Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Technika jazdy
Autor Wiadomość
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 46/49
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-04-03, 06:34   

Mam silnik 3.0 160 KM , skrzynia pracuje wzorowo i rozmyślałem nad podniesieniem mocy ale tak sobie teraz myślę że to może dzięki temu że jest trochę słabszy to ta skrzynia biegów nie cierpi aż tak bardzo.
W sumie czy skrzynia biegów od 180tki jest inna niż ta od 160tki w silniku 3.0???

Trochę strach żeby sobie nie popsuć skrzyni biegów tym podnoszeniem mocy :gwm
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
weteran


Twój sprzęt: Mobilvetta
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 120/8
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2018-04-03, 07:01   

Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy. Dawno już pisałem, że nie patrząc na dane katalogowe, w normalnych warunkach drogowych 2.0 115KM ze skrzynią 5-tką , w cięższym kamperze sprawuje mi się lepiej niż 2.3 z 6-tką w lżejszym dostawczaku.
Nie chodzi o przyspieszenie czy prędkość , ale o taką lekkość jazdy, elastyczność i coś co nazywam "łatwością jazdy". Elastyczność napędu w 2.0 jest bez porównania lepsza niż w 2.3, pomimo mniejszej mocy i momentu i tutaj zapewne robotę robi skrzynia.
W 2.3 wyraźnie gorzej się rusza (zwłaszcza pod górkę) i więcej trzeba się wajchą nawajchować :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 206/134
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-03, 08:42   

dj.Adi napisał/a:
Jazda ok 100 km/h w większości autostrada 5 i 6 bieg obroty w granicach 2-2,5 tyś Jestem zdziwiony spalaniem, dlatego doszukuje się usterki. Zbyszek ile pali twój Rapido ?


Jeszcze dokładnie nia sprawdziłem ale już wiem że więcej niż poprzednia alkowa 2,8 idTD.

W sumie alkowa to tylko 20cm wyższa od półintegry. Myslę że dużą role odgrywa prędkość. Do stówy powinno być 10l , powyżej juz wzrasta szybko. Te 14 przy tych gabarytach i przy 120 to chyba normalka.Jakoś nikt nie chce się przyznać że pali więcej jak inni podają spalanie przy 80 z wiatrem. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 206/134
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-03, 08:46   

joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy


Zauważ ,że mowa była o skrzyni w 3l 177KM.

W 2,3 jest ok. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 44/103
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-04-03, 08:48   

joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy. Dawno już pisałem, że nie patrząc na dane katalogowe, w normalnych warunkach drogowych 2.0 115KM ze skrzynią 5-tką , w cięższym kamperze sprawuje mi się lepiej niż 2.3 z 6-tką w lżejszym dostawczaku.
Nie chodzi o przyspieszenie czy prędkość , ale o taką lekkość jazdy, elastyczność i coś co nazywam "łatwością jazdy". Elastyczność napędu w 2.0 jest bez porównania lepsza niż w 2.3, pomimo mniejszej mocy i momentu i tutaj zapewne robotę robi skrzynia.
W 2.3 wyraźnie gorzej się rusza (zwłaszcza pod górkę) i więcej trzeba się wajchą nawajchować :wyszczerzony:
Tylko koledzy piszą o problemach ze skrzynią w 3.0 !!!!
W 2.3 po podniesieniu mocy sprzęgła szybciej się kończą a co do wymiany oleju w skrzyni to tak jak koledzy piszą co 50tys. czy w 2.3 , 3.0
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 9/17
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-04-03, 08:53   

Info o spalaniu mojej alkowy 1.9 TD może nie do końca wpisuje się w temat, ale...

W niedzielę wielkanocną lecieliśmy A2 z Wawy do Uniejowa - wg prognoz pogody wiał zachodni wiatr rzędu 20 m/s... ciężko było lecieć powyżej 90 kmh, a spalanie około 14 litrów/100.
W drugą stronę, po ustaniu wiatru 100-110 km/h bez problemu i spalanie 12...
Kiedy turlam się niespiesznie na Mazury (90 km/h), pali około 10,5....

rzadko sprawdzam spalanie, ale te specyficzne warunki zmusiły mnie do wyciągnięcia kalkulatora ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
zaawansowany

Twój sprzęt: BURSTNER IXEO it735 (2012)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 10/12
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-03, 13:42   

joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy. (...) więcej trzeba się wajchą nawajchować :wyszczerzony:

Tak tak, ta skrzynia 6 cio biegowa jest źle pomyślana. Za dużo biegów, trzeba wajchą się nawajchować. :gwm
Piątka jest lepsza, mniej pracy ma kierowca a auto lepiej chodzi szczególnie na autostradzie z większymi prędkościami. :szeroki_usmiech A w maluchu miałem nawet czwórkę skrzynię, po prostu fiatowskie marzenie.... :diabelski_usmiech . Fajnie, że Fiat znów wrócił do skrzyni piątki bo z tą "skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy". Ponadto będę musiał pozbyć się mojej osobówki bo tam mam automat 8 biegowy to dopiero musi być dramat .... :gwm
Pozdrawiam i zdrowego rozsądku życzę :bukiet:

Wiem, popłynąlem trochę. Przepraszam :bukiet:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
LukF 
zaawansowany

Twój sprzęt: BURSTNER IXEO it735 (2012)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 10/12
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-03, 14:59   

Drzevo dzięki :spoko
Nie chciałem nikogo obrazić :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
weteran


Twój sprzęt: Mobilvetta
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 120/8
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2018-04-03, 20:35   

zbyszekwoj napisał/a:
joko napisał/a:
Czyli z tą skrzynką w 2.3 jest coś na rzeczy


Zauważ ,że mowa była o skrzyni w 3l 177KM.

W 2,3 jest ok. :diabelski_usmiech


Zbysiu, ale ja napisałem to co napisałem w odniesieniu do tego co jest jak rozumiem tematem tego wątku, czyli Twojego pytania o wrzucanie 6-tki w 2.3 i tego co na to odpowiedzieli inni (głównie chodzi mi o odpowiedź Papamili z pierwszej strony), a nie w odniesieniu do problemów ze skrzynią w 3.0.
Pisząc że jest coś na rzeczy , miałem na myśli nie do końca trafny dobór parametrów skrzyni do parametrów silnika, a nie jakąś wadę powodującą awarię.
Po prostu używam 2.3 z 6-tką i 2.0 z 5-tką i od początku czuję, że coś z tym 2.3 jest nie tak, co jak widzę potwierdzają inni.
Jeżeli potencjalnie słabszy silnik "napędza" cięższy samochód sprawniej niż ten mocniejszy silnik, lżejszy samochód , to oznacza, że ten słabszy ma lepiej zaprojektowany i skonstruowany napęd (silnik-skrzynia-dyfer) .... i tyle :spoko

Złe zestopniowanie tej 6-tki i słabe dopasowanie do charakterystyki silnika, widać skutecznie zabija tę drobną przewagę w mocy i momencie obrotowym jaką 2.3 ma nad 2.0 , co finalnie daje taki efekt jaki daje .

W 2.0 mniej wachluję lewarkiem, nie dlatego, że skrzynia ma mniej biegów, tylko dlatego , że napęd jest bardziej elastyczny.
Kamper z silnikiem 2.0 i skrzynką 5-tką , przy masie 3,5t i więcej , "wstaje" na piątym biegu od 40km/h , nawet pod lekką górkę i nie robi to na nim najmniejszego wrażenia.
Podobna próba w 2.3 na piątym biegu (o szóstym nawet nie mówię) kończy się szarpaniem i orkiestrą na klawiaturze .........

To co silnik ma w papierach, a to co samochód nim napędzany ma na kołach to zupełnie dwie różne sprawy .
Ostatnio zmieniony przez joko 2018-04-03, 20:58, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fordek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Burstner Nexxo t 690 (2016)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Cze 2014
Piwa: 6/5
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2018-04-03, 20:47   

Witam .. Moja średnia z 5000 km. to 8,5 l/100km. Silnik 2,3 .130KM Raczej jeżdżę spokojnie .
Miałem podmieść moc silnika - lecz po 5000 km opanowałem technikę jazdy i przyzwyczaiłem się do tego modelu. Może nie jest to rakieta ale da się jeździć.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
zaawansowany

Twój sprzęt: BURSTNER IXEO it735 (2012)
Nazwa załogi: ZŁOTKI
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 10/12
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-04-03, 21:02   

Jako, ale przecież z tą skrzynią piątką to Fiat w modelu Ducato 2.0 nie związał się aż do śmierci :lol:
Przecież teraz w 2.0 z euro6 jest skrzynia sześcio biegowa.... :kwiatki:
Czyli chyba auto z taką skrzynia ma jakąś przewagę?
Myślę, że Twoje odczucia z jazdy są subiektywne :lol:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
weteran


Twój sprzęt: Mobilvetta
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 120/8
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2018-04-03, 21:17   

LukF napisał/a:
Jako, ale przecież z tą skrzynia piątką to Fiat w Ducato 2.0 nie związał się aż do śmierci :lol:
Przecież teraz w 2.0 z euro6 jest skrzynia sześcio biegowa jak pisał kolega z MTM w innym wątku.... :kwiatki:


Ani ten nowy 2.0 to nie ten poprzedni, ani ta 6-tka to nie ta sama co w 2.3 , więc nie rozumiem co to niby ma mieć do tematu :chytry
Ot kolejny napęd, a że nie miałem okazji spróbować to się nie wypowiadam czy lepszy czy gorszy.
Jak zrobili dobrze to może być żyleta, ale równie dobrze mogli spieprzyć jak w 2.3 i wtedy z większej mocy i momentu będzie kupa :wyszczerzony:
Pożyjemy , zobaczymy :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
weteran


Twój sprzęt: Mobilvetta
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 120/8
Skąd: Andrychów
Wysłany: 2018-04-03, 22:01   

LukF napisał/a:
...........................
Myślę, że Twoje odczucia z jazdy są subiektywne :lol:


A jakie mają być , że tak zapytam ? Jak mi się jednym autem jeździ lepiej jak drugim to uznaję , że jest lepsze i tyle ......

LukF napisał/a:
...........................
Czyli chyba auto z taką skrzynia ma jakąś przewagę?


W tym stwierdzeniu/pytaniu nie ma ni sensu ni logiki. Próbujesz przepchnąć tezę , że skrzynia mająca 6 biegów jest permanentnie lepsza od tej co biegów ma 5, a to bzdura jest totalna.
Porównywanie samych skrzyń do siebie nie ma sensu z założenia, a pod względem ilości przełożeń to już zupełnie. Porównywać można całe napędy, czyli zespoły złożone z silnika i skrzyni z mechanizmem przekazującym napęd na koła , i to też nie ogólnie tylko konkretne modele skrzyń z konkretnymi silnikami ..... i jakby tego mało, to jeszcze w konkretnych zastosowaniach (czytaj, konkretnych pojazdach).
Ja porównałem jeden konkretny napęd złożony z silnika 2.3 130 i 6-cio biegowej skrzyni jaką Fiat do tych silników montował, do drugiego z silnikiem 2.0 115 wraz ze skrzynią 5-tką.
To ile która skrzynia ma biegów ma w tym porównaniu trzeciorzędne znaczenie , a sedno sprawy tkwi w ich zestopniowaniu i dopasowaniu tego zestopniowania do konkretnej charakterystyki danego silnika , zastosowanego konkretnie do napędu kampera (a nie np. osobówki)
Z jak zauważyłeś subiektywnego , acz opartego na realnym i osobistym teście , porównania wyszło mi, że ta konkretna 5-tka z tym konkretnym silnikiem 2.0 115 radzi sobie w kamperku lepiej w stosunku do tego drugiego zestawu ............... Amen
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Suliki 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: HymerCar Grand Canyon
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-04-04, 09:05   

Witam

Strasznie się nerwowo zrobiło, a chyba nie o to chodziło, z moich doświadczeń:
- 2,0 z 5cio biegową i 6m zabudową Burstner - fajnie, bardzo elastycznie, bardzo oszczędnie ( średnia 8,6l/100 ), ale wyraźny brak 6tego biegu powyżej 110km na godzinę i bujaniu się na autostradach. Robi się głośno ze względu na obroty. Kilka wysokich górek zrobione - no problem! Kolega ma 7,5m zabudowę i do tego już tak nie polecamy 2,0 i 115km.
- 2,3 z 6cio biegową i blaszak, faktycznie elastyczność trochę gorsza ale 6tka na przelotach znacznie podnosi komfort ( ciszej ) . Spalanie bardzo podobne przy wyższych średnich prędkościach ale aerodynamika inna więc trudno porównywać. Przyspieszanie - odczuwalnie lepsze. Nie testowałem najnowszego 2,3 z nową turbiną i EURO 6 , różne opinie widziałem na forach - może ktoś taki ma i się podzieli opinią ?
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 206/134
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-04, 09:31   

Suliki napisał/a:
2,3 z 6cio biegową i blaszak, f


Blaszak a kamper ,to jednak różnica. kamper cały czas obciążony. Dla mnie lepsza była by skrzynia 5 bo na razie to od wajchowania biegi mi sie p...mylą. Należy jednak zwrócić uwagę ,że kamperami na ducatoIII jakos szybciej jeździmy niż II i stąd tez podwyższone zużycie paliwa.Chociaz mój króciak i w 3 t się mieści.Z drugiej strony JohnegoW. kamper duzy 2l pali cos kolo 5. :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***