Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot J5 2,5td turbo?
Autor Wiadomość
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-29, 12:38   Peugeot J5 2,5td turbo?

witajcie,

Niepokoją mnie dwie rzeczy, w świeżo zakupionym kamperku (podczas sprawdzania tego nie było).
To mój pierwszy kontakt z tym silnikiem i nie wiem czy dobrze interpretuję to co widzę/słyszę.

1. Turbo? Nieszczelność?

Wracałem wczoraj ok 150km do domu trasą, prędkość 80 - do 90km/h.
Po dodaniu gazu turbo normalnie zaczynało pompować wg mojego słuchu i wzroku (w aucie zamontowany jest wskaźnik doładowania). Doładowanie dochodziło do 0,6 Bara.

W czasie jazdy dźwięki zaczęły się jednak zmieniać. Po dodaniu gazu słychać jakby turbo falowało obrotami, potem taki pisk metalu i dopiero wtedy zaczyna pompować. Wcześniej tego nie było. Operując gazem jestem w stanie utrzymać ten stan. Dodam gazu - zaczyna pompować (do 0,6 Bara).

2. wyciek oleju.
Tego również nie widziałem wcześniej. Zauważyłem podczas tankowania i jak już dojechałem na miejsce.
Pod silnikiem po prawej stronie (pasażera), pojawia się plama oleju. Średnicy ok 20cm. Nie znam jeszcze budowy silnika. Na ile udało mi się wczołgać pod auto to silnik jest mokry po prawej stronie za kołem z paskiem.

czy jest jakieś standardowe miejsce, skąd może ciec olej? czy może jest to powiązane z turbo?

niedługo mam jechać na wakacje, ale nie jestem już taki pewien, czy się uda.


pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-07-29, 19:00   

mrskoku napisał/a:
niedługo mam jechać na wakacje, ale nie jestem już taki pewien, czy się uda
Z tego co piszesz z mechaniki jesteś cienki ,
Jedynie co można ci poradzić to:
postaw auto do "zaufanego" mechanika ,
on obada sprawę ,ewentualnie coś pogrzebie i będzie ok.
W najgorszym przypadku wyrok: 0 jazdy do czasu naprawy . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-07-29, 19:23   

1. Z opisu trudno cokolwiek...
2. Wyciek może występować na wyjściu półosi ze skrzyni biegów lub uszczelniacz/simering wału do wymiany - dobrze to zrobić podczas wymiany paska rozrządu.
Przecieki z turbiny kierowane są raczej do kolektora dolotowego zaraz za filtrem powietrza i tu uwaga, ten diesel może się "rozbiegać".
Google: rozbieg diesla
Pochwal się co kupiłeś, być może znam to auto lepiej niż się spodziewasz.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-29, 20:20   

Zaufany mechanik ma termin za miesiac niestety. Odstawilem auto to lokalnego warsztatu, jutro wjedzie na podnośnik i się zobaczy. Narazie zdjąłem osłonę silnika i wszedłem pod auto. Widzę 2 miejsca mokre - półoś lewa i jakby spod dekla zaworów na wysokości turbo (nad nim). Ale to jutro będzie lepiej widać. Auto jest znane tu na forum, poprzedni właściciel jest chwilowo niedysponowany. Jutro spróbuję się z nim skontaktować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-07-29, 20:55   

mrskoku napisał/a:

...
Widzę 2 miejsca mokre - półoś lewa i jakby spod dekla zaworów na wysokości turbo (nad nim).
...

Miałem ten sam problem w swoim pierwszym. Zerknij tutaj na zdjęcia i czytaj uważnie od pewnego zdania m/w w środku tekstu:

https://www.camperteam.pl...p=452267#452267
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-30, 11:44   

pierwsza diagnoza - turbo. Puszcza olej i ma luzy na wirniku. Właśnie wyjeżdża z auta. Trochę gimnastyki niestety bo to integra. Po wyjęciu będę sprawdzał inne rzeczy.

15:40
turbo wyjęte i dostarczone do zakładu.


wygląda na to, ze ten olej to od turba



czy możecie mnie poratować numerem części bądź nazwą, pod którą znajdę ten wąż olejowy? potrzebuję cały jak zaznaczony

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-31, 16:59   

czy posiada ktoś serwisówkę do tego silnika i może podesłać jak jest ułożony ten przewód olejowy od bloku do turbiny? u mnie jest uszkodzony, przewód nie do dostania - trzeba będzie dorabiać.
nie wiem tylko czy np można go zamienić na cały gumowy czy nie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 328/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2019-07-31, 17:36   

mrskoku napisał/a:
czy posiada ktoś serwisówkę do tego silnika i może podesłać jak jest ułożony ten przewód olejowy od bloku do turbiny? u mnie jest uszkodzony, przewód nie do dostania - trzeba będzie dorabiać.
nie wiem tylko czy np można go zamienić na cały gumowy czy nie.

Instrukcja J5 i C25
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-31, 18:47   

Banan napisał/a:
mrskoku napisał/a:
czy posiada ktoś serwisówkę do tego silnika i może podesłać jak jest ułożony ten przewód olejowy od bloku do turbiny? u mnie jest uszkodzony, przewód nie do dostania - trzeba będzie dorabiać.
nie wiem tylko czy np można go zamienić na cały gumowy czy nie.

Instrukcja J5 i C25
:spoko



serdecznie dziękuję :ok
Kod:
ta książka nie zawiera niestety informacji o silniku uturbionym :(

cofam i kłaniam się nisko :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-07-31, 19:31   

Olej w dolocie pochodzi z odmy, poprzez łopatki turbiny wraz z powietrzem tłoczony jest dalej w kolektor, przez nieszczelności kolektor>głowica wydostaje się. Miałem dokładnie to samo, fakt że łopatki masz uszkodzone więc regeneracja konieczna.
Przewód dorobisz, zapytaj rolnika co ma traktor, powie Ci gdzie dorobisz albo wysyłkowo.
.
A tu znajdziesz silnik z detalami.
https://www.camperteam.pl...p=404582#404582
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-07-31, 20:19   

Socale napisał/a:
Olej w dolocie pochodzi z odmy, poprzez łopatki turbiny wraz z powietrzem tłoczony jest dalej w kolektor, przez nieszczelności kolektor>głowica wydostaje się. Miałem dokładnie to samo, fakt że łopatki masz uszkodzone więc regeneracja konieczna.
Przewód dorobisz, zapytaj rolnika co ma traktor, powie Ci gdzie dorobisz albo wysyłkowo.
.
A tu znajdziesz silnik z detalami.
https://www.camperteam.pl...p=404582#404582


Socale - serdecznie dziękuję. na tym filmiku widać wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
daro35 
weteran

Twój sprzęt: Przyczepa Hobby de lux 560
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lis 2017
Piwa: 76/249
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2019-07-31, 23:33   

mrskoku napisał/a:
czy posiada ktoś serwisówkę do tego silnika i może podesłać jak jest ułożony ten przewód olejowy od bloku do turbiny? u mnie jest uszkodzony, przewód nie do dostania - trzeba będzie dorabiać.
nie wiem tylko czy np można go zamienić na cały gumowy czy nie.



Jak będziesz miał wielki problem z tym przewodem,wyślij go do mnie to Ci go zakuję a co z nim nie tak.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrskoku 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Peugeot J5 1991
Dołączył: 12 Lip 2019
Piwa: 1/2
Skąd: wwa
Wysłany: 2019-08-03, 16:08   

Dziękuję wszystkim za pomoc. Auto już jeździ. Wyjazd w poniedziałek/wtorek wydaje się niezagrożony.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***