła się kontrolka ładowania. I cały czas było dobrze |
Ja w starszych autach zawsze miałem taką linkę do zwiększania obrotów na zimnym silniku.
Tą śrubką przy pompe to ustawiasz na stałe a tu chodzi aby tylko przez pewien czas jak jest zimny obroty były trochę zwiększone i w nowych aurach robi to komputer.
On po zapaleniu ma za wolne obroty owszem można na śrubce wyregulować ale wtedy na ciepłym będą za wysokie.
Wyobraź sobie taką sytuację:
jest -10 szyby zamarznięte Szejk pociąga linkę i silnik pracuje równo powiedzmy 1200obr/min idzie odśnieżać ,ja zapalam i mam 600 obr.min drży cała buda i muszę trzymać gaz z kilka minut aby się minimalnie rozgrzał i pracował równiej.
On skończył odśnieżać a szyba mu już odmarzła, ja zaczynam odśnieżać a szyba mi odmarznie nie wiadomo kiedy przy tak niskich obrotach.
dziwaczek napisał/a: |
Te fotki to nie wszystkie Dziwaczka I, fakt ja miałem wejście z tyłu tak lodówkę i kuchnię oraz kibelek z prysznicem - to bardzo wygodny układ wnętrza - dla dwóch osób wręcz idealny. Bagaznik był zarzaz za kabiną z tyłu były butle.
Olej to ja bym polecił ELF DIESEL 15W40 dobry i niedrogi olej https://www.petrostar.pl/...-5l,p1192393766 |
Widziałem go dokładnie jak stał w dziale sprzedam z linkiem (miał najwięcej odsłon ), bagażnik mam pod kanapą klapa u mnie jest chyba większa,wielki schowek na gaz z drugiej strony wchodzą z 3 duże butle.
Elfa lałem do renówli bo musiałem a później z przyzwyczajenia i nie narzekałem ale teraz do tego auta wleje jak pisałem bo jest właśnie do starszych aut przeznaczony. |
Ostatnio zmieniony przez pasza 2017-12-22, 19:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-22, 18:31
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | U mnie ssanie było tutaj : |
Czyli gdzie indziej niż myślałem.
To fotka z nowszego ducato I po 90roku? ma zapalanie świateł nowsze.
Jeśli tak to jaki ma motor, domyślam się że starszy 1,9D lub TD w nowszym silniku 2.5D, 75km, Sofim 8144.67 tego brak jak u mnie niestety ,ale teraz wiem przynajmniej gdzie można zamontować
Dzięki. |
|
|
|
 |
|