Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
fiat ducato II silnik 2.5 tdi a 2.8idtd jaka roznica
Autor Wiadomość
cywil 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat ducato hymer
Dołączył: 23 Lis 2016
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2018-04-03, 09:26   fiat ducato II silnik 2.5 tdi a 2.8idtd jaka roznica

witam szukałem czy byl podobny temat ale nie znalazłem tak wiec pozwolilem sobie napisac

mam pytanie jak jest róznica miedziy silnikami 2.5 tdi a 2.8 idtd poniewaz mam dylemat co mam robic mam ducato campera 2.5tdi i zwyklego ducato osobowke 2.8idtd zastanawiam sie nad zmiana silnikow zeby do campera wzucic ten 2.8 bo jezdzac nim czuje wieksza moc i lepsza kulture pracy silnika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-04-03, 09:38   Re: fiat ducato II silnik 2.5 tdi a 2.8idtd jaka roznica

cywil napisał/a:
witam szukałem czy byl podobny temat ale nie znalazłem tak wiec pozwolilem sobie napisac

mam pytanie jak jest róznica miedziy silnikami 2.5 tdi a 2.8 idtd poniewaz mam dylemat co mam robic mam ducato campera 2.5tdi i zwyklego ducato osobowke 2.8idtd zastanawiam sie nad zmiana silnikow zeby do campera wzucic ten 2.8 bo jezdzac nim czuje wieksza moc i lepsza kulture pracy silnika


Czy aby sam nie odpowiedziałeś sobie na pytanie?
2.8 pracuje ciszej i ma więcej mocy (i momentu) :)
Poza tym możesz zrobić przeszczep - wyjąć komplet silnik/skrzynia/półosie i zamienić.
Wydaje mi się, że 2.8 idtd zazwyczaj stoi na felgach 16 cali i piastach 5x130, z kolei 2.5 tdi (chyba) łatwiej spotkać na piętnastkach i rozstawie 5x118. Jeśli tak jest u Ciebie, to trzeba pomyśleć, co z tylną osią... zostawić przód 16, tył 15, czy rzeźbić.... nie wiem, czy oś w busie jest taka sama, jak w kamperze...

2.8 jest trochę cięższy, ale o ile - chyba nikt dokładnie nie zważył...

Pozostaje pytanie, czy przy sprawnym 2.5 TDI jest aż tak duży sens bawić się w zamianę...
Między 1.9 TD a 2.8 TD jest przepaść i o sensie przekładki nie ma sensu dyskutować, ale między 2.5 a 2.8... jak masz czas/miejsce w sumie czemu nie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
cywil 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat ducato hymer
Dołączył: 23 Lis 2016
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2018-04-03, 09:58   

ten 2,8 akurat stoi na 15 tak wiec nie bylo by problemu, a tez chodzi mi o to bo w tym 2.8 tez jest klima i odrazu bym to w calym komplecie zmienil ale wiesz zawsze sa jakies mysli za a jakies przeciw dlatego warto uslyszec opinie innych :-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-04-03, 10:04   

Jeżeli masz koła 15, do tego klimę, to ja bym przekładał. Koszt zakupu auta odpada, zapewne wiesz, co ewentualnie musisz wymienić / zregenerować przy przekładce, żeby potem mieć spokój, to wymarzona sytuacja. Nie podpowiem Ci, czy skrzynie i półosie są takie same w tych silnikach, ale pewnie najprościej przełożyć całość... zapewne ktoś bardziej doświadczony w temacie podpowie, jak wyjdzie najszybciej i najbardziej sensownie.
Powodzenia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***