Technika jazdy |
Autor |
Wiadomość |
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-03-06, 13:32 Technika jazdy
|
|
|
Kiedy praktycznie wrzucacie 6 w kamperze na Fiacie 2,3 -96KW-130kM ? |
|
|
|
|
Wojciechu
Kombatant
Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2018-03-06, 13:55
|
|
|
Ja kiedyś uwaliłem 5 bieg, bo wrzucałem go poniżej 80 km/h. Sądzę, że nowsze rozwiązania nie mają tego problemu. Jednak, ja bym 6 wrzucał powyżej 90. |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-03-06, 14:12
|
|
|
napisał/a: | go poniżej 80 km/h. |
Prędkość zależy od przełożenia skrzyni ,
Trzeba tak wachlować biegami by mieścić się w zakresie optymalnego momentu obr. silnika ,
2.3 ma go chyba od 1.8k obr. , poniżej tych obrotów jest nie wskazane acz możliwe .
U mnie 2.5 dci już ładnie ciągnie od 1.6k obr. chociaż właściwego kopa dostaje koło 1.9k obr. |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-03-06, 16:10
|
|
|
prof-os napisał/a: | Ja kiedyś uwaliłem 5 bieg, bo wrzucałem go poniżej 80 km/h |
Ło to to, a wszyscy piszą ,ze to za mały poziom oleju 5 wykańcza.
Temat wrzuciłem bo juz kilka skrzyń w kamperach rozpadło sie poza krajem , a tam naprawa 1000 euro.
Niby skrzynie mocne , przebiegi małe ale co najmniej 3 tony swoje robi. A my przyzwyczajeni do jazdy osobówkami. |
|
|
|
|
papamila
Kombatant
Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2018-03-06, 16:10
|
|
|
Zbyszku,
gdzieś już o tym pisałem,
2,3 130KM zawsze mial problem poniżej 90km/h
i trzeba było wajchować bo się nie podnosił.
Pewnym rozwiazaniem była "korekta" mocy na rząd 155KM
silnik "zrobił się" elastyczniejszy i podnosił się swobodnie z 70km/h
|
|
|
|
|
izola
Kombatant
Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 222/153 Skąd: Westfalia
|
Wysłany: 2018-03-06, 17:22 Re: Technika jazdy
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Kiedy praktycznie wrzucacie 6 w kamperze na Fiacie 2,3 -96KW-130kM ? |
ja to słyszę po pracy silnika i za wczasu przełanczam...obrotomierz też pomagać może optycznie .
nie jest to Fiat ale ma też tylko 2,2 CDI i 152 KM |
_________________ http://vanactiv.blogspot.de/
https://www.facebook.com/...100019297335640 |
|
|
|
|
|
Wojciechu
Kombatant
Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2018-03-06, 17:40
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Ło to to, a wszyscy piszą ,ze to za mały poziom oleju |
Wiem po sobie i kosztach skrzyni - poziom oleju powyżej szyi. |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
|
|
|
|
|
jb
stary wyga
Twój sprzęt: Globe - Traveller Active Z
Dołączył: 18 Sty 2016 Piwa: 128/21 Skąd: Hrubieszów
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-03-07, 07:52
|
|
|
jb napisał/a: |
Jeżeli to w czymś pomoże zadałem podobne pytanie w innym dziale. |
Nie pomogło pod tym linkiem jest 27 stron tematów |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
jb
stary wyga
Twój sprzęt: Globe - Traveller Active Z
Dołączył: 18 Sty 2016 Piwa: 128/21 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 2018-03-07, 08:08
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | jb napisał/a: |
Jeżeli to w czymś pomoże zadałem podobne pytanie w innym dziale. |
Nie pomogło pod tym linkiem jest 27 stron tematów |
Już poprawiłem, dziękuję. |
_________________ jb
https://www.znamiotemikamperem.pl/ |
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-03-07, 08:12
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Temat wrzuciłem bo juz kilka skrzyń w kamperach rozpadło sie poza krajem , a tam naprawa 1000 euro. |
Rozpadają się skrzynie w niemalże nowych Ducato, czy piszesz o starszych kamperach?
Zacząłem się zastanawiać, czy jest sens zrzucić skrzynię (działającą naprawdę dobrze) i zawieźć ją na przegląd do "fachowca"... Ma to sens? Mam na myśli moje Ducato II 1.9 TD... |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-03-07, 10:22
|
|
|
Dla mnie niema żadnego sensu, to kupa niepotrzebnej roboty, a rozpada sie jedna na iles tysięcy.Zresztą tak jak i inne podzespoły. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
dj.Adi
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner 535
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Sty 2017 Postawił 2 piw(a) Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2018-04-01, 21:44
|
|
|
Odbiegając od tematu. Ile wam spala ducato III z silnikiem 2,3 130 kM. Mnie komputer pokazuje 14L i jestem w szoku. Nowy zakup więc nie wiem jak to jest w rzeczywistości. |
_________________ Adi |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-04-01, 21:48
|
|
|
dj.Adi napisał/a: | Odbiegając od tematu. Ile wam spala ducato III z silnikiem 2,3 130 kM. Mnie komputer pokazuje 14L i jestem w szoku. Nowy zakup więc nie wiem jak to jest w rzeczywistości. |
to jest rzeczywistość
nie bez przyczyny kurierka sprzedająca wysłużone dukaciaki III wymienia wśród wad i zalet w ofertach małe spalanie , nie tak jak w tych nowych |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-04-01, 22:47
|
|
|
Cześć
2016 ( IV ) blaszak Hymer z takim silnikiem 8-10l w zależności od prędkości |
_________________ P&E |
|
|
|
|
|