|
|
KAMPER VAN - co polecacie |
Autor |
Wiadomość |
maciejerasme
początkujący forumowicz
Dołączył: 01 Lut 2018 Otrzymał 9 piw(a) Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 2018-02-01, 07:44 KAMPER VAN - co polecacie
|
|
|
Witam wszystkich na forum.
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie
Początkowo mieliśmy kupić kampera używanego, rocznik 2010 w górę. W cenie 60-80tys. Niestety rynek szybko to zweryfikował. Raz, że takich młodych Vanów jest bardzo mało, dwa - na pewno nie w tej cenie. (Poprawcie mnie jeśli się mylę, albo źle szukam)
Teraz myślę o zakupie Vana nowego. W internecie takie Vany zaczynają się od kwoty 160tys. Najczęściej na fiacie ducato (https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-roller-team-livingstone-2-sport-na-miejscu-mtm-campery-katowice-ID6zwVOH.html).
Jeszcze inną opcją jest sprowadzenie ze stanów jakiegoś RV Motorhome Class B, bo słyszałem, że czasami można upolować coś w bardzo dobrej cenie i stanie.
Mam trochę mętlik dlatego chciałem prosić was o radę. Cena gra dużą rolę, ale nie chce też kupować czegoś starszego niż 2010. W podróży będziemy większość czasu więc trochę bym się obawiał jeździć czymś starszym.
Co robić. Dalej rozglądać się za używanym Vanem, jest szansa na upolowanie czegoś w niezłej cenie?
Czy raczej stawiać na nowy? Jeśli tak to jaki model? (te fiaty są ok?). Jaki producent itp. Na co zwracać uwagę.
A może stawiać na sprowadzenie czegoś ze stanów? Jak potem z ewentualna naprawą takiego auta w Europie. Jak z przepisami, masą całkowitą, prądem itp? Czy to wszystko będzie zgodne z naszymi Europejskimi przepisami?
Trochę się rozpisałem, ale jestem świeży w temacie, stąd tyle pytań.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-02-01, 08:47
|
|
|
Jeżeli boisz się awaryjności starych aut (ja mam akurat odwrotne podejście do tematu - wolałbym prostego turbodiesla z lat 90, zrobić go raz i zapomnieć o nim na lata), to dużo bardziej powinieneś się bać dostępności części do aut z USA, a przede wszystkim dostępności serwisów, które chętnie zajmą się takim autem. W trasie za granicą to jest problem i mówię to, jako człowiek który szczerze Amcary kocha i niejeden w życiu miał.
Dam Ci przykład auta z innej beczki - krótki Ducato Dethleffs A5250, auto ma poniżej 5.5m długości, spanie na górze, wygodny stolik na dole, obszerną łazienkę - wszystko, co trzeba. Na pewno jest więcej miejsca na szerokość, niż w campervanie. Kupisz to za ułamek tego budżetu, wstawisz na przegląd systemów pokładowych, przejrzysz silnik i masz z bani zmartwienia na długi czas. Kompaktowy, zwinny kamper.
Kolega rozważa sprzedaż takiego auta, na samym dole strony:
https://www.camperteam.pl...p=699376#699376 |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2018-02-01, 10:42 Re: KAMPER VAN - co polecacie
|
|
|
Jak kamper van (my tu mówimy raczej - blaszak) to na Fiacie (lub Peugeot/Citroen to jest to samo) dlatego, że jest najszerszy wewnątrz.
Jeżeli ma być dwuosobowy to może znajdziesz kogoś kto zrobi zabudowę na blaszaku ale przy założeniu kupienia dobrej bazy to i tak wyjdzie na moje oko minimum 120 tys. Ale wszystko nowe i zrobione pod siebie. I to by była najlepsza opcja.
Sprowadzanie z USA bym odpuścił. Żaden tam nie mieści się w DMC 3,5T, trzeba przerobić elektrykę, koszty sprowadzanie nie małe.
Awaryjności się tak bardzo nie obawiaj, dostawczaki są przygotowane na tłuczenie setek tysięcy kilometrów a kampery robią ich znacznie mniej. Znajomy ma Ducato lawetę, przebieg minimum 700 tys km (minimum bo akurat licznik kilometrów się kiedyś popsuł) i jeździ bez naprawy głównej. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 98/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2018-02-02, 09:12
|
|
|
Bajaga napisał/a: | znajdziesz kogoś kto zrobi zabudowę na blaszaku. |
Ja tak zrobiłem, na nowej bazie. Polecam. Nawet na tym forum są koledzy, którzy Ci to zrobią. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-02-02, 13:48
|
|
|
Cześć, z własnych doświadczeń - poszukaj czegoś w Niemczech na Fiacie z 2,0 silnikiem ( 116KM ), nie jest łatwo znaleść bo większość to 2,3l i wchodzi wysoka akcyza. Za 2,0 zapłacisz 3,6%, a autko będzie prawie na pewno lepsze od wyklepanych ( albo i nie ) dostępnych od polskich importerów. Silnik 2,0 - super dla takiego pojazdu, zrobiłem 67k km i nie mam żadnych uwag.
Korzystam z tej strony, wymaga to trochę poszperania ale da się coś fajnego wyłapać: tu prawie nowy kupisz za 35k Euro +3,6% + 1500 PLN transport do polski i +/- 500PLN za zarejestowania i masz prawie nowe auto.
https://www.mobile.de/pl/.../246591602.html
Jak dobrze popatrzysz to znajdziesz 2,0 ( chyba od 2012 produkowany ! ) za 20-25k Euro co przy dzisiejszym kursie jest dobrą okazję |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-02-02, 13:51
|
|
|
trzeba trochę szczęścia żeby 2,0 znaleść ale ja już 2 razy trafiłem. W obu przypadkach mam bardzo dobre doświadczenia. Jak co to pisz chętnie podpowiem. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-02-02, 15:33
|
|
|
420 kg ładownosci to moze byc mało. |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2018-02-02, 15:52
|
|
|
Mała uwaga do silników 2.0. Do zeszłego roku Fiat Ducato 2.0 był produkowany ze 5 biegową skrzynią co nie było zaciekawe. Od wejścia normy Euro6 silniki 2.0 są zestawiane z 6 biegową skrzynią biegów i to jest zupełnie inna jazda. Lepiej poszukać wersji 2.0 z 6 biegami. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-02-02, 15:55
|
|
|
o ile pamiętam z moich poszukiwań większość blaszaków od producenta ma zbliżoną ładowność 400-450kg , to akurat jest lekkie nadwozie o DMC 3300, można poszukać 3500 ale to nie zwiększa ładowności do 620kg ... niestety |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-02-02, 16:38
|
|
|
Suliki napisał/a: | o ile pamiętam z moich poszukiwań większość blaszaków od producenta ma zbliżoną ładowność 400-450kg , to akurat jest lekkie nadwozie o DMC 3300, można poszukać 3500 ale to nie zwiększa ładowności do 620kg ... niestety |
jak w blaszakach sie podaje MW ? bo w takich przyczepach kempingowych to calkiem puste są ważone, nawet bez akumulatora. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-02-02, 18:18
|
|
|
Cześć, nie wiem czy to jest ogólna zasada, ale w instrukcji mojego Hymera jest tak: masa dopuszczalna pomniejszona o masę samochodu gotowego do jazdy ( z dowodu rubryka G, paliwo i kierowca i inne płyny na pokładzie ) pomniejszona o 3 osoby po 75kg ( 225kg bo pojazd jest dla 4 osób ) i minus wyposażenie dodatkowe ( 40 kg ? to chyba są indywidualne extrasy jak np TV, butle z gazem itp ) . Trochę nie jasno ale tak jest napisane, wg mnie to można założyć dla 3300 DMC: 3300kg-G ( u mnie 2895kg )- druga osoba ( 50kg ) = 355kg na bagaż.
G- zawiera kierowcę i +/-90% wagi płynów - mogą być różne % w zależności od producenta
Zważę się gdzieś w kwietniu to dam znać co u mnie jest liczone do tych 2895kg |
_________________ P&E |
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2018-02-02, 20:55
|
|
|
maciejerasme napisał/a: | Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie |
Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa.
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
grzegorzalex
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Gru 2013 Piwa: 38/19 Skąd: Opalenica
|
Wysłany: 2018-02-02, 21:02
|
|
|
eMKa napisał/a: | maciejerasme napisał/a: | Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie |
Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa.
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz |
Krzysiek ty masz L3H2 |
_________________ Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
|
|
|
|
|
eMKa
Kombatant
Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Piwa: 296/156 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2018-02-02, 21:12
|
|
|
grzegorzalex napisał/a: | eMKa napisał/a: | maciejerasme napisał/a: | Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie |
Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa.
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz |
Krzysiek ty masz L3H2 |
No tak, brak okularów i te literki takie... niewyraźne |
_________________ Gosia & Krzysiek
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|