Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
Wysłany: 2021-05-18, 22:30
Coś tam się dzieje dalej
Wpadło nowe wyposażenie do kamera:
Razem z wyposażeniem również jeden z akumulatorów pokładowych dostał nową szczelną obudowę oraz możliwość szybkiego demontażu z campera.
Dzięki temu mamy zgrabne przenośne źródło zasilania do napędu pontonu
160Ah z silnikiem 65lbs powinno pozwolić na sprawne przemieszczanie się po średnich akwenach
Sprawnie i cicho.
Do kompletu kapoki dla rodziny i akumulatorka !
Czy masz jakieś wskazówki odnośnie kompresowania ogniw?
Widzę że zostawiłeś na blaszkach łączących zaciski zapas na puchnięcie ogniw i taśmę którą owinąłeś pakiet.
Mam jedno uszkodzone ogniwo i troszkę je pomęczyłem. Okazuje się że ładowanie do granicy pojemności nawet małym prądem rzędu 6A ogniwa 280 Ah powoduje spore puchnięcie.
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
Wysłany: 2021-05-19, 07:34
Meyer napisał/a:
Mam jedno uszkodzone ogniwo i troszkę je pomęczyłem. Okazuje się że ładowanie do granicy pojemności nawet małym prądem rzędu 6A ogniwa 280 Ah powoduje spore puchnięcie.
Również męczyłem uszkodzone ogniwo, i nie zanotowałem puchnięcia dopóki nie przekraczamy napięcia 3,7V.
Ogniwa mają zostawione 5mm luzu na plecach i sporo więcej od frontu. Dodatkowo PCV spienione ma sporą podatność więc mam nadzieje, że nie rozerwie pakietu.
A kapoczki są jako podstawa Akumulator dostanie szelki z pasa transportowego i linkę do pontonu.
pixi2000 napisał/a:
A powiedz co to za złącze na zewnątrz jest wystawione?
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
Wysłany: 2021-05-20, 07:20
andi at napisał/a:
Jak go chcesz ładować
Bezpośrednio wpinany równolegle do drugiego pokładowego.
Jeśli przenośny będzie rozładowany to mam przygotowany 0,75m przedłużacz z przewodu 6mm2, to ogranicza prąd wyrównania do max 50A między akumulatorami. Po wyrównaniu ładowanie przejmuje solar/alternator.
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
Wysłany: 2021-05-25, 08:28
andi at napisał/a:
Jak go chcesz ładować . Wpinasz w układ czy prostownikiem 230 ?
Update do ładowania,
Połączenie bezpośrednio rozładowanego akumulatora przenośnego do naładowanego zabudowy, w moim przypadku wywołuje prąd o natężeniu 70A przez parę minut, później spada. nie przekracza to nominalnych prądów obu akumulatorów, można zatem bezpiecznie podłączać rozładowany akumulator bez dodatkowych elementów pośrednich.
Sprzęt przetestowany, na wodzie, na pełnym gwizdku 3h pływania, na pół gwizdka już ponad 8h więc do znudzenia i jeszcze trochę.
Junior zachwycony
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
Wysłany: 2021-06-21, 20:32
Tył na poduszkach to MASAKRA, jeśli ktoś mi napisze, że po założeniu poduszek na tył wzrósł mu komfort jazdy to go śmiechem zabije
Jedyne co pozytywnego dają poduszki to wysokość i trochę mniejsze bujanie na zakrętach. Ale to wynika z tego, że poduszki są kurewsko twarde!! ma się to nijak do komfortu
Mam w planach, wzorem nivomatów i pneumatycznego zawieszenia osobówek, dołożenie 2 zbiorników o pojemności c/a 5l po jednym na każdą poduszkę, aby zwiększyć objętość całej instalacji i zmienić charakterystykę poduszek. Będzie regulowana wysokość bez zwiększania twardości.
Zbiorniki do wyboru do koloru za czapkę gruszek na allegro.
Ostatnio zmieniony przez reaven22 2021-09-29, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Mnie wzrósł, ale jak juz ustalilismy moje pióra sa znacznie cieńsze od twoich i moj samochod jadac unosi się w większym stopniu na poduszkach niz na piórach.
Więc zależy jak leży.
Musze pomierzyc zdemontowane sprezyny przednie, moze tez są do wagi koguciej?
R
edit
16,3mm 4,5 zwoja
chyba standard
Twój sprzęt: Marzenie o Ducato L4H3
Dołączył: 28 Sie 2021 Piwa: 1/2 Skąd: Polska
Wysłany: 2021-09-06, 17:27
reaven22 napisał/a:
Taki oto kwiatek sobie sprawiłem, jako akumulator rozruchowy. LiFePo4 60Ah, waga c/a 12kg, zamonotwany zamiast kwasiaka 100Ah o wadze 25kg.
Kręci dukaciakiem mało rozrusznika nie urwie.
Zastanawiałem się nad supercap do rozruchu ale trafiło się w cenie niewiele większej jak komplet supercapów.
Tym samym pozbyłem się całkowicie akumulatorów kwasowych na rzecz LiFePo4.
nie miałeś problemów w zimie z odpalaniem? jak masz go zabezpieczonego przed tym żeby nie pobierać prądu w ujemnych temperaturach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum