Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2018-07-17, 08:55
Waga Kampera
Autor Wiadomość
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-07-14, 22:55   

eler1 napisał/a:
LukF napisał/a:
Pakowalem się do Grecji teraz. Moje auto puste ma ważyć 3060kg. Jak załadowałem i nalałem wszystko to waga pokazała...........
3990kg :gwm
Na tę wagę skada się:
kamper, 3 osoby, 3 rowery, woda 120l, ropa 120l, Klima, jedzenie i picie na miesiąc, ubrania, gaz 2 butle duże plus turystyczna 2kg, grill gazowy, krzesła 3 i stół turystyczny, koło zapasowe. Dużo tego a wszystko potrzebne. Waga za duża... :zimno

Spokojnie , rowery do grecji moim zdaniem zbędne za gorąco (3x25kg= 75kg ), wody zamiast 120L to tylko na drogę 20l to już 100kg , wywal jedną butlę 11kg to 23kg i grila cadaka 10kg, kup kuchęnkę na kartridze na miesiąc 8szt. , paliwa tankuj na 300km to jakieś 40l = 80kg (w Macedonii 75centów to zalejesz przed wjazdem do Grecji do pełna) , picie kupisz na miejscu lub po drodze w Macedonii to 30kg
czyli 75+100+33+80+30=318kg -3990 =3672kg czyli niecałe 5% :spoko
Wiecej luzu a koło zapasowe to 30kG


Temat był już wałkowany ale przypominam, że mała ilość paliwa i płynów ustrojowych może nie mieć znaczenia przy ważeniu. Może w niektórych krajach tylko zważą i po kłopocie ale w tych gdzie nas to może boleć finansowo to wiedzą jak to zrobić poprawnie :) . Paliwo w Macedonii stała cena na wszystkich stacjach 62 lub 62,5 MKD = 1,01 Euro ( czerwiec 2018 )
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 196/156
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-07-15, 00:00   

Z całym szacunkiem - nie tylko Gino przesyła sygnał,że inspekcja drogowa śledzi nasze wypowiedzi.Czemu ma służyć taki temat?Pomijając,że pisaliśmy o tym wielokrotnie.I dlaczego nikt nie pisze,że jeździ bez prawa jazdy,kradzionym autem lub po pijaku? Przepisy są wyraźne.Łagodne ich naginanie,jak w kwestii kota,szarej wody czy stania na zakazie kamperowania to już indywidualna sprawa każdego na forum.Ja ze swojej strony chciałbym zapewnić Cię,że nic Ci nie grozi.Ładuj do auta na maxa i nie ograniczaj prędkości na zakazach bo na pewno Tobie się uda.Na autostradach nie kupuj winietek,bo tylko frajerzy to robią.A na poważnie,bo czuję,że napisałeś w naiwności swojej(jeśli nie jesteś podpuszczaczem z inspekcji) - życzę udanego wyjazdu i powrotu.I zrób wszystko aby odciążyć auto aby nie mieć kłopotów.Potwierdzam cenę paliwa w Macedonii - na wiosnę rosła do 65 na początku czerwca aby później opaść do 63 denarów/dinarów(???) przy cenie 60 denarów za euro.Niestety cena pln/euro nie spada :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-07-15, 09:28   

Mój konwerter walutowy pisze Denarów.

Całkowicie się z Tobą zgadzam, poza wypadkami gdzie koledzy zamówili większość opcji, a sprzedający nie poinformował ich o wpływie na ładowność i teraz jest problem ....bardzo często jest to kwestia zabrania na pokład tego co potrzebne, a nie tego co może się przydać. Jazda bez paliwa, wody, gazu z generalnie przeładowanym autem nie jest dla mnie rozwiązaniem.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-07-15, 09:31   

O DMC kamperów było wielokrotnie pisane i będzie pewno jeszcze nieraz ale...

Pisać o tym trzeba by NOWI uczestnicy braci karawaningowej mieli świadomość zagrożeń i konsekwencji przeładowania pojazdów. Posiadaczy pojazdów względem DMC można podzielić na kilka kategorii:
- ci co w ogóle nie wiedza co to DMC
- tych co maja to całe DMC i przeładowanie w du...
- tych co wiedzą co to DMC i starają się aby być w jego pobliżu np. magiczne go 3500kg

Problemem są kampery w których sprzedawca zaniża DMC aby było magiczne 3500kg szczególnie przy ich sprowadzaniu z zagranicy - w dokumentach niemieckich miały DMC 3700,3900 czy 4250 a w Polsce pojawiało się w dowodzie rej DMC 3500 i masa własna jest 3200 a nawet 3400 przy DMC 3500, pozostaje jedynie współczuć "szczęśliwemu nabywcy".

O DMC w Polsce zaczęło się głośno mówić niedawno - głownie z powodu wymogów UE i nagminnego przeładowania TIR-ów i dostawczaków. Świadomość przestrzegania masy DMC nie jest za duża w naszym kraju i krajach byłego bloku socjalistycznego.
Nie pozostaje nam nic innego aby się do przestrzegania DMC dostosować szczególnie w świecie karawaningowym bo jest to obszar trochę zapomniany przez służby kontrolne.

Jak dla mnie kończy się epoka kamperów "wszystko mających" zabierających na pokład zapasy na miesięczny wyjazd i tyle osób na pokład co jest w dowodzie itp. i to wszystko w granicach DMC 3500kg.
Albo pozostaje stosowanie niemieckiej zasady "każdy kamper jest tylko dla dwóch osób" albo robimy prawo jady "C" i mamy kampera z DMC np. 4250kg
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2018-07-15, 09:34   

A może najwyższy czas żeby poważniej zastanowić się na odpowiedzialnością prawną jazdy z przekroczoną DMC . Kolejny raz piszecie o 5 % i kolejny raz napiszę
NIE MA TOLERANCJI 5% W PRZEKROCZENIU DMC - ŻADNEJ TOLERANCJI NIE MA
Piszecie że ITD czyta te forum , to jest pikuś dostaniesz najwyżej mandat i koniec , gorzej jak będzie kolizja i traficie na kogoś dobrze i prawidłowo ubezpieczonego , najpierw zedrze z was kasę prawnik , później likwidator szkody a na końcu ubezpieczyciel i oby to nie była renta dożywotnia , bo ktoś akurat taki będzie miał pomysł na życie .
Ale co tam każdy myśli że jest bezkarny , niezniszczalny a później jest rozpacz i błaganie o pomoc , jaką q...wa pomoc co najwyżej dobić żeby nie zarażał debilizmem


Moskit
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rawic 
Kombatant


Twój sprzęt: Hymer Tramp CL 698
Nazwa załogi: Ewa,Karolina,Zbyszek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Piwa: 53/3
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 2018-07-15, 11:47   

Cytat:
- ŻADNEJ TOLERANCJI NIE MA
Tak jest, dlatego w tym roku, odchudziłem kamera - wymontowałem klimę (monoblok), moja " Klima prawie jak prawdziwa" musi wystarczać, staram się o miejscówki w pierwszej linii brzegowej lub wysoko w górach, więc jest wystarczająco chłodno. Zabrałem tylko jeden tradycyjny rower do celów zaopatrzeniowych, piesze spacery wystarczają nam.
Nie zabrałem żadnych zapasów do picia i jedzenia, w Hiszpanii wino dużo tańsze niż u nas, a na kempingu, gdzie będę najdłużej jest własne ekologiczne gospodarstwo ogrodnicze, można samemu zrywać większość warzyw, niektóre owoce a nawet kwiaty za prawie symboliczną opłatę. :spoko
_________________
Stacja Kontroli Pojazdów przyjazna pojazdom specjalnym z przeznaczeniem kempingowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 196/156
Skąd: Dębica
Wysłany: 2018-07-15, 12:34   

Kupiłem kampera ze zrobioną zabudową z płyty meblowej 18mm.Udało się to zamienić u Duni-ego na płytę lekką.Nawet pod sufitem była płyta 3x1metr - trudno ją było unieść a była tylko ozdobą dla ledów.Po kolei wyrzuciłem na pewno 200-300kg.Mam jeszcze fronty szuflad i szafek z ciężkiej ale ładnej płyty i to kiedyś,ze szkodą dla estetyki wymienię.Wydaje mi się,że wszystkie starsze kampery mają piękne fronty szafek,które można zastąpić jakąś lekką płytą.Zlikwidowałem nawet hak bo nie planowałem używać - prawie 20 kg zaoszczędzone.Myślałem o felgach aluminiowych ale okazało się,że nie lżejsze :-/ .Panele solarne elastyczne itd,itd. no i najważniejsze sam też straciłem 8kg i pójdę dalej Warto próbować i zawsze coś się znajdzie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacek stec 
stary wyga

Twój sprzęt: Laika
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Otrzymał 15 piw(a)
Skąd: Mszczonów/Tylicz
Wysłany: 2018-07-15, 12:40   

Trzeba też wymontować nawigację,zabrać papierową mapę,a po dojechaniu na miejsce mapę wyrzucić.Powrót tą samą trasą na pamięć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-07-15, 13:14   

jacek stec napisał/a:
wymontować nawigację,zabrać papierową mapę,

Papierowy atlas jest cięższy od elektronicznego . :bajer :haha: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-07-15, 13:49   

2 szklanki do whiskey, a nie 6 ! Chyba nie będę popularny :)
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2018-07-15, 21:22   

Fakt że zabieramy za wiele niepotrzebnych rzeczy na wszelki wypadek ,a to wszystko waży .Kilka lat temu miało to sens ,ale dzis przy cenach praktycznie porównywalnych w całej europie jak juz kiedys pisałem nailepiej zabrac karty płatnicze ,nailepiej dwie .Kamperowanie nie jest tanie jak kiedys napisał słusznie Koko ,ale jest praktyczne i żadne przepisy nie pozbawią nas tej przyjemnosci .Po prostu musimy zmienić podejscie do zabierania rzeczy zbędnych .Chore jest natomiast to że auto o porównalych gabarytach jest zarejestrowane na dmc 3500 ,a inne takie samo np na dmc 4,5 lub 6,5 tony .Gdzie jest sens itak robią aby autko zmiesciło sie wraz z zabudową dmc do 3,5 ,bo po prostu takie sie sprzedają .200 ,300 kg nadwagi w takich autkach staje sie problemem -bo co? ma gorsze hamulce itp? .nie bo takie samo autko ma dmc 6,5 tony i jest okey .Pisze majac na mysli forda transita którego miłaem na blizniakach dmc 3,5 tony ,ładownosc ledwie 500kg ,a takie samo autko skrzyniowe chodzi bodajże z dmc 6500kg .Nie lubię przeginania ,ale nie lubię tez obłudy ;W zwiazku z tym pytanie .

dlaczego np w niemczech można zwiększyc dmc a u nas jes to nie tykalne .Może w tym kierunku nalezało by cos zrobic ,w koncu jestesmy w Eu i tam nie ma z tym problemu .prawko kat c tez u nas nie problem zrobić.Moze warto by zmienic przepisy zgodne z eu ,a nie tylko martwic sie ze mamy przeładowanego kamperka o 200 kg ,bo tak naprawde to przepisy są bez sensu a nie my
ale to jest moje zdanie i nie musicie sie z tym zgodzic pozdrawiamm wszystkich zakreconych i przciązonych w obec skostniałego praw a Oli
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2018-07-15, 22:24   

Oli nie przepisy są do bani tylko ich właściciele że za wszelką cenę chcą mieć DMC do 3500 bo
1 bo Prawko C
2 Bo Viatol w kraju i za granicą
3 Bo wjazdy do ścisłego centrum jest ograniczony
4 bo zwiedzamy z okien kamperka a musimy pod same drzwi "najlepiej na pierwsze piętro"
5 bo droższe ubezpieczenie
Generalnie bo chcą wozić gratów jak DMC 4500 a płacić za osobówkę . Nikt nikomu nie zagląda do portfela ale trzeba zastanowić się czy czasem nie zmienić DMC na wyższe z zasady pojazdy wyprodukowane chyba po 2003 roku miały dwie homologacje na Włochy 3500, 3850 i na DE 4250 zaś dealerzy i wypożyczalnie w PL każdy rejestrowali na 3500 bo powyżej jest trudno zbywalne i ograniczone zainteresowanie wypożyczeniem i tak w kolo Macieju .
Obecne przepisy utrudniają zmianę DMC ale jest to do wykonania wystarczy zacząć od producenta aby wydał odpowiedni kwit , już koledzy takie zmiany robili to opiszą precyzyjnie
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2018-07-15, 23:17   

Moskit masz racje kazdy chce dażyc do 3,5 tony ,wiadomo dlaczgo ,prawko wiatole itp .Ale ni jak moge sobie wytłumaczyc cos takiego . kamper joint półintegra z francji rok 2006 dmc 3000kg.Burstner 2000rok z niemiec dmc 3400 kg .Jak bys spojrzał na nie to bys powiedział że joint ma wieksze dmc niz Bursten ,a jest odwrotnie żadnej logiki .Na koniec kamper chalenger mageo 100 którego ze względu na dmc tak szybko sie nie pozbede łdmc 3500 kg ,masa własna 2760 kg ,Prawie 800kg tzw ładownosci ,a optycznie naimniejszy ze wsystkich porównywalnych .Jak to wytłumaczyc ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2018-07-16, 10:28   

Takie założenia mieli projektanci pod mocnym wpływem marketingu aby czymś wyróżnić swój produkt , a kupujący jak to kupujący wierzy w obrazki i cyferki zwłaszcza te za słowem "cena"
Według mnie jeżeli ktoś chce jeździć w 4 osoby nawet z dwójką dzieci to powinien celować w DMC powyżej 3500
Na wielu targach rozmawiając z przedstawicielem zadaję pytanie jaka jest masa własna prezentowanego pojazdu zawsze odpowiedź była jedna "tyle ile w papierach" ale jak mówiłem o ważeniu kontrolnym to jakoś widziałem w oczach rozmówcy że przestawałem być potencjalnym klientem
Ale muszę też zaznaczyć że dwie firmy były przygotowane do tematu wagi, do prezentowanego modelu przedstawili tabelę wyposażenia z wagą każdego elementu oraz sumą i różnicą jaka została , na pewno jest ich więcej ale ja tylko na te dwie trafiłem
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2018-07-16, 12:38   

moskit napisał/a:
Nikt nikomu nie zagląda do portfela ale trzeba zastanowić się czy czasem nie zmienić DMC na wyższe z zasady pojazdy wyprodukowane chyba po 2003 roku miały dwie homologacje na Włochy 3500, 3850
Nie jest tak łatwo z tym DMC powyżej 3500kg, cześć producentów kamperów nie ma w swojej ofercie takich pojazdów z niższej i średniej półki bo nie mówię tu o klasie premium .
A w kamperze kupujemy układ wnętrza a nie markę więc jak szukałem w klasie średniej nie występują rozwiązania dla 5-6os .
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***