Bojler carver 9 litrów problem! |
Autor |
Wiadomość |
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-03-15, 10:05 Bojler carver 9 litrów problem!
|
|
|
Witam szanowne grono.
Urodził mi się problem z bojlerem carver. Stara konstrukcja z chyba angielskiej czepki. Podczas prób w garażu bojler śmiga aż miło. Po zamontowaniu do auta i podłączeniu nie chce zagadać.
Co się stało. Jak wspomniałem wyżej założyłem bojler.
Podlaczylem sterownie do 12v. Po sprawdzeniu czy wszystko ok czyli czy jest te 12v próbowałem włączyć bojler na próbę. Zapalily się lampki i zgasły. Spalił się bezpiecznik w sterowaniu 1A. Wymieniłem. Podczas wymiany wkładając bezpiecznik troszkę zaiskrzylo. Ponowilem próbę. Włączenia. Światełka się nie zapalily ale spalił bezpiecznik na skrzynce 5A a w sterowniu nic się nie zmieniło. Czyli bezpieczniki są ok.
Bojler nie miał podłączonego gazu ani wody. Chciałem tylko sprawdzić czy iskrownik zadziała.
No i teraz nie wiem już co dalej. Jak i co sprawdzić? Jeśli ktoś mial styczność z takim ustrojstwem będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
IMG_20180315_102350.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,37 MB |
IMG_20180315_102356.jpg
|
|
Plik ściągnięto 46 raz(y) 1,34 MB |
|
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
Ostatnio zmieniony przez KASZUB 2018-03-15, 10:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-03-15, 10:12
|
|
|
+ z - nie pomyliłeś ? |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2018-03-15, 11:55
|
|
|
Odłącz sterowanie od prądu z kamperka i daj mu napięcie z innego akumulatora.Jak zagada to znaczy ,że zwarcie jest na przewodzie zasilającym w kamperze |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
Brodacz77
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger Mageo 163, 2.8JTD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Piwa: 47/282 Skąd: Snochowice
|
Wysłany: 2018-03-15, 13:00
|
|
|
Positive (+) jest podłączony niebieski, negative (-) jest podłączony brązowy.
Niebieskim najczęściej puszcza się minus (-), brązowym plus (+).
Szukałbym tutaj. |
_________________ Odkupię każdą ilość używanych / zużytych / uszkodzonych baterii do laptopa / elektronarzędzi. |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2018-03-15, 13:09
|
|
|
wg fotki to odwrotna polaryzacja napiecia |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-03-15, 15:59
|
|
|
Nie znając się na zasadach elektrycznych i przyjętych normach podłączyłem wszędzie plus na niebieskim a minus na brązowym. Jeszcze raz dzisiaj sprawdzę wszystko jeszcze raz. Myślę jednak, że to nie jest problemem. Choć nigdy nie wiadomo. Bo całość jest prosta i dziwi mnie, że to nie chce zagadać.... A jeśli się pomyliłem i coś się spaliło to będę mega wkur.... y |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
Brodacz77
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger Mageo 163, 2.8JTD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Piwa: 47/282 Skąd: Snochowice
|
Wysłany: 2018-03-15, 16:40
|
|
|
Nie wiem, czy dysponujesz jakimś miernikiem / multimetrem - bardzo możliwe, że po pierwszym odwrotnym podłączeniu coś się spaliło (np. zwarła dioda Zenera - ta czarno/niebieska w pionie, nad liczbą 12). Gdybam, że jest ona tam w celu obniżenia napięcia do zasilania diod świecących i układu. Po odwrotnym podpięciu zasilania mógł popłynąć przez nią duży prąd i może być zwarta. Pod czarną wtyczką, nad zieloną i czerwoną LED jest jeszcze jedna dioda - też mogło ją zewrzeć. |
_________________ Odkupię każdą ilość używanych / zużytych / uszkodzonych baterii do laptopa / elektronarzędzi. |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-03-15, 17:13
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Nie znając się na zasadach elektrycznych |
Przyjęło się że kolory to :
Elektryka-elektronika prąd stały: (12V)
minus - czarny
plus - czerwony
elektryka prąd zmienny ,( 230V)
Przewód fazowy L – brązowy, czarny, czerwony, szary, biały (na tym przewodzie jest napięcie elektryczne).
Przewód neutralny N – niebieski.
Przewód ochronny PE – żółto–zielony. |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-03-15, 17:52
|
|
|
Niestety nie zawsze masz w stałym czarny i czerwony .
Bywa , że niebieski to plus , lub brązowy .
Tak różowo nie jest |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-03-15, 18:41 Re: Bojler carver 9 litrów problem!
|
|
|
KASZUB napisał/a: |
...
Podczas prób w garażu bojler śmiga aż miło. Po zamontowaniu do auta i podłączeniu nie chce zagadać.
... |
Jak w garażu podłączałeś całość do akumulatora/zasilacza, jaka polaryzacja powinieneś pamiętać.
Czy w garażu podłączałeś gaz i zapodałeś wodę do systemu? Co śmigało aż miło - dokładnie opisz, bo...
Cascade bez wykrycia ciśnienia gazu i obecności wody a także zbyt niskie napięcie na zasilaniu z akumulatora, nigdy nie wygeneruje iskry na iskrowniku. Jest dużo zabezpieczeń mimo że sprzęt wydaje się prymitywny - jest prosty ale zabezpieczony.
Czy pierwszy spalony bezpiecznik wstawiłeś o dokładnie takiej samej wartości podanej w mA lub A ?
.
Tylko odpowiedzi na pytania pozwolą na jakąkolwiek diagnostykę. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2018-03-15, 18:51
|
|
|
Jak podłączysz bieguny jak trzeba to powinien zatrybić , też miałem takie przypadki .
co do kolorów zasilań w kamperach i cepach to książkę można napisać żadnych reguł |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-03-15, 18:55
|
|
|
Jo, tym bardziej że to angielskie, tam wszystko na odwrót od świata i po nie naszemu. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-03-15, 18:56
|
|
|
Bronek napisał/a: | Bywa , że niebieski to plus , lub brązowy . |
Gdy plusów jest kilka (osobna linię dla poszczególnych urządzeń)
Przewody 2-3 i więcej żyłowe zazwyczaj są produkowane w kolorach do instalacji np, domowych 230V . |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-03-15, 19:34
|
|
|
Grzebałem w czepkach i kamperach orginalnych , to wiem, ze ...nic nie wiem. Teoria teorią a ... Także , to co piszesz to pobożne życzenia..
Tylko w czterech sztukach ...fabrycznych i nie ufam i ufać nie będę teorią i nadzieją |
|
|
|
|
|
|