Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy jest problem z dostawczakiem?
Autor Wiadomość
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2018-01-30, 19:35   

papamila napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Jarku, ale jak zarejestruje jako dostawczy i póżniej wywali ścianę to nie obowiązuje.

znany mi jest osobiscie przypadek gdzie auto zostalo sprowadzone jako dostawczak,
nastepnie przez tę samą osobę w ciagu kilku miesięcy przebudowane i przemianowane na specjalny kampingowy.
nie trwalo to roku i wezwanie do UC
finalnie skończyło się zapłatą akcyzy 18,6% z odsetkami i karą
nie wiem czy na "sprawnośc" UC mial fakt że rejestracja i przemianowanie odbyly się w tym samym Urzędzie Miasta


sprowadzone było i zarejestrowane jako ciężarowe czy zarejestrowane dopiero po przerobieniu na kampera ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tolo61 
Kombatant
DUDI


Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Maj 2009
Piwa: 102/26
Skąd: Poznan
Wysłany: 2018-01-31, 00:12   

Hej
W Poznaniu jest normalnie..
To znaczy sprowadzasz ciężarowy , rejestrujesz jako cięzarowy , później przerabiasz i zmieniasz przeznaczenie ....
Ważne jest to co jest przy pierwszej rejestracji .
Akcyza na auta cięzarowe nie obowiązuje.
A taki został sprowadzony i tak zarejestrowany .
Do tej pory zrobiłem tak parę razy i o akcyzie nawet nikt nie wspomniał
Co innego gdybyś kupił busa osobowego... i tak chciał zarejestrować ,tu to już jak za osobowe, akcyza obowiązuje
:spoko
_________________
Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojtek_gd 
początkujący forumowicz

Dołączył: 23 Sty 2018
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-31, 07:31   

Dzień dobry!
Kupiłem dostawczaka (wcześniej przerobionego z osobowego) i z takim statusem jeżdżę po przeróbce na kampera. Pasuje mi oddzielenie klimatyzowanej kabiny od części sypialnej. Więcej tutaj:

https://www.camperteam.pl...pic.php?t=29442

Łączę pozdrowienia :spoko

Wojtek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2018-06-22, 18:59   

Odgrzeję trochę temat. Ostatnio, szukając nowego kamperka trafiłem na ofertę małego Knausa na blaszance. Żonie podpasował, zatem zacząłem przymierzać się do zakupu i….
okazało się , że samochód, mimo oryginalnej, fabrycznej zabudowy ( Knaus Boxstar city 500 z 2010r) jest samochodem ciężarowym. Tak miał wpisane w dowód rejestracyjny. DMC również było samochodu ciężarowego. Tak samo maksymalna ilość podróżujących wg dowodu mogło być trzech. Oryginalnie ten Knaus miał dopuszczenie na dwie osoby. Zresztą nie było trzecich pasów.
Teraz pytanie – jak to możliwe, że taki samochód ktoś dopuścił jako ciężarowy? Jak przechodził roczne przeglądy na stacji diagnostycznej? Wszak widać, ze to kamper z krwi i kości. I kolejne pytanie – co z tym właściciel może teraz uczynić. Myślę, żę pewnie przyczyną „przekrętu” była akcyza.
KNAUS1
KNAUS2
KNAUS3

Pzdr :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-06-22, 19:38   

kisielak napisał/a:
co z tym właściciel może teraz uczynić.

Zmiana na spec. kempingowy (tak jak zmienia się blaszaki)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2018-06-22, 20:18   

amples napisał/a:
kisielak napisał/a:
co z tym właściciel może teraz uczynić.

Zmiana na spec. kempingowy (tak jak zmienia się blaszaki)

Jaka w tym logika ? Sprowadzać kampera jako ciężarowy by go następnie przekwalifikować na kampera? A co z cłem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2018-06-22, 20:39   

Można także podejrzewać że kamper ma przebite numery z legalnego dostawczaka lub nawet jest przespawany cały przód z legalnym vinem. Wystarczy telefon do dealera marki Knaus aby to sprawdzić.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2018-06-22, 21:26   

kisielak napisał/a:

Jaka w tym logika ? Sprowadzać kampera jako ciężarowy by go następnie przekwalifikować na kampera? A co z cłem?

Ja nie wiem co to za miłość do "spec kempingowy", przecież mając firmę wolę dostawczaka bo to korzystne. I tyle.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Grzegorz fest leniwy 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018
Piwa: 14/3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-06-23, 10:12   

Zastanawiam się czy wystąpić o wiążącą interpretację do Urzędu Skarbowego, wtedy jestem chroniony przed jakimikolwiek wymysłami za 5 lat.[/quote]

Wystąpić, żebyś nie popłynął jak firmy przerabiające dostawczaki na sanitarki.
_________________
mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-06-23, 11:43   

interpretacja to interpretacja, nie może (i w najjaśniejszej na pewno nie jest) niczym wiążącym.
Dzisiaj będzie tak za czas jakiś inna, że pisemna i podpisana... a cóż to za powód dla zmartwienia dla państwa, wszak urzędnik może się mylić ale to nie zwalnia obywatela od daniny.

i nie ciesz się prawem nie działającym wstecz... zadziała

jeżeli coś można wykorzystać przeciwko obywatelowi, w tym kraju będzie wykorzystane. Zastanawiam się czasem, czy okupant jaki, byłby tak uciążliwy dla okupowanych jak kolejne nasze rządy dla obywatela
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/5
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2018-06-23, 12:52   

kisielak napisał/a:
Odgrzeję trochę temat. Ostatnio, szukając nowego kamperka trafiłem na ofertę małego Knausa na blaszance. Żonie podpasował, zatem zacząłem przymierzać się do zakupu i….
okazało się , że samochód, mimo oryginalnej, fabrycznej zabudowy ( Knaus Boxstar city 500 z 2010r) jest samochodem ciężarowym. Tak miał wpisane w dowód rejestracyjny. DMC również było samochodu ciężarowego. Tak samo maksymalna ilość podróżujących wg dowodu mogło być trzech. Oryginalnie ten Knaus miał dopuszczenie na dwie osoby. Zresztą nie było trzecich pasów.
Teraz pytanie – jak to możliwe, że taki samochód ktoś dopuścił jako ciężarowy? Jak przechodził roczne przeglądy na stacji diagnostycznej? Wszak widać, ze to kamper z krwi i kości. I kolejne pytanie – co z tym właściciel może teraz uczynić. Myślę, żę pewnie przyczyną „przekrętu” była akcyza.
KNAUS1
KNAUS2
KNAUS3

Pzdr :spoko



IMO
jest jak napisał Bajaga ze sprowadził jako ciężarowy bo koszty i tyle
lub
kupił wnętrze od Knausa miał już blaszkę lub ją kupił i przerzucił środek
oczywiście warto by było posprawdzać czy buda jest legalna.
Adaptacja wnętrza blaszaków to normalna sprawa jedni je zabudowują, inni wykorzystują środki od przyczep i spasowuja ( lub inne ują ), a czasem się trafi blaszanka kempingowa uszkodzona mechanicznie i jest wnętrze do kupienia.
Nie ma co demonizować poprosić o vin i posprawdzać.

Osobiście jak zmieniałem przeznaczenie auta po zabudowie blaszanki z ciężarowego to na osobowy a nie na kempingowy. Dlaczego? Ponieważ mam dosyci kłopotów z uzyskaniem przyzwoitego ubezpieczenia na ac i assiastas większe niz 400km bo w dowodzie mam wpisane specjalny kempingowy i OWU wykluczają takie auto z danego pakietu.

Ale to jest mój tok myślenia i nie każdy musi się z nim zgadzać.
Powodzenia :)
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DC 
zaawansowany


Twój sprzęt: Rimor XGO Family 103
Nazwa załogi: Pingwiny
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Lip 2015
Piwa: 15/18
Skąd: Lniska
Wysłany: 2018-06-23, 13:21   

Każdy przypadek jest inny. W tym konkretny sprawdził bym po vin-e jak auto wyjechało z fabryki. Czasami błąd w UC następnie w WK jeszcze po drodze pan diagnosta itd. Jak długo obecny właściciel jest w posiadaniu kampera, właściciel, handlarz ? Zakładać można najgorsze, że to przeszczep ale jak cena ok. i Wam pasuje to bym sprawdził :wyszczerzony:
_________________
Living a Boys Adventure Tale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-06-24, 10:00   

kisielak napisał/a:
mimo fabrycznej zabudowy ( Knaus Boxstar city 500 z 2010r) jest samochodem ciężarowym. Tak miał wpisane w dowód rejestracyjny.
§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:
4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać
następującym warunkom:
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o
odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy
po dniu 29 maja 1999 r.;


Wynika z tego że nie odpowiada warunkom auta ciężarowego ,
tym samym nie powinno przejść przeglądu , brak grodzi i niezgodna ilość miejsc (ale różnie to bywa)
każda kontrola może zakończyć się zabraniem DR i zakazem dalszej jazdy
Pozostaje zmienić rodzaj i przeznaczenie , do ogarnięcia po wcześniejszym sprawdzeniu ,
jak napisali przedmówcy ,
Jeżeli to przekładka to ok. (najlepiej udokumentowany dawca)
przeszczep , numerów - dokumentów dmuchał bym na zimne

Bajaga napisał/a:
Ja nie wiem co to za miłość do "spec kempingowy", przecież mając firmę wolę dostawczaka bo to korzystne. I tyle.

Jeśli pasuje ci kempingowy z grodzią :diabelski_usmiech
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2018-06-24, 12:00   

Auto wyglądało na zabudowane oryginalnie w fabryce Knausa. W 2010 Knausa stosował podwyższenie dachu poprzez nadstawkę z tworzywa. Teraz po prostu kupuje Ducato hxp2 i już. Vin autka dla ciekawych: ZFA 25000001854675. Nadwozie typu MPV . Tak czy siak myślę, że ktoś to cło będzie musiał kiedyś zapłacić.
edytowałem nr VIN z 26... na 25
Ostatnio zmieniony przez kisielak 2018-06-24, 15:05, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-06-24, 13:02   

kisielak napisał/a:
Vin autka dla ciekawych: ZFA 26000001854675.

Ten vin coś nie trybi ,
jeżeli to możliwe podaj datę pierwszej rej. i nr. rejestr.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***