 |
|
fiat ducato II silnik 2.5 tdi a 2.8idtd jaka roznica |
Autor |
Wiadomość |
cywil
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato hymer
Dołączył: 23 Lis 2016 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2018-04-03, 09:26 fiat ducato II silnik 2.5 tdi a 2.8idtd jaka roznica
|
|
|
witam szukałem czy byl podobny temat ale nie znalazłem tak wiec pozwolilem sobie napisac
mam pytanie jak jest róznica miedziy silnikami 2.5 tdi a 2.8 idtd poniewaz mam dylemat co mam robic mam ducato campera 2.5tdi i zwyklego ducato osobowke 2.8idtd zastanawiam sie nad zmiana silnikow zeby do campera wzucic ten 2.8 bo jezdzac nim czuje wieksza moc i lepsza kulture pracy silnika |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-04-03, 09:38 Re: fiat ducato II silnik 2.5 tdi a 2.8idtd jaka roznica
|
|
|
cywil napisał/a: | witam szukałem czy byl podobny temat ale nie znalazłem tak wiec pozwolilem sobie napisac
mam pytanie jak jest róznica miedziy silnikami 2.5 tdi a 2.8 idtd poniewaz mam dylemat co mam robic mam ducato campera 2.5tdi i zwyklego ducato osobowke 2.8idtd zastanawiam sie nad zmiana silnikow zeby do campera wzucic ten 2.8 bo jezdzac nim czuje wieksza moc i lepsza kulture pracy silnika |
Czy aby sam nie odpowiedziałeś sobie na pytanie?
2.8 pracuje ciszej i ma więcej mocy (i momentu)
Poza tym możesz zrobić przeszczep - wyjąć komplet silnik/skrzynia/półosie i zamienić.
Wydaje mi się, że 2.8 idtd zazwyczaj stoi na felgach 16 cali i piastach 5x130, z kolei 2.5 tdi (chyba) łatwiej spotkać na piętnastkach i rozstawie 5x118. Jeśli tak jest u Ciebie, to trzeba pomyśleć, co z tylną osią... zostawić przód 16, tył 15, czy rzeźbić.... nie wiem, czy oś w busie jest taka sama, jak w kamperze...
2.8 jest trochę cięższy, ale o ile - chyba nikt dokładnie nie zważył...
Pozostaje pytanie, czy przy sprawnym 2.5 TDI jest aż tak duży sens bawić się w zamianę...
Między 1.9 TD a 2.8 TD jest przepaść i o sensie przekładki nie ma sensu dyskutować, ale między 2.5 a 2.8... jak masz czas/miejsce w sumie czemu nie |
|
|
|
 |
cywil
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Fiat ducato hymer
Dołączył: 23 Lis 2016 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 2018-04-03, 09:58
|
|
|
ten 2,8 akurat stoi na 15 tak wiec nie bylo by problemu, a tez chodzi mi o to bo w tym 2.8 tez jest klima i odrazu bym to w calym komplecie zmienil ale wiesz zawsze sa jakies mysli za a jakies przeciw dlatego warto uslyszec opinie innych :-) |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-04-03, 10:04
|
|
|
Jeżeli masz koła 15, do tego klimę, to ja bym przekładał. Koszt zakupu auta odpada, zapewne wiesz, co ewentualnie musisz wymienić / zregenerować przy przekładce, żeby potem mieć spokój, to wymarzona sytuacja. Nie podpowiem Ci, czy skrzynie i półosie są takie same w tych silnikach, ale pewnie najprościej przełożyć całość... zapewne ktoś bardziej doświadczony w temacie podpowie, jak wyjdzie najszybciej i najbardziej sensownie.
Powodzenia. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|