Renault Master -> Wywalenie tacho i wskazanie przebiegu O |
Autor |
Wiadomość |
Maran
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Renault Master 07r L2H2
Dołączył: 19 Cze 2024 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-06-19, 12:17 Renault Master -> Wywalenie tacho i wskazanie przebiegu O
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam nadzieje że dobrze trafiłem.
Jakieś trzy miesiące temu kupiłem Masterka z 2007r. z uszkodzonym silnikiem ale za to z bardzo dobrą blachą bez korozji w bardzo dobrych pieniążkach.
Silnik został już wymieniony i chodzi bardzo kulturalnie bez dymków.
Wszystko ładnie pięknie ale mam problem w przywróceniem wskazania przejechanych kilometrów tzw ODO. Wcześniej przebieg wyświetlany był na tacho.
Znalazłem instrukcję w necie jak to się robi przez program ddt4all przez ELMa ale coś nie chce mi zapisać usytawień UCH.
Nie będę się za bardzo rozpisywał w tym temacie
Pytanie brzmi: Czy ktoś cię zmagał z takim problemem i udało mu się przywrócić przebieg? Może ktoś wie gdzie w okolicach Wałbrzycha jest firma która by sobie z tym poradziła.
Nie chce mi się płacić i pamiętac o legalizacji na tacho tylko po to aby policja moggła sobie spisać przebieg podczas kontroli no i oczywiście przebieg podczas BT.
Pozdrawiam i mam nadzieje że jest ktoś na tym forun co może mi pomoże. |
|
|
|
 |
Danyxm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015 Piwa: 5/8 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: 2024-06-19, 23:28
|
|
|
Nie wiem jak to działa u ciebie , ale jesli to jest fabryczne stare tacho to musisz podjechac do specjalistów od tachu i zainstalować emulator.. chyba tak to sie nazywa. U mnie w fabrycznym tacho z 2011 tylko to wchodziło w gre.
Podzwoń po firmach , które zajmuja sie tacho.
Powodzenia! |
|
|
|
 |
Maran
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Renault Master 07r L2H2
Dołączył: 19 Cze 2024 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2024-06-21, 17:53
|
|
|
Witam.
Koszt takiego emulatora jak już się dowiedziałem to koszt około 900 złotych. A koszt legalizacji tacho to coś w granicach 200 PLN na dwa lata. Szybko sumując te 900 PLN to to 7 lat jazdy z legalizowany tacho. Bo o ile się nie mylę to nie mając firmy i nie pracując jako kierowca to w tym momencie chodzi tylko o to by urządzenie pomiarowe (tacho które mierzy całkowity przebieg) miało legalizację że prawidłowo wskazuje. Bo prywatnie nie interesuje mnie norma czasu pracy kierowcy zawodowego bo jeżdze nim jako auto prywatne na co dzień.? Proszę poprawcie mnie jak się mylę.
Pozdrawiam gorąco. |
|
|
|
 |
moskit
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2024-06-21, 18:06
|
|
|
Bardziej bym pytanie skierował " na piśmie " do producenta i do OSK bo oni będą dopuszczali pojazd do ruchu, pamiętaj że wprowadzona jest w ustawie kontrola liczników i zapis ich wartości przez policję SKP
Tutaj "Kubuś Puchatek" może być za krótki |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
 |
Danyxm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015 Piwa: 5/8 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: 2024-06-22, 07:08
|
|
|
Obie powyższe odpowiedzi są zgodne z logiką. Też szedłbym raczej w zalegalizowanie tavho niż jego wyrzucenie. Ale jak pisałem powyżej - solidna dawka wiedzy i możliwych rozwiązań spłynie do ciebie od lokalnych fachowców zawiązanych z tematem |
|
|
|
 |
mierzejski
trochę już popisał
Dołączyła: 17 Sie 2022 Piwa: 11/5 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 2024-06-25, 22:00
|
|
|
Pytanie: czy legalizacja tachografu w ogóle jest potrzebna, skoro jest nieużywany?
Ustawić na "OUT" - czyli jazdę nie objętą tachografem i jeździć.
Niby za posiadanie niekalibrowanego tachografu są kary, ale dotyczy to tylko zarobkowego przewozu osób lub towarów, jeśli to będzie kamper, to w oczywisty sposób tej sytuacji to nie dotyczy.
Pracowałem kiedyś w firmie która miała busa z drugiej ręki. Ten bus miał tachograf bo u poprzedniego własciciela ciągal przyczepy. U nas nie ciągał, po prostu sobie był, nikt się nim nigdy nie przejmował i nikt się nigdy do niego nie przyczepił - pomimo tego, że bus wykonywał zarobkowy transport drogowy, ale że nie przekraczał 3.5t to nie było obowiązku używania tacho, więc nikt go nie sprawdzał. |
|
|
|
 |
Danyxm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015 Piwa: 5/8 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: 2024-06-26, 12:29
|
|
|
Wydaje mi sie ze jak jest to legalizacja potrzebna.
Ja w swoim przerabialem ten temat pare lat temu ale juz dokladnie nie pamietam. Ja sie uparlem na emulator. I wtedy sie problemy z kompem i kabelkami zaczely , bo akurat w trojaczkach tacho spiety jest z Can i dane do kompa ida przez tacho. Odpialem tacho i wiekszosci danch nie bylo.
Stad uwazam ze zostawienie jest prostsze po prostu.
Za rok czy dwa i tak wchodza obowiazakowe tacho na busy. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/606 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2024-06-26, 16:05
|
|
|
Danyxm napisał/a: | Za rok czy dwa i tak wchodza obowiazakowe tacho na busy. |
Kampery też ? no |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
|
 |
Danyxm
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 1991 Knaus Traveller
Dołączył: 24 Sie 2015 Piwa: 5/8 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: 2024-06-26, 16:18
|
|
|
Kampery nie. Dotyczy to pojazdów o dmc powyżej 2,5tony użytkowanych do celów zarobkowych w transporcie międzynarodowym. Od , chyba , sierpnia 2026 , wszystkie busy użytkowane w ten sposób będą musiały mieć tzw inteligentne tachografy. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|