Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do kampera - Castrol VECTON -
Autor Wiadomość
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 19:25   

2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-01-22, 19:40   

wirefree napisał/a:
2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane.

co do lampki to mam nawyk sprawdzania przy zapalaniu, byl zalewany castrol ze znajomego sklepu, w oryginalnych opakowaniach ( nie beczkowy).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 20:06   

https://www.youtube.com/watch?v=Om5ICqBIeOY
https://www.youtube.com/watch?v=_4FVBVROQLE
https://www.youtube.com/watch?v=WmMvjiUzPM0
https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
onionskin 
stary wyga

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Gru 2013
Piwa: 46/138
Skąd: FMI
Wysłany: 2018-01-22, 20:20   

No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach:

o2.png
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 87,91 KB

o1.png
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 88,85 KB

o3.png
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 90,37 KB

o4.png
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 81,65 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2018-01-22, 20:23   

Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 20:53   

o ile pamiętamy, że lepkość jest jednym z zalecanych parametrów:

Oleje silnikowe do silników diesla w samochodach osobowych – oznaczone literą „B” (np. B1, B2,B3, B4, B5)
Oleje silnikowe do silników diesla z filtrami DPF oraz układami katalitycznymi TWC w samochodach osobowych – oznaczone literą „C” (np. C1, C2, C3, C4)
Oleje silnikowe do silników diesla w pojazdach ciężarowych – oznaczane literą „E” (np. E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E9)

nasze kampery z małymi wyjątkami są raczej samochodami osobowymi :lol:
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-01-22, 20:54   

RadekNet napisał/a:
Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?


ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach :) strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 20:58   

sugeruję iść w stronę wyższej cyferki za C lub B ( wyższa jakość ) niż zmienić na E.

Ciekawy ten filmik ( mimo języka ... ) :https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y

Jak widać mimo dobrych chęci i wydatków można wtopić co mogło miejsce u Flaga... ale na to już nie mamy wpływu, raczej nie kupowac jak wydaje się za tani.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-01-22, 21:03   

Flag napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"?


ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach :) strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego :)


W nowych autach trudno orzec ktory to lepszy, bo co jednemu szkodzi dla innego bedzie OK. Tu nie chodzi tylko o to oznaczenie 5W30 ale o konkretny typ oleju czasem nawet miedzy producentami sa roznice. W silniku masz setki elementow i to co dla jednego bedzie ok w innym nie zda egzaminu bo np olej bedzie za rzadki i turbina sie zatrze przy duzym obciazeniu. Diabeł tkwi w szczegółach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 21:27   

nikt nie skacze :) dyskusja jest merytoryczna. Popatrz co piszą w normie na E7:
E7-04 - .... Wszelkie wątpliwości co do stosowania nowej formulacji olejowej powinny być również rozstrzygnięte w serwisie danej marki.

ja podtrzymuję że zostawmy E dla ciężrówek a stosujemy co producent dla naszego modelu zaleca. Pamiętając, że starsze konstrukcje wcale nie muszą lepiej/dłużej pracować na najwyższej klasie oleju w naszej zalecanej grupie.

Ciekawe czy nasze LOTOSY i ORLENY też podrabiają :lol:

Pozdrawiam
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-01-22, 21:38   

onionskin napisał/a:
No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach:
Wynik tych badań jest znany już przed ,
oczywiście wygrywa zleceniodawca badań .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 21:42   

popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie .
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-01-22, 21:45   

Suliki napisał/a:
popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie .


do tej pory mialem właśnie tego magnateca o ktorym piszesz, w tym silniku od 100tys, w poprzednim całe poł miliona za wyjatkiem fabrycznego zalalnia.

gdzie znajde info jakie dokladnie parametry przewidzial producent do tego modelu - tylko nie mowcie że w ASO:)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 21:49   

to i masz dedykowany filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Om5ICqBIeOY
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-22, 21:52   

info o zalecanym oleju jest zwyczajowo w instrukcji dla danego modelu/rocznika.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***