Olej do kampera - Castrol VECTON - |
Autor |
Wiadomość |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-01-22, 19:25
|
|
|
2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane. |
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 19:40
|
|
|
wirefree napisał/a: | 2 razy zarznalem silnik, przyczyna po raz pierwszy spalona lampka cisnienia oleju i brak oleju, drugi raz pompa wody. W silniku sa tysiace czesci i to co pada to raczej osprzet olej tez moze byc przyczyna jesli nie jest stosowany zalecany przez producenta. To nie musi byc taki sam ale o identycznych parametrach. Wez poprawke jeszcze na wszelkiej masci podrobki a castrol podobno lubi byc podrobiony i wtedy ma parametry podobne do oleju slonecznikowego. Podstawowe pytanie ile ten twoj silnik miał naprawde przejechane. |
co do lampki to mam nawyk sprawdzania przy zapalaniu, byl zalewany castrol ze znajomego sklepu, w oryginalnych opakowaniach ( nie beczkowy). |
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
|
|
|
|
onionskin
stary wyga
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Gru 2013 Piwa: 46/138 Skąd: FMI
|
Wysłany: 2018-01-22, 20:20
|
|
|
No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach:
o2.png
|
|
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 87,91 KB |
o1.png
|
|
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 88,85 KB |
o3.png
|
|
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 90,37 KB |
o4.png
|
|
Plik ściągnięto 2177 raz(y) 81,65 KB |
|
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/72 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2018-01-22, 20:23
|
|
|
Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"? |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 20:53
|
|
|
o ile pamiętamy, że lepkość jest jednym z zalecanych parametrów:
Oleje silnikowe do silników diesla w samochodach osobowych – oznaczone literą „B” (np. B1, B2,B3, B4, B5)
Oleje silnikowe do silników diesla z filtrami DPF oraz układami katalitycznymi TWC w samochodach osobowych – oznaczone literą „C” (np. C1, C2, C3, C4)
Oleje silnikowe do silników diesla w pojazdach ciężarowych – oznaczane literą „E” (np. E1, E2, E3, E4, E5, E6, E7, E9)
nasze kampery z małymi wyjątkami są raczej samochodami osobowymi |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 20:54
|
|
|
RadekNet napisał/a: | Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"? |
ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 20:58
|
|
|
sugeruję iść w stronę wyższej cyferki za C lub B ( wyższa jakość ) niż zmienić na E.
Ciekawy ten filmik ( mimo języka ... ) :https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y
Jak widać mimo dobrych chęci i wydatków można wtopić co mogło miejsce u Flaga... ale na to już nie mamy wpływu, raczej nie kupowac jak wydaje się za tani. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-01-22, 21:03
|
|
|
Flag napisał/a: | RadekNet napisał/a: | Ale jeśli wlewamy olej o zalecanych przez producenta parametrach to ten "do ciężarówek" ma chyba szanse być lepszy, niż ten "do osobówek"? |
ja sobie nie wyobrażam wlać o innych parametrach strasznie tu na mnie naskoczyli bo jakis dziwnie założyli ze wleje tam coś niezgodnego z parametrami, ja chcialem cos lepszego |
W nowych autach trudno orzec ktory to lepszy, bo co jednemu szkodzi dla innego bedzie OK. Tu nie chodzi tylko o to oznaczenie 5W30 ale o konkretny typ oleju czasem nawet miedzy producentami sa roznice. W silniku masz setki elementow i to co dla jednego bedzie ok w innym nie zda egzaminu bo np olej bedzie za rzadki i turbina sie zatrze przy duzym obciazeniu. Diabeł tkwi w szczegółach. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 21:27
|
|
|
nikt nie skacze dyskusja jest merytoryczna. Popatrz co piszą w normie na E7:
E7-04 - .... Wszelkie wątpliwości co do stosowania nowej formulacji olejowej powinny być również rozstrzygnięte w serwisie danej marki.
ja podtrzymuję że zostawmy E dla ciężrówek a stosujemy co producent dla naszego modelu zaleca. Pamiętając, że starsze konstrukcje wcale nie muszą lepiej/dłużej pracować na najwyższej klasie oleju w naszej zalecanej grupie.
Ciekawe czy nasze LOTOSY i ORLENY też podrabiają
Pozdrawiam |
_________________ P&E |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-01-22, 21:38
|
|
|
onionskin napisał/a: | No i są różnej jakości oleje (oryginalne) co widać na laboratoryjnych próbach: | Wynik tych badań jest znany już przed ,
oczywiście wygrywa zleceniodawca badań . |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 21:42
|
|
|
popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie . |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-01-22, 21:45
|
|
|
Suliki napisał/a: | popatrzyłem z ciekawości na karty katalogowe Castrola Vecton 5W30 E7 i Magnatec 5W30 B4 ( powiedzmy że to +/- odpowiedniki ) , w zasadzie wszystkie szczegółowe parametry się różnią. Jedne mniej inne więcej np popiół siarczanowy ( to albo wylatuje z rury albo się osadza w silniku albo filtr DPF wyłapuje ) jest dla E7 1,8% a dla B4 1,1% a dla aut z DPF czyli klasa C jest 0,5% i mniej.
Co może podważać stwierdzenie, że olej dla ciężarówek będzie lepszy dla naszych osobówek w tej samej klasie . |
do tej pory mialem właśnie tego magnateca o ktorym piszesz, w tym silniku od 100tys, w poprzednim całe poł miliona za wyjatkiem fabrycznego zalalnia.
gdzie znajde info jakie dokladnie parametry przewidzial producent do tego modelu - tylko nie mowcie że w ASO:) |
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-01-22, 21:52
|
|
|
info o zalecanym oleju jest zwyczajowo w instrukcji dla danego modelu/rocznika. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
|