Poszukiwania starego kampera |
Autor |
Wiadomość |
KACPERKI 2
weteran Dawniej nick: Agat ;-)
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: Palma na boku ;-)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lut 2016 Piwa: 60/59 Skąd: z nad morza ;-)
|
Wysłany: 2018-02-18, 07:51
|
|
|
Relatywnie najwięcej starszych kamperów posadzonych jest na podwoziach Citroena/Peugeota/Ducato (Talento). Tu na forum Transitów jest niewiele ale zapewne właściciele takich Ci odpowiedzą.
Jednak podwozie to podwozie a stary Transit 2,5 d to auto z powszechną opinią bardzo niezawodnego auta. Nie przez przypadek Transit jako taki podbijał świat latami jako najlepsze dostawczaki.
Wadą na pewno będzie charakterystyczna głośna praca silnika ale wszystkie starsze maja ten problem. Można z nim sobie trochę radzić poprzez wyciszanie kabiny różnymi sposobami z często całkiem dobrym skutkiem końcowym.
Nie mam tego jakoś sprawdzonego ale wydaje mi się że z częściami do Transita będzie nawet łatwiej niż do trojaczków...
Podsumowując:
W mojej ocenie jeśli budka będzie OK to nie masz się co obawiać Transita a już na pewno nie bardziej niż innych jego kolegów z epoki.
Tak mi się coś przypomniało.
Po drodze do Szczecina zaraz za Płotami po lewej stronie jest zajazd Marysieńka.
Tam pod płotem na parkingu restauracji od lat nie ruszany stoi kamper na transicie. Jest już aż zielony z zewnątrz. Już kilka razy miałem plan zadzwonić tam i zapytać o niego.
Może okazać się że cena może być symboliczna ( może za uprzątnięcie lub troszkę coś tam ...) a włożenie w niego kilku tysięcy spowoduje że będzie fajny? On tam stoi już co najmniej z 5-6 lat nie ruszany... Może warto zadzwonić? Pojechać? Daleko nie masz |
_________________ Po prostu od dawna lubię Mercedesy... ;-) osobowe i takie... z "Palmą na boku" ;-)
|
|
|
|
|
pawel-m
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-02-18, 14:52
|
|
|
stary transit to dużo wygodniejsza maszyna od kanciaka peugeota i ducato I i ducato II silniki 2.5d bardzo dobre można powiedzieć idiotoodporne częsci ogólnie tanie problemem jest korozja a tą każdy użytkownik dostaje w gratisie ,jeżeli elementy nośne kabiny i zawieszenia są nie przegniłe to reszta zrobi 700.000 km |
_________________ pawel |
|
|
|
|
chemik
weteran
Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2018-02-18, 17:02
|
|
|
Posiadamy Forda Transita 2,5 D bez turbo z rocznika 1990! Chodzi idealnie. Ma udokumentowany przebieg 225 kkm .My przejechaliśmy nim około 45 kkm. Jeździliśmy w ciężkim terenie - upały w Maroku, Portugalii, Hiszpani), kilkakrotnie przebyliśmy Alpy, Pireneje, Karpaty. Prędkość podróżna nie wtłacza w siedzenie ( ok. 80 km/h, max 105 km/h) ale jedzie dzielnie. Ostatnio wspinał się w Alpach na wysokość ok.2780 m ( nie zamieściliśmy jeszcze relacji z wakacji 2016 Polska - Hiszpania wybrzeże Francji, Włoch - Korsyka - Sardynia - razem około 10500 km). Brak elektroniki, sama mechanika. Korozji na podwoziu brak. Odnośnie przedniego okna w alkowie - były ślady zgnilizny, elementy wymieniliśmy, jak również wymieniliśmy okno wraz z obudową - uszczelka gumowa poszła won (pękła szyba oryginalna). Z tego , co się zorientowałem , w większości tych okien właśnie przepuszczała szyba/uszczelka przednia, dlatego zaprzestano produkcji takich alkow. Ale to jest do zrobienia. Odnoście hałasu - prawda -dlatego wygłuszyliśmy komorę, jest dużo ciszej. Zużycie paliwa około 10 l/100 km. Jedyną (odpukać!) usterką , jaką doświadczyliśmy to pęknięcie przewodu ciśnieniowego od wspomagania.Koszt naprawy w Hiszpanii - 90 E. Poza tym - samochód super. |
_________________ Chemik |
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
chemik
weteran
Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2018-02-20, 06:48
|
|
|
ciężko coś powiedzieć - brak dokładnych zdjęć z wnętrza, w części Fordów był licznik km 5 cyfrowy, trzeba by sprawdzić, czy czasem przebieg nie jest duuuużo większy. Bez macania i oglądnięcia własnego - ? |
_________________ Chemik |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-02-25, 20:19
|
|
|
pawel-m napisał/a: | stary transit to dużo wygodniejsza maszyna od kanciaka peugeota i ducato I i ducato II silniki 2.5d bardzo dobre można powiedzieć idiotoodporne częsci ogólnie tanie problemem jest korozja a tą każdy użytkownik dostaje w gratisie ,jeżeli elementy nośne kabiny i zawieszenia są nie przegniłe to reszta zrobi 700.000 km |
Dużo wygodniejsza dlaczego?
Ja tam w ogłoszeniach widzę bardzo często że w transitach z tych lat coś robili z pompą wtryskową i tak w co 2-3 ogłoszeniu.
Dla mnie pancernym kamperem to jest transit ale ten z z lat 82 ich jest zatrzęsienie jeszcze a blacha zdrowa kiedy w 10 lat młodszych transitach dziury na wylot. |
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-02-26, 23:04
|
|
|
Witam
Ten Transit fajnie wygląda , tylko niestety DMC 2800 to za mało, zmiana raczej nie wchodzi w grę.
Wyboru dużego w moim budżecie na razie nie ma.
Wszystkie oglądane do kapitalnego remont bo jechać tym bym się bał że po drodze przekztałci się w pick-upa
Mój Tato nawet się zainteresował i oferty przegląda. Jego złota rada - Złoma nie kupuj bo będziesz jak szmata pod nim leżał . Więc z troszkę droższych też się rozglądam.
Czy ktoś się może wypowiedzieć o użytkowaniu zabudowy firmy Caravan international 140 mizar
Jak się sprawuje, czy trwałe to ? na zdjęciu wygląda ok, osobny prysznic, na ducato dmc 3500
pozdrawiam |
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-02-26, 23:20
|
|
|
czy w miejscu lampy nie powinno być okna dachowego?
ci mizar 1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 137,35 KB |
|
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-02-26, 23:36
|
|
|
i czy taki
"żywiczny" dach to norma?
Chyba powinno to być lepiej wykonane?
ci mizar2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 122,67 KB |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-02-27, 13:03
|
|
|
Trusiek napisał/a: |
Ten Transit fajnie wygląda , tylko niestety DMC 2800 to za mało, zmiana raczej nie wchodzi w grę.
Wyboru dużego w moim budżecie na razie nie ma. |
Ale co ciebie interesi DMC ty patrz na ładowność bo jeśli on waży tylko 2,1 tony to jest wszystko ok i trzeba było brać.
Wolał byś taki z DMC 3,5 tony który sam waży 3,3 tony? to jest dopiero porażka i tak jest w nowych kamperach.
Te DMC 2,8tony to jest zaleta i to wielka bo to oznacza że kamper jest lekki ~2,2tony a to przy ich słabych silnikach to wielki plus (jedzie jak droższy czieższy turbodoładowany) do tego masz mniejsze spalanie itd.
Te z DMC 3,5 tony mają w większości mniejszą ładowność od tego z 2800DMC a nowe to już wszystkie. |
|
|
|
|
chemik
weteran
Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2018-02-27, 13:18
|
|
|
Nasz Transit ma DMC 2810, w dowodzie rejestracyjnym masa własna 2180 kg, w rzeczywistości po zatankowaniu do pełna, pełny zbiornik szarej wody - 70 kg, ja 80 kg, różne pierdółki do jazdy, 100 kg akumulatorów zabudowy, dodatkowa zamrażarka, wyposażenie kempingowe, żona, pozostaje jeszcze 70 kg na jedzenie, napitki(!) itp.liczę się ładowność, a nie DMC!
Silnik 2,5 D bez turbo i wio! |
_________________ Chemik |
|
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-02-27, 13:43
|
|
|
Witam
Pewnie popełniłem błąd, przyjąłem że auto waży przykładowo 1950 bez zabudowy.
Nie wiedziałem, że te zabudowy są takie lekkie.
jeżdżę autem do 3,5 tony dopuszczalna ładowność w dowodzie 1110 kg
na wadze auto ze mną i paliwem ważyło prawie trzy tony. ocieplony kontener z windą
jak ktoś mnie zatrzyma to nie będzie pytał jaką mam ładowność, tylko ile waży pojazd z ładunkiem
Czy się myle? |
|
|
|
|
chemik
weteran
Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2014 Piwa: 115/19 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 2018-02-27, 14:10
|
|
|
Tak, ważne jest ile waży i czy nie przekracza DMC wpisanego do dowodu rejestracyjnego. |
_________________ Chemik |
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-02-27, 14:34
|
|
|
Witam
Pewnie popełniłem błąd, przyjąłem że auto waży przykładowo 1950 bez zabudowy.
Nie wiedziałem, że te zabudowy są takie lekkie.
Z życia wiem, że masa własna często na papierze ni jak ma się do realnej masy.
Służby sprawdzając auto nie będą ważyły mojego ładunku, tylko sprawdzą czy auto jest przeładowane ponad dopuszczalne DMC.
Z tego co napisałeś wnioskuje że jeżdżąc z większą ilością osób jesteście przeładowani?
Czy się myle? |
|
|
|
|
Trusiek
początkujący forumowicz
Dołączył: 13 Lut 2018 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2018-02-27, 14:36
|
|
|
Dzięki
W koło piszę to samo
coś mi się skopiowało |
|
|
|
|
|