Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie przewodów hamulcowych Ducato I. Pilna pomoc.
Autor Wiadomość
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2018-01-21, 13:34   Podłączenie przewodów hamulcowych Ducato I. Pilna pomoc.

Witam,
Zapomniałem sprawdzić, jak są podłączone przewody hamulcowe z przodu i mam teraz problem... :(
Z pompy 2 przewody idą na przód, czy w zaciskach idą one na małe tłoczki czy na duże? A może nie ma różnicy? Jeszcze 2 przewody idą czwórnika.
Które idą na duży a które na mały tłoczek?
Pozdrawiam
Bango
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-01-21, 14:09   

Bango napisał/a:
Z pompy 2 przewody idą na przód, czy w zaciskach idą one na małe tłoczki czy na duże?
Na logikę rzecz biorąc na duże
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2018-01-21, 14:28   

A czy w zacisku jest otwór wyrównujący ciśnienie?
Bo jeżeli nie ma to według mnie przewody bezpośrednio z pompy powinny iść na mały tłoczek. Ciśnienie x średnica tłoczka daje siłę hamowania. Czyli małe tłoczki powinny dostać zasilanie z pompy a duże, które potrzebują mniejszego ciśnienia do uzyskania takiej siły hamowania co małe, powinny dostać zasilanie z czwórnika.
Taka moja jest logika, aczkolwiek mogę się mylić.

amples rozwiń swoją wypowiedź.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamil Cz 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2018-01-21, 16:01   

Masz w zaciskach możliwość podłączenie dwóch przewodów ?
Siedzę w mechanice od lat i nie spotkałem się z takimi zaciskami.
No za wyjątkiem motocykli w których jest sustem DUAL.
W zacisku kilkutłoczkowym (np. mercedes 207D) tłoczki połączone są szeregowo przez korpus zacisku. Zawsze jest jednokowe ciśnienie płynu na każdym tłoczku.
Na zacisku są dwa gniazda gwintowe jedno na przewód drugie na odpowietrznik.
Jeśli pompa ma cztery wyjścia na przewody to biegną one bezpośrednio do kół ,na tył po drodze w okolicach tylnej osi jest jeszcze regulator siły hamowania.
Chyba że masz ABS.
Jeśli pompa ma dwa wyjśćian to są po prostu trójniki.
_________________
Kamil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-01-21, 16:47   

Kamil Cz napisał/a:
mechanice od lat i nie spotkałem się z takimi zaciskami.

Nie tylko fiat , np MB100
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2018-01-21, 23:05   

Kamil Cz napisał/a:
Masz w zaciskach możliwość podłączenie dwóch przewodów ?

To nie możliwość tylko tak ma być. Chyba Ducato serii pierwszej nie jest Ci znane od strony mechanicznej. Jak napisałem wcześniej na przedni zacisk dwutłoczkowy idą dwa przewody, po jednym na tłoczek.


Kamil Cz napisał/a:
W zacisku kilkutłoczkowym (np. mercedes 207D) tłoczki połączone są szeregowo przez korpus zacisku. Zawsze jest jednokowe ciśnienie płynu na każdym tłoczku.

Wyrównywacza ciśnienia nie zauważyłem.


Kamil Cz napisał/a:
Chyba że masz ABS.

Chyba Ducato serii pierwszej nie jest Ci znane od strony mechanicznej.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2018-01-23, 08:37   

Up up, ktoś mógłby sprawdzić u siebie w aucie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-23, 09:35   

Z jednej sekcji pompy zasilane są duże tłoczki z drugiej małe + tył.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2018-01-23, 10:49   

darek 61 napisał/a:
Z jednej sekcji pompy zasilane są duże tłoczki z drugiej małe + tył.

Pierwsza sekcja to przewód w prawo na czwórnik, druga sekcja to dwa wyjścia końcu pompy, tak?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany


Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 39/20
Skąd: Krajna
Wysłany: 2018-01-23, 11:37   

Mój kamper stoi w garażu na obciętych felgach (Musiałem obniżyć kampera by wjechać do garażu). Wszystko jest widoczne. Zrobię zdjęcia i wyślę, ale dopiero wieczorem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2018-01-23, 12:01   

Z przodu pompy idzie na dolne cylinderki obu kół, ten z tyłu na czwórnik, z czwórnika na górne cylinderki i tył.
Na prawy przód idzie ten dolny króciec, na lewe koło ten z boku.
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2018-01-23, 12:14   

Kamil Cz napisał/a:
Masz w zaciskach możliwość podłączenie dwóch przewodów ?
Siedzę w mechanice od lat i nie spotkałem się z takimi zaciskami.
No za wyjątkiem motocykli w których jest sustem DUAL.
W zacisku kilkutłoczkowym (np. mercedes 207D) tłoczki połączone są szeregowo przez korpus zacisku. Zawsze jest jednokowe ciśnienie płynu na każdym tłoczku.
Na zacisku są dwa gniazda gwintowe jedno na przewód drugie na odpowietrznik.
Jeśli pompa ma cztery wyjścia na przewody to biegną one bezpośrednio do kół ,na tył po drodze w okolicach tylnej osi jest jeszcze regulator siły hamowania.
Chyba że masz ABS.
Jeśli pompa ma dwa wyjśćian to są po prostu trójniki.

Pytanie było jak podłączyć tłoczki a nie ile ich jest :szeroki_usmiech :spoko
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darek 61 
Kombatant


Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Piwa: 146/103
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-23, 13:49   

Bango napisał/a:
darek 61 napisał/a:
Z jednej sekcji pompy zasilane są duże tłoczki z drugiej małe + tył.

Pierwsza sekcja to przewód w prawo na czwórnik, druga sekcja to dwa wyjścia końcu pompy, tak?

Sekcje są tej samej wydajności,ta z czwórnikiem zasila przód małe tłoczki +tył.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bango 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2018-01-23, 14:14   

takie coś dostałem z fiata

schemat ducato.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 49,41 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 48/54
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2018-01-24, 07:39   

Bango napisał/a:
Up up, ktoś mógłby sprawdzić u siebie w aucie?

Ja specjalnie poszedłem kilkaset metrów w ten mroźny poranek. Pokręciłem kierownicą by zajrzeć za koła, zdemontowałem zapasówkę by spojrzeć na pompę, wróciłem i Ci opisałem co zobaczyłem. Kilka innych osób również próbowało Ci pomóc. Fajnie, że to zauważyłeś. :spoko
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***