Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Knaus Tabbert GmbH
Autor Wiadomość
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 224/1172
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2018-07-05, 10:18   Knaus Tabbert GmbH

Knaus Tabbert GmbH


Knaus Tabbert GmbH jest producentem pojazdów rekreacyjnych w Europie z siedzibą w Jandelsbrunn w Dolnej Bawarii. Inne lokalizacje to Mottgers, Hesse i Nagyoroszi na Węgrzech i Schlüsselfeld. Od końca 2017 r. MORELO Reisemobilbau GmbH, producent kamperów pierwszej klasy, jest częścią grupy Knaus Tabbert. Firma z markami KNAUS, TABBERT, WEINSBERG, RENT AND TRAVEL i MORELO osiągnęła w roku obrotowym 2017 sprzedaż o wartości ponad 590 milionów euro i wyprodukowała 20 823 przyczepy kempingowe i kampery z 1 896 pracownikami.

Historia

Tabbert Ideal: pierwszy pojazd produkcyjny marki Tabbert
Konstruktor nadwozi Alfred Tabbert (1908-1973) założył w 1934 roku w Schweinfurt swoją pierwszą firmę. W 1952 r., Dwa lata po powrocie z niewoli sowieckiej, Helmut Wilk założył CI Wilka w Bad Kreuznach. Z jego wynalazkiem - składającym się z wyściełanych klocków - po raz pierwszy pojawił się w branży caravaningowej. W 1959 roku zbudował swoją pierwszą karawanę.

Architekt Helmut Knaus, który studiował inżynierię i budownictwo, założył firmę karawanową Knaus KG w Marktbreit w 1960 roku. Historia marki Knaus rozpoczęła się w 1961 r. Od przyczepy o nazwie Schwalbennest, która od początku była znakiem rozpoznawczym lecących jaskółek zaprojektowanych przez samego założyciela firmy.

W roku 1962 po raz pierwszy w Essen odbył się salon karawan, na którym reprezentowane były również marki Knaus, Tabbert i Wilk. W tym samym roku zakład karawany Eifelland został założony przez Günthera Hennerici. W zakładach produkcyjnych w Marktbreit, a później w Ochsenfurt koło Würzburga, wyprodukowano do tej pory jeden z najlepiej sprzedających się modeli Knaus, Südwind.


Wiatr południowy Knaus na torze testowym w latach 70
Dzisiejsza siedziba Knaus w Jandelsbrunn koło Passau została zbudowana w 1970 roku. W latach 70. XX w. Sprzedaż została rozszerzona na całą Europę - współpracujące z nią firmy handlowe, niezależni dealerzy i importerzy kontraktów współpracowali z Knaus. W rezultacie powstała ogólnokrajowa sieć handlowa, sprzedażowa i serwisowa z blisko 600 firmami partnerskimi.

Firma Knaus GmbH Jandelsbrunn 1981 powstała z Knaus KG. Wszystkie działania związane z produkcją i sprzedażą koncentrowały się na stronie Jandelsbrunn. W latach 80. Knaus osiągnął wiodącą pozycję wśród europejskich producentów pojazdów rekreacyjnych, rozwijając swoje produkty Südwind i Azur oraz wprowadzając nowe produkty. W 1984 roku nazwa firmy została zmieniona na Tabbert Caravan GmbH, z siedzibą w Sinntal.

Firma Caravans International Wilk Bad Kreuznach złożyła wniosek o upadłość w 1986 roku. Po śmiertelnym wypadku założyciela firmy, Helmuta Wilka w 1979 r., Dyrektorzy zarządzający nie mogli kontynuować sukcesu chorej firmy. W rezultacie Tabbert Caravan GmbH stał się jedynym udziałowcem i kontynuował istniejący biznes poprzez pozyskanie pracowników, budynków i gruntów.

W 1987 r. Tiag Tabbert-Industrie AG została założona jako spółka holdingowa grupy spółek. W 1990 r. Nastąpił wpis spółki.

Działalność budowlana Karosseriewerke Weinsberg GmbH została przejęta przez Tiag Tabbert-Industrie AG w 1992 roku, kontynuując nazwę firmy Weinsberg Mobile GmbH. Produkcja została przeniesiona do Sinntal / Mottgers. Na Węgrzech obecny zakład produkcyjny Knaus Tabbert Hungary Kft. Został zbudowany w celu produkcji przyczep kempingowych, które początkowo produkowały produkty marki Eifelland na rynek holenderski.

Powstanie Knaus AG w 1996 roku zaowocowało ścisłą współpracą z Tiag Tabbert-Industrie AG. Duże części Tiag Tabbert-Industrie AG połączyły się z Knaus AG w 2001 roku. Spółki produkcyjne oraz duża część spółek handlowych Tiag Tabbert-Industrie AG zostały połączone w Knaus GmbH Jandelsbrunn. Ponadto zainicjowano zasadniczą restrukturyzację.

2002 roku spółka zmieniła nazwę na Knaus GmbH Jandelsbrunn w Knaus Tabbert Group GmbH, aw 2004 roku Ca-Mo pojazd GmbH została połączona z Knaus Tabbert Group GmbH.

W 2006 roku współpraca z Knaus Tabbert Grupa z ADAC rozpoczął od domu silnikowe marek Knaus i Weinberg były wynajmowane pod flagą Adacs tak, że rozwinął się z projektu, Niemiec największych sieci wypożyczalni dla przyczep kempingowych.

Firma ogłosiła upadłość w dniu 9 października 2008 r. [1]

Knaus Tabbert został przejęty przez holenderską firmę inwestycyjną HTP Investments BV z Venlo w dniu 1 stycznia 2009 r. Chciało to uczynić z Knausa Tabberta wiodącego producenta karawan w Europie i kontynuować eksploatację wszystkich trzech zakładów. Prawa do marki "Eifelland" nie zostały zaakceptowane.

Firma z sześcioma markami osiągnęła w roku obrotowym 2017 sprzedaż wynoszącą ponad 590 milionów euro i wyprodukowała 20 823 przyczepy kempingowe i kampery z około 1896 pracowników.

W kwietniu 2011 r. Inwestor HTP ogłosił swój udział w spółce Morelo Reisemobile GmbH. Wraz z Knaus Tabbert GmbH Morelo działa w dziedzinie kamperów. Zachowano niezależność obu firm. Firmy i marki będą nadal zarządzane niezależnie.

Nagrody
Niemieckie Towarzystwo Karawanowe (DCHV) przyznało Knaus Tabbert GmbH 2017 LUPO i tym samym uhonorowało ich kulturę korporacyjną, która charakteryzuje się komunikatywną współpracą, szacunkiem i przydatnością. Ta filozofia nie jest tylko wewnętrzna - partnerzy handlowi również są jej częścią.

Grand Prix średnich firm również trafiło do Knaus Tabbert GmbH w 2017 roku. Z wybitnymi osiągnięciami w kategoriach "ogólny rozwój firmy", "tworzenie / zabezpieczanie miejsc pracy i szkoleń", "modernizacja i innowacja", "zaangażowanie w regionie", a także "serwis, bliskość klienta i marketing", Knaus Tabbert był w stanie wygrać więcej niż Przeważa 5000 firm nominowanych w całych Niemczech.

RV
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

RV
RV, w Szwajcarii oficjalnie samochód silnikowy, jest pojazdem mechanicznym z wnętrzem odpowiednim do życia. Jest to często podobne do karawany. Podstawa pojazdu to zwykle pickupa. Przeważnie kempingi są wykorzystywane jako pojazdy rekreacyjne na kempingi i święta ze zmieniającymi się miejscami i miejscami doświadczenia. Samochody kempingowe są często używane przez podróżujących w interesach, takich jak przedstawiciele handlowi, montażyści lub showmani, aby zostać na noc lub jako mobilne biuro w zmieniających się miejscach pracy.

Pierwotnie z kampera nazywano pojazd mieszkalny (przygotowywanie posiłków, sen), ale nacisk kładziono na podróżowanie, a więc prowadzenie pojazdu. Z reguły pojawiały się zmodernizowane minibusy i furgonetki, dlatego pojazdy te są często określane jako autobusy kempingowe. Dziś jednak terminy kamper i kamper używane są zamiennie w Niemczech, gdzie w katalogach producentów i czasopismach branżowych przeważnie z kamperów, potocznie, ale w przeważającej mierze wypowiadanych przez kamperów. Kampery w oryginalnym znaczeniu traktowane są jako van.

Wohnmobiltypen

Kabina mieszkalna na odbiór
Artykuł główny: Kabina mieszkalna
Jako Camper, nawet Absetzkabine, struktura życia jest określana za pomocą których pickup lub burtowy, rzadko normalnego samochodu produkcyjnego, w przyczepie kempingowej może być wykonane. Zaletą jest to, że właściciel może w razie potrzeby zamienić swój samochód w samochód kempingowy, a także opuścić konstrukcję mieszkalną jak przyczepę kempingową na kempingu. Do codziennego użytku można ponownie rozłożyć konstrukcję. Wada jest w porównaniu do innych rodzajów mieszkania bardzo ciasny salon.

Panel van

Autobus VW z wysokim dachem
Pierwsze kampery powstały w latach pięćdziesiątych na bazie autobusu VW, prototypu furgonetki. Pudełko kempingowe Westfalia było jednym z pierwszych wyposażenia wnętrza dla standardowych samochodów dostawczych. W przeciwieństwie do późniejszych wnętrz, nadal można je było wyjąć z pojazdu, wykonując kilka prostych czynności i zachowując pełną funkcjonalność. W latach 70. XX w. Rozbudowano go o samochód mieszkalny, w którym znajdowały się również urządzenia sanitarne, w tym toaleta i prysznic, nazywane kamperami. Pojazdy te nadal są produkowane - więcej pod terminem furgon. Oferują większy komfort jazdy i są zwykle bardziej ekonomiczne w użyciu niż większe samochody kempingowe, ale przestrzeń życiowa jest mniejsza, a komfort mieszkania jest niższy, ponieważ ogranicza się do wymiarów standardowej ciężarówki. Coraz częściej określenie "furgon" uważa się za typ (w rzeczywistości typ) kamperów. Zaletą jest wysoka przydatność do codziennego użytkowania pojazdów, wadą jest wysoki koszt wynikający z rozbudowanej rozbudowy w stosunku do wielkości pojazdu.

Współczesne samochody dostawcze mają zazwyczaj stały dach wysoki lub dach o kształcie skośnym (zwany również podnoszonym dachem), aby zapewnić stałą wysokość w trybie stacjonarnym. W Republice Federalnej Niemiec było to do grudnia 2012 r. W przypadku klasyfikacji podatkowej wymaganej jako samochód kempingowy, ale odtąd służy jedynie komfortowi życia. W przypadku niektórych modeli można ustawić jedno lub dwa łóżka pod tym dachem.

Alcove
Alkowa mobilna
RV, które są wyposażone w alkowie, wnęka powyżej kabiny, są uważane za rodzaj RV per se. Optymalne wykorzystanie przestrzeni i jej stosunkowo niska cena tłumaczą popularność pojazdów wnękowych, szczególnie dla rodzin z dziećmi. Alkowa komórkowego z jej typowym łóżku łodygi powyżej kabiny są zatem jak na piktogramów, znaków drogowych i jako symbol telefonu w domu w ogóle, a znalazłem takie jak dodatkowe znaki w znakach drogowych w różnych krajach, dodatkowe znaki w Niemczech 1048-17 (tylko RV), w Szwajcarii dodatkowy sygnał 5.28 (Wohnmotorwagen).

Dodatkową korzyścią jest dobre wykorzystanie przestrzeni, przydatność do zimy, ponieważ nieizolowana kabina może być zwykle oddzielona od izolowanej przestrzeni mieszkalnej. Wadą jest mała wysokość sufitu we wnęce, która często prowadzi tylko jeden wałek poprzeczny w drabinie dużej całkowitej wysokości pojazdu i wynikające z wysokiej odporności powietrza podczas jazdy.



Pół-zintegrowany kamper
Ten Wohnmobiltyp (zwany również pół-zintegrowanym) wykorzystuje kabinę pojazdu produkcyjnego do celów mieszkalnych, bez odchodzenia od standardowej kabiny. Ma podniesiony dach nad kabiną kierowcy, który zazwyczaj służy również do osiągnięcia wysokości stojącej w kabinie. Fotele kierowcy można obrócić w stronę salonu i połączyć ze stołem z ławeczką (pół-kącikiem), tworząc grupę siedzącą.

Pół-zintegrowane motorhome oferuje przy stosunkowo niskich kosztach, przynajmniej podczas cieplejszych miesięcy, podobnie wysoką wartość życia jako w pełni zintegrowanym silnikiem głównym. Przewaga kosztowa jest osiągana tak, jak w przypadku mobilnej wnęki, utrzymując standardową kabinę. Niższa całkowita wysokość w porównaniu do wnęk i najbardziej w pełni zintegrowanych systemów skutkuje niższym oporem powietrza, a tym samym mniejszym zużyciem paliwa.
Van
Furgonetka to mały, częściowo zintegrowany pojazd, w którym przestrzegano krótkich wymiarów i małej szerokości specjalnej konstrukcji. Powoduje to bardziej jednolite wrażenie kabiny kierowcy i konstrukcji obudowy, a także jeszcze niższy opór powietrza.

W pełni zintegrowany kamper
W pełni zintegrowane jednostki są zbudowane na gotowych głowicach napędowych (podwozie bez kabiny) z wszystkimi niezbędnymi agregatami. Rodzaj ramy - rama drabiny, rama z płaskim dnem lub głęboka rama - wybiera się zgodnie z pożądaną strukturą.
Dlatego producent domu silnik musi produkować i tak kompletne, odizolowany przód pojazdu z przedniej szyby, reflektory, dmuchaw tarczowych, wycieraczki w małych seriach. W pełni zintegrowane domy mobilne oferują większą przestrzeń życiową "z jednego źródła". Podobnie jak w częściowo zintegrowanych kamperach, okna przednie i boczne wymagają rolet lub mat, aby zapewnić prywatność i ewentualnie dodatkową izolację termiczną.
Zaletą pełni zintegrowanych kempingowych jest zatem maksymalna jakość obudowy, niekorzystnie są znacznie wyższe koszty, które wynikają również z utrzymaniem silnika (gorszej dostępności) oraz elementy kabiny (małe serie) są droższe od konwencjonalnych pojazdów.

Domy mobilne na bazie samochodów ciężarowych
Mobilny dom na ramie ciężarówki z wykuszem i garażem samochodowym
Tutaj obudowa jest montowana na standardowej ramie ciężarówki. Można w nim zrealizować bardzo duże kampery, dlatego ten typ stosowany jest głównie w segmencie luksusowym. Ta konstrukcja jest bardziej w amerykańskim zwiastunie, w europejskich warunkach kosmicznych i na potrzeby kempingowe, oferowane modele są zwykle zbyt duże. Co więcej, jest to maksymalna dopuszczalna masa większość tych pojazdów powyżej 7,5 tony, czyli dlaczego oni (C1 klasa B) nie mogą być prowadzone zgodnie z prawem UE z samochodowego prawa jazdy.

Autobusy mieszkalne
Główny artykuł: Wohnbus

Mobilny dworek jako kamper 1922
Autobusy mieszkalne są zwykle hobbystami lub w produkcji indywidualnej przeznaczonej do celów mieszkalnych, zmodernizowanymi byłymi autokarami lub ciężarówkami, a więc znacznie większymi niż większość budowanych na podwoziach transportowych. W Ameryce Północnej coraz popularniejsze stają się coraz bardziej komercyjnie przekształcone lub zaprojektowane jako takie autobusy mieszkalne (Bus Conversion lub Motor Coach). Jak zwykle są często wyposażani w przyczepy samochodowe i oferują jeden z najbardziej luksusowych sposobów podróżowania.

Pojazdy podstawowe
Samochody kempingowe są zwykle budowane na tzw. Furgonetkach lub minibusach. Historia samochodów kempingowych zaczyna się w latach pięćdziesiątych od oryginalnego typu pickupa, VW Transportera T1. Później dodano Ford Transit, Mitsubishi L300 i Mercedes-Benz Transporter.

Obecne wspólne pojazdy podstawowe to typy rynku europejskiego, na przykład niemiecki lider na rynku Fiat Ducato i identyczny Peugeot Boxer i Citroën Jumper lub Mercedes-Benz Sprinter, identyczny z VW Crafter. Inne modele to Ford Transit, VW Transporter, Renault Master, który jest identyczny z Opel Movano, Iveco Daily lub identycznym Renault Trafic i Opel Vivaro.

Większe kampery o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 7,5 t zbudowane są na pojazdach autobusowych lub ciężarowych. Pojazdy powypadkowe i pojazdy specjalne do ciężkich zastosowań terenowych wykorzystują ciężarówki z napędem na cztery koła, takie jak Unimog, Mercedes-Benz Zetros i MAN TGS lub inni producenci.

Chassis
Seria ramek
Standardowa rama (nazywana również ramą drabiny) jest odpowiednia dla wszystkich pojazdów, zarówno w zabudowie chłodniczej, pogotowiu, platformie, a nawet w przyczepie kempingowej. Jest produkowany seryjnie jako "podwozie" i równie dobrze nadaje się do napędu na przednie lub tylne koła. Zaletą jest wysoka uniwersalna stabilność i niska cena dzięki masowej produkcji. Wadami są wyższa waga i wyższa konstrukcja, ale która jest relatywizowana przez większy prześwit. Wysiłek w produkcji RV w stosunku do wielkości pojazdu jest najniższy w przypadku ram drabinowych.

Płaskie dolne podwozie
Podwozie z płaskim dnem jest możliwe tylko w przypadku pojazdów z napędem na przednie koła. Jest to podwozie standardowego samochodu skrzyniowego, w którym brak dachu i ścian bocznych w słupku B. Podwozie składa się z podłużnych i poprzecznych belek oraz głęboko profilowanych paneli podłogowych. Ze względu na brak struktury nadwozia, jak w konwencjonalnym podwoziu (np. W pojazdach z platformą), ściany boczne konstrukcji kampera muszą odgrywać rolę stabilizującą, tak jak w przypadku standardowej furgonetki (blachy). Z tego względu wymiary i połączenie korpusu kabiny z kabiną należy wykonywać bardzo ostrożnie. Dalszą stabilizację można uzyskać poprzez klejenie całej powierzchni podłogi konstrukcyjnej (zwykle 40 mm podłogi wielowarstwowej) do blachy dolnej płaskodennej obudowy. Powoduje to niższą wysokość wejścia i mniejszy prześwit. W pojazdach częściowo zintegrowanych (tzn. Bez wnęk) można uzyskać niższy opór powietrza przez niższą całkowitą wysokość. W przypadku pojazdów wagonowych ta korzyść nie ma zastosowania, ponieważ wysokość pojazdu określa kabina maszynisty (wysokość kabiny i wysokość wnęki). Ten projekt jest zalecany do lekkich urządzeń mobilnych bez długiego zwisu ogona w niższym segmencie cenowym.

Deep Frame
Do tzw głowy trakcji (tutaj podwozie cięcie za kabiną) jest kołnierzem specjalną obudowę, tak zwany „low-frame”. Standardową tylną oś zastępuje niezależne zawieszenie. Niska jakość ramki głównie zbudowana z ocynkowanej i śrubowych elementów blaszanych są wywinięte na możliwie najniższym poziomie w celu realizacji niskim poziomie wejścia i wysokość całkowitą i podwójne dno (izolacja Przyłącze do stosowania w zimie). Jednak całkowita wysokość nie jest zmniejszona w pojazdach Alcovena nawet przy niskiej ramie. Niskie ramy są dostępne głównie na napędach na przednie koła - w 2006 r. Po raz pierwszy pojawiła się również niska rama z napędem na tylne koła dla Sprintera Mercedes-Benz. Tylna oś, która została zmodyfikowana w stosunku do standardowej ramy, powoduje zmianę zachowania podczas jazdy i inne wymagania konserwacyjne. Ponadto niski prześwit zwiększa ryzyko ustawienia na nierównym terenie.

Budowa
Drewno jest często używany jako materiał w postaci listew z drewna iglastego na kratownicy wsporczej konstrukcji oraz do zamocowania okien i drzwi, a częściowo jako krawędź do wkręcania płyt montażowych. Sklejka stosowana jest jako wewnętrzne ściany ścian oraz wewnątrz i na zewnątrz płyt stropowych. Ponieważ drewno ma tendencję do zanieczyszczania w wilgotnym środowisku i ze względu na związany z nim nieprzyjemny zapach, jest coraz częściej przemieszczane przez tworzywa sztuczne.

Plastics
Bardzo lekki i opłacalny spieniony polistyren (EPS), znany pod nazwą handlową styropian, jest często stosowany jako materiał izolacyjny w podłodze, dachu i ścianach konstrukcji. Coraz częściej ekspandowany jest zastąpiony przez ekstrudowany polistyren (XPS, powszechne nazwy handlowe to styropian, pianka Styrodur lub RTM), ponieważ jest mniej wrażliwy na nacisk i prawie nie absorbuje wody przez zamkniętą strukturę komórkową. Ponieważ XPS ma wyższą sztywność niż EPS, można zrezygnować z dodatkowego usztywnienia krzyżowego. Płyty z twardej pianki poliuretanowej (PU) nadają się do stabilnej izolacji ścian, ale plastik jest czasochłonny pod względem produkcji. Listwy na poliuretanie są bardziej odporne na gnicie w porównaniu do listew drewnianych i nadają krawędziom płyty niezbędną stabilność przy wkręcaniu lub klejeniu.

Metale
Przyjazne dla recyklingu aluminium z lekkiego metalu jest często stosowane do zewnętrznej powłoki, rzadziej jako konstrukcja nośna w ścianach. Dzięki temu powierzchnie błyszczące są możliwe, ale są wrażliwe na zadrapania i uderzenia. Aluminium jest również stosowane jako listwa profilowa na krawędziach konstrukcyjnych oraz jako materiał na listwy progowe.

Materiały kompozytowe
Płyty ścienne, dachowe lub podłogowe są często produkowane w konstrukcji wielowarstwowej z różnych łączonych materiałów i składają się z trzech warstw zewnętrznej powłoki, izolacji i wewnętrznej ściany. Tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym (GfK) stosuje się zarówno jako zewnętrzną powłokę, jak i duże formowane części. Tworzywo sztuczne jest stosunkowo odporne na grad i opadanie i łatwe do naprawy, ale możliwe są przebarwienia i pęknięcia.

Prowadzenie
Ubezpieczenia
Samochody kempingowe muszą być ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej, tak jak wszystkie inne pojazdy silnikowe. Dzięki średnim bardzo niskim rocznym przebiegom i niskim kosztom uszkodzeń do użytku prywatnego zwykle stosuje się specjalne stawki mieszkaniowe.

Sytuacja w Niemczech
Kodeks drogowy
W porównaniu z przyczepą kempingową samochody kempingowe o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w Niemczech i samochodach nie mają ogólnego ograniczenia prędkości. W przypadku samochodów kempingowych powyżej 3,5 tony i do 7,5 t stosuje się dwunasty wyjątek w stosunku do StVO wyższych prędkości niż w przypadku samochodów ciężarowych o tej samej masie, tj. 100 km / h na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Rozporządzenie w sprawie zwolnienia zostało pierwotnie ograniczone do 31 grudnia 2009 r., Ale termin został zniesiony 26 października 2009 r. [2] Jednakże pozostają wszystkie inne zakazy dotyczące pojazdów powyżej 3,5 tony (zakaz wjazdu, tranzytu i wyprzedzania).

Podatek od pojazdów
W Niemczech, mobile homes z ponad 2,8 tony dopuszczalnej masie całkowitej od 1984 roku jako „inne środki”, takich jak ciężarówki, zgodnie z § 8 nr 2 KraftStG. Poddano maksymalnej dopuszczalnej masy brutto podatku od pojazdów. Od 1 stycznia 2006 (9 ust 1 nr. 2a KraftStG §§ 8 no. 1a i. V. §.) Czy według własnej stawki podatku RV emisji zorientowanych predysponowany, która jest niższa niż samochodu osobowego, ale wyższy niż w elewacji Podatek od samochodów ciężarowych wynosi. W grudniu 2012 roku, pojęcie domu pojazdu silnikowego podatku (§ 2 ust. 2b KraftStG) ujawniła [3] nie zawsze z definicją prawa o ruchu agencji regulacyjnych. Jednak od tego czasu organy podatkowe są związane klasyfikacją pojazdu silnikowego przez organy regulacyjne. [1]

Prawo jazdy i prawo jazdy
Od całej UE harmonizacji prawa jazdy kategorii, która weszła w życie w 1999 roku pojazdy o maksymalnej masie do 3,5 t może prowadzić „normalne samochodowego prawa jazdy” Klasa B być napędzane tylko podczas starszych niemieckich praw jazdy z klasą 3 do całkowitej masy 7,5 t zastosowanie. Tak więc wiele większych istniejących kamperów może nie być kierowanych przez właścicieli od 1999 r. Wydanych licencji.

W związku z tym, a także dlatego, że w tym samym czasie stale rosnące zapotrzebowanie na pojazdy komfort 3,5-tonowych będą budowane jednocześnie minimalizując swoje rezerwy ładowność i - często nieświadomie - działać powyżej dopuszczalnej masy całkowitej, która jest coraz większe ryzyko wypadków (blowouts, dłuższe drogi hamowania) za sobą pociąga. Wielu producentów samochodów kempingowych próbuje rozwiązać ten problem, stosując różne strategie dla rynku niemieckiego:

Oszczędność wagi dzięki zwiększonemu wykorzystaniu lekkich materiałów lub zmniejszeniu zasobów na pokładzie (mniejsze zbiorniki wody lub baterie)
Redukcja miejsc dozwolonych podczas podróży
Budowa mniejszych pojazdów, zwłaszcza samochodów dostawczych i półzintegrowanych

Serwis / konserwacja
W przypadku pojazdów o masie całkowitej brutto do 3,5 t przepisy dotyczące kontroli głównej i AU są określone tak jak w przypadku samochodów osobowych. W przypadku pojazdów powyżej 3,5 t, dwuletnich, a następnie rocznych, główne egzaminy są wymagane do ukończenia szóstego roku życia.

Sytuacja w Austrii
Kodeks drogowy
Zgodnie z austriackimi przepisami drogowymi symbol ciężarówki zasadniczo nie odnosi się do pojazdów mechanicznych, ale tylko do ciężarówek powyżej 3,5 tony. Na kampery o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, ale nie więcej niż 7,5 t, nie mają wpływu odpowiednie ograniczenia dotyczące jazdy i wyprzedzania. [4]

Podatek od pojazdów
W kamperach w Austrii do maksymalnej dopuszczalnej masy 3,5 tony, podobnie jak w przypadku samochodów, trzeba zapłacić podatek ubezpieczeniowy związany z motoryzacją, który jest obliczany na podstawie mocy silnika. Ponadto, kupując lub importując przyczepę mieszkalną, należy zapłacić standardowy podatek konsumpcyjny (NoVA).

Mobilne domy na stojąco
Autarky
Wozy kempingowe są bardziej samowystarczalne w porównaniu do większości przyczep kempingowych, ponieważ posiadają co najmniej jedną niezależną baterię 12 V do pomp wodnych i oświetlenia oraz większe zbiorniki na wodę słodką i ścieki do użytku domowego. Zbiorniki na wodę można przechowywać w stanie chroniącym przed mrozem (np. Na podwójnej podłodze). Ostatnio akumulatory do pomieszczeń mieszkalnych można ładować nie tylko podczas jazdy samochodem lub przy zasilaniu z lądu, ale także za pomocą paneli fotowoltaicznych na dachu lub ogniw paliwowych. Ilość samowystarczalności samochodów kempingowych zależy od wyposażenia technicznego, potrzeb mieszkańców (zużycie wody i energii), zwyczajów użytkowania (np. Korzystania z toalety na pokładzie lub na lądzie) i temperatury zewnętrznej.

Sprzęt mieszkaniowy
Sprzęt jest podobny do normalnego mieszkania. Zwykle jest aneks kuchenny, salon i sypialnia, toaleta na pokładzie i prysznic. Technologia gospodarstwa domowego jest w dużej mierze kompletna, a zasilanie z baterii jest zwykle ograniczone do 12 V DC. Przy użyciu falownika (zwykle montowanego, w pojazdach o wyższej wartości częściowo już zamontowanych fabrycznie), ale także konwencjonalnego, można używać urządzeń napięciowych 230 V AC. Często instalowane są media rozrywkowe, takie jak telewizja satelitarna, system hi-fi, magnetowid lub odtwarzacz DVD oraz systemy nawigacyjne.

Oprócz wystarczającej nośności pojazdu są wystarczające do jakości życia wystarczającej ilości łóżek i szafy oraz niezbędnej przestrzeni do przechowywania. Mniejsi wczasowicze zwykle mają bagażnik na rowery, większe często zawierają dużą przestrzeń do przechowywania (tylny garaż) na rowery lub mały skuter, które spełniają potrzebę mobilności w pobliżu. Bardzo duże kampery mają nawet garaże podpodłogowe z wolnostojącymi platformami samochodowymi [5] dla standardowych samochodów od dwóch do pięciu miejsc, pojazdów specjalnych lub samochodów zabytkowych. Istnieje niemal niemożliwe do opanowania zróżnicowanie planów pięter w ramach struktury mieszkalnej na rynku, które podlega nie tylko projektowi fluktuacji odpowiednich trendów mody.

Pobyt w kamperie
Przy użytkowaniu kamperów należy rozróżnić:

Kemping
W prawie wszystkich krajach europejskich kemping dozwolony jest tylko w specjalnie wyznaczonych miejscach. Kemping obejmuje korzystanie z mebli ogrodowych, markizy, grilla itp. Na zewnątrz. Dostarczanie energii (elektrycznej lub gazowej) i słodkiej wody oraz jej utylizacja (śmieci, ścieki, fekalia) jest prawie zawsze gwarantowana.

Parking
Często ludzie przebywają w kamperach zaparkowanych na publicznym parkingu lub przy drodze.

Sytuacja w Niemczech
Podczas pobytu w przestrzeni publicznej w Niemczech porusza się w legalnej szarej strefie: Chociaż kampery, jak inne pojazdy mechaniczne, mogą być również zaparkowane zgodnie z postanowieniami StVO (bez ograniczenia w przeciwieństwie do przyczep); jest to dopuszczalne do użytku publicznego. Jednakże zatrzymanie się w zaparkowanym samochodzie kempingowym może, jeśli nie służy tylko przywróceniu sprawności do prowadzenia pojazdu, może być uznane za nieuprawnione korzystanie z publicznej przestrzeni transportowej.

Jest powszechnie tolerowane w Niemczech, jednorazowa noc pobyt, o ile to nie ruch jest utrudniony, przestrzegać lokalnych przepisów parkingowych i wszelkie przedmioty, takie jak meble, grill biwakowania lub markizy są instalowane na zewnątrz domu na kółkach. W co najmniej jednym przypadku jednak jednorazową noc przywrócenie zdolności do kierowania uznano za specjalne zastosowanie, jako nie nadające się do prowadzenia celowo spowodowane spożyciem alkoholu po zatrzymaniu silnika w domu. [6] Aby uregulować zakwaterowanie w kamperach lub promować lokalną turystykę, coraz więcej społeczności tworzy specjalne miejsca RV.

Samochody użytkowe do celów komercyjnych, na przykład w kontekście prostytucji karawan.
Witryny RV
Camperplace

Główny artykuł: Skok kampera
Miejsca RV są publicznym lub prywatnym parkingiem dla samochodów kempingowych, na których w zależności od lokalnych warunków co najmniej jednokrotny nocleg, ale zazwyczaj dozwolone są również różne formy kempingowania. Podaż i utylizacja są tu gwarantowane w różnym stopniu.

Nowe rejestracje w Niemczech
Od 2006 roku Federalny Urząd Transportu Samochodowego zarządza segmentem samochodów kempingowych. Dane dotyczące rocznych nowych rejestracji samochodów osobowych w segmencie samochodów kempingowych w Niemczech według statystyk Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego znajdują się na liście nowych rejestracji samochodów osobowych w Niemczech według segmentów i serii modeli Samochody motorowe.
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***