Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie warto szukać Sprintera 1 w 2018r.?
Autor Wiadomość
jawy88
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2014
Piwa: 3/9
Wysłany: 2018-03-16, 14:38   

to przy okazji spytam się bo będę mógł kupić sprintera maxi z 2008roku przebieg orginalny 380tys kierowca (jeden od nowości) który jeździ tym autem twierdzi ze żadnych wad niema pojemność 2148cm moc 110KW co to warte??

20180316_141126.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 1,49 MB

29244770_1551417618310744_144514735998500864_o.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 87,14 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2018-03-16, 19:21   

Jak już chcesz ładniejszego i nowszego sprintera to kup 318 albo 319. Tych 2,2 CDI nie kupuj.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-03-16, 20:16   

Cykada napisał/a:
...
Tych 2,2 CDI nie kupuj.

Bo?
Uzasadnienie jest bardziej wartościowe od nie bo nie ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bunio2
trochę już popisał


Twój sprzęt: Peugeot J5 Burstner
Nazwa załogi: Buńki
Dołączył: 20 Sty 2013
Piwa: 1/1
Skąd: Koniecpol
Wysłany: 2018-03-16, 22:03   

Jawy88 a może zainteresuje Cię miniautobus który namierzyłem ,podobno jest na chodzie i jako baza byłby ciekawym dawcą. Jak mi się uda to wstawię parę zdjęć..... co do szczegółów to gdy sprawa zainteresuje Cię!

IMG_0070.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 483,88 KB

IMG_0071.JPG
Plik ściągnięto 15 raz(y) 424,85 KB

IMG_0072.JPG
Plik ściągnięto 14 raz(y) 445,55 KB

IMG_0073.JPG
Plik ściągnięto 13 raz(y) 302,37 KB

IMG_0076.JPG
Plik ściągnięto 22 raz(y) 400,59 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bunio2
trochę już popisał


Twój sprzęt: Peugeot J5 Burstner
Nazwa załogi: Buńki
Dołączył: 20 Sty 2013
Piwa: 1/1
Skąd: Koniecpol
Wysłany: 2018-03-16, 22:20   

Jawy88 - przepraszam ta powyższa odpowiedż była przeznaczona dla JacekUK a wszystko przez te zdjęcia bo nie mogłem ich wkleić !!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2018-03-16, 22:37   

Socale napisał/a:
Cykada napisał/a:
...
Tych 2,2 CDI nie kupuj.

Bo?
Uzasadnienie jest bardziej wartościowe od nie bo nie ;)
panewki na korbowodzie . Popytaj się ludzi dlaczego zmieniają te silniki na 2,7cdi... Po trzecie zobacz na mobile ile jest uszkodzonych sprinterów 2.2 po 2006r.po czwarte zobacz ceny silnika np.r6 i 2,2 CDI 150 KM. Po piąte znam temat bo pracuje że sprinterem a mam też dużo kumpli co latają busami i opinie są jednoznaczne. Po ente zapytaj mechaników od sprintów...
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Ostatnio zmieniony przez Cykada 2018-03-16, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2018-03-16, 22:38   

Bunio2 napisał/a:
Jawy88 - przepraszam ta powyższa odpowiedż była przeznaczona dla JacekUK a wszystko przez te zdjęcia bo nie mogłem ich wkleić !!!
90 koni na takie bydle......
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 179/376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-16, 23:19   

W pierwszej kolejność najlepiej policzyć ile będzie kosztowała zabudowa wnętrza,
przygotowac listę potrzebnych sprzętów, instalacji, tak na biedę licząc wyjdzie ze 30/40 tysięcy
a i pewnie sporo więcej
można podpytać kolegów którzy budowali remontowali tanio nie jest
wydaje się jak już inwestować te 10tki tyś zł to wypada kupić sęsowne AUTKO,
lepić starego bunkra do nóweczki zabudowy, moze to być średni plan.
:spoko
https://www.mobile.de/pl/.../258956006.html
https://www.mobile.de/pl/.../257644482.html
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawy88
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2014
Piwa: 3/9
Wysłany: 2018-03-17, 03:53   

https://www.mobile.de/pl/.../258956006.html
https://www.mobile.de/pl/...82.html[/quote]

co do przebiegów aut z linków https://www.youtube.com/watch?v=xM_v_c8XwoU
60 tys pln za 10letnie auto (baze na campera) to tez sensu nie widzę... jeśli jak sie poszuka to dukato po 2006r z dobrym silnikiem 2.3jtd można kupić poniżej 20tys pln
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2018-03-17, 08:11   

Komplecik napisał/a:
W pierwszej kolejność najlepiej policzyć ile będzie kosztowała zabudowa wnętrza,
przygotowac listę potrzebnych sprzętów, instalacji, tak na biedę licząc wyjdzie ze 30/40 tysięcy
a i pewnie sporo więcej
można podpytać kolegów którzy budowali remontowali tanio nie jest
wydaje się jak już inwestować te 10tki tyś zł to wypada kupić sęsowne AUTKO,
lepić starego bunkra do nóweczki zabudowy, moze to być średni plan.
:spoko
https://www.mobile.de/pl/.../258956006.html
https://www.mobile.de/pl/.../257644482.html
sensowne auto to jest pewne auto. A nowego sprintera 2,2 se można wsadzić. Jak ktoś chce z Norwegii wracać na lawecie to ok niech kupi nowego sprintera..... Te auta są ok :Sprinter 312 ,310 albo 316 do 2006 r . Lt35 2,5tdi , Ducato 2,3 po 2006r . Sprinter 318 , chociaż silnik V6 może zrobić 800tys ,ale jeden na 10 zrobi 300tys.
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2011
Piwa: 179/376
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-17, 08:25   

Samochpdy dostawcze i nie tylko traktowane są jak maszyny ciągniki rolnicze im ma mniejszy przebieg tym bardziej nadaje się do pracy ,
różnica w cenie pomiędzy tymi samymi maszynami może być wielka 100% i więcej
Za 20 kawałków nie kupi się fajnego AUTKA, bardzo ciezko
:spoko
_________________
komplet
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cykada 
weteran

Twój sprzęt: Sprinter 2.9TD
Nazwa załogi: RodzinkaPL
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Piwa: 12/9
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 2018-03-17, 09:19   

Komplecik napisał/a:
Samochpdy dostawcze i nie tylko traktowane są jak maszyny ciągniki rolnicze im ma mniejszy przebieg tym bardziej nadaje się do pracy ,
różnica w cenie pomiędzy tymi samymi maszynami może być wielka 100% i więcej
Za 20 kawałków nie kupi się fajnego AUTKA, bardzo ciezko
:spoko
kupi się tylko....trzeba warować na internecie 24godz/h. Jak się ukazuje ogłoszenie masz max.20 sekund ,żeby pierwszy zadzwonić i zarezerwować auto. Tylko tak. Druga opcja jest taka ,że jest super auto ,ale drogie. Tu można negocjować cenę , ale czas nie stanowi problemu. Handluje autami i wiem co nieco na ten temat....
_________________
Nie wolno pić alkoholu , bo potem człowiek jest z siebie za bardzo zadowolony :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
armar 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Challenger 380
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 1/1
Skąd: oława
Wysłany: 2018-03-17, 09:31   

W sprinterze po 2006roku najbardziej awaryjnym silnikiem jest 315 -150km.Na "mobile de." 70% aut z uszkodzonym silnikem to 315,przy przebiegach średnio 250 tys.km.Drugie miejsce ma 313-130 KM-20 %.Potem reszta.Bardzo dobry silnik to 316-160km.najmniej awaryjny.Też 2.2 cdi ale wzmocniony w porównaniu do pozostałych 2.2 cdi.Silnik 318/319 tak jak pisze kolega Cykada to najlepsze co jest na rynku obecnie.Jedyny minus spalanie,na pusto busem maxi-12,5l przy autostradowej 120km/godz.Po mieście 15 litrów .Sprinter 316 natomiast 10l na100km. załadowany natomiast 10,5.W Naszej firmie mamy 4 sztuki sprintery 316 z lat 2012,2013 i 2015 zprzebiegami ok 400 tys. każdy.wszystkie kupione jako nowe.Wszystkie zachowują się podobnie.Pierwsza awaria przy 250-270tys-EGR.280TYS KM Wytrzymuje pasek osprzętu i rolki napinające. Przy 300 tys zaczynają się problemy z DPF. Trzeba płukać co 70 tys km lub wymienić na nowy.W dwóch-tych nowszych, wysiadło sprzęgło.Skrzynia biegów i most żadnych problemów.Turbina i wtryski nie ruszane.Dla porównania mamy jedno ducato 3.0 z 2009 roku zprzebiegiem 350 tys.Silnik ok,ale skrzynia biegów naprawiana przy 250 tys i 320 tys.km.Więcej problemów z instalacją elektryczna i hamulcami.Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-03-17, 11:24   

A co powiecie na to tylko 3tys eu , 2,8D niezniszczalny SOFIM tylko 200TYS na kampera jak marzenie
https://www.subito.it/car...7105.htm?last=1

IVECO DAILY 35C13

edit:
Full wypas, jest klima, tempomat, skrzynia 6 biegów itd.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2018-03-18, 01:15   

pasza napisał/a:
A co powiecie na to tylko 3tys eu , 2,8D niezniszczalny SOFIM tylko 200TYS na kampera jak marzenie
https://www.subito.it/car...7105.htm?last=1

IVECO DAILY 35C13

edit:
Full wypas, jest klima, tempomat, skrzynia 6 biegów itd.


Mieliśmy iveco 2.8 u mnie w firmie, tyle że z zabudową plandeką (przez lata pracowałem w brytyjsiej firmie kurierskiej). Zostało się w rozliczeniu po jakimś zbankrutowanym partnerze biznesowym i szef je przygarnął "póki się nie popsuje". I się k... nie chciało popsuć. Szyba się obsuwała sama w czasie jazdy, odpadała gałka skrzyni biegów, radio wpadło do środka deski rozdzielczej, wszystko brzęczało i dzwoniło, wał wył, a mimo tego silnik ciągnął jak zły, auto się bardzo dobrze prowadziło, hamowało, skręcało - to co ważne, działało.

Tyle, że wyglądało jak "idź stąd", to zaczęło lądować na jakichś tam pomniejszych robotach i w końcu pewnego dnia trafiła się potrzeba przewieźć jakaś gigantyczną skrzynię do Albanii czy gdzieś. Rozmontowano plandekę, zostawiając tylko podłogę, przymocowano skrzynię pasami, kierowca pojechał, auto zostawił u jakiegoś lokalnego dilera i wrócił samolotem. Miało wtedy ze 350 000 mil.

Bardzo się zdziwliliśmy kiedy zaczęliśmy je widywać z powrotem na brytyjskich drogach - kupiła je jakaś brytyjska firma latająca między Bałkanami a Anglią, odświeżyła wizualnie i auto jeździło dla nich jeszcze przez kilka lat.

Generalnie, mechanicznie to są auta nie do zaj...bania, jeśli Ci nie przeszkadza, że wszystko w nim może rzęzić i dzwonić to dobra sprawa.

Co do głównego tematu - nie bardzo rozumiemtego pomysłu z kupowaniem starego auta pod kampera. W owej firmie mieliśmy zwykle na stanie kilkanaście sprinterów, najbardziej standardowych z możliwych, 313, bez żadnych fajerwerków. Auta jeździły na okrągło - i to dosłownie na okrągło, auto przyjeżdżało z Hiszpanii, kierowca wieszał klucz na kołku i szedł do domu, za chwilę przychodził inny kierowca, łapał za kluczyki i ruszał w trasę do Norwegii. Dość powiedzieć, że przebiegi rzędu 100 000 mil na rok to była norma.

I naprawdę - bywały problemy z elektroniką, z DPF (głównie powodowane tym, że auta nie miały ogrzewania postojowego a czasami kierowcy godzinami czekali na ładunki na lotniskach, a podobno sprintery bardzo nie lubią się przegrzewać na jałowym biegu) ale przypominam sobie może ze trzy sytuacje, żeby auto wróciło na lawecie, a były, że tak powiem, eksploatowane rabunkowo - serwis ograniczany był do minimum, daty serwisów nie były dotrzymywane - auta szły po prostu na warsztat jak akurat chwila wolnego była, ale nie wcześniej niż to konieczne, więc komunikaty takie jak na tym zdjęciu: http://orynski.eu/wp-cont...0-11.42.341.jpg były normą. Dość powiedzieć, że główną przyczyną dla ktorej odszedłem z tej roboty był całkowity brak dbałości o pojazdy, a co za tym idzie o bezpieczeństwo kierowców.

I powiem szczerze, że jak na taką "gospodarkę flotą" to te sprintery, których przez te moje kilka lat w firmie przewinęło się u nas z pewnoscią dobrze ponad 30, sprawiały się bardzo dobrze. Z pewnością lepiej niż kilkunastoletnie dostawczaki poprzednich generacji, z ktorymi również miewam do czynienia (prywatnie też przez lata jeździłem kilkunastoletnimi samochodami). Owszem, w nowym samochodzie jak sie zaczną jakieś jaja z elektroniką, to to może kosztować, ale generalnie takie awarie zdarzają się rzadko. W kilkunastoletnim aucie poprzedniej generacji jest ciągle coś - a to coś nie styka, a to trzeba wymienić jakąś pierdołę, a to coś stuka w zawieszeniu, a to coś podrdzewiało i trzeba zabezpieczyć, a to plastiki trzeszczą, a to coś brzęczy, itd itd itd...

Generalnie gdyby kilkunastoletnie samochody były lepsze i bardziej niezawodne niż nowoczesne auta, to przecież ludzie, którzy potrzebują takich samochodów do pracy unikaliby jak mogli nowoczesnych pojazdów. A jednak przesiadają sie na nowoczesne... Dlaczego z kamperami miałoby być inaczej?

Rozumiem jeszcze, jak ktoś się wybiera na wyprawę do RPA i chce auto, które mu wioskowy szaman w Zimbabwe kościanym młotkiem naprawi. Ale do Europy, gdzie lada chwila bedzie się rugować auta ze starszymi silnikami diesla skąd tylko się będzie dało? Nie rozumiem :/
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***