Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy
Autor Wiadomość
remi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 2/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-31, 17:03   Ducato 3.0 problem z wentylatorami chłodnicy

Problem pojawił się po napełnieniu klimy. Po załączeniu klimy po jakiś 3 sekundach wyskakuje check który mówi o problemie prędkości wentylatorów. Klima działa a wentylatory ruszają na maxa prawie równo jak włączam klimę . Silnik jest z 2008r. Wcześniej był motor 2.3 auto z 2008.. Sądzę że to informacje które wystarczą dla fachowca aby coś podpowiedzieć.Jeden fachowiec twierdzi że po załączeniu klimy wentylatory mają iść na maksa drugi że na minimum . Sądzę że za czym oddam go do warsztatu warto zasięgnąć rady kogoś z majsterków na forum.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 128/83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-31, 17:20   

Uszkodzony któryś z rezystorów, lub wiązka. Może być również strzelony ECU, ale to bardzo rzadko się zdarza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 2/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-31, 17:50   

Czy na chłodnicy 2.3 a 3.0 te same rezystory oraz czy wymontuje je bez rozbierania chłodnicy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 128/83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-31, 18:02   

Ogólnie jest kilka rodzajów i nie wiadomo co tam siedzi. Wentylatory również są różne. Różnią się łopatami, jak i nawet wtyczkami ;)
Same rezystory wyjmiesz na aucie. Sprawdź jeszcze czy nie masz przekaźników przy wentylatorach. Tez mogą być uszkodzone.
Trochę zabawy jest z tym i nie kumaty elektryk polegnie na temacie :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 2/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-07-31, 18:07   

Czyli to proste jak drut kolczasty. Jak opanuję dam znać co padło. Dzięki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 46/49
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-08-01, 05:52   

Jak coś mogę podpowiedzieć ,bo mam 3.0 z 8 roku , orginał , to tyle że po włączeniu klimatyzacji na chłodnym wentylatory nie startują wcale , ruszają po chwili a na ciepłym silniku ruszają z wolnych i kręcą prawie cały czas chwilami dając na maxa pewnie żeby zbić temperaturę czynnika.

Czyli temat sterowania :( bo same wentylatory tu raczej nie winne :idea :spoko
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA Roller Team CI
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 57/3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-08-01, 07:54   

Wentylatory są sterowane przez ECU silnika. Proponuję podłaczyć samochód do komputera. W programie są też funkcje testowe. Bez tego to można tylko zgadywać.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 128/83
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-01, 08:46   

Napisał przecież że problem jest w prędkości wentylatorów. Więc już pewnie był podłączony.
Komputer nie powie gdzie jest uszkodzenie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA CARADO PLA Roller Team CI
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 57/3
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-08-01, 10:48   

Bieg I i II są osobno sterowane przez ECU. Z programu wymuszasz test poszczególnych biegów. Wtedy lokalizujesz usterkę.

Schowek01.jpg
Schemat sterowania wentylatorami.
Plik ściągnięto 13 raz(y) 151,57 KB

_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
remi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Rapido 9090DF
Nazwa załogi: MIR
Dołączył: 13 Lut 2014
Piwa: 2/1
Skąd: klamry
Wysłany: 2018-08-14, 19:02   

No coś dalej w temacie.Okazało się że problem wynika z różnic przy silniku 23 i 3.0 . Pierwszy ma 2 wentylatory a drugi 3 ,no i jakoś to pogodzono.,błąd usunięty ale jak to w życiu jedna lampka zgasła a inna się zapaliła co by nie było nudno-żółty trójkąt ,raz świeci a jak mu się czapka ustawi w drugą mańkę to ciemna . Elektryk z dobrą opinią ale robi karpia i co dalej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group