|
|
właz, przełaz, drzwiczki jakie |
Autor |
Wiadomość |
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2018-02-11, 10:10
|
|
|
Bardziej funkcjonalnie by było gdybyś połączył kabinę i kontener rękawem elastycznym a zamiast podwójnych drzwiczek (które będą wymagały dużo wolnej przestrzeni do otwierania) zamontować żaluzję pionową. W takim wykonaniu przejście powiększy się aż do dachu kabiny i będzie możliwość przejścia nie tylko dla piesków. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-02-11, 11:03
|
|
|
wlodo napisał/a: | Bardziej funkcjonalnie by było gdybyś połączył kabinę i kontener rękawem elastycznym a zamiast podwójnych drzwiczek (które będą wymagały dużo wolnej przestrzeni do otwierania) zamontować żaluzję pionową. W takim wykonaniu przejście powiększy się aż do dachu kabiny i będzie możliwość przejścia nie tylko dla piesków. |
awykonalne, tu popatrz jak buda pracuje w stosunku do kontenera, a to na tym filmie to w gruncie rzeczy żaden teren. Z praktyki (osobistej) wiem jak bardzo budy są wobec siebie wahliwe.
https://youtu.be/uZTMifi9yQM
no i druga rzecz, ten model ma odchylana kabinę (w celu dostępu do silnika i innych podzespołów)
ca 80 na 80 pozwoli i mnie przeleźć
https://i.imgur.com/gKm7kUu.gif
a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-02-11, 16:48
|
|
|
bert napisał/a: |
a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej. |
Sam se takie zrób. Z tego co wytniesz drzwiczki, zawisiki, ramka z jakiś profili i po temacie.
Ja bym robił maksymalnie duże jakie się da. |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-02-11, 18:02
|
|
|
miklo75 napisał/a: | bert napisał/a: |
a co do omawianych wcześniej włazów, jak na razie krewa, oferta ogłoszeniowa nie odpowiada obecnej ofercie magazynowej. |
Sam se takie zrób. Z tego co wytniesz drzwiczki, zawisiki, ramka z jakiś profili i po temacie.
Ja bym robił maksymalnie duże jakie się da. |
dało by się to faktycznie nie śluza w rakiecie, ale tyle innego muszę zrobić sam, że chociaż te kilka standardowych rozwiązań bym "przytulił". |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2018-02-11, 18:21
|
|
|
No to jak bez rękawa to dwoje suwanych, dwa profile na górze i dole i już coś może się przesuwać i zamykać, mniej roboty jak z otwieranymi, a wygodniej. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-02-11, 21:34
|
|
|
Popieram przedmówcę, systemy drzwi przesuwanych z szafy ala komandor z silent stop (domykaczem) po obu stronach i luksus. |
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-02-11, 21:37
|
|
|
Pomysł z dwoma roletami był by najwygodniejszy pod względem funkcjonalnym. Drzwi przesuwne najtańsze i ergonomiczne, ale może być problem z szczelnością . Sciany kabiny i kontenera mogą nie mieć idealnej płaszczyzny |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-02-11, 21:53
|
|
|
Wszystko się da, dużo myśleć mało robić. |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-02-12, 00:19
|
|
|
rubicon napisał/a: | Pomysł z dwoma roletami był by najwygodniejszy pod względem funkcjonalnym. Drzwi przesuwne najtańsze i ergonomiczne, ale może być problem z szczelnością . Sciany kabiny i kontenera mogą nie mieć idealnej płaszczyzny |
kabina nie ma (płaszczyzny) kontener mógłby mieć ale powątpiewam w szczelność takich przesuwanych z szafy
Rolety zaś wymagają miejsca na zwijadło i to sporo, wiem bo już mam w kontenerze 5 rolet |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-02-12, 10:19
|
|
|
Mam pojęcie ile miejsca zajmuje zwijadło . Ale ta skrzynia była by jedynym ograniczeniem, a roleta może mieć profil dostosowany do kształtu ścianek. oczywiście w granicach krzywizn narzucanych przez szerokość panelu roletowego. Każde inne rozwiązanie , nawet właz, jest limitowane dostępną płaską powierzchnią na ściance kabiny. Jeżeli jak bert pisze, nie przeszkadza mu mały wymiar "przełazu" , to dwoje drzwiczek z klamkami dwustronnymi to rozwiązanie najprostsze.
A tak na marginesie , bert ma rację w najważniejszym. W wyprawowym pojeździe, odwrotnie niż w urlopowym kamperze, ważniejszą rolę pełni cześć bagażowa, na składowanie wszystkiego, niż cześć mieszkalna.
Może szkoda kasy i wysiłku na ingerencję w tył. Można by się skupić na wygodnym, miłym dla oka płci pięknej, saloniku podróżnym z łóżkiem z przodu A z tyłu zaplanować tylko skład i warsztat. Wtedy nic ciężkiego na wysokim dachu ani na ścianach / np. koła zapasowe/ niski środek ciężkości, wszystkie śmierdzące rzeczy jak paliwo itp., wszystko z tyłu.
Ta para moim zdaniem poszła w tym kierunku i wycyzelowała Iveco pod względem technicznym , nie tracąc kasy na tylne salony. Czyli głoszę herezje , jak na to forum, gdzie salon jest wszystkim .
https://www.youtube.com/watch?v=78YkbpQzwAg |
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 127/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2018-02-12, 19:15
|
|
|
rubicon napisał/a: | Mam pojęcie ile miejsca zajmuje zwijadło . Ale ta skrzynia była by jedynym ograniczeniem, a roleta może mieć profil dostosowany do kształtu ścianek. oczywiście w granicach krzywizn narzucanych przez szerokość panelu roletowego. Każde inne rozwiązanie , nawet właz, jest limitowane dostępną płaską powierzchnią na ściance kabiny. Jeżeli jak bert pisze, nie przeszkadza mu mały wymiar "przełazu" , to dwoje drzwiczek z klamkami dwustronnymi to rozwiązanie najprostsze.
A tak na marginesie , bert ma rację w najważniejszym. W wyprawowym pojeździe, odwrotnie niż w urlopowym kamperze, ważniejszą rolę pełni cześć bagażowa, na składowanie wszystkiego, niż cześć mieszkalna.
Może szkoda kasy i wysiłku na ingerencję w tył. Można by się skupić na wygodnym, miłym dla oka płci pięknej, saloniku podróżnym z łóżkiem z przodu A z tyłu zaplanować tylko skład i warsztat. Wtedy nic ciężkiego na wysokim dachu ani na ścianach / np. koła zapasowe/ niski środek ciężkości, wszystkie śmierdzące rzeczy jak paliwo itp., wszystko z tyłu.
Ta para moim zdaniem poszła w tym kierunku i wycyzelowała Iveco pod względem technicznym , nie tracąc kasy na tylne salony. Czyli głoszę herezje , jak na to forum, gdzie salon jest wszystkim .
https://www.youtube.com/watch?v=78YkbpQzwAg |
z roletą jest jeszcze problem wyciszenia i izolacji termicznej |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-02-15, 00:13
|
|
|
Wyciszenie ma znaczenie w kabinie. Izolacja termiczna w kontenerze. Choć to ostatnie da się zrobić przez prostą zasłonę od strony mieszkalnej. Więc może optymalnie, drzwiczki w kabinie a roleta / z demontażu bocznego ? / w kontenerze ? |
|
|
|
|
skrzychu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2018-02-22, 16:11
|
|
|
Jeśli nadal szukasz zamków, to w swoim Bimobilu miałem takie coś jak na zdjęciach poniżej, i dawało to radę.
P_20161105_154708.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,47 MB |
P_20161105_154854.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,17 MB |
|
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|