Kłopoty z LPG w niskich temperaturach. |
Autor |
Wiadomość |
Comsio
Kombatant weteran cepek
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2019-05-22, 22:31
|
|
|
Dziś dwa razy czyszczenie duszy.
Jest hepy
Odpala od strzału. |
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-05-23, 07:28
|
|
|
Taka rada odnośnie propanu, jak kupujemy w butlach 11kg to od sprawdzonego dostawcy (rozlewni gazu). Ja mam taki punkt jest tam stacja LPG i gazy tachniczne w tym czysty propan w butlach. Zamawiam u nich także propan do przydowej butli od kilku lat, z piecem c.o. nic się nie dzieję, przy przeglądzie widzialem palnik i komorę - czyściutki i bez sadzy.
Wożę zawsze dwie butle propanu, zimą trzy i wszystko działa jak trzeba.
Szukajcie lokalnego - sprawdzonego dostawcy propanu i będzie wszystko działało.
Ja zrezygnowałem z butli z propanem-butanem a butli LPG niemam i nie zamierzam mieć bo jeżdzę ZIMĄ a LPG nie odparowuje poniżej 0C a z mieszaczem lub podgrzewaniem fazy ciekłej nie zamierzam kombinować |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-23, 08:08
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | bo jeżdzę ZIMĄ a LPG nie odparowuje poniżej 0C | Na-pewno
Temperatura odparowywania w okresie zimowym , przede wszystkim zależy od zawartości propanu w LPG.
Zatem zimowe LPG to mieszanina propanu-butanu spełniająca wymagania normy PN-EN 589 i która w temperaturze -10º C lub wyższej (tzn. gdy jest cieplej) posiada prężność względną par powyżej 150 kPa. |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-05-23, 08:31
|
|
|
Na pewno, poniżej 0C odparowuje z LPG propan a zostanie sam butan w stanie płynnym w butli. W kamperze jest pobierana z butli faza gazowa a samochodzie pobierana jwst jaza płyna, która jest podgrzewana w parowniku do fazu gazowej. - bylo to opisywane wielokrotnie. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-23, 09:29
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | Na pewno, poniżej 0C odparowuje z LPG |
Ciekawe dlaczego w domku mimo ze butla jest na zewnątrz a reduktor w środku , kuchenka działa w zimie ,
(nabijam pod dystrybutorem -ciiicho- , a nie biorę na wymianę , które są napełniane nie wiadomo czym) |
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-05-23, 13:22
|
|
|
Trochę w tym prawdy - to kwestja proporcji propanu i butanu. Butle 11kg z propanem-butanem nie nadają się na mrozy - przetrenowane mam, tylko butle propanem.
LPG z dystrybutora ponizej -5C bym nie ryzykował, no chyba że ktos ma podgrzewany mieszacz ( pobiera fazę płyną, przekstałca w gazową) albo podgrzewanie butli lub luku z butlą. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-05-23, 22:20
|
|
|
Moze powinna powstać norma dla mieszanek Propan-butan i analogicznie Butan-propan.
Wówczas wymiana butli byłaby bardziej trafna nawet jeśli różnica w cenie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-23, 22:34
|
|
|
Socale napisał/a: | Moze powinna powstać norma dla mieszanek Propan-butan |
Butle przeznaczone są zazwyczaj do użytku w domu , a w cieple i tak odparuje ,
Normy są w lpg do samochodów w dystrybutorach , |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-05-23, 22:40
|
|
|
Ja mam zamontowany kolejny już zbiornik LPG
po to by se ulżyć i tak jest. Ale to co piszesz, to czy tankując LPG
w styczniu mogę się spodziewać ze jest tam więcej propanu?
Co odpowie nalewczy i jak to sprawdzić?
P z s. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-05-23, 23:05
|
|
|
Zasady okresowych zmian składu LPG, a właściwie jego parametrów, które są pochodną składu węglowodorowego, dokładnie określa norma PN-EN 589 oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 grudnia 2006 roku w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego (LPG)
dla paliwa LPG zima rozpoczyna się 1 listopada, a kończy 31 marca. Pozostałe 6 miesięcy to okres letni.
O tym, czy paliwo LPG spełnia wymagania dla okresu zimowego, decyduje parametr określany jako „temperatura, w której względna prężność par nie jest niższa niż 150 kPa”.
, nierzetelni dostawcy często wykorzystują ogromną prężność metanu, którego zawartość w LPG powinna zostać zredukowana poniżej wartości 0,1%. Tak się składa, że niewielka zawartość metanu, nawet na poziomie 0,2-0,3%, pozwala na osiągnięcie parametrów zimowych w paliwie LPG przy bardzo niskiej zawartości propanu, nawet poniżej 35%. Paliwo takie odpowiada normie, ale ma niską liczbę oktanową. Ogromna prężność metanu powoduje zakłócenia w spalaniu mieszanki w silniku Dlatego tak ważne jest, by tankować jedynie na sprawdzonych stacjach paliw. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-05-23, 23:23
|
|
|
Wiem z doświadczenia że "bez kombinowania/czy też ciepłej komory dla butli" lpg z dystrybutora przy +5/3stopniach zaczyna mieć problemy...
Dlatego zimą latam tylko na propanie, a w okresie przejściowym mam jako drugą butle na duokontrlu z propanem... i to się sprawdza...
A teoria...to teoria... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-05-24, 07:53
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | Wiem z doświadczenia że "bez kombinowania/czy też ciepłej komory dla butli" lpg z dystrybutora przy +5/3stopniach zaczyna mieć problemy...
Dlatego zimą latam tylko na propanie, a w okresie przejściowym mam jako drugą butle na duokontrlu z propanem... i to się sprawdza...
A teoria...to teoria... |
dokładnie tak jest, pozatym jest jeszcze aspekt czystości i jakości. Propan techniczny jest czysty, dobrze się pali i niepozostawia syfu a i przy spalaniu nie śmierdzi w przeciwinstwie do prop/but lub LPG (przerabialem to z grilem) |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
|