Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie pneumatyczne/poduszki pneumatyczne przód i tył
Autor Wiadomość
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-06-04, 12:52   

A no tak. W Ducato tak chyba jest. U mnie sprężyna a amorek po drugiej stronie wahacza. No to amortyzator pneumatyczny. Ale pewnie takich nie ma. Chodzi mi o taki jak ma Land Rover. Ale to już przeróbka i nie wiem czy by się to sprawdziło... Za cienki na to jestem...

L322_Air_Springs_RNB000750_Front_LH.jpg
Plik ściągnięto 3697 raz(y) 5,96 KB

_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-06-04, 12:56   

KASZUB napisał/a:
tom-cio, To jaka jest różnica pomiędzy miechem a poduszka? Technicznie? Plusy i minusy? Bo nie rozumiem...


Ja spróbuję tak na logikę jak ja to rozumiem.
Poduszka to poduszka czyli zwykły balon, miech to dwie poduszki lub więcej połączone z sobą zwężką lub zwężkami przez które przepływa powietrze lub inny gaz czy olej.
Przewężki podczas pracy stawiają opór przemieszczającemu się gazowi a więc robią też jako amortyzatory i to jest główna bardzo duża różnica między nimi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-06-04, 13:55   

Coś tutaj googlnąlem

https://www.daycoaftermar...-airsprings.php

I wygląda na to, że różnica prawie żadna. Obydwie nazywają się tak samo. Różnią się budowa. Z tym, że tzw poduszka ma większy skok niż tzw miech. A slużą temu samemu. Więc teoretycznie czy założy się miech czy poduszkę będą pracowały tak samo!

Poniżej zdjęcia jak ktoś zmotal zawieszenie air ride. Nie piszę Bronek, że masz takie coś zrobić ale jest to możliwe byle dopasować poduszkę z amorkiem (czyli miech pneumatyczny). I na miasto!



Kołobrzeg twój :haha:

air-springs-pl.jpg
Tzw miech vs tzw poduszka
Plik ściągnięto 3669 raz(y) 29,81 KB

P1070193.JPG
Plik ściągnięto 56 raz(y) 1,14 MB

P1070197.JPG
Plik ściągnięto 44 raz(y) 765,78 KB

_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-06-04, 14:09   

Cały problem jest w Prawie, które jest do...kitu.

Z mojego pkt widzenia, to automatyczne poziomowanie zamontował bym od razu. Tyle, że DMC to ogranicza
Ktoś powie: zrób C, ale to z kolei dalsze kłopoty i ograniczenia i mam dość egzaminowania przez jakiegoś ćwoka.

Trakcję mam w nosie, to kamper nie wyścigówka i do tego obudowany dostawczak.

Każdy ma swoje wymysły i potrzeby. Jeździłem tyloma g ównianymi samochodami, to i kampera przeżyję.

Jestem leń i lubię wygodę. Pewnie tropem wielu zapełnię przegródkę w porfelu na stosowną kwotę i dam full wypas zestaw poziomując/kompensujący, nawet tłumiący ruchy frykcyjne :bigok
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-06-04, 17:23   

KASZUB napisał/a:
No to amortyzator pneumatyczny. Ale pewnie takich nie ma

Są Nivo .
np. w Voyagerach są z tyłu samo poziomujące (sam się pompuje ),
obojętnie ile mu nie wsadziłem do kufra to tył siadał ,
po przejechaniu około 500m ładnie się podnosił do normalnego poziomu .
Tylko one są grube i za bardzo chyba się nie zmieszczą zamiast oryginalnego .
Albo NIVO z np. merca W210 on jest pompowany kompresorem.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-06-04, 18:29   

amples napisał/a:
KASZUB napisał/a:
No to amortyzator pneumatyczny. Ale pewnie takich nie ma

Są Nivo .
np. w Voyagerach są z tyłu samo poziomujące (sam się pompuje ),
obojętnie ile mu nie wsadziłem do kufra to tył siadał ,
po przejechaniu około 500m ładnie się podnosił do normalnego poziomu .
Tylko one są grube i za bardzo chyba się nie zmieszczą zamiast oryginalnego .
Albo NIVO z np. merca W210 on jest pompowany kompresorem.


Miałem na myśli, że może nie być do Ducato.
Bronek fajnie byłoby gdybyś zrobił takie. Napewno będzie to wydatek rzędu nastu tysięcy(nowe nawet dziesiąt) ale efekt będzie. I jaka wygoda...
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-06-05, 00:52   

http://www.kuhn-autotechn...ion_s=&shop_id=

Jest nadzieja Bronek. Nie znam ceny ale jest coś do Ducato!
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-06-05, 05:40   

No jak nie znasz ceny , 3656 EUrasków przednia oś
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-06-05, 06:52   

Ponad 4200 euro z montażem.
Jeśli system podpór poziomujących to ok 30 tyś zł i do tego jego waga.
To tu pomijając cenę, problem dodawania kg jest chyba mniejszy. Oczywiście, to tylko jedna oś, sterowanie ubogiei inne przeznaczenie tego ustrojstwa.
Ale gdyby się komuś chciało, to jest już baza na kombinacje.
Mnie wku... ło to pochylenie, rozważałem zmianę sprężyn w poprzednim kamperku.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2018-06-05, 08:17   

KASZUB napisał/a:
[...]
I wygląda na to, że różnica prawie żadna. Obydwie nazywają się tak samo. Różnią się budowa. Z tym, że tzw poduszka ma większy skok niż tzw miech. A slużą temu samemu. Więc teoretycznie czy założy się miech czy poduszkę będą pracowały tak samo!

Zgadza się - różnią się budową (o czym pisałem wcześniej), a dzięki temu różnią się charakterystyką.
Zauważ, że w poduszce nie ma tłoka (dolnego) i odbojnika (górnego). Zwróć uwagę na kształt tłoka - on się rozszerza ku dołowi i jest to bardzo ważne - dzięki tej krzywiźnie dostajesz progresywność sprężyny (gazowej). Oznacza to, że ściskając sprężynę o jeden centymetr więcej musisz dać x więcej siły niż na ten wcześniejszy centymetr.
Progresywne są również te sprężyny, które masz teraz z przodu. Więc IMO zastąpić fabryczne sprężyny druciane można tylko elementem pneumatycznym o podobnej (a przynajmniej zbliżonej charakterystyce). Czyli też progresywnymi. Czyli miechami. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-06-05, 14:36   

silny napisał/a:
No jak nie znasz ceny , 3656 EUrasków przednia oś


Ups... Przeoczyłem :oops: sporo...

Zbiegusek pewnie masz rację. Piszę sobie z gościem z firmy która zajmuje się takimi zawieszeniami. Jest możliwość dobrania poduszek/miechów jeśli podam im specyfikację sprezyny. Z tym, że nie wiem skąd mam takie dane wydlubac...
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-06-08, 21:32   

No cóż... Pan z firmy resorex narazie milczy... Mały temat dla niego pewnie. Czekam dalej. Jak nie znajdę miechów a samemu będzie mi ciężko coś dopasować to zdecyduje się na coilrite. Z tym, że to emtej sam Pan resorex :gwm
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***