Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
właz, przełaz, drzwiczki jakie
Autor Wiadomość
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2018-02-11, 10:10   

Bardziej funkcjonalnie by było gdybyś połączył kabinę i kontener rękawem elastycznym a zamiast podwójnych drzwiczek (które będą wymagały dużo wolnej przestrzeni do otwierania) zamontować żaluzję pionową. W takim wykonaniu przejście powiększy się aż do dachu kabiny i będzie możliwość przejścia nie tylko dla piesków.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-02-11, 11:03   

wlodo napisał/a:
Bardziej funkcjonalnie by było gdybyś połączył kabinę i kontener rękawem elastycznym a zamiast podwójnych drzwiczek (które będą wymagały dużo wolnej przestrzeni do otwierania) zamontować żaluzję pionową. W takim wykonaniu przejście powiększy się aż do dachu kabiny i będzie możliwość przejścia nie tylko dla piesków.


awykonalne, tu popatrz jak buda pracuje w stosunku do kontenera, a to na tym filmie to w gruncie rzeczy żaden teren. Z praktyki (osobistej) wiem jak bardzo budy są wobec siebie wahliwe.
https://youtu.be/uZTMifi9yQM

no i druga rzecz, ten model ma odchylana kabinę (w celu dostępu do silnika i innych podzespołów)

ca 80 na 80 pozwoli i mnie przeleźć ;)
https://i.imgur.com/gKm7kUu.gif


a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-11, 16:48   

bert napisał/a:



a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej.


Sam se takie zrób. Z tego co wytniesz drzwiczki, zawisiki, ramka z jakiś profili i po temacie.
Ja bym robił maksymalnie duże jakie się da.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-02-11, 18:02   

miklo75 napisał/a:
bert napisał/a:



a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej.


Sam se takie zrób. Z tego co wytniesz drzwiczki, zawisiki, ramka z jakiś profili i po temacie.
Ja bym robił maksymalnie duże jakie się da.


dało by się to faktycznie nie śluza w rakiecie, ale tyle innego muszę zrobić sam, że chociaż te kilka standardowych rozwiązań bym "przytulił".
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2018-02-11, 18:21   

No to jak bez rękawa to dwoje suwanych, dwa profile na górze i dole i już coś może się przesuwać i zamykać, mniej roboty jak z otwieranymi, a wygodniej.
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-11, 21:34   

Popieram przedmówcę, systemy drzwi przesuwanych z szafy ala komandor z silent stop (domykaczem) po obu stronach i luksus.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-02-11, 21:37   

Pomysł z dwoma roletami był by najwygodniejszy pod względem funkcjonalnym. Drzwi przesuwne najtańsze i ergonomiczne, ale może być problem z szczelnością . Sciany kabiny i kontenera mogą nie mieć idealnej płaszczyzny
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miklo75 
zaawansowany

Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012
Piwa: 3/26
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-02-11, 21:53   

Wszystko się da, dużo myśleć mało robić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-02-12, 00:19   

rubicon napisał/a:
Pomysł z dwoma roletami był by najwygodniejszy pod względem funkcjonalnym. Drzwi przesuwne najtańsze i ergonomiczne, ale może być problem z szczelnością . Sciany kabiny i kontenera mogą nie mieć idealnej płaszczyzny



kabina nie ma (płaszczyzny) kontener mógłby mieć ale powątpiewam w szczelność takich przesuwanych z szafy ;)
Rolety zaś wymagają miejsca na zwijadło i to sporo, wiem bo już mam w kontenerze 5 rolet ;)
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-02-12, 10:19   

Mam pojęcie ile miejsca zajmuje zwijadło :) . Ale ta skrzynia była by jedynym ograniczeniem, a roleta może mieć profil dostosowany do kształtu ścianek. oczywiście w granicach krzywizn narzucanych przez szerokość panelu roletowego. Każde inne rozwiązanie , nawet właz, jest limitowane dostępną płaską powierzchnią na ściance kabiny. Jeżeli jak bert pisze, nie przeszkadza mu mały wymiar "przełazu" , to dwoje drzwiczek z klamkami dwustronnymi to rozwiązanie najprostsze.
A tak na marginesie , bert ma rację w najważniejszym. W wyprawowym pojeździe, odwrotnie niż w urlopowym kamperze, ważniejszą rolę pełni cześć bagażowa, na składowanie wszystkiego, niż cześć mieszkalna.
Może szkoda kasy i wysiłku na ingerencję w tył. Można by się skupić na wygodnym, miłym dla oka płci pięknej, saloniku podróżnym z łóżkiem z przodu A z tyłu zaplanować tylko skład i warsztat. Wtedy nic ciężkiego na wysokim dachu ani na ścianach / np. koła zapasowe/ niski środek ciężkości, wszystkie śmierdzące rzeczy jak paliwo itp., wszystko z tyłu.
Ta para moim zdaniem poszła w tym kierunku i wycyzelowała Iveco pod względem technicznym , nie tracąc kasy na tylne salony. Czyli głoszę herezje , jak na to forum, gdzie salon jest wszystkim :) .
https://www.youtube.com/watch?v=78YkbpQzwAg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-02-12, 19:15   

rubicon napisał/a:
Mam pojęcie ile miejsca zajmuje zwijadło :) . Ale ta skrzynia była by jedynym ograniczeniem, a roleta może mieć profil dostosowany do kształtu ścianek. oczywiście w granicach krzywizn narzucanych przez szerokość panelu roletowego. Każde inne rozwiązanie , nawet właz, jest limitowane dostępną płaską powierzchnią na ściance kabiny. Jeżeli jak bert pisze, nie przeszkadza mu mały wymiar "przełazu" , to dwoje drzwiczek z klamkami dwustronnymi to rozwiązanie najprostsze.
A tak na marginesie , bert ma rację w najważniejszym. W wyprawowym pojeździe, odwrotnie niż w urlopowym kamperze, ważniejszą rolę pełni cześć bagażowa, na składowanie wszystkiego, niż cześć mieszkalna.
Może szkoda kasy i wysiłku na ingerencję w tył. Można by się skupić na wygodnym, miłym dla oka płci pięknej, saloniku podróżnym z łóżkiem z przodu A z tyłu zaplanować tylko skład i warsztat. Wtedy nic ciężkiego na wysokim dachu ani na ścianach / np. koła zapasowe/ niski środek ciężkości, wszystkie śmierdzące rzeczy jak paliwo itp., wszystko z tyłu.
Ta para moim zdaniem poszła w tym kierunku i wycyzelowała Iveco pod względem technicznym , nie tracąc kasy na tylne salony. Czyli głoszę herezje , jak na to forum, gdzie salon jest wszystkim :) .
https://www.youtube.com/watch?v=78YkbpQzwAg


z roletą jest jeszcze problem wyciszenia i izolacji termicznej
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rubicon 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Paź 2015
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-02-15, 00:13   

Wyciszenie ma znaczenie w kabinie. Izolacja termiczna w kontenerze. Choć to ostatnie da się zrobić przez prostą zasłonę od strony mieszkalnej. Więc może optymalnie, drzwiczki w kabinie a roleta / z demontażu bocznego ? / w kontenerze ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2018-02-22, 16:11   

Jeśli nadal szukasz zamków, to w swoim Bimobilu miałem takie coś jak na zdjęciach poniżej, i dawało to radę.

P_20161105_154708.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,47 MB

P_20161105_154854.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,17 MB

_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***