Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
nowa zabudowa na aucie 2010
Autor Wiadomość
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 257/70
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-03, 09:15   

Bronek napisał/a:
Kręciła się koło mnie dziewczyna o wiele młodsza i właścicielka sieci sklepów...

A jak wygląda jej sytuacja dzisiaj? Życie jest przewrotne , dzisiaj masz jutro możesz niemieć nic...
Dobrze Dareczku wybrałeś... :kwiatki:
:spoko
_________________
Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2018-05-03, 10:30   

Bronek napisał/a:
Nowsze rozwiązania? akurat w kamperach oprócz ledów to jak w przepisach, postęp mizerny.


Rewolucja ma się zacząć w 2021. Citroen porzucił współpracę z Peugeotem i Fiatem i razem z Oplem pracują nad nowym "dostawczakiem", który ma w znacznej części wyeliminować Ducato jako bazę do zabudów kamperowych wszelkiego typu.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-05-03, 10:54   

Wg mnie ale ot tak bez wnikliwej analizy, lecz patrząc na trendy.. To:

Kamper benzyna i hybryda no gdyby prawo o DMC zmieniono nam, że nawet mógłby być czysty to elektryk.
Jakiż to problem ładować się co 300-400km, na kempingu lub pod marketem itp
Dodatkowy powód, by tam zajechać. (śledzę te tematy i raczej odwrotu nie ma, od elektryfikacji transportu)

Ale druga strona, to wyposażenie, gdy kamper będzie miał np. jak Nissan lubTesla... 40-60kwh lub 100 kWh energii w akumulatorach, zmienia to diametralnie życie i podejście do zasilania.

Sprawa wagi!
DMC, no tu gdy jest silnik od pralki a nie ciężki diesel, plus bak z paliwem itd, nie jest ja ż tak źle. Taki Nissan Leaf waży tyle co normalne auto ok 1,5tony.

Kamper hybryda tzw. plugin (czyli ładowany z gniazdka) lub czysty elektryk, jawi się całkiem miło.... Tylko cena, będzie pewnie jeszcze z kosmosu, póki co. oczywiście. Do czasu jak Ducato będzie na prąd. :bajer
:oops:


Ps. Andrzej ad Panienka z mych marzeń, zmarła i kurde bym dziedziczył, no i dopiero wtedy ożenił się z Moniką. Kiepski ze mnie biznesmen... Monika pewnie jest zła, że tak nie zrobiłem :lol: (to historyjka w stylu "płaszcza i szpady" 8-) )
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-05-05, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Micha 
trochę już popisał

Twój sprzęt: w przyszłości...
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 5/5
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-05, 13:10   

Bronek: wygląda na to, że DMC może niedługo być mniejszym problemem dla elektryków/hybryd, pojedyncze kraje zwiększają limit dla kategorii B do 4,25-7,0 t (źródło: https://40ton.net/iveco-daily-przerobione-przez-przystawke-mocy-na-hybryde-dziwny-choc-legalny-sposob-na-28-tony-ladownosci/ ). Szkoda, że na razie trzeba przewalczyć biurokrację aby zarejestrować takie auto zbudowane/przerobione samodzielnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 449/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-05-06, 21:31   

Micha napisał/a:
Bronek: wygląda na to, że DMC może niedługo być mniejszym problemem dla elektryków/hybryd, pojedyncze kraje zwiększają limit dla kategorii B do 4,25-7,0 t (źródło: https://40ton.net/iveco-daily-przerobione-przez-przystawke-mocy-na-hybryde-dziwny-choc-legalny-sposob-na-28-tony-ladownosci/ ). Szkoda, że na razie trzeba przewalczyć biurokrację aby zarejestrować takie auto zbudowane/przerobione samodzielnie.


Gdyby stał się cud i takie zmiany w przepisach zawitały by i do nas, to rozwiązanie mechaniczne jest banalnie proste. Dwa takie koła jak na fotce poniżej , założone na tył zamiast oryginalnych i jakaś bateria pod podłogę .
Nie musiało by to specjalnie szybko na tej elektryce jeździć i mieć jakiś szalony zasięg, wystarczyło by jedynie aby spełniało założenia konstrukcyjne hybrydy.
Przy okazji mamy dodatkową funkcję , o której już kiedyś pisałem przy okazji tematu z tego co pamiętam , prawiącego o problemach z wyjeżdżaniem z grząskiego terenu .
Taki dodatek daje nam 4x4 , które w takich przypadkach sprawdziło by się idealnie .
Bateria, jak słusznie zauważył Bronek , była by idealna zamiast aku zabudowy. Na takim samochodowym, nawet małym pakiecie to i klima by poszła bez problemu i o agregacie zapomnieć by można.
Gdyby taki zabieg podniósł znacząco DMC, to pierdzielił bym nawet jeżdżenie tym na prądzie, i założył to tylko z tego powodu i tych dwóch dodatkowych (awaryjne 4x4 i potężne aku)

in-wheel_motor.jpg
Plik ściągnięto 1280 raz(y) 53,43 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-05-06, 21:43   

Takie kółka w innej skali, mamy w hulajnogach i rowerach. O pralkach nie wspomnę.
Cytat:
Samochody elektryczne napędza prosty silnik elektryczny (wynaleziony w XIX wieku, w zasadzie niezmieniony do dziś) o wysokiej sprawności, o którym specjaliści mówią, że może przejechać 10 milionów (!) kilometrów bez awarii (....)
Baterie – nie powinny tracić więcej niż 1 procent pojemności na każdy rok jazdy,
silnik elektryczny (psuje się) – mniej więcej 200-1 000 razy rzadziej (!) niż silnik spalinowy (..... ).:


Naprawa? W Teslach silniki wymieniają i to często na regenerowane... i nikt się na to nie obraża, bo to proste maszyny są. Nie ulegają takiej decyzji gradacji jak silniki spalinowe :mrgreen:

Ceny serwisu... zużycie np klocków , wymiana po kilkuset tyś km.. (10x wolniejsze zużycie).. itd..
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/72
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2018-05-06, 22:13   

Micha napisał/a:
Bronek: wygląda na to, że DMC może niedługo być mniejszym problemem dla elektryków/hybryd, pojedyncze kraje zwiększają limit dla kategorii B do 4,25-7,0 t (źródło: https://40ton.net/iveco-daily-przerobione-przez-przystawke-mocy-na-hybryde-dziwny-choc-legalny-sposob-na-28-tony-ladownosci/ ). Szkoda, że na razie trzeba przewalczyć biurokrację aby zarejestrować takie auto zbudowane/przerobione samodzielnie.


Słowa klucze "pojedyncze kraje". To tak jak w Polsce możliwość jazd na dwóch kółkach 125ccm na prawie jady B, za granicę nie pojedziesz.

joko napisał/a:
Dwa takie koła jak na fotce poniżej , założone na tył zamiast oryginalnych i jakaś bateria pod podłogę.


Marzenie :) Tzn marzenie, żeby takie koła można było założyć do istniejącego już auta. Jak dla mnie, największy dyskomfort spaliniaka czuje się w ruchu miejskim. Jakby tak uzyskać prędkość max nawet tylko 50km/h i zasięg z 60-80km...od razu montuje do kamperka :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 449/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-05-06, 22:36   

RadekNet napisał/a:


Marzenie :) Tzn marzenie, żeby takie koła można było założyć do istniejącego już auta.


A w czym problem ? Konstrukcja typu "In-Wheel Motor" została wymyślona właśnie po to aby dało się zamontować w dowolnym pojeździe.
Za około 4500 USD można kupić zestaw dwóch takich kółek po 12kW każdy z kompletem sterowników i dodatkowo układem hamulcowym (tarcze i zaciski umieszczone z tyłu za silnikiem)
Do tego trzeba tylko dokupić baterię i jest komplet gotowy do użytku.
Każdy z silników ma 12kW mocy ciągłej (i 24kW dopuszczalnej chwilowej) więc mamy 24kW napędu elektrycznego co w praktyce jest ekwiwalentem napędu spalinowego o mocy około 80-90kW. Taki napęd rozpędzi bez problemu kampera 3,5t do 100-110 km/h przy bez porównaniu lepszym przyspieszeniu . Oczywiście aby zapewnić jaki taki zasięg potrzebna jest spora bateria (i sporo kilogramów) , ale jak pisałem wyżej , mnie osobiście wystarczyło by to tylko jako "dopalacz" dla napędu spalinowego, okazjonalne 4x4 (w trudnym terenie na małym dystansie) i ewentualnie jako napęd do ruchu miejskiego .
Uważam , że nie ma się póki co silić na normalną długodystansową jazdę na prądzie, bo dostępne na rynku baterie są jeszcze zbyt mało pojemne i za ciężkie, aby to miało sens.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***