|
|
nowa zabudowa na aucie 2010 |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-03, 09:15
|
|
|
Bronek napisał/a: | Kręciła się koło mnie dziewczyna o wiele młodsza i właścicielka sieci sklepów... |
A jak wygląda jej sytuacja dzisiaj? Życie jest przewrotne , dzisiaj masz jutro możesz niemieć nic...
Dobrze Dareczku wybrałeś...
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2018-05-03, 10:30
|
|
|
Bronek napisał/a: | Nowsze rozwiązania? akurat w kamperach oprócz ledów to jak w przepisach, postęp mizerny. |
Rewolucja ma się zacząć w 2021. Citroen porzucił współpracę z Peugeotem i Fiatem i razem z Oplem pracują nad nowym "dostawczakiem", który ma w znacznej części wyeliminować Ducato jako bazę do zabudów kamperowych wszelkiego typu. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-05-03, 10:54
|
|
|
Wg mnie ale ot tak bez wnikliwej analizy, lecz patrząc na trendy.. To:
Kamper benzyna i hybryda no gdyby prawo o DMC zmieniono nam, że nawet mógłby być czysty to elektryk.
Jakiż to problem ładować się co 300-400km, na kempingu lub pod marketem itp
Dodatkowy powód, by tam zajechać. (śledzę te tematy i raczej odwrotu nie ma, od elektryfikacji transportu)
Ale druga strona, to wyposażenie, gdy kamper będzie miał np. jak Nissan lubTesla... 40-60kwh lub 100 kWh energii w akumulatorach, zmienia to diametralnie życie i podejście do zasilania.
Sprawa wagi!
DMC, no tu gdy jest silnik od pralki a nie ciężki diesel, plus bak z paliwem itd, nie jest ja ż tak źle. Taki Nissan Leaf waży tyle co normalne auto ok 1,5tony.
Kamper hybryda tzw. plugin (czyli ładowany z gniazdka) lub czysty elektryk, jawi się całkiem miło.... Tylko cena, będzie pewnie jeszcze z kosmosu, póki co. oczywiście. Do czasu jak Ducato będzie na prąd.
Ps. Andrzej ad Panienka z mych marzeń, zmarła i kurde bym dziedziczył, no i dopiero wtedy ożenił się z Moniką. Kiepski ze mnie biznesmen... Monika pewnie jest zła, że tak nie zrobiłem (to historyjka w stylu "płaszcza i szpady" ) |
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2018-05-05, 14:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Micha
trochę już popisał
Twój sprzęt: w przyszłości...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 5/5 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 449/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-05-06, 21:31
|
|
|
Gdyby stał się cud i takie zmiany w przepisach zawitały by i do nas, to rozwiązanie mechaniczne jest banalnie proste. Dwa takie koła jak na fotce poniżej , założone na tył zamiast oryginalnych i jakaś bateria pod podłogę .
Nie musiało by to specjalnie szybko na tej elektryce jeździć i mieć jakiś szalony zasięg, wystarczyło by jedynie aby spełniało założenia konstrukcyjne hybrydy.
Przy okazji mamy dodatkową funkcję , o której już kiedyś pisałem przy okazji tematu z tego co pamiętam , prawiącego o problemach z wyjeżdżaniem z grząskiego terenu .
Taki dodatek daje nam 4x4 , które w takich przypadkach sprawdziło by się idealnie .
Bateria, jak słusznie zauważył Bronek , była by idealna zamiast aku zabudowy. Na takim samochodowym, nawet małym pakiecie to i klima by poszła bez problemu i o agregacie zapomnieć by można.
Gdyby taki zabieg podniósł znacząco DMC, to pierdzielił bym nawet jeżdżenie tym na prądzie, i założył to tylko z tego powodu i tych dwóch dodatkowych (awaryjne 4x4 i potężne aku)
in-wheel_motor.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1280 raz(y) 53,43 KB |
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-05-06, 21:43
|
|
|
Takie kółka w innej skali, mamy w hulajnogach i rowerach. O pralkach nie wspomnę. Cytat: | Samochody elektryczne napędza prosty silnik elektryczny (wynaleziony w XIX wieku, w zasadzie niezmieniony do dziś) o wysokiej sprawności, o którym specjaliści mówią, że może przejechać 10 milionów (!) kilometrów bez awarii (....)
Baterie – nie powinny tracić więcej niż 1 procent pojemności na każdy rok jazdy,
silnik elektryczny (psuje się) – mniej więcej 200-1 000 razy rzadziej (!) niż silnik spalinowy (..... ).: |
Naprawa? W Teslach silniki wymieniają i to często na regenerowane... i nikt się na to nie obraża, bo to proste maszyny są. Nie ulegają takiej decyzji gradacji jak silniki spalinowe
Ceny serwisu... zużycie np klocków , wymiana po kilkuset tyś km.. (10x wolniejsze zużycie).. itd.. |
|
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/72 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2018-05-06, 22:13
|
|
|
Słowa klucze "pojedyncze kraje". To tak jak w Polsce możliwość jazd na dwóch kółkach 125ccm na prawie jady B, za granicę nie pojedziesz.
joko napisał/a: | Dwa takie koła jak na fotce poniżej , założone na tył zamiast oryginalnych i jakaś bateria pod podłogę. |
Marzenie Tzn marzenie, żeby takie koła można było założyć do istniejącego już auta. Jak dla mnie, największy dyskomfort spaliniaka czuje się w ruchu miejskim. Jakby tak uzyskać prędkość max nawet tylko 50km/h i zasięg z 60-80km...od razu montuje do kamperka |
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 449/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-05-06, 22:36
|
|
|
RadekNet napisał/a: |
Marzenie Tzn marzenie, żeby takie koła można było założyć do istniejącego już auta. |
A w czym problem ? Konstrukcja typu "In-Wheel Motor" została wymyślona właśnie po to aby dało się zamontować w dowolnym pojeździe.
Za około 4500 USD można kupić zestaw dwóch takich kółek po 12kW każdy z kompletem sterowników i dodatkowo układem hamulcowym (tarcze i zaciski umieszczone z tyłu za silnikiem)
Do tego trzeba tylko dokupić baterię i jest komplet gotowy do użytku.
Każdy z silników ma 12kW mocy ciągłej (i 24kW dopuszczalnej chwilowej) więc mamy 24kW napędu elektrycznego co w praktyce jest ekwiwalentem napędu spalinowego o mocy około 80-90kW. Taki napęd rozpędzi bez problemu kampera 3,5t do 100-110 km/h przy bez porównaniu lepszym przyspieszeniu . Oczywiście aby zapewnić jaki taki zasięg potrzebna jest spora bateria (i sporo kilogramów) , ale jak pisałem wyżej , mnie osobiście wystarczyło by to tylko jako "dopalacz" dla napędu spalinowego, okazjonalne 4x4 (w trudnym terenie na małym dystansie) i ewentualnie jako napęd do ruchu miejskiego .
Uważam , że nie ma się póki co silić na normalną długodystansową jazdę na prądzie, bo dostępne na rynku baterie są jeszcze zbyt mało pojemne i za ciężkie, aby to miało sens. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|