|
|
Moment dokręcania śrub pokrywy zaworów. |
Autor |
Wiadomość |
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-05-26, 08:54 Moment dokręcania śrub pokrywy zaworów.
|
|
|
Cześć.
Z jakim momentem dokręcać śruby pokrywy zaworów w silniku Forda 2,5 D z lat `90?
Lekko mi się sączy spod pokrywy, a sprawa na tyle prosta, że sam ogarnę. Tylko wiedzy trochę brak, no i klucza dynamometrycznego, ale to się zorganizuje. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-05-26, 12:47
|
|
|
6Nm |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2018-05-26, 16:07
|
|
|
"ale to się zorganizuje."
Kup sobie tania wage do ryb, taka z chaczykiem. Zkontroluj jej wzskazania majac 1 litr i 10-20 litrow wody.
Na metrze przedlurzacza klucza masz miec 0,6 Kg. Ale zawsze kat ma byc 90 stopni.
1Nm=0,1 Kgm
1 Kg=10N
ALE 1Nm to jest sila, a 1 Kg to przyciaganie ziemi. Wiec 1Kg w Polsce to nie 1Kg indziej.. |
|
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-05-27, 18:52
|
|
|
Z tą pokrywą klawiatury bywa problem, jeżeli powierzchnia przylegania uszczelki przy otworach śrub ulegnie wyobleniu (nie jest płaska). Warto sprawdzić np linijką, czy powierzchnia jest równa - jeżeli nie - wyrównać... młoteczkiem poprzez miękka blachę (miedzianą, aluminiową).
Instrukcja być może przesadza, ale nakazuje dokręcanie momentem 6 - 8 Nm w dwóch fazach - wpierw dokręca się rząd śrub po stronie wtryskiwaczy posuwając się od przegrody, potem przeciwny rząd śrub, też zaczynając od strony przegrody.
Ja tak nigdy nie robiłem, robiłem po swojemu na wyczucie i było dobrze, dowiedziałem się właśnie o tym po 20 latach, zaglądając do instrukcji... |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-05-27, 19:43
|
|
|
Dzięki za informacje. Chcę zamówić uszczelkę, tylko kurcze nie wiem dokładnie jaki mam model silnika. Wiem że poczciwy 2,5 diesel z lat `90 i tyle. Do oznaczeń (podobno są po boku) nie mogę się dobrać. Chyba go najpierw rozkręcę i zobaczę jaka to uszczelka dokładnie.
Browarek leci. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-05-28, 22:11
|
|
|
Są dwa wykonania, są zamienne, bo pokrywa ma od początku ten sam rozstaw śrub. Czyli oznaczenie silnika nie ma znaczenia. Na rysunku nr 13.
Uszczelka korkowa to 6094666 (844F-6584-AA)
Uszczelka gumowa to 6201251 (904F-6584-CA)
Nie pytaj którą wybrać. Ja używałem raczej korkowych, łatwiej kontrolować jest dokręcanie śrub, bo widać czy uszczelka już jest dociśnięta czy nie... Gumową jest łatwiej uszkodzić podczas przykręcania (przeciąć), jest cieńsza od korkowej, więc bardziej wrażliwa na nierówności pokrywy.
https://www.catcar.info/f...yNjQ2NCsyNzI%3D
uszczelka Transit 2,5D.jpg
|
|
Plik ściągnięto 15 raz(y) 470,25 KB |
|
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2018-05-28, 22:28
|
|
|
Jeden o ZUPIE, a drugi o DU.IE
Ja o Silnik fiata 2.5 SOFIM
Przynajmniej moment się zgadzał |
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-06-10, 15:01
|
|
|
Ta uszczelka wygląda tak - patrz: zdjęcie 1. Silnik mam nieco inny. Korek od oleju jest ustawiony pod kątem, nie prosto, jak na fotce od Wojtekjanus - patrz: zdjęcie 31. Czy szukać jakiegoś konkretnego producenta, czy brać pierwszą z brzegu na allegro - co radzicie?
Jak się nazywa ta część na zdjęciu 2 (mam zamiar kupić, a nie wiem czego szukać)? Chodzi o całe to duże gumowe kolanko przy filtrze powietrza. Pękło mi to na wpuście węża, który się łączy z korkiem od oleju. Kleić to jakoś (w sumie pęknięcie małe), czy nowe kupować?
zdjęcie1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 12 raz(y) 484,06 KB |
zdjęcie2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 207,23 KB |
zdjęcie 31.jpg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 230,34 KB |
|
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-06-10, 15:50
|
|
|
I jeszcze jedno: Czy w tym silniku zawory reguluje się ręcznie? Jak już tam zajrzałem, to warty by i to zrobić.
No i jeszcze to: Mam przedmuchy oleju do przepustnicy (przepustnicę wytarłem, bo z niej kapało, więc na zdjęciu tego nie widać). Czyli pewnie są przedmuchy na pierścieniach. Był tu kiedyś temat o tym:
https://www.camperteam.pl...wietrza&start=0
Zasugerowano tam by tą odmę wypiąć. Czyli ma sobie ten wąż zwisać i niech tam się sączy gdzie chce? Rozumiem, że nie można jej zaślepić. |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-06-10, 16:28
|
|
|
yahoda napisał/a: | Ta uszczelka wygląda tak - patrz: zdjęcie 1. Silnik mam nieco inny. Korek od oleju jest ustawiony pod kątem, nie prosto, jak na fotce od Wojtekjanus - patrz: zdjęcie 31. Czy szukać jakiegoś konkretnego producenta, czy brać pierwszą z brzegu na allegro - co radzicie?
Jak się nazywa ta część na zdjęciu 2 (mam zamiar kupić, a nie wiem czego szukać)? Chodzi o całe to duże gumowe kolanko przy filtrze powietrza. Pękło mi to na wpuście węża, który się łączy z korkiem od oleju. Kleić to jakoś (w sumie pęknięcie małe), czy nowe kupować? |
Za nowe kolanko w ASO zapłacisz majątek - myślę, że kilkaset złotych. Szukaj na Allegro ładnej używki albo w Transit Center - to co znalazłeś jest ok. Nie skleisz tego bo jest mocno zaolejone, a króciec jest narażony na wibracje.
Zawory ustawia się ręcznie, śruby na dźwigienkach są samohamowne (bez nakrętek kontrujących). Opis jak to zrobić masz tu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723 post #10
Uszczelkę jakiej byś nie kupił - będzie dobra. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
|
yahoda
weteran
Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Paź 2015 Piwa: 71/62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 2018-06-10, 17:21
|
|
|
Przy ustawianiu zaworów piszesz, że auto na piątkę i przepychać powoli, aby się kolejne otwierały. U mnie auto na trawce stoi i zamordowałbym się robiąc to tą metodą. Wymyśliłem, że postawię tył na podporach i będę kręcił kołem. Właściwie to mógłbym tylko jedno koło unieść i też obrócę zawory. Zgadza się? |
_________________ kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
|
|
|
|
|
wojtekjanus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit 2,0 tdci
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Cze 2014 Piwa: 12/1
|
Wysłany: 2018-06-10, 18:08
|
|
|
yahoda napisał/a: | Zgadza się? | Każda skuteczna metoda jest dobra. Tyle że obracając tylne koło nie widzisz jak ustawiają się zawory. Chyba potrzebne byłyby dwie osoby płci męskiej. Natomiast popychając samochód za przedni pas widzisz dokładnie klawiaturę.
yahoda napisał/a: | No i jeszcze to: Mam przedmuchy oleju do przepustnicy (przepustnicę wytarłem, bo z niej kapało, więc na zdjęciu tego nie widać). Czyli pewnie są przedmuchy na pierścieniach. Był tu kiedyś temat o tym:
https://www.camperteam.pl...wietrza&start=0
Zasugerowano tam by tą odmę wypiąć. Czyli ma sobie ten wąż zwisać i niech tam się sączy gdzie chce? Rozumiem, że nie można jej zaślepić. |
W korku wlewowym oleju jest tzw separator oleju, który wyłapuje (powinien) mgłę olejową lecącą przez odmę ze skrzyni korbowej. Są to najczęściej różnego rodzaju siateczki, spirale itp podobne patenty. Skroplony olej ścieka z powrotem do silnika. Nigdy separator nie wyłapie całego oleju, no i faktycznie dużo zależy od kondycji silnika - jak silne ma przedmuchy. Można coś kombinować z separatorem wkładając tam jakieś swoje patenty - byle nie przesadzić i nie zatkać odmy.
Całkowite wypięcie odmy spowoduje duże straty (ubytki) oleju no i jest nielegalne (jakby to kogoś interesowało).
Nawet w nowym i całkowicie sprawnym silniku dolot jest zawsze lekko zaolejony. |
_________________ Zgredzik |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|