Podłączenie przewodów hamulcowych Ducato I. Pilna pomoc. |
Autor |
Wiadomość |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2018-01-21, 13:34 Podłączenie przewodów hamulcowych Ducato I. Pilna pomoc.
|
|
|
Witam,
Zapomniałem sprawdzić, jak są podłączone przewody hamulcowe z przodu i mam teraz problem...
Z pompy 2 przewody idą na przód, czy w zaciskach idą one na małe tłoczki czy na duże? A może nie ma różnicy? Jeszcze 2 przewody idą czwórnika.
Które idą na duży a które na mały tłoczek?
Pozdrawiam
Bango |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-01-21, 14:09
|
|
|
Bango napisał/a: | Z pompy 2 przewody idą na przód, czy w zaciskach idą one na małe tłoczki czy na duże? | Na logikę rzecz biorąc na duże |
|
|
|
 |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2018-01-21, 14:28
|
|
|
A czy w zacisku jest otwór wyrównujący ciśnienie?
Bo jeżeli nie ma to według mnie przewody bezpośrednio z pompy powinny iść na mały tłoczek. Ciśnienie x średnica tłoczka daje siłę hamowania. Czyli małe tłoczki powinny dostać zasilanie z pompy a duże, które potrzebują mniejszego ciśnienia do uzyskania takiej siły hamowania co małe, powinny dostać zasilanie z czwórnika.
Taka moja jest logika, aczkolwiek mogę się mylić.
amples rozwiń swoją wypowiedź. |
|
|
|
|
 |
Kamil Cz
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2018-01-21, 16:01
|
|
|
Masz w zaciskach możliwość podłączenie dwóch przewodów ?
Siedzę w mechanice od lat i nie spotkałem się z takimi zaciskami.
No za wyjątkiem motocykli w których jest sustem DUAL.
W zacisku kilkutłoczkowym (np. mercedes 207D) tłoczki połączone są szeregowo przez korpus zacisku. Zawsze jest jednokowe ciśnienie płynu na każdym tłoczku.
Na zacisku są dwa gniazda gwintowe jedno na przewód drugie na odpowietrznik.
Jeśli pompa ma cztery wyjścia na przewody to biegną one bezpośrednio do kół ,na tył po drodze w okolicach tylnej osi jest jeszcze regulator siły hamowania.
Chyba że masz ABS.
Jeśli pompa ma dwa wyjśćian to są po prostu trójniki. |
_________________ Kamil |
|
|
|
 |
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-01-21, 16:47
|
|
|
Kamil Cz napisał/a: | mechanice od lat i nie spotkałem się z takimi zaciskami. |
Nie tylko fiat , np MB100 |
|
|
|
 |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2018-01-21, 23:05
|
|
|
Kamil Cz napisał/a: | Masz w zaciskach możliwość podłączenie dwóch przewodów ? |
To nie możliwość tylko tak ma być. Chyba Ducato serii pierwszej nie jest Ci znane od strony mechanicznej. Jak napisałem wcześniej na przedni zacisk dwutłoczkowy idą dwa przewody, po jednym na tłoczek.
Kamil Cz napisał/a: | W zacisku kilkutłoczkowym (np. mercedes 207D) tłoczki połączone są szeregowo przez korpus zacisku. Zawsze jest jednokowe ciśnienie płynu na każdym tłoczku. |
Wyrównywacza ciśnienia nie zauważyłem.
Kamil Cz napisał/a: | Chyba że masz ABS. |
Chyba Ducato serii pierwszej nie jest Ci znane od strony mechanicznej. |
|
|
|
|
 |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2018-01-23, 08:37
|
|
|
Up up, ktoś mógłby sprawdzić u siebie w aucie? |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-01-23, 09:35
|
|
|
Z jednej sekcji pompy zasilane są duże tłoczki z drugiej małe + tył. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2018-01-23, 10:49
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Z jednej sekcji pompy zasilane są duże tłoczki z drugiej małe + tył. |
Pierwsza sekcja to przewód w prawo na czwórnik, druga sekcja to dwa wyjścia końcu pompy, tak? |
|
|
|
 |
Rumburak
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Gru 2017 Piwa: 39/20 Skąd: Krajna
|
Wysłany: 2018-01-23, 11:37
|
|
|
Mój kamper stoi w garażu na obciętych felgach (Musiałem obniżyć kampera by wjechać do garażu). Wszystko jest widoczne. Zrobię zdjęcia i wyślę, ale dopiero wieczorem. |
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-01-23, 12:01
|
|
|
Z przodu pompy idzie na dolne cylinderki obu kół, ten z tyłu na czwórnik, z czwórnika na górne cylinderki i tył.
Na prawy przód idzie ten dolny króciec, na lewe koło ten z boku. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-01-23, 12:14
|
|
|
Kamil Cz napisał/a: | Masz w zaciskach możliwość podłączenie dwóch przewodów ?
Siedzę w mechanice od lat i nie spotkałem się z takimi zaciskami.
No za wyjątkiem motocykli w których jest sustem DUAL.
W zacisku kilkutłoczkowym (np. mercedes 207D) tłoczki połączone są szeregowo przez korpus zacisku. Zawsze jest jednokowe ciśnienie płynu na każdym tłoczku.
Na zacisku są dwa gniazda gwintowe jedno na przewód drugie na odpowietrznik.
Jeśli pompa ma cztery wyjścia na przewody to biegną one bezpośrednio do kół ,na tył po drodze w okolicach tylnej osi jest jeszcze regulator siły hamowania.
Chyba że masz ABS.
Jeśli pompa ma dwa wyjśćian to są po prostu trójniki. |
Pytanie było jak podłączyć tłoczki a nie ile ich jest |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2018-01-23, 13:49
|
|
|
Bango napisał/a: | darek 61 napisał/a: | Z jednej sekcji pompy zasilane są duże tłoczki z drugiej małe + tył. |
Pierwsza sekcja to przewód w prawo na czwórnik, druga sekcja to dwa wyjścia końcu pompy, tak? |
Sekcje są tej samej wydajności,ta z czwórnikiem zasila przód małe tłoczki +tył. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bango
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 93 2,5 td transporter nie camper
Dołączył: 21 Gru 2014 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 2018-01-23, 14:14
|
|
|
takie coś dostałem z fiata
schemat ducato.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 117 raz(y) 49,41 KB |
|
|
|
|
 |
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 48/54 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2018-01-24, 07:39
|
|
|
Bango napisał/a: | Up up, ktoś mógłby sprawdzić u siebie w aucie? |
Ja specjalnie poszedłem kilkaset metrów w ten mroźny poranek. Pokręciłem kierownicą by zajrzeć za koła, zdemontowałem zapasówkę by spojrzeć na pompę, wróciłem i Ci opisałem co zobaczyłem. Kilka innych osób również próbowało Ci pomóc. Fajnie, że to zauważyłeś. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
 |
|