|
|
Pomysł na kampera, lecz od zera! |
Autor |
Wiadomość |
Telperiusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Gru 2017 Skąd: Polska/Szkocja
|
Wysłany: 2017-12-31, 16:16 Pomysł na kampera, lecz od zera!
|
|
|
Witam,
Od niedawna przeglądam forum, jednak jestem tak podniecony nową ideą, że muszę założyć ten temat. Mam nadzieję, że nie będziecie mnie za to karcić i w miarę możliwości wesprzecie swoimi cennymi radami.
Ogólnie z dziewczyną chcemy w przyszłości podróżować kamperem. Problem, jednak leży w fakcie, że prawdziwe kampery są bardzo drogie, a o nowych nawet nie ma mowy. Jednak budżet na wyszykowanie samego samochodu będziemy mieć około 50 000 - 100 000 zł, które chcemy przeznaczyć na samochód, nie wliczając w to eksploatacji podróżniczej, tj., paliwa, jedzenia, wody, gazu, przejazdów, itd.
Teraz, mając taki budżet pojawia się moje pytanie. Na Polskim rynku jest nie wiele kamperów, które w tej kwocie możemy kupić, ale: myślimy nad kupnem Mercedesa Sprintera 313 tyle, że tego dłuższego, patrzyliśmy już na allegro i olx, za 35 tysięcy można kupić już autko z 2010-2013 roku z przebiegiem 200 000 - 280 000 tysięcy (dostawcze), a na dodatek orientowałem się w przykładowej firmie zajmującej się zabudową od podstaw i powiedziała mi, że zabudowa takiego samochodu będzie kosztowała od 10 000 do 60 000 zł w zależności od klasy zabudowy. Nam jednak na cudach nie zależy więc liczymy sobie maksymalnie 40 000 zł za zabudowę, więc cena wyszykowanego samochodu będzie się mieściła w kwocie 75 000 zł nie licząc przeglądu i początkowych napraw samochodu, aby wszystko śmigało jak najlepiej (o ile będzie co naprawiać w kupionym egzemplarzu).
Jak widzicie taki plan? Proszę o możliwie dokładne rady.
Ogólnie rozważamy Mercedesa Sprintera jako pierwszy model, który bierzemy pod uwagę, gdyż jeździłem już sporo takim i bardzo mi odpowiadają jego gabaryty oraz całokształt funkcjonowania. Ale nie ukrywamy, że w grę mogą wchodzić również takie odpowiedniki jak np., Fiat Ducato.
Co do zabudowy to nic szczególnego, łóżko z tyłu samochodu usytuowane na podwyższeniu tak, aby pod nim znajdował się bagażnik otwierany tylnymi drzwiami. Do tego obok łóżka szafa i szafki wzdłuż obu boków samochodu, a na ziemi kuchenka ze zlewozmywakiem i jakaś lodówko zamrażalka. Reszta potrzebnych rzeczy to już priorytet, który musi być, więc o jego położeniu na razie nie myślę.
Pozdrawia, życzę szczęśliwego nowego roku i czekam oczywiście na odpowiedzi.
Telp. |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2017-12-31, 16:28
|
|
|
nie zapomnij o WC Bo dopiero wtedy to będzie kamper |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2017-12-31, 16:41
|
|
|
Cytat: | 2010-2013 roku z przebiegiem 200 000 - 280 000 tysięcy (dostawcze) | - auto dostawcze robi 50-100 tys rocznie policz ile powinno mieć auto 8 letnie.
Nie odradzam tego auta, jedynie zwracam uwagę na fakt ze 99% starszych aut dostawczych ma liczniki cofnięte o kilkaset tysięcy kilometrów - co przekłada się na dodatkowe koszta
Szukając auta ja patrzyłem na budę a nie na silnik, wymiana silnika to 2 dni a generalny remont budy to jakaś masakra.
Cytat: | zabudowa takiego samochodu będzie kosztowała od 10 000 do 60 000 zł w zależności od klasy zabudowy |
nie wiem co firma może zrobić za 10 tysięcy - ale zapewne to kwota za robotę i to przy małym zakresie zabudowy, dodaj do tego tyle samo na sprzęt.
Jak masz mało kasy zdecydowanie pytaj, szukaj, czytaj forum a potem rób sam.
Nie oszczędzaj na rzeczach które później trudno wymienić, pamiętaj że budowa kampera to ogólnie ciągła walka z wagą
Pozdrawiam
Ja sam zbudowałem w poprzednią zimę, w ostatnie 9 miesięcy zrobiłem 70 tyś i byłem ponad 3 miesiące "na wyjeździe" .. i ciągle coś przerabiam , dorabiam , robię lepiej |
|
|
|
|
|
Telperiusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Gru 2017 Skąd: Polska/Szkocja
|
Wysłany: 2017-12-31, 17:00
|
|
|
Flag_ Pewnie masz rację, jednak rzeczy takie jak szafki na stalowych stelażach, jakieś dodatkowe krzesło, stolik, szafę itp., jestem w stanie zrobić sam, ale nie za bardzo chcę się mieszać w sprawy takie jak gaz, woda, elektryka, gdyż najzwyczajniej się na tym nie znam, a nie chcę żeby mi samochód w połowie trasy wyleciał w powietrze :D
Generalnie po Twoim wpisie napisałem meila do tej w/w firmy z pytaniem, czy kwota przez nich podana obejmuje również wszystkie przedmioty potrzebne tj., łóżko, szafki, lodówkę itp., czy to jest cena tylko za robociznę. Zobaczę co odpiszą...
Generalnie tak jak wspominam, kapitał jest myślę do 100 000 zł, ale uderzam w coś średniego, nie chcę budować VW Transita bo będzie zbyt mały jak dla nas i nasze wymaganie odnośnie wyjazdów, ale nie chcę pchać się również w duże kampery, gdyż będą z kolei za obszerne. Ogólnie w samochodzie będziemy raczej tylko spać, pisać i jeździć, reszta czasu treking lub zwiedzanie, rowery itd., a że planujemy wyjazdy zarówno po europie, jak i dalej USA, Azja i Oceania, to przydałoby się coś większego od takiego Transita, a Mercedes Sprinter, Fiat Ducato akurat gabarytowo spełniają nasze oczekiwania.
W dodatku wydaje mi się, że jeżeli kupimy w miarę w porządku samochód, a następnie od podstaw go wyszykujemy to będzie to lepsza opcja niż kupienie używanego kampera, gdyż w pierwszym przypadku mamy pewność zabudowy, w drugim zabudowa może być mocno nadwyrężona, a jak czytałem w vademecum zmiana poszycia wewnętrznego, czy remont samej toalety, to już są koszta duże i pracy przy tym sporo. |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-12-31, 17:29 Re: Pomysł na kampera, lecz od zera!
|
|
|
Telperiusz napisał/a: |
Teraz, mając taki budżet pojawia się moje pytanie. Na Polskim rynku jest nie wiele kamperów, które w tej kwocie możemy kupić, ale: myślimy nad kupnem Mercedesa Sprintera 313 tyle, że tego dłuższego, patrzyliśmy już na allegro i olx, za 35 tysięcy można kupić już autko z 2010-2013 roku z przebiegiem 200 000 - 280 000 tysięcy (dostawcze), a na dodatek orientowałem się w przykładowej firmie zajmującej się zabudową od podstaw i powiedziała mi, że zabudowa takiego samochodu będzie kosztowała od 10 000 do 60 000 zł w zależności od klasy zabudowy. |
1. Sprinter to fajne auto ale blachę ma beznadziejną. Przechodząc obok niego słychać jak rdza go chrupie:-)
2. Podany przez Ciebie przebieg to czysta bzdura. Nie ma ani jednego 7 letniego Sprintera z przebiegiem mniejszym niż 400 tys (i to delikatnie mówiąc) no chyba że pogrzebowe czy jakieś inne specjalistyczne.
3. Nie wiem co firma zabudowująca chce zaoferować ale części kamperowe (nowe) są Bardzo drogie. Weź z pobliskiego sklepu kamperowo-kempingowego katalog Reimo lub Frankana (są gratis) zobaczysz jakie to koszty.
4. W budżecie do 100 tys trafisz już gotowego blaszaka lub normalnego kampera tylko trzeba poszukać. Kup takiego za max 85 tys i za resztę można zrobić z niego lalkę. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
Telperiusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Gru 2017 Skąd: Polska/Szkocja
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:05
|
|
|
Bajaga_ mówisz? Wszedłem teraz na allegro i wpisałem po prostu kampery w kategorii samochodów osobowych i zobaczyłem dwie dosyć ciekawe propozycje, jedna za 75 tysięcy, druga za 67 tysięcy z 202 roku przejechane poniżej 100 000 km, z silnikami 1.9 w Dieslu. Tylko to już kmapery typowe nie blaszaki zabudowane.
Uważasz, że taka opcja byłaby lepszą? Kupić właśnie w miarę sensownego, młodego i zadbanego kampera i poddać go remontowi generalnemu?
Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi.
Chciałbym jeszcze wiedzieć, czy orientujecie się jak jest ze spalaniem? Ja osobiście na własny użytek (czyli taki w którym interesowałem się spalaniem) jeździłem samochodem 1.4 Diesel co paliło około 4,5L/100Km, a jak to jest ze spalaniem w przypadku kamperów przy silniku przykładowo 2.2 Diesel? |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:05 Re: Pomysł na kampera, lecz od zera!
|
|
|
Bajaga napisał/a: |
4. W budżecie do 100 tys trafisz już gotowego blaszaka lub normalnego kampera tylko trzeba poszukać. Kup takiego za max 85 tys i za resztę można zrobić z niego lalkę. |
to idealne wyjście dla kogoś kto nie zrobi wszystkiego własnymi rękami |
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:12
|
|
|
Telperiusz napisał/a: | jak to jest ze spalaniem w przypadku kamperów przy silniku przykładowo 2.2 Diesel? | zależy jak jeździsz i jak bardzo jesteś załadowany.
mi wychodzi 11-12litrów |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
goliat135
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 2,5Tdi 116KM, 1994r.
Dołączył: 29 Lis 2017 Piwa: 2/5 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:13 Re: Pomysł na kampera, lecz od zera!
|
|
|
Bajaga napisał/a: | W budżecie do 100 tys trafisz już gotowego blaszaka lub normalnego kampera tylko trzeba poszukać. Kup takiego za max 85 tys i za resztę można zrobić z niego lalkę. |
Jestem tego samego zdania. Poszukaj na -->> https://www.autoscout24.pl/ lub https://www.mobile.de/pl/ |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:33
|
|
|
Telperiusz napisał/a: | Bajaga_ mówisz? Wszedłem teraz na allegro i wpisałem po prostu kampery w kategorii samochodów osobowych i zobaczyłem dwie dosyć ciekawe propozycje, jedna za 75 tysięcy, druga za 67 tysięcy z 202 roku przejechane poniżej 100 000 km, z silnikami 1.9 w Dieslu. Tylko to już kmapery typowe nie blaszaki zabudowane.
Uważasz, że taka opcja byłaby lepszą? Kupić właśnie w miarę sensownego, młodego i zadbanego kampera i poddać go remontowi generalnemu |
Zajrzałem na otomoto, za 82 tys (czyli do negocjacji) jest np Laika (Bardzo dobra zabudowa) na Iveco z dobrym wyposażeniem z 2006r.
Kamper ok 10 letni normalnie używany absolutnie nie potrzebuje remontu generalnego! Najwyżej lekkiego odświeżenia i rzucenia okiem na parę spraw przez fachowca. Kampery nie robią takich przebiegów jak dostawczaki. Dostawczak by zarobić na siebie robi Minimum 60 tys km/rok i z gazem w podłodze. Kamper używany prywatnie 10-20 tys km/rok. W wypożyczalniach nieco więcej ale wypożyczalnie po maks 2-3 latach sprzedają swe auta więc tak czy owak 10 letni kamper będzie miał co najmniej dwukrotnie mniejszy przebieg niż 7-8 letni dostawczak.
ps. Jak zależy Ci na komforcie to 1.9 nie jest najlepszym wyborem dla kampera. Te 100-110KM powinno być minimum, do tego klima silnikowa i tempomat (choć i klimę i tempomat można ew dołożyć ). I jest pięknie.
ps.ps. Blaszak pali mniej ale poniżej 9 litrów w normalnej jeździe bym nie liczył. Alkowa pali najwięcej, tak max do 14 litrów (ale to już jadąc 110+ z górkami i ogólnie nie ekonomicznie). Tak średnio dla kampera to bym liczył nie mniej niż jakieś 11. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
|
goliat135
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 2,5Tdi 116KM, 1994r.
Dołączył: 29 Lis 2017 Piwa: 2/5 Skąd: Poznan
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2017-12-31, 18:51
|
|
|
U mnie przy silniku 2.4 tdci, wysokosci samochodu H3, tylnym napędzie i realnej wadze 3500kg srednio wychodzi 11litrow, potrafie zrobic 10litrow ale to musze się postarać. |
|
|
|
|
Telperiusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Gru 2017 Skąd: Polska/Szkocja
|
Wysłany: 2017-12-31, 19:23
|
|
|
Czyli powiedzmy, że za zrobienie 5000 km wychodzi około 3500 zł za paliwo, całkiem znośnie to wygląda.
Przeglądam te oferty i pewnie ostatecznie padnie na gotowego kampera w kwocie do 85 tysięcy. Widziałem nawet niższe oferty, więc nie wygląda to najgorzej.
Mam jeszcze jedno pytanie, bo nie wiem jak się rozpatrywać. Gabarytowo bardziej odpowiadałby nam kamper na bazie Fiata Ducato lub mercedesa Sprintera tylko, że wówczas część sypialna umiejscowiona jest z tyłu samochodu i to nie zawsze w połowie jego wysokości tak aby pod łóżkiem był bagażnik. Natomiast już pełne kmapery są dosyć spore gabarytowo, lecz część sypialna umieszczona jest w doku nad kabiną kierowcy i pasażera, a to z kolei jest genialna opcja bo zyskujemy więcej miejsca w części mieszkalnej.
Jak wy się zapatrujecie na taką kwestię? Ja to widzę tak, że jeżeli chodzi o mniejsze samochody z łóżkiem z tyłu części mieszkalnej to jeśli nie będzie ona skonstruowana tak jak to wyżej opisałem tj., z bagażnikiem pod łóżkiem, to nie ma sensu nawet patrzyć na takie kmapery. Lecz jeżeli kosztem miejsca w części mieszkalnej mam przeboleć gabaryty samochodu to myślę, że nie jest to dla mnie tak wielkim problemem.
Może zbyt wiele wagi przywiązuję do wyglądu zewnętrznego samochodu...? :D |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2017-12-31, 19:27
|
|
|
Jest jeszcze jedna zasada, blaszanka jest mniejsza, ciaśniejsza ale nie bedzie miała grzyba w środku, w przypadku kamperów budowanych standardowo jest duże prawdopobienstwo że cos gdzieś cieknie ( mowie o tych sprzedawanych na rynku wtorym) |
|
|
|
|
Telperiusz
początkujący forumowicz
Dołączył: 31 Gru 2017 Skąd: Polska/Szkocja
|
Wysłany: 2017-12-31, 19:32
|
|
|
Flag napisał/a: | Jest jeszcze jedna zasada, blaszanka jest mniejsza, ciaśniejsza ale nie bedzie miała grzyba w środku, w przypadku kamperów budowanych standardowo jest duże prawdopobienstwo że cos gdzieś cieknie ( mowie o tych sprzedawanych na rynku wtorym) |
A, czy do takiego blaszaka, albo ogólnie do kamperów, które nie posiadają z tyłu uchwytów rowerowych jest możliwość domontowania takowych? Akurat to jest dosyć ważny aspekt. I jak taki montaż wpływa na złodziejstwo? Wiadomo, że na pustyni w Nevadzie kradzież jest wątpliwa, lecz podczas trasy i na noclegach w bardziej zatłoczonych miejscach? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|