Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
KAMPER VAN - co polecacie
Autor Wiadomość
maciejerasme 
początkujący forumowicz

Dołączył: 01 Lut 2018
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-02-01, 07:44   KAMPER VAN - co polecacie

Witam wszystkich na forum.

Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Początkowo mieliśmy kupić kampera używanego, rocznik 2010 w górę. W cenie 60-80tys. Niestety rynek szybko to zweryfikował. Raz, że takich młodych Vanów jest bardzo mało, dwa - na pewno nie w tej cenie. (Poprawcie mnie jeśli się mylę, albo źle szukam)

Teraz myślę o zakupie Vana nowego. W internecie takie Vany zaczynają się od kwoty 160tys. Najczęściej na fiacie ducato (https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-roller-team-livingstone-2-sport-na-miejscu-mtm-campery-katowice-ID6zwVOH.html).

Jeszcze inną opcją jest sprowadzenie ze stanów jakiegoś RV Motorhome Class B, bo słyszałem, że czasami można upolować coś w bardzo dobrej cenie i stanie.

Mam trochę mętlik dlatego chciałem prosić was o radę. Cena gra dużą rolę, ale nie chce też kupować czegoś starszego niż 2010. W podróży będziemy większość czasu więc trochę bym się obawiał jeździć czymś starszym.
Co robić. Dalej rozglądać się za używanym Vanem, jest szansa na upolowanie czegoś w niezłej cenie?
Czy raczej stawiać na nowy? Jeśli tak to jaki model? (te fiaty są ok?). Jaki producent itp. Na co zwracać uwagę.
A może stawiać na sprowadzenie czegoś ze stanów? Jak potem z ewentualna naprawą takiego auta w Europie. Jak z przepisami, masą całkowitą, prądem itp? Czy to wszystko będzie zgodne z naszymi Europejskimi przepisami?

Trochę się rozpisałem, ale jestem świeży w temacie, stąd tyle pytań.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-02-01, 08:47   

Jeżeli boisz się awaryjności starych aut (ja mam akurat odwrotne podejście do tematu - wolałbym prostego turbodiesla z lat 90, zrobić go raz i zapomnieć o nim na lata), to dużo bardziej powinieneś się bać dostępności części do aut z USA, a przede wszystkim dostępności serwisów, które chętnie zajmą się takim autem. W trasie za granicą to jest problem i mówię to, jako człowiek który szczerze Amcary kocha i niejeden w życiu miał.

Dam Ci przykład auta z innej beczki - krótki Ducato Dethleffs A5250, auto ma poniżej 5.5m długości, spanie na górze, wygodny stolik na dole, obszerną łazienkę - wszystko, co trzeba. Na pewno jest więcej miejsca na szerokość, niż w campervanie. Kupisz to za ułamek tego budżetu, wstawisz na przegląd systemów pokładowych, przejrzysz silnik i masz z bani zmartwienia na długi czas. Kompaktowy, zwinny kamper.
Kolega rozważa sprzedaż takiego auta, na samym dole strony:

https://www.camperteam.pl...p=699376#699376
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2018-02-01, 10:42   Re: KAMPER VAN - co polecacie

Jak kamper van (my tu mówimy raczej - blaszak) to na Fiacie (lub Peugeot/Citroen to jest to samo) dlatego, że jest najszerszy wewnątrz.
Jeżeli ma być dwuosobowy to może znajdziesz kogoś kto zrobi zabudowę na blaszaku ale przy założeniu kupienia dobrej bazy to i tak wyjdzie na moje oko minimum 120 tys. Ale wszystko nowe i zrobione pod siebie. I to by była najlepsza opcja.

Sprowadzanie z USA bym odpuścił. Żaden tam nie mieści się w DMC 3,5T, trzeba przerobić elektrykę, koszty sprowadzanie nie małe.

Awaryjności się tak bardzo nie obawiaj, dostawczaki są przygotowane na tłuczenie setek tysięcy kilometrów a kampery robią ich znacznie mniej. Znajomy ma Ducato lawetę, przebieg minimum 700 tys km (minimum bo akurat licznik kilometrów się kiedyś popsuł) i jeździ bez naprawy głównej.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 98/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-02-02, 09:12   

Bajaga napisał/a:
znajdziesz kogoś kto zrobi zabudowę na blaszaku.


Ja tak zrobiłem, na nowej bazie. Polecam. Nawet na tym forum są koledzy, którzy Ci to zrobią.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-02-02, 13:48   

Cześć, z własnych doświadczeń - poszukaj czegoś w Niemczech na Fiacie z 2,0 silnikiem ( 116KM ), nie jest łatwo znaleść bo większość to 2,3l i wchodzi wysoka akcyza. Za 2,0 zapłacisz 3,6%, a autko będzie prawie na pewno lepsze od wyklepanych ( albo i nie ) dostępnych od polskich importerów. Silnik 2,0 - super dla takiego pojazdu, zrobiłem 67k km i nie mam żadnych uwag.

Korzystam z tej strony, wymaga to trochę poszperania ale da się coś fajnego wyłapać: tu prawie nowy kupisz za 35k Euro +3,6% + 1500 PLN transport do polski i +/- 500PLN za zarejestowania i masz prawie nowe auto.

https://www.mobile.de/pl/.../246591602.html

Jak dobrze popatrzysz to znajdziesz 2,0 ( chyba od 2012 produkowany ! ) za 20-25k Euro co przy dzisiejszym kursie jest dobrą okazję
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-02-02, 13:51   

trzeba trochę szczęścia żeby 2,0 znaleść ale ja już 2 razy trafiłem. W obu przypadkach mam bardzo dobre doświadczenia. Jak co to pisz chętnie podpowiem.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-02-02, 15:31   

albo zobacz tego, coś nie tak z opisem bo jak to 116KM to raczej 2,0 nie 2,3:

https://www.autoscout24.d...1e?asrc=st%7cas
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-02-02, 15:33   

Suliki napisał/a:
albo zobacz tego, coś nie tak z opisem bo jak to 116KM to raczej 2,0 nie 2,3:

https://www.autoscout24.d...1e?asrc=st%7cas


420 kg ładownosci to moze byc mało.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2018-02-02, 15:52   

Mała uwaga do silników 2.0. Do zeszłego roku Fiat Ducato 2.0 był produkowany ze 5 biegową skrzynią co nie było zaciekawe. Od wejścia normy Euro6 silniki 2.0 są zestawiane z 6 biegową skrzynią biegów i to jest zupełnie inna jazda. Lepiej poszukać wersji 2.0 z 6 biegami.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-02-02, 15:55   

o ile pamiętam z moich poszukiwań większość blaszaków od producenta ma zbliżoną ładowność 400-450kg , to akurat jest lekkie nadwozie o DMC 3300, można poszukać 3500 ale to nie zwiększa ładowności do 620kg ... niestety
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
weteran


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 33/10
Wysłany: 2018-02-02, 16:38   

Suliki napisał/a:
o ile pamiętam z moich poszukiwań większość blaszaków od producenta ma zbliżoną ładowność 400-450kg , to akurat jest lekkie nadwozie o DMC 3300, można poszukać 3500 ale to nie zwiększa ładowności do 620kg ... niestety


jak w blaszakach sie podaje MW ? bo w takich przyczepach kempingowych to calkiem puste są ważone, nawet bez akumulatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-02-02, 18:18   

Cześć, nie wiem czy to jest ogólna zasada, ale w instrukcji mojego Hymera jest tak: masa dopuszczalna pomniejszona o masę samochodu gotowego do jazdy ( z dowodu rubryka G, paliwo i kierowca i inne płyny na pokładzie ) pomniejszona o 3 osoby po 75kg ( 225kg bo pojazd jest dla 4 osób ) i minus wyposażenie dodatkowe ( 40 kg ? to chyba są indywidualne extrasy jak np TV, butle z gazem itp ) . Trochę nie jasno ale tak jest napisane, wg mnie to można założyć dla 3300 DMC: 3300kg-G ( u mnie 2895kg )- druga osoba ( 50kg ) = 355kg na bagaż.

G- zawiera kierowcę i +/-90% wagi płynów - mogą być różne % w zależności od producenta :)

Zważę się gdzieś w kwietniu to dam znać co u mnie jest liczone do tych 2895kg
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-02-02, 20:55   

maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2018-02-02, 21:02   

eMKa napisał/a:
maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)

Krzysiek ty masz L3H2 :lol:
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-02-02, 21:12   

grzegorzalex napisał/a:
eMKa napisał/a:
maciejerasme napisał/a:
Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem. Planujemy wybrać się z moją kobietą w podróż (bez ograniczenia czasowego gdyż oboje pracujemy zdalnie) i poznać trochę świata;). Stawiamy raczej na Vana, ze względu na łatwość w prowadzeniu oraz większą swobodę - ewentualne noclegi na dziko. Nasze wymagania to:
- Van raczej mały, tj. do 6m. Ze względu na niższe opłaty na autostradach, promach itp, łatwość w prowadzeniu takiego auta oraz mniejsze spalanie (poprawcie mnie jeśli się mylę)
- Kamper full wyposażony, tj. kuchenka, lodówka, wc z prysznicem. Stawiamy na dużą niezależność, ewentualne noclegi na dziko itp. Myślę również o zmontowaniu paneli słonecznych.
- dla dwóch osób
- mile widziane małe spalanie

Bez przechwałek, widziałem setki blaszaków i nadal oglądam, tak z czystej ciekawości. Sam mam L2H2 robionego przez rzemieślnika.
Po 9 latach i 100 000 km użytkowania nie żałuje swojej decyzji. Dziś pewnie coś bym zmienił, są nowe rozwiązania, choćby ogrzewaniie na ON.i lodówka sprężarkowa. :)
Proponuje kupić Vana w dobrym stanie i dać do zrobienia u sprawdzonego rzemieślnika, chyba że sam potrafisz :)

Krzysiek ty masz L3H2 :lol:


No tak, brak okularów i te literki takie... niewyraźne
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***