Zbiornik LPG wstawilem se. Ver2 |
Autor |
Wiadomość |
stivo.lodz
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Transit Safariways
Dołączył: 23 Kwi 2016 Piwa: 3/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-04-12, 20:52
|
|
|
Pytanie do osób, które zakładały butle LPG -chodzi o zamontowanie reduktora "od strony butli" do instalacji, jest dostępna jakaś gotowa przejściówka z gwintu lewego na prawy czy tylko opcja lutowania zostaje ? |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:04
|
|
|
Miałem ten sam dylemat.
Lutowałem. A lutować trzeba umieć, mam ze 30 lat praktyki. Nie wolno przegrzać cyny bo zaraz (rok-dwa) się skruszy i gaz w eter Ci pójdzie. Najlepiej gorącym powietrzem , nie kolbą i nie mosiądz ze stalą.
Przyślij mi to Ci extra zlutuję, albo komuś komu ufasz. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
grzegorzalex
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:11
|
|
|
Instalacji gazowej w Polsce nie lutuje się cyna
Instalator może zastosować dwie metody połączeń rurowych:
- z zastosowaniem łączników lutowanych na twardo;
- z zastosowaniem łączników zaprasowywanych. |
_________________ Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
|
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:24
|
|
|
A ja mam lutowane i to robil gazownik niby. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:33
|
|
|
No ja tysz.
Grzesiu dobrze prawi, bo nie każdy potrafi lutować* - więc obligatoryjnie nie zaleca/nie zezwala się.
No i jak już to tylko metale szlachetne.
.
* Nie mylić lutowania z lutowaniem=budową instalacji grzewczych na miedzi. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-04-12, 21:40
|
|
|
gaz robi się na twardym lucie czasem zwanym spawaniem miedzi |
|
|
|
|
stivo.lodz
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ford Transit Safariways
Dołączył: 23 Kwi 2016 Piwa: 3/6 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
dominik
stary wyga
Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-04-13, 20:07
|
|
|
Zakończyłem standardowym zaworem z butli do którego podłączyłem przewód z reduktorem, jak co to zawsze można się podeprzeć butlą. |
_________________ Ewa i Piotrek
|
|
|
|
|
klaudynka
zaawansowany
Twój sprzęt: ford transit carado
Dołączył: 10 Kwi 2014 Otrzymał 4 piw(a)
|
Wysłany: 2018-04-15, 16:31
|
|
|
[quote="Socale"] koko napisał/a: | jak płyn dostanie się do instalacji
... |
No właśnie przecież piszecie o butli poziomej typowej ,,samochodówce" a wiadomo samochód ciągnie fazę płynną do parownika gdzie nastepuje zamiana fazy ciekłej w lotną. Wielozawór zabezpiecza przed przepełnieniem butli a nie przed poborem fazy płynnej. Jak to działa u was? czy pobierana faza jest na pewno lotna nie ciekła? Jak faza jest ciekła to się to zapali!
Ja to widzę tak rurka w zbiorniku która pobiera fazę płynną musi być skrócona na maxa aby pobierać fazę gazową |
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-04-15, 17:37
|
|
|
klaudynka napisał/a: | tak rurka w zbiorniku która pobiera fazę płynną musi być skrócona na maxa aby pobierać fazę gazową | Nie skrócona a skierowana - wygięta w górę ,
w najwyższy punkt zbiornika . |
|
|
|
|
klaudynka
zaawansowany
Twój sprzęt: ford transit carado
Dołączył: 10 Kwi 2014 Otrzymał 4 piw(a)
|
Wysłany: 2018-04-15, 19:09
|
|
|
amples napisał/a: | klaudynka napisał/a: | tak rurka w zbiorniku która pobiera fazę płynną musi być skrócona na maxa aby pobierać fazę gazową | Nie skrócona a skierowana - wygięta w górę ,
w najwyższy punkt zbiornika . |
No nie wiem zbiornik jest płaski gdzie najwyższy punkt? zwykła butla 11kg to 27.10 litrów gazu na 100% i to taka bomka bo jest przepełniona! normalna 11kg to około 19. 5 litra gazu A tu rurkę przekręczicz i wszystko OK? |
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2018-04-15, 19:32
|
|
|
Właśnie jestem na etapie uruchomienia butli LPG w swoim fordzie. Butla, tomtradycyjna bez uszka 40l. Idealnie pasuje w miejsce na tradycyjne butle i jeszcze na boku zostaje miejsce na chemię do kibelka
Złącze do napełniania będzie bezpośrednio przy zaworze a podłączenie do reduktora będzie z użyciem przewodu elastycznego i gwintu, tak żeby można było w każdej chwili podłączyć mała butlę.
Rurka pobierająca gaz z butli została skrócona.
Aha... butla oczywiście z homologazją. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-15, 19:42
|
|
|
klaudynka napisał/a: |
... A tu rurkę przekręczicz i wszystko OK? |
Tak, jest ok.
Butla 11kG ma zawór i ujście u góry, podczas jazdy gaz płynny lata i też jest możliwość zaciągnięcia gazu w postaci płynnej.
Ale... Na postoju to nie grozi. Nawet jeśli użyjesz gazu podczas jazdy, to jego pobór/zapotrzebowanie jest tak znikome, że w postaci ciekłej nie ma szans dostać nawet do reduktora choćby ogrzewanie i kuchenkę na max odpalić, to jest to tyle co potrzebuje jeden cylinder silnika 2,0 na wolnych obrotach. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2018-04-15, 19:57
|
|
|
Przy tradycyjnej butli LPG i ustawieniu jej w taki sposób żeby awor był w najwżej pozycji i skróceniu rurki jest bardzo mała szansa żeby zaciągnąć postać płynna.
Butla tankowania jest w 80% swojej pojemności więc w górnej części i tak będzie faza lotna. Budowa butli baryłki zapewnia, ze im mniej jest w niej gazu tym mniejsza szansa zaciągnięcia fazy płynnej. Trochę inaczej może być w butli toroidalnej. Tu budowa jest nieco inna. |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-04-15, 20:23
|
|
|
Horte napisał/a: | Przy tradycyjnej butli LPG i ustawieniu jej w taki sposób żeby awor był w najwżej pozycji i skróceniu rurki
...
Butla tankowania jest w 80% swojej pojemności więc w górnej części i tak będzie faza lotna.
... |
Nie!!! Uwaga!!!
Nie można tak montować gdyż to pływak decyduje o odcięciu tankowania przy odpowiednim 80% napełnieniu. Obrócenie zbiornika tak aby w/zawór był u góry zmienia charakterystykę ruchu pływaka = szybciej odcina=zmniejsza napełnienie poniżej 80% .
Ponadto nawet jakby zmodyfikować/odkształcić ramię pływaka, to zawór u góry dystansuje zbiornik od górnej powierzchni.
Wróć na stronę 1 i zerknij na rysunek. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
|